Persoonallisuutenne?

Soppatykki aavikolla

Tehkää tämä testi
http://similarminds.com/jung.html
ja kertokaa, mitä tuli.

Tein testin ja tulokseksi tuli INTP (http://fi.wikipedia.org/wiki/INTP). Se on kai harvinaisin tyyppi naisilla ja muutenkin. Jee! Ehkä tämä on syy siihen, miksi ei minulla ole kavereita (hetkinen, vihaan tuota sanaa. "Ystäviä" on parempi). Näen monet ihmiset helposti imbesilleinä ja hidasälyisyys on pahin synti, enkä tule toimeen sellaisten kanssa. Omaan myös pakkomielteen miettiä monimutkaisia teorioita, nyt en edes osaa sanoa mikä kiinnostaa, kun asiat kuin kietoutuvat toisiinsa. Kaikki kun on yhteydessä kaikkeen.

61

3089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h3nn4.

Your type is: ISTJ

Iha hyvin pitää paikkansa.

• hörrrötin

ISFJ - "Conservator". Desires to be of service and to minister to individual needs - very loyal. 13.8% of total population.

• Äiti Teresa?
        hörrrötin kirjoitti:

ISFJ - "Conservator". Desires to be of service and to minister to individual needs - very loyal. 13.8% of total population.

Täällä toinen ISFJ. Onneksi en ole ihan niin toivoton tapaus, kuin luonnekuvaus antaa ymmärtää, vaikka läheltä liippaa kuitenkin. ;)

• Dan122
        hörrrötin kirjoitti:

ISFJ - mutta tuon jo tiesinkin. Eihän sitä näitä testejä tarvitse itsensä tuntemiseen.

• m89....

Olen tehnyt saman testin pari kertaa aiemminkin ja joka kerta on tullut INTJ, kuten myös tällä kertaa:

Introverted (I) 90% Extroverted (E) 10%
      Intuitive (N) 61.76% Sensing (S) 38.24%
      Thinking (T) 70.97% Feeling (F) 29.03%
      Judging (J) 64.29% Perceiving (P) 35.71%

INTJ - "Mastermind". Introverted intellectual with a preference for finding certainty. A builder of systems and the applier of theoretical models. 2.1% of total population.

• Taikavasara

Eli sama kuin sä mutta ajattelijan tilalla tunteva - ja mä olen mies.

Joo, otan osaa koska tiedän mitä on olla "syvällinen" tässä perkeleen maailmassa, teoriat on hienoja minunkin mielestäni. Minusta mutkikkaiden asioiden tutkimisessa ei ole mitään "pakkomiellettä" jos se yksinkerta9isesti kiinnostaa, sitä varten se pää on meille annettu että sitä käytetään.

Sekä INFP että INTP on harvinaisia luonnetyyppejä, maailman sosiaalisia rakenteita (esimerkiksi bullshit-smalltalk-deittailu-öllällööö kulttuurit) ei ole tehty meidän tyylisiä ihmisiä varten, arki on täynnä asioita jotka on tarkoitettu idiooteille ja ihmisten ajattelemattomuus on ilmeistä. Olen tutustunut oman luonnetyyppini "ohjeisiin" kuinka elää inhimillistä elämää ja siellä kehoitettiin yksinkertaiseti löytämään ne ihmiset joiden kanssa voit olla itsesi ja tehdä niitä asioita ja puhua niistä asioista jotka sinua kiinnostavat ja että se kiinnostaa heitäkin. Tämä sopinee sinuunkin, sillä introvertti-intuitiivinen-spontaani vaatii väistämättä sosiaalista tilaa ja rutkasti. Mitään yltiösosiaalisuutta ei koskaan ole tai tule - mutta kontaktien merkitys korostuu valtavasti.

