Onko minulla alkoholiongelma jos juon yhden oluen joka päivä töiden jälkeen ja viikonloppuna ehkä lisäksi muutaman siiderin?
Puolisoni mielestä olen alkoholisti.
ongelma?!
30
455
Vastaukset
- mutta puolisollasi
on jonkinlainen ongelma.
- idontthingso
kiitos jälkimmäiselle! itsehän olen ihan samaa mieltä, mutta ajattelin kysyä ulkopuolisen mielipidettä kun tästä "ongelmastani" on taisteltu niin pitkään...
- ongelmia
idontthingso kirjoitti:
kiitos jälkimmäiselle! itsehän olen ihan samaa mieltä, mutta ajattelin kysyä ulkopuolisen mielipidettä kun tästä "ongelmastani" on taisteltu niin pitkään...
pelkkä kulutus ei kerro kuin kulutuksen ja sen todennäköisesti ajan kanssa aiheuttamat peruuttamattomat muutokset kehossasi riittävillä annostuksilla.
jos et voi olla ottamatta (kuten annat ymmärtää) niin sinulla on alkoholiongelma. suomeksi sanottuna olet alkoholiriippuvainen. siitä käytetään kyllä nimitystä alkoholisti joissakin määrityksissä. ei suinkaan kaikissa enkä minäkään sinua sillä nimellä leimaa.
kuinka pitkään voit olla juomatta ollenkaan, siis täysin ilman ?
mitä ongelmia se aiheuttaa ?
mitä lyhyemmän ajan ja mitä enempi ongelmaa alkoholin puute aiheuttaa, sen pahempaa riippuvuutta se ilmaisee tuossa vaiheessa.
(rappio-) alkoholistin statukseen sinulla on matkaa ja jos ikää on jo kertynyt niin tuskin siihen päädytkään. jos taas olet nuorehko niin kukapa tietää....ehkä annostustarpeesi ei kasva.
sitähän jokainen juoppo on kuvitellut uransa alussa, muuten alkaisi vituttaa ja se vasta pistäisikin ottamaan.
ongelmainen kyselijä saa aina mieleisensä vastauksen kun riitävästi kyselee.
tämä tuskin on se mitä haluat lukea, koska tässä et saa juuri sitä vastausta kuin halusit.
"onneksesi" on muitakin vastauksia. ainahan voi vedota siihen, että kun se on normaalia ja yleistä. suorastaan pakollista jos haluaa olla kuin muutkin normaalit ihmiset.
sinä tulet ainakin jatkamaan käyttöäsi, ei tämä sitä asiaa mihinkään muuta.
tuskin olet eri mieltä ?
siitä riippuvuudestasi jo olikin.
alkoholi on huume muuten mutta kun se on laillinen länsimaissa ja silloin se muuttukin ykskaks päihteeksi.
sinä tarvitset oman huume-/päihdeannoksesi säännöllisesti.
mitä vastaisit henkilölle, joka kysyy samaa kuin sinä mutta alkoholin sijalla on heroiini tms.?
suosittelisitko ilman olemista vai pientä hallittua, säännöllistä piikitystä, koska käyttö on hallussa ja tuskin se siitä pahenee, ainakaan käyttäjän omasta mielestä ? vielä kun kaikki kaveritkin sitä harrastaa paitsi muutama nipo.
onko tuossa todella KAIKKI mitä juot ja ennenkaikkea siitä, millainen on aiempi suhteesi alkoholiin. Onko sinulla ollut aikaisemmin ongelmia alkoholin kanssa? Jos on ollut, miten ne ovat ratkenneet?
- täsmennyspyyntö
ja vastaus siihen on tärkeä.
alkoholisti ei vastaa tai vääristelee/kertoo osan saadakseen mieleisen vastauksen. miksei muutkin ?
saisko aloittaja miehensä kommentoimaan aloitusta ?
- muutama
siideri on varmaankin n. 10/vkl. Näillä määrin olet "vain" suurkuluttaja.
- alkoholisti,
kun jout päivittäin oluen ja viikonloppuisin ilmeisesti lisäksi 2-3 siideriä. Viikon loppuna tulee alkoholi annoksia 3-4. Kohtuus on 1-2 olutta tai siideriä viikonlopunaikan.
- ....
omaa juomista pyöristetään roimasti alakanttiin joka yhteydessä.
Eikö vaan olekin niin? - aina aina aina
Jos olutpullon avaamisen mukaan voi laittaa kellon oikeaan aikaan, on sinulla ongelma.
Katsos kun sellainen ennustettavuus missä tahansa toiminnoissa häiritsee muita perheenjäseniä. Se on ihan ymmärrettävää.
