Sitä piti laittaa kun viinimarjoja on niin paljon, mutta mutta... niin vaan nekin taitaa loppua ennen kuin saan tarvittavan määrän. Ei auta vaikka kävin naapurin kirsikkapuussa roikkumassa.
Niin että milläs sen nyt sitten jatkais? Herneillä? Tulis varmaan aika ärtsyn makuista (herne = ärt på svenska). Porkkanoista? Tomaatista, laimeampaa bloody mary-versiota. Vai tulisiko mustista sukista mehukkaampaa? Jos jollain on sellainen kumppani joka käyttää, niin tänne vaan. Sukat siis.
Vai pitäiskö vaan nöyrtyä pyllistämään mustikkametsään. Onko kukaan ikinä tehnyt mustikkaviiniä? Hyviä vinkkejä?
Kesäviini
36
2649
Vastaukset
- .......,.......
Näytti tulevan hyvä vuosi niitten suhteen. Net kuulemani mukaan pitäsi poimia vasta ensi pakkasten jälkeen, ett' tulisi happoa enenpi. Mutta viinimarjoissa on aika reippaasti happoa, joten voisi mukavasti pehmentää makua.
Kukapa nyt ei Sorbuksesta pitäisi.
Noin muuten suosittelisin Elovenahiutaleita tai pottuja.
=DW=- Putkivalo
Arvaas muuten kuinka hyvin osui tuo pihlaja... ostin tänään sen viinipaketin, ja siinä luki että pakastin ajaa sen saman asian.
Ei tarttis pyllistää, päin vastoin kiivetä :))
yrität maksimoida proteiinejä niin mitä jos jatkasit viiniäsi madoilla, niistähän sitä proteiiniä irtoaa! ;) Nyt kun álkaa muutenkin olla sadonkorjuun aika niin mukuloita (siis perunoita tarkoitan, ei lapsiasi) esiin kaivaessasi ota talteen kaikki madot. Ikään kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla tai jotain.
Vai oliko ne sittenkin prosentteja, mitä sinä tavoittelit? Siinä tapauksessa suosittelisin viinin jatkamista matematiikan kirjoilla ja verokorteilla, ne nyt ainakin ovat prosentteja väärällään!- Putkivalo
-viiniä :)) Väri olisi ainakin kiva rosé :P Siinä olisi oikea laiturinnokka-viiniä! Logo päälle - jos ei kala syö, juo se.
Mitä jos tuleekin miinus prosentteja? Onko se sitten krapulalääkettä..
Sitkeesti muuten istuu mukulat tänä syksynä, vaikuttaisko tuo sade tai jotain, mutta syvältä peiton alta joutuu aamuisin kaivamaan :)) Putkivalo kirjoitti:
-viiniä :)) Väri olisi ainakin kiva rosé :P Siinä olisi oikea laiturinnokka-viiniä! Logo päälle - jos ei kala syö, juo se.
Mitä jos tuleekin miinus prosentteja? Onko se sitten krapulalääkettä..