Täntyylisten ihmisten sosiaalinen piiri on hyvin pieni mutta (toivottavasti) sitäkin parempi laadultaan. Kehoitan siis "löytämään ihmisesi" ja varautumaan siihen että saa etsiä maat ja mannut että löytyy sopivia - mutta heitä varmasti on. Minua alkoi ainakin kiinnostaa heti että millaisia teorioita päässäsi pyörii? :)

• Yleinen vuodattaja

Surffailin tuonne antamallesi verkkosivustolle tehdäkseni tuon persoonallisuustestin. No, en voinut sitä tehdä kun en osaa riittävän hyvin tuota ruottia. Täytyy tehdä se kohta käyttäen apuna jotain sanakirjaa tai käännöskonetta.

• Yleinen vuodattaja

Ei siitä kääntäjällä mtn tullut! Ja eihän minun tuota tarvitse enää selvittää kun edessäni on paperi, jossa lukee selvällä suomen kielellä: F60.6, Estynyt persoonallisuus.

• Offfftopic
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

Ei siitä kääntäjällä mtn tullut! Ja eihän minun tuota tarvitse enää selvittää kun edessäni on paperi, jossa lukee selvällä suomen kielellä: F60.6, Estynyt persoonallisuus.

Ollaanko sitä huumormiehiä vai etkö todellakaan erota ruotsia englannista? ;)

• Heh...

Introverted (I) 62.07% Extroverted (E) 37.93%
      Intuitive (N) 52.78% Sensing (S) 47.22%
      Feeling (F) 54.55% Thinking (T) 45.45%
      Judging (J) 53.13% Perceiving (P) 46.88%

Your type is: INFJ

INFJ - "Author". Strong drive and enjoyment to help others. Complex personality. 1.5% of total population.

• Heh...

Aika hauskaa, mun ala tosiaan löytyi tuosta tyypin tarkemmasta kuvauksesta. Luonnekuvaus toisaalta sopi, toisaalta ei.... Mutta niinhän tuossa sanottiinkin, että complex personality, joten ehkäpä tuo on vain yksi puoli siitä kokonaisuudesta. :)

• Heh...
        Heh... kirjoitti:

Aika hauskaa, mun ala tosiaan löytyi tuosta tyypin tarkemmasta kuvauksesta. Luonnekuvaus toisaalta sopi, toisaalta ei.... Mutta niinhän tuossa sanottiinkin, että complex personality, joten ehkäpä tuo on vain yksi puoli siitä kokonaisuudesta. :)

Joku tuossa puhuikin jo kulttuurin vaikutuksesta ja itsekin tein sen huomion, että introvertteja tyyppejä kuvaillaan noissa tarkemmissa kuvauksissa enemmän negatiiviseksi mielletyillä ominaisuuksilla kuin ekstrovertteja. Se mitä luultavimmin heijastelee juuri jenkkikulttuurin arvoja - jenkeissähän sosiaalisuutta ja ulospäinsuuntautuneisuutta arvostetaan korkeammalle kuin suomalaisessa kulttuurissa. Suurin osa suomalaisista on varmaan jenkkimittapuun mukaan introvertteja. Sinänsä nuo prosentit tuskin pätee Suomessa vaikka Jenkeissä pätisivätkin.

• n..
        Heh... kirjoitti:

Joku tuossa puhuikin jo kulttuurin vaikutuksesta ja itsekin tein sen huomion, että introvertteja tyyppejä kuvaillaan noissa tarkemmissa kuvauksissa enemmän negatiiviseksi mielletyillä ominaisuuksilla kuin ekstrovertteja. Se mitä luultavimmin heijastelee juuri jenkkikulttuurin arvoja - jenkeissähän sosiaalisuutta ja ulospäinsuuntautuneisuutta arvostetaan korkeammalle kuin suomalaisessa kulttuurissa. Suurin osa suomalaisista on varmaan jenkkimittapuun mukaan introvertteja. Sinänsä nuo prosentit tuskin pätee Suomessa vaikka Jenkeissä pätisivätkin.

Eiköhän tuo 'Of total population,' eli koko väestöstä, kattane koko maapallon väestön. Kysymys tunnetko itsesi oudoksi ei ainakaan minun tulkinnassani herätä minkäänlaisia mielleyhtymiä johonkin tiettyyn kulttuurisidonnaisuuteen; eikä edes siihen, tunteeko henkilö itsensä oudoksi omassa ruumiissaan vai omassa elinympäristössään/ yhteisössään.

