Hei. Lomanmääräytymiskausihan on se 1.4-31.3. Henkilö joka on ollut talon palveluksessa vaikkapa 10 vuotta jää eläkkeelle 1.10.2009. Lomaahan on kerennyt kertyä ajalta 1.4.2009-30.9.2009 15 päivää. Kysymykseni kuuluu: Lasketaanko tältä puolelta vuodelta lomapäivän suuruus esim. 90 e erikseen, vai käytetäänkö maksamiseen ajankohdan 1.4.2008-31.3.2009 lomapäivän summaa joka kertyi kyseiseltä ajalta?
Eläkkeelle ja lomapalkan laskenta
3
1947
Vastaukset
- palkanlaskijana
Eläkkeeelle jäädessä pitämättömät lomat maksetaan rahana aivan kuten ns. normaalissa työsuhteen päättymistapauksessa.
01.10.2009 on normikäytännön mukaisesti jäljellä ns. talviloman osuus 6 päivvää uudet kertyneet lomat.
Kesälomakausi on päättynyt 30.09 joten periaatteessa nämä on pidetty. Jos näin ei ole, niin nekin maksetaan rahana.
Se miten lasketaan tuo korvaus, riippuu pitkälti siitä mitä tessiä noudateaan. Onko prosenttipohjainen vaiko kuukausipalkkaan / päiväjakajaan perustuva sopimus.
Jos tuo on prosenttipohjainen ja lasketaan lomanmääräytymiskauden palkoista, niin silloin korvaus lasketaan erikseen molemmilta kausilta.
Jos taas kyseessä on kuukausipalkkalainen, niin korvauksen laskutapa on suoraan :
kk-palkka / 25 * lomapäivien lukumäärä- ent. palkanlaskija
Sisältyikö vastaukseesi lomaltapaluuraha? Kun minä olin palkanlaskijana, piti eläkkeelle lähtevälle maksaa myös lomaltapaluuraha.
- hyperheikki
Kyseessä on tuntipalkkainen henkilö ja metallin tes (teknologiateollisuus).
Eli hänen kohdalla on tuo prosenttipohjainen ja lasketaan lomanmääräytymiskauden palkoista, ja silloin korvaus lasketaan erikseen molemmilta kausilta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764