Hei,
Miten vaan millainen laskin kannattaisi hakea yliopistoon.? Aloitan matematiikkan opiskelu yliopistossa? Graafinen laskin ei varmaan käy...ainaskin olen niin kuullut...Mutta ehdottakaa, mikä laskin kannattaisi hankkia. :)
Kiitos!
Millainen laskin?
3
1274
Vastaukset
- entinen matemaatikko
Yliopistomatikassa et tarvi laskinta ollenkaan. Tenteissä se ei yleensä saa olla mukana eikä sitä muutenkaan tehtävissä tarvitse. Opiskelin kyllä matikkaa vain vuoden, että en tiedä onko sille sitten jossain vaiheessa opintoja enemmän käyttöä.
- iede
Entä tilastotieteessä? Tiedän, että SPSS ja tuollaiset ohjelmistot toimivat varmaan hyvin, mutta kannattaisiko hankkia myös jonkinlainen laskin?
- yliopiston matikassa
Kannattaa katsoa oman yliopiston matikan laitoksen sivuilta, että löytyykö sieltä listaa tenteissä hyväksytyistä laskimista. Ainakin jossain ilmoitustaululla listan täytyy olla. Matikassa ei laskinta niin paljon tarvi, joissain tenteissä sitä ei saa olla ollenkaan. Yleensä niissä, missä saa, sallittu laskin on tavallinen funktiolaskin. Elikä nyt voi heittää sen lukiossa hommatun graafisen laskimen nurkkaan ja kaivaa esiin sen funktiolaskimen, mitä on yläasteella käyttänyt...
Jos opiskelet esim. sivuaineena fysiikkaa tai kemiaa, siellä saattaa olla sallittua käyttää myös graafista laskinta. Tilastotieteestä en osaa sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764