Sitkeesti muuten istuu mukulat tänä syksynä, vaikuttaisko tuo sade tai jotain, mutta syvältä peiton alta joutuu aamuisin kaivamaan :))ajatus tuo miinusprossaviini! :)) Mutta onhan noita plus- ja miinusformaatti CD- ja DVD levyjä niin mikä jottei viinejäkin. Tuostahan me kehitämmekin oivan viinikaksikon:
Kalakallen punainen Plussa laitururinnokkaviini
- Gaalakallen sininen Miinus mersunnokkaviini
Sinisen värin Miinusviiniin saamme tietty jäädyttämällä lierot sinisiksi. Kunhan tuosta sana alkaa kiiriämään niin menestys on takuuvarma. Eiköhän perusteta yksintein firma tuottamaan kieroja lieroviinejä, osakkeet jaettaneen sun ja mun kesken reilusti fifti-siksti periaatteella! :) Näinköhän lähti köyhyys kuten Kätkäläiseltä aikanaan ja tuli eteen Rolls-Roycen, huvijahdin, yksityissuihkarin, kartanon, huvilasaaren yms. pienemmän sälän osto! :))- Putkivalo
norMix kirjoitti:
ajatus tuo miinusprossaviini! :)) Mutta onhan noita plus- ja miinusformaatti CD- ja DVD levyjä niin mikä jottei viinejäkin. Tuostahan me kehitämmekin oivan viinikaksikon:
Kalakallen punainen Plussa laitururinnokkaviini
- Gaalakallen sininen Miinus mersunnokkaviini
Sinisen värin Miinusviiniin saamme tietty jäädyttämällä lierot sinisiksi. Kunhan tuosta sana alkaa kiiriämään niin menestys on takuuvarma. Eiköhän perusteta yksintein firma tuottamaan kieroja lieroviinejä, osakkeet jaettaneen sun ja mun kesken reilusti fifti-siksti periaatteella! :) Näinköhän lähti köyhyys kuten Kätkäläiseltä aikanaan ja tuli eteen Rolls-Roycen, huvijahdin, yksityissuihkarin, kartanon, huvilasaaren yms. pienemmän sälän osto! :))Uusi liikeidea taas! Monesko :)))
Sopii muuten hyvin tänne Gallen-Kallela-maahan noi viinit. Ja saa muuten hyvin nollattua kun ottaa kumpaakin :)) Paitsi mitä tulee jos ne laittaa yhteen... räjähdys varmaankin.
Vai ihan vaan pientä sälää :))) mulle kelpais sitten sellainen muru vaan, kalastajatorppa ilman autiolla saarella ilman sähköä. Muutama tynnyri sitä plussa-viiniä :P Käyt sitten välillä huvijahdilla tuomassa mulle lisää pattereita tuotanoinniin mp3 soittimelle :))
Ihana ilta ulkona tänään taas, olisi voinut kävellä vaikka kuinka kauan.
- jussi hates jazz
Moro taas
Saadaankohan tällä kertaa olla kauemmin linjoilla, edellinen viesti tais lähteä kuin k...a töölööstä ;)
Oikeaan asiaan liittyen, mä en tiedä mitään viininvalmistuksesta, mutta olen "joskus ollut läsnä", kun sitä on ollut tarjolla ;)
Sukista mä en tieä, mustista enkä punasista, siis viininkeitossa mutta ei hassumpi asuste tosin varmaan keittäjällä niissä sukissa, no niin, taas asian vierestä...
Googletin tällasen, lueppa vinkkejä sieltä, siellä on marjat ja tertut ihanasti sekasin, parhaimmillaan ;)
Joku tehny jopa punajuuri sherryä, too exotic for me.
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=10852&max=1&alaala=&vnro=- Putkivalo
Helsingin Sanomat sai linkittää ja mä en saa :))) en edes viiniä tehtyä. Eipä tuo kovin sureta, uutta kehiin vaan :)
No niin! Olihan siinä joku kokeillut mustikkaakin. Tai mutsikkaa, kuten joku muksu sanoi..
Ai marjaa ja terttua sulla on mielessä, olis pitänyt arvata :)) Tuota ihmettelen ettei punajuuri sovi sulle, kun väri niin natsais :)) - jussi hates jazz
Putkivalo kirjoitti:
Helsingin Sanomat sai linkittää ja mä en saa :))) en edes viiniä tehtyä. Eipä tuo kovin sureta, uutta kehiin vaan :)
No niin! Olihan siinä joku kokeillut mustikkaakin. Tai mutsikkaa, kuten joku muksu sanoi..
Ai marjaa ja terttua sulla on mielessä, olis pitänyt arvata :)) Tuota ihmettelen ettei punajuuri sovi sulle, kun väri niin natsais :))liian etikkaista.
Mut hei, mansikat sopii aina, jostain syystä vapauttaa tunnelman ja stimuloi mielen ;)
http://www.biscottiland.com/TO_updates/images3/booty_call.jpg
hyvää viikonloppua ;) - Putkivalo
jussi hates jazz kirjoitti:
liian etikkaista.
Mut hei, mansikat sopii aina, jostain syystä vapauttaa tunnelman ja stimuloi mielen ;)
http://www.biscottiland.com/TO_updates/images3/booty_call.jpg
hyvää viikonloppua ;)puutarhur(mur)i.. ei ne punajuuret etikkaisina kasva maassa. Mihinkäs sä keskityit bilsan tunneilla??