• Heh...
        n.. kirjoitti:

Eiköhän tuo 'Of total population,' eli koko väestöstä, kattane koko maapallon väestön. Kysymys tunnetko itsesi oudoksi ei ainakaan minun tulkinnassani herätä minkäänlaisia mielleyhtymiä johonkin tiettyyn kulttuurisidonnaisuuteen; eikä edes siihen, tunteeko henkilö itsensä oudoksi omassa ruumiissaan vai omassa elinympäristössään/ yhteisössään.

Puhuinkin lähinnä noiden tulkintojen kulttuurisidonnaisuudesta, noiden tarkempien kuvausten, joihin on linkki tuolla alla. Esim. yhdenkään introvertin kuvauksessa ei sanota että tyyppi olisi happy tai mitään siihen suuntaan - päinvastoin intovertteja kuvataan onnettomiksi, itsetuhoisiksi ym. En allekirjoittaisi väitettä, että vain ekstrovertit ihmiset voivat olla onnellisia ja tyytyväisiä elämäänsä.

Kun miettii tuota oudoksi kokemista, niin ajattelisin, että mitä kauempana ihminen kokee olevansa muista sitä oudommaksi hän itsensä kokee. Kääntäen: mitä enemmän hän identifioi itsensä vallitsevaan kulttuuriin ja muihin ihmisiin sitä epäoudommaksi hän itsensä kokee. Jenkkikulttuuri on huomattavasti yhteisökeskeisempi kuin suomalainen. Tästä voisi vetää otaksuman että Suomessa useampi kokee itsensä oudoksi kuin Jenkeissä.

• ..
        n.. kirjoitti:

Prosentit ovat suoraan Yhdysvaltalaistutkimuksesta: http://en.wikipedia.org/wiki/Myers-Briggs_Type_Indicator#Type_dynamics_and_development (taulukko oikealla).

• aika hyvin pitää paikkaansa
    • n..

Introverted (I) 89.66% Extroverted (E) 10.34%
      Intuitive (N) 65.71% Sensing (S) 34.29%
      Thinking (T) 60% Feeling (F) 40%
      Judging (J) 53.33% Perceiving (P) 46.67%

...Ajatteleva 60% tunteva 40% - ja kuitenkaan en koe tuntevani mitään: ajattelen vain tuntevani; toisaalta epäilen, että ajatukseni ovat vain tunteen ilmenemismuoto - ne vain nousevat jostain, syttyvät, tulevat. Ja menevät jonnekkin. Tunnenko olevani surullinen, ahdistunut, vai ajattelenko vain olevani surullinen, ahdistunut, kun suru painaa, ahdistaa? En tiedä. Sen tiedän ettei ole ketään keneltä kysyä siitä...

• Questor Thews

INFP - "Questor". High capacity for caring. Emotional face to the world. High sense of honor derived from internal values. 4.4% of total population.

• INTP.

85% ekassa, muut jotain 55-60% eli ei niin selkeästi.

• 5050

Introverted (I) 81.48% Extroverted (E) 18.52%
      Sensing (S) 53.13% Intuitive (N) 46.88%
      Thinking (T) 50% Feeling (F) 50%
      Judging (J) 53.13% Perceiving (P) 46.88%

Eli ISTJ? en kyllä osaa sanoa, olinko ihan rehellinen, koska en ymmärtänyt täysin kysymyksiä... en ymmärtänyt joitain sanoja edes suomeksi. :) Mutta ainakin tuo introverted pitää paikkaansa... ja olen samaa mieltä myös tuosta ajattelevasta ja tuntevasta, 50-50. Siksi kai päätösten tekeminen on niin vaikeaa, kun ei tiedä kummalle kannalle kallistua..
      En ymmärrä ollenkaan noita viimeisiä, judging ja perceiving. Osaisiko joku selittää (muutenkin kuin vain suomentamalla sanat, sen löydän sanakirjastakin :)
      Kiva testi, kiitos!