Ja jos se heitä häiritsee, he ottavat sen tietenkin puheeksi, vai mitä.
Ja jos silti vieläkin joudut avaamaan olutpullon päivittäin juuri samaan aikaan ja samoin rituaalein, on ongelma sinun eikä heidän.
Sinulla on vielä paljon opittavaa perhe-elämästä.- idontthingso
Elikkä minulla on sellainen tapa niinkuin monella muullakin että rentoudun illalla nauttimalla yhden oluen tai siiderin (en kuitenkaan välttämättä joka ilta). Viikonloppuisin juon yleensä yhdessä puolisoni ja kavereitten kanssa tai sitten olemme selvinpäin. Puolisoani siis häiritsee tuo tapa arkisin. Kaikilla ihmisillä on mielestäni joku samantapainen "pahe", oli se sitten olut, tupakka tai vaikka rasvainen ruoka. Olen terve ja normaalipainoinen, toisin kuin esimerkiksi ne jotka vetää roskaruokaa ja herkkuja joka ilta (tapa sekin). Jos minä siis olen alkoholisti, niin mitä ne ihmiset ovat jotka juovat itsensä humalaan joka päivä??
Aloittaja - idontthingso
idontthingso kirjoitti:
Elikkä minulla on sellainen tapa niinkuin monella muullakin että rentoudun illalla nauttimalla yhden oluen tai siiderin (en kuitenkaan välttämättä joka ilta). Viikonloppuisin juon yleensä yhdessä puolisoni ja kavereitten kanssa tai sitten olemme selvinpäin. Puolisoani siis häiritsee tuo tapa arkisin. Kaikilla ihmisillä on mielestäni joku samantapainen "pahe", oli se sitten olut, tupakka tai vaikka rasvainen ruoka. Olen terve ja normaalipainoinen, toisin kuin esimerkiksi ne jotka vetää roskaruokaa ja herkkuja joka ilta (tapa sekin). Jos minä siis olen alkoholisti, niin mitä ne ihmiset ovat jotka juovat itsensä humalaan joka päivä??
Aloittajapuolisollani on tietenkin omat paheensa esim. peliriippuvuus, enkä minä nalkuta hänelle niistä koska kukaan ei ole täydellinen enkä halua muuttaa toista ihmistä. olen sitä mieltä että jos oma puoliso ei miellytä vaan häntä pitää ruveta muuttamaan mieleisekseen, pitää vaihtaa puolisoa. puolisollani on ehkä jonkunlainen taipumus narsismiin.
- ei ole ongelma
idontthingso kirjoitti:
AloittajaMielestäni sinulla ei ole ongelmaa, vaan ristiriitoja tuo tiukkapipoinen puolisosi. Yksi olut (jos se siihen jää) on vain terveydelle hyväksi, niin ovat tutkimukset osoittaneet. Ajokyky säilyy, pystyt osallistumaan perheen ilta-askareisiin, rahanmenokaan ei ole suuri, jne.
Minäkin olen kysellyt omasta viininkäytöstäni, minulla kun on ollut tapana ottaa lasillinen, kaksi ilta-aterian yhteydessä. Onko ongelma?
Sain samanlaisia vastauksia kuin sinäkin: On ongelma, riippuvainen olet, ei ole ontgelma, jne.
Yksi vastaus oli hyvä: Kokeile olla yksi viikko täysin ilman ja tutkistele tuntojasi. Jos tuottaa vaikeuksia, sinulla on jonkinasteinen riippuvuus, mutta jos viikko sujuu normaalisti, no problem.
Minä kokeilin tuota neuvoa. Olen ollut nyt pari viikkoa ihan ilman viiniä, ruokajuomana ollut maito tai laimea mehu. Hyvin on mennyt, voin vaikka jatakaa tätä tyyliä määrittelemättömän ajan. Ruokakin on vaihtunut kevyempään suuntaan, punkkuhan ikäänkuin vaatii vähän "huhlavampaa". Ihan hyvä näin. Jatkan sitten viinin juontiani tai en, niin on hyvä tietää, että voin lopettaa milloin vain, eikä alkuihmetyksen jälkeen ole esiintynyt minkäänlaisia ongelmia. Ehkäpä vapaudentunne on tullut tilalle. Mahtavaa. - idontthingso
ei ole ongelma kirjoitti:
Mielestäni sinulla ei ole ongelmaa, vaan ristiriitoja tuo tiukkapipoinen puolisosi. Yksi olut (jos se siihen jää) on vain terveydelle hyväksi, niin ovat tutkimukset osoittaneet. Ajokyky säilyy, pystyt osallistumaan perheen ilta-askareisiin, rahanmenokaan ei ole suuri, jne.