Ja samalla hengenvedolla vois kysyä että mitä rillejä sä käytät? Vai pitäiskö sun käyttää ehkä :)) En nähnyt yhtään mansikkaa tuossa kuvassa.
Kiitos samoin, paljon hyviä viikonloppuja sullekin :) - jussi hates jazz
Putkivalo kirjoitti:
puutarhur(mur)i.. ei ne punajuuret etikkaisina kasva maassa. Mihinkäs sä keskityit bilsan tunneilla??
Ja samalla hengenvedolla vois kysyä että mitä rillejä sä käytät? Vai pitäiskö sun käyttää ehkä :)) En nähnyt yhtään mansikkaa tuossa kuvassa.
Kiitos samoin, paljon hyviä viikonloppuja sullekin :)eikö ne punajuuret tulekaan saarioisten lasipurkeista, taas on mennyt biologia eteenpäin, mihin tää maailma edistyykään ;)
mä keskityin enempi sinne kukka ja mehiläisosastolle.......ja juuret katoin telkusta.
tarkistetaanpa se näkö nyt vielä varmuudella, montako syötävää näät suraavassa?
http://www.dollsdancers.fi/gallery/img/6/tukiainenjohanna_0149a_web.jpg
ja läträähän varovasti niitten viiniesi kanssa, rupeet näkeen vielä huonommin ;)
mulla on vähän samaa vikaa, kun freudilla ja marxilla, en koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa, mutta monen vierestä oon herännyt ;)
hellu rei ja hellät tunteet kaikille, viikonloppu on kohta korkattu ;) - Putkivalo
eikö ne punajuuret tulekaan saarioisten lasipurkeista, taas on mennyt biologia eteenpäin, mihin tää maailma edistyykään ;)
mä keskityin enempi sinne kukka ja mehiläisosastolle.......ja juuret katoin telkusta.
tarkistetaanpa se näkö nyt vielä varmuudella, montako syötävää näät suraavassa?
http://www.dollsdancers.fi/gallery/img/6/tukiainenjohanna_0149a_web.jpg
ja läträähän varovasti niitten viiniesi kanssa, rupeet näkeen vielä huonommin ;)
mulla on vähän samaa vikaa, kun freudilla ja marxilla, en koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa, mutta monen vierestä oon herännyt ;)
hellu rei ja hellät tunteet kaikille, viikonloppu on kohta korkattu ;)Sää mitään muuta huomaakaan, kun jotain punaista (ja lyhyttä) vilahtelee silmännurkassa :)) Mä jäin luokalle tuossa mehiläisosastolla, kun pitää pörrätä edelleen. Läpäisenköhän mä ikinä :)
Oliko tuossa syötävääkin? Mä näin vaan sen juotavan ja joutavan :P ei vais, ei kai kukaan ole turha. Pitää antaa kaikkien kukkien kukkia. Kanervienkin. Kumpi heistä muuten oli mehiläinen vai kävikö niin että kaksi kukkaa kohtasivat toisiaan.
Mutta nyt otan Juzzia korvasta kii... kehtaatkin ryökäle, nainen on antanut sulle yöllä kaikkensa, jopa kauneutensa, ja sä haukut palkaksi ;)) kuulehhhhan! - jussi hates jazz
Putkivalo kirjoitti:
Sää mitään muuta huomaakaan, kun jotain punaista (ja lyhyttä) vilahtelee silmännurkassa :)) Mä jäin luokalle tuossa mehiläisosastolla, kun pitää pörrätä edelleen. Läpäisenköhän mä ikinä :)
Oliko tuossa syötävääkin? Mä näin vaan sen juotavan ja joutavan :P ei vais, ei kai kukaan ole turha. Pitää antaa kaikkien kukkien kukkia. Kanervienkin. Kumpi heistä muuten oli mehiläinen vai kävikö niin että kaksi kukkaa kohtasivat toisiaan.
