Minkäikäisenä voi aloittaa suunnistamisen "leikkien"? Onko alle kouluikäisille lapsille vanhemmille pääkaupunkiseudulla (esim. Kuusijärvi) mitään lapsellista suunnistusta jossa rasti löytyisi suht helposti (=ei pitkä matka) metsästä?
Minkä ikäisenä suunnistamaan?
2
1087
Vastaukset
- kannattaa aloittaa
Ei suunnistaminen periaatteessa ole iästä kiinni. Heti, kun lapsi ymmärtää jotain karttamerkeistä ja kartan luvusta, niin jo sujuu. Itse olen ollut ekoissa kisoissa 5-vuotiaana (rastireitti toki, mutta muistan tehneeni oikaisuja, ja ymmärsin mistä kannattaa mennä).
Kyllä nykyään suurimmalla osasta ihan perus-kuntorasteja löytyy yksi todella helppo rata (joko rastireitti tai noin 1-1,5km polkuja pitkin). Niiltä on hyvä ja helppo aloittaa tutustuminen karttaan ja luontoon. - eräs rastikoulunpitäjä
Hei!
Keväisin suunnistusseurat järjestävät rastikouluja.Tietoa löytyy Suomen suunnistusliiton sivuilta tai Helsingin seudulta kannattaa tutustua Helsingin suunnistajien tai Espoon Suunnan sivuille.Siellä ohjattua toimitaa myös alle kouluikäisille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881409Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 50938
- 70900
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102774
- 64731
- 33712