Minäkin olen kysellyt omasta viininkäytöstäni, minulla kun on ollut tapana ottaa lasillinen, kaksi ilta-aterian yhteydessä. Onko ongelma?
Sain samanlaisia vastauksia kuin sinäkin: On ongelma, riippuvainen olet, ei ole ontgelma, jne.
Yksi vastaus oli hyvä: Kokeile olla yksi viikko täysin ilman ja tutkistele tuntojasi. Jos tuottaa vaikeuksia, sinulla on jonkinasteinen riippuvuus, mutta jos viikko sujuu normaalisti, no problem.
Minä kokeilin tuota neuvoa. Olen ollut nyt pari viikkoa ihan ilman viiniä, ruokajuomana ollut maito tai laimea mehu. Hyvin on mennyt, voin vaikka jatakaa tätä tyyliä määrittelemättömän ajan. Ruokakin on vaihtunut kevyempään suuntaan, punkkuhan ikäänkuin vaatii vähän "huhlavampaa". Ihan hyvä näin. Jatkan sitten viinin juontiani tai en, niin on hyvä tietää, että voin lopettaa milloin vain, eikä alkuihmetyksen jälkeen ole esiintynyt minkäänlaisia ongelmia. Ehkäpä vapaudentunne on tullut tilalle. Mahtavaa.Tiedän monia ihmisiä ketkä juo ruuan kanssa viiniä, eivätkä silti pidä itseään alkoholistina. Älytöntä liioittelua (mikä on tällä keskustelufoorumilla ihan tavallista). Entäs jos jollain on tapana syödä kahvin kanssa munkkipossu. Onko sekin siis vakava riippuvuus? Jos kahvi ei maistu samalta ilman kahvileipää niin tarvitseeko tämä ihminen siihen vieroitusta? Joo, tämä on liioittelua myös mutta tapoja ja "riippuvuuksia" on niin monenlaisia.
- johtuu
idontthingso kirjoitti:
Tiedän monia ihmisiä ketkä juo ruuan kanssa viiniä, eivätkä silti pidä itseään alkoholistina. Älytöntä liioittelua (mikä on tällä keskustelufoorumilla ihan tavallista). Entäs jos jollain on tapana syödä kahvin kanssa munkkipossu. Onko sekin siis vakava riippuvuus? Jos kahvi ei maistu samalta ilman kahvileipää niin tarvitseeko tämä ihminen siihen vieroitusta? Joo, tämä on liioittelua myös mutta tapoja ja "riippuvuuksia" on niin monenlaisia.
varmaankin heidän omista kokemuksistaan. Ovat kulkeneet sen pahimman tien ja heidän kodallaan yhden ottaminen ei ole enää mahdollista. Ovat aikoinaan olleet "yhden ottajia" ja sitten luisuneet pohjalle ja kömpineet sieltä ylös. Kokemus on ollut varmaankin niin rankka, että heille ei ole enää olemassa alkoholin normaali- tai kohtuukäyttöä. Kun se ei käy heille enää, niin eivät hyväksy sitä muillekaan. Siksi neuvojen kysyminen tällaisssa asioissa on turhaa tällä palstalla.
Moni kuivilla oleva alkoholisti kärsii "kuivajuoppoudesta", jossa vain oma mielipide on se oikea. - Mää vaan
johtuu kirjoitti:
varmaankin heidän omista kokemuksistaan. Ovat kulkeneet sen pahimman tien ja heidän kodallaan yhden ottaminen ei ole enää mahdollista. Ovat aikoinaan olleet "yhden ottajia" ja sitten luisuneet pohjalle ja kömpineet sieltä ylös. Kokemus on ollut varmaankin niin rankka, että heille ei ole enää olemassa alkoholin normaali- tai kohtuukäyttöä. Kun se ei käy heille enää, niin eivät hyväksy sitä muillekaan. Siksi neuvojen kysyminen tällaisssa asioissa on turhaa tällä palstalla.
Moni kuivilla oleva alkoholisti kärsii "kuivajuoppoudesta", jossa vain oma mielipide on se oikea.Tai sitten alkoholistit ovat nähneet monta muutakin tapausta, jossa saunakaljat ovat aikaa myöten päätyneet lopputiliin, perheen hajoamiseen, katkolle ym. ja haluavat estää muita tekemästä samoja virheitä. Eihän niin kaikille käy, toiset pysyvät kohtuukäytössä loppuikänsä. Mutta miksi se on toisten mielestä väärin kertoa, että joillekin voi käydä huonostikin? Ei se sitä tarkoita etteikö hyväksyisi muiden juomista.