Mutta nyt otan Juzzia korvasta kii... kehtaatkin ryökäle, nainen on antanut sulle yöllä kaikkensa, jopa kauneutensa, ja sä haukut palkaksi ;)) kuulehhhhan!mut ne oli laulun sanat ja osaan ne paremmin ulkoa kuin nimeni, mikäs se nyt taas olikaan, ai niin juzzi joo ;)
kaikki naiset on omalla tavallaan kauniita ja jokainen on varmasti jonkun mielestä söpö, söpömpi, söpöin, tai siis silleen, sekosin jo sanoissanikin. Mä jo aiemmin taisin sanoa; "mikä tahansa on kaunista, jos sitä rakastaa"
toiset menee illalla kävellen ja toiset päivällä lentäen, mut mä ootan kuutamoo, voisin olla taas kuutamolla niinkö tavallisesti, silleen tiekkö ;)
http://www.youtube.com/watch?v=q5mlp4uZZQA&feature=related - Putkivalo
mut ne oli laulun sanat ja osaan ne paremmin ulkoa kuin nimeni, mikäs se nyt taas olikaan, ai niin juzzi joo ;)
kaikki naiset on omalla tavallaan kauniita ja jokainen on varmasti jonkun mielestä söpö, söpömpi, söpöin, tai siis silleen, sekosin jo sanoissanikin. Mä jo aiemmin taisin sanoa; "mikä tahansa on kaunista, jos sitä rakastaa"
toiset menee illalla kävellen ja toiset päivällä lentäen, mut mä ootan kuutamoo, voisin olla taas kuutamolla niinkö tavallisesti, silleen tiekkö ;)
http://www.youtube.com/watch?v=q5mlp4uZZQA&feature=relatedkyllä mä sut jo tunnen. Luulen.
Tuli mieleen tämä :)
http://www.youtube.com/watch?v=QcUnFL1AhPw&feature=related
Kaikkihan me kauniita ollaan, kukin omalla tavallaan.
Tuo taisi olla eka sarja johon jäin koukkuun :))) sillä olikin kohtalokas nimi - konnan Koukkuja.. Seuraava oli Kolmas kivi auringosta ja enää ei jaksa valvoa :)) ihan kohta se on *krooh*.....
Nämä elokuun yöt on vaan niin hurmaavia, lämpimiä ja tummia ja kortilla, kai nää kohta loppuu :)) - jussi hates jazz
Putkivalo kirjoitti:
kyllä mä sut jo tunnen. Luulen.
Tuli mieleen tämä :)
http://www.youtube.com/watch?v=QcUnFL1AhPw&feature=related
Kaikkihan me kauniita ollaan, kukin omalla tavallaan.
Tuo taisi olla eka sarja johon jäin koukkuun :))) sillä olikin kohtalokas nimi - konnan Koukkuja.. Seuraava oli Kolmas kivi auringosta ja enää ei jaksa valvoa :)) ihan kohta se on *krooh*.....
Nämä elokuun yöt on vaan niin hurmaavia, lämpimiä ja tummia ja kortilla, kai nää kohta loppuu :))ja mulle tämä, jotenkin niin koskettavaa ja osiltaan liikuttavaa ;)
http://www.youtube.com/watch?v=WR5_oiayAew&feature=related
hyvää yötä kaikille tasapuolisesti ;)
tähän vastaamaan,vaikka en tiedä viinin teosta mitään..Mä vaan juon...:)
Eikäs sun tartte pyllistää metässä,ku otat jakkaran mukaan..;)- Putkivalo
sitäpaitsi tuo on lähinnä hivuttautumista kun jonon hännille raapustaa :))
Jaa jakkara! Joku on näköjään harrastanut ennenkin mustikointia! Mulle on jäänyt joku kammo lapsuudesta, poimin mitä vaan, vaikka kudottuja silmukoita, mutta mustikkametsään mut on vaikeaa saada. Pitäis varmaan tehdä asian eteen jotain, kumota se. Se on kuitenkin melkein makoisin marja mitä löytyy :)
Eikun jakkaraa etsimään.. ja jos samalla ottais reissuun vaikka tikapuut, voi poimia pihlajanmarjat myös :)) - kris-tiina
Putkivalo kirjoitti:
Jaa jakkara! Joku on näköjään harrastanut ennenkin mustikointia! Mulle on jäänyt joku kammo lapsuudesta, poimin mitä vaan, vaikka kudottuja silmukoita, mutta mustikkametsään mut on vaikeaa saada. Pitäis varmaan tehdä asian eteen jotain, kumota se. Se on kuitenkin melkein makoisin marja mitä löytyy :)
Eikun jakkaraa etsimään.. ja jos samalla ottais reissuun vaikka tikapuut, voi poimia pihlajanmarjat myös :))Poimi samalla puolukoita joukkoon,nehän alkaa oleen kypsiä ja kyllä sieltä metsästä muutakin tavaraa löytty,joukkoon makua parantamaan........
