Eli mistä johtuu, että maitotuotteista en kestä kunnolla jogurttia? Ja kyse on vähälaktoosisesta jogurtista. Syön sitä kausittain, ja silloin noin 2 desiä päivässä.
Mikä siinä on "tuhdimpaa"?
Outo laktoosi-intoleranssi.
2
434
Vastaukset
- siinä mitään
tuhdimpaa ole. Itse kestän joskus enemmän ja joskus vähemmän maitotuotteita, päivästä riippuen. Eli käytätkö muita maitotuotteita samaan aikaan ? Veljeni ei kestä ollenkaan noita hyla eikä vähälaktoosisia tuotteita, vaan oksentaa ne ulos, tavallista maitoa kestää ja maitotuotteita.
- Intolerantikko nyt 4 v
et taida tietääkään, että nykyisin yhteisöruokaloissa, kahviloissa jne tehdään ruoat ja leivonnaiset yhä useammin automaattisesti vähälaktoosisina- veljesi täytyy varmaankin siirtyä maidottomaan ruokaan. ENtäpä sukujuhlat, joissa kermakakku on hyvin usein vähälaktoosinen? Tuleeko todella oksennus?. SIllä, tämä outo ilmiö eli HYLA- tuote eli vähälaktoosinen tuote eli INTO-tuote tarkoittaa maitosokerin pilkkomista osittain valmiiksi niin, että maitosokeria eli laktoosia jää vähän. Saman asian hoitaa ihmisen elimistössä laktaasientsyymi, jota laktoosi-intolerantikoilta muodostuu elimistössä liian vähän. Mikäli oksennus tulee tuotteesta, jossa on vähän, muttei paljon maitosokeria... hmm... sitten taitavat jäädä pois myös monet juustot sekä vain tilkkaset maitoa... onhan tilkassa maitoa luonnollisesti vain vähän laktoosia eli se on vähälaktoosinen verrattuna suureen määrään maitoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951486Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231248- 50988
- 70930
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53830- 56822
- 102804
- 82800
- 32745