- tuokin on
Mää vaan kirjoitti:
Tai sitten alkoholistit ovat nähneet monta muutakin tapausta, jossa saunakaljat ovat aikaa myöten päätyneet lopputiliin, perheen hajoamiseen, katkolle ym. ja haluavat estää muita tekemästä samoja virheitä. Eihän niin kaikille käy, toiset pysyvät kohtuukäytössä loppuikänsä. Mutta miksi se on toisten mielestä väärin kertoa, että joillekin voi käydä huonostikin? Ei se sitä tarkoita etteikö hyväksyisi muiden juomista.
. . . moni rankan tien kulkija on liikkunut porukoissa, joissa monelle on käynyt huonosti ja sillä tavalla nähneet elämää enemmän. Ei varoituksen sana pahasta ole, mutta tässä aloittajan tapauksessa ei kai yksi kalja illassa voi olla auttamattomasti turmioon johtava tie.
Kannattaisi kokeilla sitä viikon paussia ja tutkailla, onko se 1 kalja tarpeen vai voiko sen jättää ottamatta, että "muija" pysyisi hiljaa. Luulen että tässä on kyse ihan muusta kuin siitä yhdestä kaljasta, orastava parisuhdeongelma pikemminin. idontthingso kirjoitti:
Tiedän monia ihmisiä ketkä juo ruuan kanssa viiniä, eivätkä silti pidä itseään alkoholistina. Älytöntä liioittelua (mikä on tällä keskustelufoorumilla ihan tavallista). Entäs jos jollain on tapana syödä kahvin kanssa munkkipossu. Onko sekin siis vakava riippuvuus? Jos kahvi ei maistu samalta ilman kahvileipää niin tarvitseeko tämä ihminen siihen vieroitusta? Joo, tämä on liioittelua myös mutta tapoja ja "riippuvuuksia" on niin monenlaisia.
sitä mielipidettä, ettei sinulla ole mitään ongelmaa alkon kanssa. Kärsiikö kysyä miksi ollenkaan tiedustelitkaan palstalaisten mielipidettä?
Minäkin tunnen ihmisiä, jotka pitävät pulloa työpöytänsä laatikossa ja ottavat huikkaa keskellä työpäivää ja keskellä viikkoa eivätkä silti pidä itseään alkoholisteina.
Mitä munkkipossun syömiseen tulee, en ole koskaan munkkipossuja syötyäni esimerkiksi unohtanut sen kadun nimeä jonka varrella asun; pirtua juotuani minulle kävi niin, taksissa. Riippuvuudet eivät ole mielestäni ihan vertailukelpoisia.
Tuolla ylempänä totesit, että "Viikonloppuisin juon yleensä yhdessä puolisoni ja kavereitten kanssa..." Mitä se tarkoittaa? Poksahtaako korkki perjantaina samalla hetkellä kun tehtaan pilli ulvahtaa ja jatkuuko meno sunnuntai-iltaan?
Tuolla ylempänä kyselin aiempaa suhdettasi alkoholiin. Rakentavan keskustelun kannalta olisi mukava saada vastaus siihenkin.- pahoja
Tentström-PAV-OPT kirjoitti:
sitä mielipidettä, ettei sinulla ole mitään ongelmaa alkon kanssa. Kärsiikö kysyä miksi ollenkaan tiedustelitkaan palstalaisten mielipidettä?
Minäkin tunnen ihmisiä, jotka pitävät pulloa työpöytänsä laatikossa ja ottavat huikkaa keskellä työpäivää ja keskellä viikkoa eivätkä silti pidä itseään alkoholisteina.
Mitä munkkipossun syömiseen tulee, en ole koskaan munkkipossuja syötyäni esimerkiksi unohtanut sen kadun nimeä jonka varrella asun; pirtua juotuani minulle kävi niin, taksissa. Riippuvuudet eivät ole mielestäni ihan vertailukelpoisia.
Tuolla ylempänä totesit, että "Viikonloppuisin juon yleensä yhdessä puolisoni ja kavereitten kanssa..." Mitä se tarkoittaa? Poksahtaako korkki perjantaina samalla hetkellä kun tehtaan pilli ulvahtaa ja jatkuuko meno sunnuntai-iltaan?