• ...

Tuo viimeinen kohta (J-P) kuvaa elämäntyyliä. En osaa ihan täydellisesti selittää, mutta lyhyesti voisi sanoa, että judging-tyyppinen on suunnitelmallinen ja perceiving-tyyppinen taas spontaani.

• -
        ... kirjoitti:

Tuo viimeinen kohta (J-P) kuvaa elämäntyyliä. En osaa ihan täydellisesti selittää, mutta lyhyesti voisi sanoa, että judging-tyyppinen on suunnitelmallinen ja perceiving-tyyppinen taas spontaani.

okei, kiitos. sitten sekin taitaa olla totta :)

• Enkineeri

Introverted (I) 79.31% Extroverted (E) 20.69%
      Sensing (S) 55.81% Intuitive (N) 44.19%
      Thinking (T) 66.67% Feeling (F) 33.33%
      Perceiving (P) 62.16% Judging (J) 37.84%

Your type is: ISTP

ISTP - "Engineer". Values freedom of action and following interests and impulses. Independent, concise in speech, master of tools. 5.4% of total population.

Heh, toivottavasti testin tulos osui oikeaan, sillä näillä näkymin opiskelen insinööriksi.

• Pinny

Jung Test Results

Sensing (S) 51.61% Intuitive (N) 48.39%
        Feeling (F) 59.38% Thinking (T) 40.63%
        Judging (J) 61.76% Perceiving (P) 38.24%

Your type is: ISFJ
        ISFJ - "Conservator". Desires to be of service and to minister to individual needs - very loyal. 13.8% of total population. Mitä tämä kaikki sitten tarkoittaakaan?

• ,,,,,,,,,,
        Pinny kirjoitti:

Jung Test Results

Sensing (S) 51.61% Intuitive (N) 48.39%
        Feeling (F) 59.38% Thinking (T) 40.63%
        Judging (J) 61.76% Perceiving (P) 38.24%

Your type is: ISFJ
        ISFJ - "Conservator". Desires to be of service and to minister to individual needs - very loyal. 13.8% of total population. Mitä tämä kaikki sitten tarkoittaakaan?

http://www.google.fi/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&hl=fi&source=hp&q=ISFJ&meta=&btnG=Google-...

• INFP tuli

Introverted (I) 88.89% Extroverted (E) 11.11%
      Intuitive (N) 61.54% Sensing (S) 38.46%
      Feeling (F) 58.06% Thinking (T) 41.94%
      Perceiving (P) 58.06% Judging (J) 41.94%

• Oki

Introverted (I) 66.67% Extroverted (E) 33.33%
        Intuitive (N) 57.5% Sensing (S) 42.5%
        Thinking (T) 78.57% Feeling (F) 21.43%
        Judging (J) 63.64% Perceiving (P) 36.36%

INTJ - "Mastermind". Introverted intellectual with a preference for finding certainty. A builder of systems and the applier of theoretical models. 2.1% of total population.

Täytyy sanoa että hieman epäilen diagnoosini paikkaansa pitävyyttä koska huomasin että tässä ketjussa oli ainakin 2 muuta INTJ:tä jos kyseistä persoonallisuus tyyppiä kuuluisi olla vain 2,1% väestöstä. Tosin en tullut tarkistaneeksi mihin maahan ko. saitti on rekisteröity. Olen aiemminkin n. 1,5v. sitten viimeksi vieraillut tuolla, korjatkaa jos olen väärässä mutta jos en aivan väärin muista niin sivusto olisi yhdysvaltalainen. Joten voisiko olla ettei ko. testi ole suoraan sovellettavissa meidän kulttuuri taustaamme vasten? Lopetan nyt tämän soplismini tähän, etten sotke itseäni ja muita...

