Fabia RS (TDI)

autokseni?

Upea kokemus oli koeajo Fabia RS:llä, suu edelleen hymyssä! Oma BMW 316i compact -00 nyt vaihtoiässä, enkä kyllä enää alitehoista bensabemmua ota, en kyllä enää muutakaan ylihinnoiteltua pirssiä. Tää Fabia jäi kytemään aivokoppaani. Upea, mahtava vääntö ja kiihtyvyys, hyvä ajettavuus suorallakin tiellä!!

Arveluttaa vaan tuttujeni kommentit tyyliin hullu miksi otit skeidan?...Vaan autona erittäin hyvä hinta/ominaisuus/fiilissuhde!

Kokemuksia tästä mallista omistaja/käyttäjätasolla???

20

13893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jape

Ei ole Fabiaa, mut on Octavia Tdi. En ikinä ole ostanut autoa jonka merkin ääneen lausuminen on tuonut paskanmakua suuhun. Auto on ollu nyt reilu puolvuotta, ajoa on tullu n. 25tkm. Enkä voi moittia. Toi on 110 heppanen ja tosi moni on jääny valoissa kakkonen rintaan kun olen valoista lähteny. Keski kulutus on ollu 4,6- 4,9 l/100 km. Yks lasinnostin hajosi pakkasella, mut muuten ei mitään. Se nostinkin oli oma moka. Oli lasi jäässä. Vieläkin täytyy makustella tota merkkiä, koska olen luullut,ettei auto ole auto jos se ei ole Volvo. Joku joskus sanoi kun viimeksi autoa etsin (oli Passat kiikarissa), et osta se parempi Passat eli Skoda!

• Vee-Pee

paitsi, Passatin vastine olisi ollu Superb. Ocuhan on Golfin sisarmalli.

• on molempia
        Vee-Pee kirjoitti:

paitsi, Passatin vastine olisi ollu Superb. Ocuhan on Golfin sisarmalli.

ja passatti menee superbiin takapenkille poikittain. Ottakaa asioista selvää.

• Vee-Pee
        on molempia kirjoitti:

ja passatti menee superbiin takapenkille poikittain. Ottakaa asioista selvää.

ja meidän isä on vahvempi kun teidän isä.
        Teini! -Kuivaa kyyneleesi...
        Hauskaa koulupäivää ;)

• RS Combi

Sitten se vasta hienosti kulkee kun siihen lykkää jonkun viriohjelman.
      Niillähän taitaa suunnilleen kaikilla lähteä se ~180hp/400Nm…

• lähtee

Nimittäin auto...vaihdelaatikko jää...

• RS Combi
        lähtee kirjoitti:

Nimittäin auto...vaihdelaatikko jää...

Vakionkin saa hajalle jos yrittää.

• Julius

2viikkoa ja 2000km takana eikä ainakaan vielä voi valittaa. upeaa kyytiä on antanut! eikä vaihto edellisestä merkistä kaduta(audi A4). ei muuta kuin tilaamaan.. ainoastaa tietenkin jos useammat innostuu, niin kohta RS:ää rupeaa näkyyn joka kadun kulmalla mikä ei tietenkään niin kiva:)

• Audista RS REVO-Fabiaan

Itse painiskelin samojen kysymyksien kanssa viime syksynä. En kadu pätkääkään vaihtoani. Tarvitsen autoa päivittäin työni puolesta joten Dieseli oli ainut vaihtoehto. Auto harrastajana ja suurena mahdollisuutena pitihän sitä vielä virittääkin. Laitatutin omaani REVOn ohjelman ja nykyisellä 189hp:lla ja 410Nm:llä jää Audi suorituskyvyltään kevyesti :) On meinaan tehot ja paino aika harmoonisesti riemuvoittoisella puolella tämän kokoiseen autoon.

• octavia

Kerro lisää. Mitä maksoi ? missä asennettiin vai itse ? Kiinnostaa itselläkin.

• benu

Revoa olen puntaroinut myös omaan RS:ni.
        Lisääntyykö kulutus ?
        Miten takuu ja muutoskatsastus ?
        Vaittävät, että vaihdelaatikko toimii sulakkeena lisääntyneellä teholla. Onko tarkempaa tietoa ?

• RS Combi
        benu kirjoitti:

Revoa olen puntaroinut myös omaan RS:ni.
        Lisääntyykö kulutus ?
        Miten takuu ja muutoskatsastus ?
        Vaittävät, että vaihdelaatikko toimii sulakkeena lisääntyneellä teholla. Onko tarkempaa tietoa ?

Vai että vaihdelaatikko toimii sulakkeena...ettei ennemminkin kytkin? :D

Mieluummin niin, että kytkin luistaa kuin että laatikko poikii?

• benu
        RS Combi kirjoitti:

Vai että vaihdelaatikko toimii sulakkeena...ettei ennemminkin kytkin? :D

Mieluummin niin, että kytkin luistaa kuin että laatikko poikii?

Sitähän haetaan, että poikiiko joku osa voimansiirrosta lisääntyneen tehon myötä.
        Onko tietoa mitoituksista ?

• lähtee
        benu kirjoitti:

Sitähän haetaan, että poikiiko joku osa voimansiirrosta lisääntyneen tehon myötä.

No ei mitään ehdotonta faktaa, mutta eipä sitä näy olevan muillakaan. Kuitenkin esim. sfnet.harrastus.autot keskusteluryhmässä on mainittu VAGn 6-vaihteinen laatikko mitoitetun 350Nm väännölle:

"6-vaihteinen, sama laatikko kuin mm. 150hp 320Nm dieselissä, sen laskennallinen väännönkesto on 350Nm"

"Seatin lootahan pitäis kestää 350Nm vääntö"

• RS Combi
        benu kirjoitti:

Ensinnä, vakiopelinkin saa varmasti hajoitettua; tarvinneeko tuohon edes niin kauheasti yrittääkään.

Tuossa virityksessähän ulosmitataan varmuuskertoimien antamia turvamarginaaleja (heitetäänkö lonkalta varmuuskertoimeksi tyypillinen 1,5).
        Tilastollisesti ehkä saadaan "viritysongelma näkymään" muutaman vuoden kuluttua, mutta itse en jaksa olla kovinkaan huolissani asiasta.

Eli, kukaan ei voi LUVATA, etteikö ongelmia tulisi, kuitenkaan vielä ei käytännön ongelmia ole juurikaan tainnut aiheesta tulla, vaikka Suomessakin on jo kuitenkin aiheesta useiden vuosien kokemus ja varmasti satoja, ehkä tuhansia(?) softaviritettyjä autoja, jostain Saksasta nyt puhumattakaan.

Pointti on, että mikäli asia huolettaa, älä lastuta. Ei liene kovin mukavaa autoilua sen jälkeen, mikäli joutuu "pelkäämään" että auto poikii tai että nyt se takuu lähtee tms.

• Anonyymi

Ystävämme paskamyrskyttäjä on oikein vauhdissa. . . Käpy jostain syystä kärähtänyt.

• Hei fabio on hyvä ajaa jopa suoralla tiellä. Menee varmaan suht suoraan ilman suurempia vaikeuksia?

• Bemareillahan kuulema on jonkin verran vaikeuksia ajovakavuudessa Suomen "teillä".

• Anonyymi

No on täällä näköjään muitakin "myöhäisheränneitä"!.....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      72
      2467
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      109
      1166
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe