Olen valmistunut merkonomiksi ja suorittanut lukio-opintoja siinä sivussa. Sen jälkeen opiskelin tradenomiksi. Lukio jäi kesken, koska silloin yhdestelmäopinnot ei vain toimineet kunnolla pienellä paikkakunnalla; kurssit meni päälleikkäin ym. Tällä hetkellä olen töissä hyvässä työpaikassa.
Haluaisin kuitenkin suorittaa kesken jääneen ylioppilastutkinnon loppuun iltalukiossa. Koska moni mainostaa aina ylioppilaskirjoituksiaan jne.. Sinkku kun olen ja aikaa on. Kuinka monta ainetta pitää kirjoittaa? Mitä tarkoittaa reaali? Voiko opinnot mennä vanhaksi eli kuinka kauan kirjoituksiin saa osallistua?
Jos aikoaa esim. opiskella diplomi-insinööriksi? Tarvitaanko ylioppilastodistus ja pitkä matematiikka? Olen kyllä hyvä matikassa. Eli tradenomi ei voi hakea kuin kauppakorkeaan? Kemian ja fysiikan kertaamisesta ei varmaan ole haittaa?
Ylioppilastutko tradenomille..
4
483
Vastaukset
- ..........
Anteeksi kirjoitusvirheet.
- tosissaanko kysyt?
Jospa käyttäisit googlea, löytyy esim. www.ylioppilastutkinto.fi, josta saa mainiosta tietoa.
Vähintään 4 koetta, joista yksi äidinkieli. Reaali - siis sinäkö olet ollut lukiossa kuitenkin jonkin aikaa? Pilailetko? Reaali tarkoittaa "humanistisia" oppiaineita - historia, psykologia, maantiede, biologia.
Käytä hyvä ihminen googlea - ei kannata olla laiska!- ................
Eli neljä koetta, joo tiedän. Äidinkieli, pitkä eng, pitkä matematiikka ja ruotsi on tarkoitus suorittaa.
Kävin juuri tuolla sivustolla mutta jos kirjoittaa reaalin niin pitääkö kirjoittaa kaikki aineet vai vaan esim. kemia ja fysiikka pelkästää. Silloin kun kävin luokiota niin päätin kirjoitta nuo neljä ainetta ja siksi en ole perehtynyt siihen mitä reaalikokeet on. - hödhgödfhg
................ kirjoitti:
Eli neljä koetta, joo tiedän. Äidinkieli, pitkä eng, pitkä matematiikka ja ruotsi on tarkoitus suorittaa.
Kävin juuri tuolla sivustolla mutta jos kirjoittaa reaalin niin pitääkö kirjoittaa kaikki aineet vai vaan esim. kemia ja fysiikka pelkästää. Silloin kun kävin luokiota niin päätin kirjoitta nuo neljä ainetta ja siksi en ole perehtynyt siihen mitä reaalikokeet on.kirjoittaa kaikkia, silloinhan jos kaikki reaalista kirjoittaisi, olisi mahdollisuus saada vaikka kuinka monta ällää. Itsekään en ole reaalista kirjoittanut kuin pari vain, ja sinä aikana kun ei ollut edes mahdollista kuin suorittaa max. 6 ainetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774