Sukkia olis mut tartten niitä....harmi... (:
Hei,mut niksi pirkka,siellähän käytetään sukkahousuja joka paikkaan.,hih - Putkivalo
kris-tiina kirjoitti:
Poimi samalla puolukoita joukkoon,nehän alkaa oleen kypsiä ja kyllä sieltä metsästä muutakin tavaraa löytty,joukkoon makua parantamaan........
Sukkia olis mut tartten niitä....harmi... (:
Hei,mut niksi pirkka,siellähän käytetään sukkahousuja joka paikkaan.,hihJa käviskö muuten sienet..
Ite tungin joskus sukkahousut ikkunanväleihin, hyvä tiivistysainetta! - kris-tiina
Putkivalo kirjoitti:
Ja käviskö muuten sienet..
Ite tungin joskus sukkahousut ikkunanväleihin, hyvä tiivistysainetta!Sienet-------jos meinaat itte juoda,niin en suosittele sieniä,mikäli et tunne niitä-----vois olla aika tynyä tavaraa---------porukkaa lakois,pitkin pihaa----
- Putkivalo
kris-tiina kirjoitti:
Sienet-------jos meinaat itte juoda,niin en suosittele sieniä,mikäli et tunne niitä-----vois olla aika tynyä tavaraa---------porukkaa lakois,pitkin pihaa----
vois tulla hyvää, etenkin pippuri- tai sillisellaisista :P Varsinaista herkkua uuden perunan kyytipojaksi. Koivunkantosieniviinin voimin kantaa ja kantoja. Tai laonnutta porukkaa pihalta :))
Putkivalo kirjoitti:
Eikun jakkaraa etsimään.. ja jos samalla ottais reissuun vaikka tikapuut, voi poimia pihlajanmarjat myös :))Jaa..että hivuttautumista..:DD
Joka tapauksessa,noi mustikat on melkeen ainoita marjoja, mitä mä mettästä haen.Noi karhujutut on saanu mut kalpenemaan..Mulla on koko ajan kuva simmujen eessä,että semmonen iso köriläs seisoo mun eessä kahella jalalla..Sit muka pitäis näytellä kuollutta..Mun ei tarttis sit kyllä näytellä...:P- Putkivalo
mii-su kirjoitti:
Jaa..että hivuttautumista..:DD
Joka tapauksessa,noi mustikat on melkeen ainoita marjoja, mitä mä mettästä haen.Noi karhujutut on saanu mut kalpenemaan..Mulla on koko ajan kuva simmujen eessä,että semmonen iso köriläs seisoo mun eessä kahella jalalla..Sit muka pitäis näytellä kuollutta..Mun ei tarttis sit kyllä näytellä...:Pvaikkei nalleja ole täälläpäin kuin peitonalleja (ja nekin aika pieniä), ne pelottaa silti.
Vai ei tarttis kuollutta näytellä :)))) pitää toivoa. Yleensä tässäkin toimii Murphyn laki, silloin kun ei haluaisi olla läsnä, joka solu on aktivoitunut :)) Putkivalo kirjoitti:
vaikkei nalleja ole täälläpäin kuin peitonalleja (ja nekin aika pieniä), ne pelottaa silti.
