navigaattori love

jussi hates jazz

"Et ole lihaa etkä verta
Olet hymyä ja halua
Et ole tästä maailmasta
vaan siitä joka on tuleva
kun murheen ja tuskan
tuuli on taltutettu
Et ole järki etkä tunne
Olet syvää hengitystä
ja vamaa tietoa
että hyvä on voittava
Et ole sota etkä rauha
Olet jatkuva taistelu
johon ei ikinä väsy
Et ole vettä etkä tulta
Olet se kohta elämässä
jossa on joko otettava
tai jätettävä"

http://www.youtube.com/watch?v=rs3slEd__G0

Aurinkoista illan jatkoa ;)

15

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putkivalo
      • mun tunteet

kyl se varmaan tietää mistäpuhu, mutta mä en taas tiedä mikä mä tai sä oot, vaikka joku kertoiskin, jos en kerran tiedä. Mut se joka tietää niin varmaan tietää toivottavasti myös sen että missä mennään.

• mun tunteet
        mun tunteet kirjoitti:

kyl se varmaan tietää mistäpuhu, mutta mä en taas tiedä mikä mä tai sä oot, vaikka joku kertoiskin, jos en kerran tiedä. Mut se joka tietää niin varmaan tietää toivottavasti myös sen että missä mennään.

mut silti toi juttu oli kaunis ja aika totta. Tunteet askarruttaa.

• Putkivalo
        mun tunteet kirjoitti:

mut silti toi juttu oli kaunis ja aika totta. Tunteet askarruttaa.

Olet ihminen, lauma-eläin joka tarvitsee toisia samankaltaisia jotta tunnet olevasi turvassa, lohdutettu, saadaksesi mielihyvää ja antaaksesi sitä. Tietysti haavojakin saatta tulla, mutta ne menee umpeen ja jäljelle jää kauniita muistoja.

Hurahtaako elämä ohitse jos liikaa käpertyy itseensä ja miettii miksi ja milloin ja voinko syödä tätä? Elä, hyvä ihminen, kartalla tai ilman, mutta jos on tunteita niin anna palaa :))

Onnittelut kaikille karttansa löytäneille, Juzzille mukaanlukien :))

• jussi hates jazz

moro

puhelin langat laulaa ja taivaalla paistaa kuu (uusi versio tekeillä, kö langat on korvattava linkeillä).

mä oon aina kuutamolla ;)

sä vietät koiran elämää, siis kerro 7:llä, vaihda kissaan ja kerro ysillä ja ...

tosin, ei se vaihtamalla parane....dna ;)

• mun tunteet
        Putkivalo kirjoitti:

Olet ihminen, lauma-eläin joka tarvitsee toisia samankaltaisia jotta tunnet olevasi turvassa, lohdutettu, saadaksesi mielihyvää ja antaaksesi sitä. Tietysti haavojakin saatta tulla, mutta ne menee umpeen ja jäljelle jää kauniita muistoja.

Hurahtaako elämä ohitse jos liikaa käpertyy itseensä ja miettii miksi ja milloin ja voinko syödä tätä? Elä, hyvä ihminen, kartalla tai ilman, mutta jos on tunteita niin anna palaa :))

Onnittelut kaikille karttansa löytäneille, Juzzille mukaanlukien :))

Aloittajan teksti menee yli hilseen. Olen vaan tavallinen torvi, mutta hetken tajusin että ihminen ei ole se minä itseään pitää. Olemme enemmän.
        Mielistelen mutta en tuota kirjoittajaa, joka tietää enemmän kuin muut.
        Miten sanoa suoraan ihmiselle, jota ei arvosta etten arvosta sinua ja samalla kuitenkin huolehtia hänestä? Tiedän, että on mahdollista suhtautua positiivisesti, mutta se ei vaan multa onnistu.

• mun tunteet
        mun tunteet kirjoitti:

Aloittajan teksti menee yli hilseen. Olen vaan tavallinen torvi, mutta hetken tajusin että ihminen ei ole se minä itseään pitää. Olemme enemmän.
        Miten sanoa suoraan ihmiselle, jota ei arvosta etten arvosta sinua ja samalla kuitenkin huolehtia hänestä? Tiedän, että on mahdollista suhtautua positiivisesti, mutta se ei vaan multa onnistu.

lainaus alempaa: Kun ihmiset eivät pysty kuvailemaan tunteitaan he ovat vaarallisen lähellä oikean ja väärän sekoittamista, väkivallan purkausta.

Meinaa välillä käydä näin. Joutuu valehtelemaan liikaa.

• Putkivalo
        jussi hates jazz kirjoitti:

moro

puhelin langat laulaa ja taivaalla paistaa kuu (uusi versio tekeillä, kö langat on korvattava linkeillä).

mä oon aina kuutamolla ;)

sä vietät koiran elämää, siis kerro 7:llä, vaihda kissaan ja kerro ysillä ja ...

tosin, ei se vaihtamalla parane....dna ;)

Pitääkö tänne nyt vastata runomuodossa? Haikuna? Täältä tulee kaikuna.

Nyt on jo kuulemma keksitty sekin ettei kuukaan paista, se heijastaa :)) Niin että:
        Puhelinlinkit huojuu ja taivaalla näkyy kuu.

