Lopetin jokin aika sitten kotimaisten oluiden käytön tykkänään, mutta sattui tänään silmiini tuo Karhun korpisavu (keppana), joten kokeiltavahan sitä oli.
En paljon odottanutkaan, vaikka räyhäkän näköinen etiketti teksteineen ja oluen tumma väri hiukan positiivista mielikuvaa loivatkin.
Maku oli kuitenkin mieto, lähes väljähtänyt ja sitä "korpisavun" makua saa tosissaan hakemalla hakea.
Ehkä tuokin olisi Porissa osattu paremmin aikoinaan?
Karhu korpisavu pettymys
14
2012
Vastaukset
- cih79
Jep aika mieto oli maku
- Kunnon oluen juoja
Mitä tarkoittaa se korpisavu? Onko se jokin "oikea" asia vaiko vain mielikuvamainontaa, joka siis näytti toimivan ainakin yhden pullon verran per asiakas? Jos korpeen tekee nuotion niin onko sen savu jotenkin erityisen aromirikasta? Tai ehkä tässä vihjailtiin johonkin viinantislauksen suuntaan.
Itse join juuri oluen, joka oli hyvää etiketistä huolimatta. - Beerman
Joitko Korpisavusi jääkaappikylmänä vai vähän lämpimämpänä?
Suoraan jääkaapista otettuna se ei maistukaan juuri miltään. Kokeilepa huviksesi esim. 13-15 lämpöisenä.
Jopa alkaa maistua savutkin, oli sitten korvessa tai kaupungissa.
Beerman- "Good people drink good Beer"
Ostakaa Alkosta sellaista kuin Schlenkerla Rauchbier, niin ei tarvitse sitten sitä aromia etsiskellä. Korpisavu toimii hyvin asiassaan, eli avartaa edes hieman sitä aina ja samaa bulkkia (mikä etiketti sitten eniten silmää miellyttääkään) juovaa perusjamppaa. Sekä olla se lähisiwasta saatava saunaolut. Ei Korpisavu mitään oikeaa savuolutta edes ole lisättyine savuaromeineen. Oikea savuolut tehdään savumaltaista.
- Urho Urquell
"Good people drink good Beer" kirjoitti:
Ostakaa Alkosta sellaista kuin Schlenkerla Rauchbier, niin ei tarvitse sitten sitä aromia etsiskellä. Korpisavu toimii hyvin asiassaan, eli avartaa edes hieman sitä aina ja samaa bulkkia (mikä etiketti sitten eniten silmää miellyttääkään) juovaa perusjamppaa. Sekä olla se lähisiwasta saatava saunaolut. Ei Korpisavu mitään oikeaa savuolutta edes ole lisättyine savuaromeineen. Oikea savuolut tehdään savumaltaista.
Hyvää kaljaa, en kuitenkaan mainostaisi sitä kuraa olueksi.
- Kaljottelija
Erehdyin sixpacin ostamaan ja tökkäsi pahasti jo eka pullolla. Kyllä on savun maku kaukana, jotain ihme litkua tämä on. En osta toista kertaa.
- Rogeri
pitäisi poistaa myynnistä kokonaan. Kukaan täysjärkinenhän ei niitä ostakkaan. Verrattavissa marinoituihin lihoihin.
- kari a taasen
Rogeri kirjoitti:
pitäisi poistaa myynnistä kokonaan. Kukaan täysjärkinenhän ei niitä ostakkaan. Verrattavissa marinoituihin lihoihin.
monta parempaa löytyy esim Alkon valikoimasta esim Prykmestar Savu. Aivan mainio!
- Mikkeller
kari a taasen kirjoitti:
monta parempaa löytyy esim Alkon valikoimasta esim Prykmestar Savu. Aivan mainio!
Prykmestar Savu on mainio kotimainen savuolut! Teerenpelin Sauhusanttua kannattaa testata jos haluaa aloittaa varmanpäälle, sillä se on noista helpoin, mutta silti Aito savuolut.
- MrHertz
Mikkeller kirjoitti:
Prykmestar Savu on mainio kotimainen savuolut! Teerenpelin Sauhusanttua kannattaa testata jos haluaa aloittaa varmanpäälle, sillä se on noista helpoin, mutta silti Aito savuolut.
Kyllä minä ainakin tykkäsin, maku oli hieman tummempi kuin normaalissa, mutta tuota "savun" makua en kyllä siinä havainnut kuin aivan vähän.
- Beer Queen
Näin naisena pakko sanoa, että tuo Uudenkaupungin savuolut oli aivan mainio yllätys. Mieheni kaatoi minulle puolituoppia, ja olisin kyllä mielelläni juonut myös sen toisen puolen. Miellyttävä olut, vaikka itse harrastankin enemmän Portviinejä.
- .
ostappa alkosta korpisavu nelosta niin johan on hyvää!
- Zebz
Maistuu ihan regular karhulta johon joku on tumpannut röökin. YUMMU..
- Janoinen Kansa
Joo, joku on heittänyt savuavan tikun käymisastian yli. Aika onnetonta litkua. Plevnasta saa kunnon savuolutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046