Tuolla ylempänä kyselin aiempaa suhdettasi alkoholiin. Rakentavan keskustelun kannalta olisi mukava saada vastaus siihenkin.kysymyksiä aloittajan kannalta.
hän saisi "väärän vastauksen" rehellisyydellään.
itse hän on koukussa pahasti eikä hyväksy muita kuin hymistelevät kommentit. muuten juoppo joutuis pahalle päälle eikä sitä tietenkään halua.
mieleisensä vastauksen hän sai jo sopivalla kysymyksellä, josta oli mitä ilmeisemmin sensuroitu "väärään" vastaukseen johtavat asiat.
sen kuvan tuosta saa yhä tukevammin, alkoholi-päihdepalstalla kun ollaan.
odotan myöskin hänen miehensä kommentteja.
no aloittaja pelaa peliä, joka on tuttua kaikille alkoholiriippuvaisille.
hakee hyväksyntää ja lupaa juoda vaikka millä kepulikonstilla.
ihan normaalia menoa siis. - siinä kysymys
pahoja kirjoitti:
kysymyksiä aloittajan kannalta.
hän saisi "väärän vastauksen" rehellisyydellään.
itse hän on koukussa pahasti eikä hyväksy muita kuin hymistelevät kommentit. muuten juoppo joutuis pahalle päälle eikä sitä tietenkään halua.
mieleisensä vastauksen hän sai jo sopivalla kysymyksellä, josta oli mitä ilmeisemmin sensuroitu "väärään" vastaukseen johtavat asiat.
sen kuvan tuosta saa yhä tukevammin, alkoholi-päihdepalstalla kun ollaan.
odotan myöskin hänen miehensä kommentteja.
no aloittaja pelaa peliä, joka on tuttua kaikille alkoholiriippuvaisille.
hakee hyväksyntää ja lupaa juoda vaikka millä kepulikonstilla.
ihan normaalia menoa siis.ja taas aloittaja leimattiin juopoksi ja alkoholistiksi ja koukussa olevaksi. "juoppo
joutuis pahalle päälle". taitaa olla taas sen saman "tuomionpasuunan" tekstiä, joka tällä palstalla on aiemminkin tuomioita julistanut. taitaa olla pahasti katkeroitunut tai häiriintynyt henkilö.
oli aloittaja sitten mies tai nainen, niin ei yksi olut illassa voi olla ongelma millään mittapuulla, ei puolisolle, eikä muillekaan. . . . . .olettaen, että ilmoitetut määrät pitävät paikkansa. ja miksi tälle pastalle yleensä tultaisiin valehtelemaan, en ymmärrä. anonyymejä kun ollaan. - idontthingso
siinä kysymys kirjoitti:
ja taas aloittaja leimattiin juopoksi ja alkoholistiksi ja koukussa olevaksi. "juoppo
joutuis pahalle päälle". taitaa olla taas sen saman "tuomionpasuunan" tekstiä, joka tällä palstalla on aiemminkin tuomioita julistanut. taitaa olla pahasti katkeroitunut tai häiriintynyt henkilö.
oli aloittaja sitten mies tai nainen, niin ei yksi olut illassa voi olla ongelma millään mittapuulla, ei puolisolle, eikä muillekaan. . . . . .olettaen, että ilmoitetut määrät pitävät paikkansa. ja miksi tälle pastalle yleensä tultaisiin valehtelemaan, en ymmärrä. anonyymejä kun ollaan.Eli vielä kerran; kysyin asiasta sen takia koska PUOLISONI on sitä mieltä että minulla on ongelma ja halusin saada ulkopuolisten mielipiteitä. Vastaajat ovat sitä mieltä, että minä olen alkoholisti/juoppo, koska juon joskus töiden jälkeen oluen. Kukaan ei kuitenkaan vastannut siihen kysymykseen, että MITÄ OVAT SITTEN NE IHMISET KETKÄ JUOVAT ITSENSÄ HUMALAAN JOKA PÄIVÄ? Menee varmaan yli tämän alkoholismin sitten se. Ja tuolle joka kommentoi että "en ole koskaan munkkipossuja syötyäni esimerkiksi unohtanut sen kadun nimeä jonka varrella asun"...... Voiko noin tapahtua yhden oluen jälkeen???! Ei minulle ainakaan ole käynyt kertaakaan eikä ole siitä muutakaan haittaa ollut paitsi tuo mieheni valitus.
- juoppo ja tiedän sen
idontthingso kirjoitti:
Eli vielä kerran; kysyin asiasta sen takia koska PUOLISONI on sitä mieltä että minulla on ongelma ja halusin saada ulkopuolisten mielipiteitä. Vastaajat ovat sitä mieltä, että minä olen alkoholisti/juoppo, koska juon joskus töiden jälkeen oluen. Kukaan ei kuitenkaan vastannut siihen kysymykseen, että MITÄ OVAT SITTEN NE IHMISET KETKÄ JUOVAT ITSENSÄ HUMALAAN JOKA PÄIVÄ? Menee varmaan yli tämän alkoholismin sitten se. Ja tuolle joka kommentoi että "en ole koskaan munkkipossuja syötyäni esimerkiksi unohtanut sen kadun nimeä jonka varrella asun"...... Voiko noin tapahtua yhden oluen jälkeen???! Ei minulle ainakaan ole käynyt kertaakaan eikä ole siitä muutakaan haittaa ollut paitsi tuo mieheni valitus.