Meneekö se niin että mitä isompi elukka, sitä vähemmän elämiä? Ja mulla on nyt kuudes menossa (jos niitä on 5 jäljellä) joten olisinko sitten lehmä? Pässi? ;)) Kehtaatko...? Mieti sillä aikaa kun teroitan paistinpannua :)))

Mun liittymä onkin Sonera - sellaisena kuin sinä haluat :))

• Putkivalo
        mun tunteet kirjoitti:

että olemme enemmän. Kasvamme ja muutumme koko ajan, olemme myös peilejä vastapelurille. Jokainen ihminen houkuttelee esiin omanlaisia puolia meissä, onko se sitten mielistelyä, en tiedä. Minusta enemmänkin merkki empatiasta.

Jos on masis, positiivisen puolen kaivaminen voi olla työlästä. Pienellä harjoittelulla se kuitenkin onnistuu, itseään voi kasvattaa loputtomasti :) ja masennus on voitettu. Tuo tulee kokemuksen syvällä rinta-äänellä.

Jos joutuu elämään ihmisen kanssa jota ei arvosta, se muuttuu ennen pitkään inhoksi. Edelleen rinta-äänellä :)) Älä päästä sitä niin pitkälle, inho on inhottava tunne, kummallekin. Minkälaisesta elämästä haaveilet? Mieti, uneksi, ja ala eläämään sitä pienin askelin. Alkuun voi tuntua ettei ole ulospääsyä, mutta mikään ei ole mahdotonta... tosin se vaatii voimia. Onko sulla?

• mun tunteet

no mitä se halu on? Eiks se oo tunne? Vetovoima? Ehkä pkemminkin kannattaisi pohtia sitä minkälaisia tunteita on ja miksi? Jos mulla ei ois tunteita niin en viitsisi koskaan ajatella empaattisesti.

• jussi hates jazz

Olen pitkälti samoilla linjoilla Sartren kanssa. Tunteet ovat tietoisuuden toimintaa, joten niitä koskee sama perusrakenne kuin kaikkia tietoisuuden akteja. Tunteet suuntautuvat aina johonkin kohteeseen. Ne ovat suhtautumista maailmaan ja ovat myös aina tarkoituksenmukaisia, niillä pyritään johonkin päämäärään. Tämän vuoksi tunteet ovat aina tekoja. Kyseessä on nimenomaan tietoisuuden teko, ei mikään tietoisuuden tila tai ominaisuus. Sartre kirjoittaa tunteista seuraavasti: ”Tunteen luovat siis tehdyt teot; tunteelta ei siis voi kysyä, kuinka tunteeseen päädyttäisiin. Toisin sanoen emme voi etsiä itsestämme autenttista tilaa, joka johtaisi toimintaan.

Sartre väittää, että tunteiden oleminen on kytköksissä tekoon siten, että teko ikään kuin tekee tunteen todeksi. Teko ei siis johdu tunteesta vaan teko on aina ensisijainen suhteessa tunteeseen. Sartre onkin vahvasti sitä mieltä, että vapauden mukanaan tuoma vastuu koskee myös kaikkia henkilön tunteita. Henkilö on aina vastuussa tunteistaan ja intohimolla ei ole mitään voimaa, joka vie mukanaan. Ei ole mitään kohtalonomaista tunnetta, joka pakottaa tekemään kaikenlaista. Tunne, vaikka kuinka voimakas olisikin, ei ole koskaan puolustus millekään teoille.

Asioista puhuminen ja ajatteleminen kannattaa aina.
        Kieli on ajattelua ja väkivallalle ainoa kunnon vastavoima, koska sen kautta voi ajatella. Kieli on myös tuntemisen väline. Kun ihmiset eivät pysty kuvailemaan tunteitaan he ovat vaarallisen lähellä oikean ja väärän sekoittamista, väkivallan purkausta.

Tunteet ovat olennainen osa rakkautta ja koko ihmisenä olemista. Opetelkaa ilmaisemaan omia tunteitanne, ne ovat elämän lähteitä.

Taidolla ja tunteella ;)

http://www.youtube.com/watch?v=mxaSqLf2H2M

• jussi hates jazz

mä olen pärnäsen korjaamo?

noi sun säätiedotukset on kuin sammakon loikat pakkasella, ei mihinkään.

kuuntelisit sinäkin nyysteeniä, niin tietäsit onko kummari vai sandaali keli ;)

http://www.youtube.com/watch?v=bnI9K_05BzA

toi yösää on tosi tärkee, kaikille hämäränäöstä kärsiville ;)

• vergeet-mij-niet

kirjoittamasi kuvaus ihmisestä. Mielenkiintoni herätti se toinen puoli. Ne tummemmat tunteet, jotka tuossa myös mainitsit. On asioita, jotka seuraavat elämän mukana, niitä ei siis ole tarkoitus pois pyyhkiäkään. Nekin muokkaavat ihmisen ajattelua ja arvoja ja tekevät ihmisestä sen, millaisena ympäristö hänet näkee.

Intohimoiseksi luokittelisin tämän runosi, ja ajatuksia herättäväksi. Tykkäsin runosi erilaisuudesta kumminkin.:)

• Tähdenlento.

Jota olen lukenut pitkästä aikaa. Etenkin tuo loppupuoli!

Sataa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      48
      2110
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      690
      2090
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      120
      1993
    4. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      77
      1699
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      48
      1678
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      239
      1555
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1321
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1269
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1155
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1097
    Aihe