Vai ei tarttis kuollutta näytellä :)))) pitää toivoa. Yleensä tässäkin toimii Murphyn laki, silloin kun ei haluaisi olla läsnä, joka solu on aktivoitunut :))Mä ku oikeen säikähdän,niin mä hyydyn paikalleni ja en saa kinttuja irti maasta..:))
Toisaalta jos juoksis pakoon,nii kumpikohan juoksis kovempaa..:D- Putkivalo
mii-su kirjoitti:
Mä ku oikeen säikähdän,niin mä hyydyn paikalleni ja en saa kinttuja irti maasta..:))
Toisaalta jos juoksis pakoon,nii kumpikohan juoksis kovempaa..:DToivon kyllä hartaasti ettet ota skabaa sen karhun kanssa :))
Haluaa nähdä sut täällä vielä :) Putkivalo kirjoitti:
Toivon kyllä hartaasti ettet ota skabaa sen karhun kanssa :))
Haluaa nähdä sut täällä vielä :)minäkin toivon näkeväni itteni viel täällä..Ei siel karhun käpälissä olis kuiteskaa turvallinen olo,vaikka se riukasti ottaiski halausotteen.. :)))))
...Mutta lupaan maistaa ja laatoittaa putkivalon kivetysen...
ne on kuitenkin saumauksen tarpeessa.
Sen verran ärtsyjä ohjeita tulee.
Ajatus sai poskeni turpoomaan kuin hamsterilla =)- Putkivalo
Nythän pitääkin miettiä viiniä värin puolesta.. kyllähän sellainen hennon vaaleanpunainen laasti olisi ihan nätti, mutta keltaisen talon kanssa....... pitää miettiä. Vähän on myöhäistä tehdä voikukkaviiniä :P
- Kurjenkello
Sienet on jo mainittu, mutta itse ainakin ajattelisin valmistaa juuri mustikasta ja mustasta torvisienestä viintä. Saattas olla hyvääkin... hmmmm ; ) Niin ja molempia voi vielä vaikka nyt viikonloppuna poimia....
Sekin hyvä puoli siinä olisi...... kaunis, punakka viini näkyy aina naapuriin saakka.............. mutta mustanpuhuva ei näy mihinkään pimenevissä illoissa. Eipä tuu naapurit kärkkymään ilolientä, eli monta hyvää puolta tässä : )- Putkivalo
Siitä tulee varmaan hyvä, oikeeta seerumia, sitä voisit kuule kaupata poliisille. Siinä olisi tuplavaikutus kun yhdistetään totuuden torvia ja vielä että lasten ja känniläisten suusta kuulee aina totuuden :)
Ja saisit kaiken lisäksi juoda itte ihan pimeesti :)) hyvä pointti tuo väri! - Kurjenkello
Putkivalo kirjoitti:
Siitä tulee varmaan hyvä, oikeeta seerumia, sitä voisit kuule kaupata poliisille. Siinä olisi tuplavaikutus kun yhdistetään totuuden torvia ja vielä että lasten ja känniläisten suusta kuulee aina totuuden :)
Ja saisit kaiken lisäksi juoda itte ihan pimeesti :)) hyvä pointti tuo väri!Varmasti olisi virkavalta mielissään myymästäni juomasta ja sehän ei tietenkään olisi mitenkään edullista.
Joisin sitä ja samalla puhuisin poliiseille pimeitä ja nehän uskoisi kaikki jutut ;)
Kiitti vinkistä, alan rikastua ihan silmissä!
- baliikki kala
Unohdas kaikki ja hae a-marketista tonkka vinttua.
- Putkivalo
että sieltä saa helpommin päänsärkyä :)))
Mitä mä tälle tonkalle sitten teen... ei ole edessä naapurissa mopoa joka metelöi.. - baliikki kala
Putkivalo kirjoitti:
että sieltä saa helpommin päänsärkyä :)))
Mitä mä tälle tonkalle sitten teen... ei ole edessä naapurissa mopoa joka metelöi..Kyllä, helpoimmin apu sekä päänsärky sieltä,
Tonkasta viis veisaat. Sisältö tekee ihmeitä. - Putkivalo
baliikki kala kirjoitti:
Kyllä, helpoimmin apu sekä päänsärky sieltä,
Tonkasta viis veisaat. Sisältö tekee ihmeitä.har slutat bubbla nu. Eli suomeksi, apua, tarttis tehdä jotain! Viiniä tai jotain...
- baliikki kala
Putkivalo kirjoitti:
har slutat bubbla nu. Eli suomeksi, apua, tarttis tehdä jotain! Viiniä tai jotain...
Ymmärrän yskän. Sitä juuri. Viiniä tai jotain. Mieluummin jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272266Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502259- 1252173
- 1272113
- 541756
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411633- 311361
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161195Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381137