Pitää se yksi olut sitten juoda? Eikö se olisi ihan sama olla juomatta se ja juoda vaikka limsaa? Minusta kyse on riippuuvuudesta jos ei voi olla juomatta, oli määrä kuinka vähäinen tahansa. Vapaa ihminen voi yhtähyvin juoda tai olla juomatta.
Ne ihmiset jotka juovat itsensä humalaan joka päivä ovat alkoholisteja.
Tuo on yleinen "Nykäsilmiö" Eli vertaat itseäsi niihin jotka juovat jokapäivä itsensä humalaan. Siispä sinä voit jatkaa harrastustasi hyvällä omalla tunnolla koska joillain menee sen alkoholin kanssa huonommin kuin sinulla.
Alkoholi on hermomyrkky, sitä ei tulisi nauttia sisäisesti lainkaan! Mitään terveysvaikutuksia ei ole todistettu alkoholilla olevan, vaikka yleisesti niin luullaan. Voit arvata, että kun alkoholi on meillä laillinen huume, niin siitä riippuvaiset lekuritkin tottakai puolustelevat ja vähättelevät sen haittoja. Tietenkin, koska itsekkin haluavat jatkaa juomista hyvällä omalla tunnolla - mitä väliä sillä
juoppo ja tiedän sen kirjoitti:
Pitää se yksi olut sitten juoda? Eikö se olisi ihan sama olla juomatta se ja juoda vaikka limsaa? Minusta kyse on riippuuvuudesta jos ei voi olla juomatta, oli määrä kuinka vähäinen tahansa. Vapaa ihminen voi yhtähyvin juoda tai olla juomatta.
Ne ihmiset jotka juovat itsensä humalaan joka päivä ovat alkoholisteja.
Tuo on yleinen "Nykäsilmiö" Eli vertaat itseäsi niihin jotka juovat jokapäivä itsensä humalaan. Siispä sinä voit jatkaa harrastustasi hyvällä omalla tunnolla koska joillain menee sen alkoholin kanssa huonommin kuin sinulla.
Alkoholi on hermomyrkky, sitä ei tulisi nauttia sisäisesti lainkaan! Mitään terveysvaikutuksia ei ole todistettu alkoholilla olevan, vaikka yleisesti niin luullaan. Voit arvata, että kun alkoholi on meillä laillinen huume, niin siitä riippuvaiset lekuritkin tottakai puolustelevat ja vähättelevät sen haittoja. Tietenkin, koska itsekkin haluavat jatkaa juomista hyvällä omalla tunnollaottaa sitten yhden oluen tai ei. Oletko sinä "tietävä juoppo" riippuvainen ruuasta, koska (luultavasti) sitä joka päivä syöt. Olut on elintarvike ja miedosti alkoholipitoinen. Olut voi olla myös hyvä ruokajuoma, maistuu mm. makkaran ja pizzan kanssa. Hermot eivät tärvelly yhdestä oluesta, usko se.
Ja tiedoksesi "tietävä joppo": minä en tällä hetkellä käytä alkoholia, eikä tee heikkoakaan. Mutta jatkossa voin ottaa yhden oluen tai jotain muuta ruuan kanssa. Se siitä. Mutta, voitko sinä ottaa? - asiasta oikeasti
idontthingso kirjoitti:
Eli vielä kerran; kysyin asiasta sen takia koska PUOLISONI on sitä mieltä että minulla on ongelma ja halusin saada ulkopuolisten mielipiteitä. Vastaajat ovat sitä mieltä, että minä olen alkoholisti/juoppo, koska juon joskus töiden jälkeen oluen. Kukaan ei kuitenkaan vastannut siihen kysymykseen, että MITÄ OVAT SITTEN NE IHMISET KETKÄ JUOVAT ITSENSÄ HUMALAAN JOKA PÄIVÄ? Menee varmaan yli tämän alkoholismin sitten se. Ja tuolle joka kommentoi että "en ole koskaan munkkipossuja syötyäni esimerkiksi unohtanut sen kadun nimeä jonka varrella asun"...... Voiko noin tapahtua yhden oluen jälkeen???! Ei minulle ainakaan ole käynyt kertaakaan eikä ole siitä muutakaan haittaa ollut paitsi tuo mieheni valitus.
tietävän miehesi puheenvuoro ?
täällä voidaan vain arvailla sinun antamiesi ( ehkä itsesensuroitujen ja tarkoitushakuisten) tietojen perusteella.
ei täällä kukaan voi TIETÄÄ.ainoastaan sen voi tietää, että olet alkoholiriippuvainen.
odotellaan.. - idontthingso
asiasta oikeasti kirjoitti:
tietävän miehesi puheenvuoro ?
täällä voidaan vain arvailla sinun antamiesi ( ehkä itsesensuroitujen ja tarkoitushakuisten) tietojen perusteella.
ei täällä kukaan voi TIETÄÄ.ainoastaan sen voi tietää, että olet alkoholiriippuvainen.
odotellaan..Ihan oikeesti nyt, tämä on anonyymifoorumi enkä nää mitään syytä tulla tänne keksimään tarinoita. Kysyin että onko se yksi olut ongelma enkä tarvitse vastauksia muuhun kun siihen kysymykseen. Jos haluat miesten kanssa jutella niin on siihenkin tarkoitukseen varmasti oma fooruminsa.
- täytyy oikein
idontthingso kirjoitti:
Ihan oikeesti nyt, tämä on anonyymifoorumi enkä nää mitään syytä tulla tänne keksimään tarinoita. Kysyin että onko se yksi olut ongelma enkä tarvitse vastauksia muuhun kun siihen kysymykseen. Jos haluat miesten kanssa jutella niin on siihenkin tarkoitukseen varmasti oma fooruminsa.
netissä kysyä,"että onko se yksi olut ongelma" niin silloin voi tosiaan jutella ihan tyttöjen kesken. tai joulupukin.
tai kirjoittaa illalla vastauksen paperille ja mennä aamulla lukemaan, että mikähän oikea vastaus siellä paperissa lukeekaan. - ei saa vastausta
idontthingso kirjoitti:
Ihan oikeesti nyt, tämä on anonyymifoorumi enkä nää mitään syytä tulla tänne keksimään tarinoita. Kysyin että onko se yksi olut ongelma enkä tarvitse vastauksia muuhun kun siihen kysymykseen. Jos haluat miesten kanssa jutella niin on siihenkin tarkoitukseen varmasti oma fooruminsa.
esitettyyn kysymykseen. Jos edes ajattelet kaljaa, olet alkoholisti, puhumattakaan että joisit yhden pullon. Tämä palsta on semmoinen pienen kuivajuoppolauman terrorisoima temmellyskenttä. Ei mitään järkeä pohdinnoissa. Ei tänne kannata esittää kysymyksiä omasta alkoholinkäytöstään. Joka tapauksessa olet alkoholisti.
Minun mieheni joi viime viikonloppuna (pe-su) 4 pikkutölkkiä Koffia eri aterioiden yhteydessä. Onko hän alkoholisti, kun tekee sellaista? - juoppo ja tiedän sen
mitä väliä sillä kirjoitti:
ottaa sitten yhden oluen tai ei. Oletko sinä "tietävä juoppo" riippuvainen ruuasta, koska (luultavasti) sitä joka päivä syöt. Olut on elintarvike ja miedosti alkoholipitoinen. Olut voi olla myös hyvä ruokajuoma, maistuu mm. makkaran ja pizzan kanssa. Hermot eivät tärvelly yhdestä oluesta, usko se.
Ja tiedoksesi "tietävä joppo": minä en tällä hetkellä käytä alkoholia, eikä tee heikkoakaan. Mutta jatkossa voin ottaa yhden oluen tai jotain muuta ruuan kanssa. Se siitä. Mutta, voitko sinä ottaa?Kyllä minä voin ottaa yhden, tai vaikka kymmenen jos HALUAN. Mutta minä en halua, olenko epänormaali, vai ovatko ne epänormaaleja jotka juovat? Onko päihtyneenä olo ihmiselle normaalimpi olotila kuin raittius? Mitä ihmisen tulee tavoitella? Huumatakko itsensä vai elää mieli kirkkaana, vapaana aineista?
Alkoholi ei todellakaan ole välttämätöntä ihmiselle, toisin kun ruoka.
"Olut on elintarvike ja miedosti alkoholipitoinen" Niinpä, tähän teidät on saatu uskomaan. Se pitää se kaljapaketti heittää sinne kärryyn muitten ostoksien sekaan aivan kuin se olisi välttämätön elintarvike. Ja olipahan siinä etanolia 5% tai 10%, niin silti se on sitä samaa ETANOLIA; Myrkkyä! Se myrkky vain on sekoitettu suureen määrään vettä ym paskaa.
Ja etenkin kun puhutaan "oluesta", joksi moni kutsuu sitä kuraa jota marketeissa myydään, se sisältää älyttömästi kaikenlaisia lisäaineita, eikä sitä kukaan sen makunautinnon takia varmasti juo! Sitä paskaa ei ostaisi kukaan jos siitä otettaisiin alkoholi pois! Uskottele mitä uskottelet, mutta tämä on fakta.
Alkoholilla on hallittu ihmisiä kautta aikain. Hyvänä esimerkkinä Neuvostoliitto, josta ei saanut vessapaperia sianlihasta puhumattakaan, mutta viinaa kyllä oli saatavilla joka kioskista. Ihmiset pidetään kiireisinä ja näennäisen tyytyväisinä kun heídän aikansa menee etanolin hankkimiseen, nauttimiseen ja krapulasta parantumiseen. Jos kaikki Suomen juopot lopettaisivat juomisen, niin mihin se ylimääräinen energia joka juomisesta ym. Siihen liittyvästä vapautuu, käytettäisiin? Mielellään ei ainakaan tämän yhteiskunnan epäkohtiin puuttumiseen! Sen takia meillä on ALKO.
Minun puolestani ryypätkää jotka haluatte, ei siinä minun elämäni hukkaan valu. Mutta älkää tulko tuputtamaan sitä viinankäyttöänne muille, koska se alkoholi ei kuulu ihmisen elimistöön! Etanolin elimistöönsä saattaminen EI ole normaalia, järkevän ihmisen toimintaa! - esimerkki
ei saa vastausta kirjoitti:
esitettyyn kysymykseen. Jos edes ajattelet kaljaa, olet alkoholisti, puhumattakaan että joisit yhden pullon. Tämä palsta on semmoinen pienen kuivajuoppolauman terrorisoima temmellyskenttä. Ei mitään järkeä pohdinnoissa. Ei tänne kannata esittää kysymyksiä omasta alkoholinkäytöstään. Joka tapauksessa olet alkoholisti.
Minun mieheni joi viime viikonloppuna (pe-su) 4 pikkutölkkiä Koffia eri aterioiden yhteydessä. Onko hän alkoholisti, kun tekee sellaista?mulla on auto ja se ei oikein toimi. onko siinä vikaa ?
vastauksia siihen: kyllä on, ei ole, antaisitko lisätietoja ?
aloittajan lisäys: en anna lisätietoja selvään kysymykseen mutta haluan vastauksen.
no hän on saanut vastauksia. valitkoon niistä mieleisensä. miksi se ei tyydytä ?
OI MIKSI ? idontthingso kirjoitti:
ensin, sinä vai minä? Minä puhuin niistä "vertausten ja tunnuskuvien kautta" kuin Nummisuutarin Esko (kirj. Aleksis Kivi) haluten kertoa, että riippuvuudet eivät ole yhteneväisiä ominaisuuksiltaan eivätkä varsinkaan seurauksiltaan.
Kun sitä asiaa nyt toistuvasti jankutat, vastaan että IHMISET JOTKA JUOVAT ITSENSÄ HUMALAAN JOKA PÄIVÄ ovat mitä todennäköisimmin alkoholisteja, mutta SE EI OLE AINOA TAPA OLLA ALKOHOLISTI! Niitä on monta; selaile vaikka tätä palstaa niin näet. Raimo O. Kojo on teoksessaan "Eroon viinasta" kertonut mielenkiintoisen anekdootin viehättävästä naisesta otsikolla "Alkoholistiksi kahdella keskioluella". Suosittelen, että tutustuisit.
Olisi muuten mukava kuulla, millaisia kokemuksia sinulla on aikaisemmin ollut alkoholin kanssa. Jos on, millaisia ja minkälaisin seurauksin. Edelleen minua kiinnostaisi laimeasti tietää, miten se viikonlopputörpöttelysi sujuu, ajan ja määrien suhteen.
Et voi odottaa oikeaa vastausta avauksessa tekemääsi kysymykseen jos et kerro kaikkia asiaan vaikuttavia seikkoja.
- +++++++++++++++++++++
Älä hermostu noista kommenteista: iso osa on silkkaa kiusantekoa ja provoilua (jollaista tällä palstalla esiintyvästä kirjoittelusta taitaa olla suurin osa...) Et sinä ole alkoholisti. Alkoholismi on ihan eri asia kuin se, että haluaa töiden jälkeen rentoutua yhden oluen avulla. Jos oikeasti haluat tietää, onko suhteesi alkoholiin normaali, niin tee vaikka Audit-testi vaikka täällä http://www.taitolaji.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=24
Sinuna miettisin ehkä ennemminkin sitä, että miksi hamittomalta kuulostava tapasi häiritsee puolisoasi niin paljon. Ja oman itsesi takia kannattaa tarkkailla, että paljonko oikeasti tulee juotua: ei ne lääkärit huvikseen niitä riskirajoja määrittele.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa442043En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91281
- 121078
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81952