• Anonyymi
        Oki kirjoitti:

Introverted (I) 66.67% Extroverted (E) 33.33%
        Intuitive (N) 57.5% Sensing (S) 42.5%
        Thinking (T) 78.57% Feeling (F) 21.43%
        Judging (J) 63.64% Perceiving (P) 36.36%

Täytyy sanoa että hieman epäilen diagnoosini paikkaansa pitävyyttä koska huomasin että tässä ketjussa oli ainakin 2 muuta INTJ:tä jos kyseistä persoonallisuus tyyppiä kuuluisi olla vain 2,1% väestöstä. Tosin en tullut tarkistaneeksi mihin maahan ko. saitti on rekisteröity. Olen aiemminkin n. 1,5v. sitten viimeksi vieraillut tuolla, korjatkaa jos olen väärässä mutta jos en aivan väärin muista niin sivusto olisi yhdysvaltalainen. Joten voisiko olla ettei ko. testi ole suoraan sovellettavissa meidän kulttuuri taustaamme vasten? Lopetan nyt tämän soplismini tähän, etten sotke itseäni ja muita...

Ota huomioon, että tämä paikka ei edusta satunnaisjakaumaa populaatiota. Ihmettelisinpä, jos täältä löytyisi hirveästi ekstroverttejä.

Olet oikeassa tuosta kulttuuirjutusta muuten.

• mnavna

Ei täällä taida olla muita kun introverttejä, ihme että ollaan yksinäisiä :)

Introverted (I) 80% Extroverted (E) 20%
      Sensing (S) 63.64% Intuitive (N) 36.36%
      Thinking (T) 54.55% Feeling (F) 45.45%
      Judging (J) 63.89% Perceiving (P) 36.11%

ISTJ - "Trustee". Decisiveness in practical affairs. Guardian of time- honored institutions. Dependable. 11.6% of total population.

• scorpiogirlie

Minun on ISFP. Ja lempinäyttelijälläni, Kevin Costnerilla on sama.:D

• eveliina20v

INFP - "Questor". High capacity for caring. Emotional face to the world.
      High sense of honor derived from internal values. 4.4% of total population.

• varastoduunari

Introverted (I) 61.76% Extroverted (E) 38.24%
        Sensing (S) 53.33% Intuitive (N) 46.67%
        Feeling (F) 52.63% Thinking (T) 47.37%
        Perceiving (P) 51.28% Judging (J) 48.72%

ISFP - "Artist". Interested in the fine arts. Expression primarily through action or art form. The senses are keener than in other types. 8.8% of total population.

kuvaa hyvin sitä mitä olen, tosin oli muutamia sanoja niissä kysymyksissä mitä en ymmärtänyt.

• -elama on-
        varastoduunari kirjoitti:

Introverted (I) 61.76% Extroverted (E) 38.24%
        Sensing (S) 53.33% Intuitive (N) 46.67%
        Feeling (F) 52.63% Thinking (T) 47.37%
        Perceiving (P) 51.28% Judging (J) 48.72%

ISFP - "Artist". Interested in the fine arts. Expression primarily through action or art form. The senses are keener than in other types. 8.8% of total population.

kuvaa hyvin sitä mitä olen, tosin oli muutamia sanoja niissä kysymyksissä mitä en ymmärtänyt.

kuvaus osuu ihan nappiin, ja yks todennäköisistä ammateistakin sattuu olemaan entinen duunini!
        http://www.personalitypage.com/ISFP_car.html

hei varastoduunari, mä olen akateeminen nainen, artist mikä artist enivei ;-)

• mies2Xv

Introverted (I) 72.41% Extroverted (E) 27.59%
      Intuitive (N) 51.72% Sensing (S) 48.28%
      Thinking (T) 51.43% Feeling (F) 48.57%
      Perceiving (P) 50% Judging (J) 50%

Viimeisestä tuli tasan 50%/50% ja keskimmäisetkin ovat aika kiikunkaakun.
      Selkeästi lienen siis vain ensimmäistä, eli introvertti!

• Mies jostain

Introverted (I) 64.52% Extroverted (E) 35.48%
        Sensing (S) 62.86% Intuitive (N) 37.14%
        Thinking (T) 68.42% Feeling (F) 31.58%
        Judging (J) 59.38% Perceiving (P) 40.63%

• mofr

ESTJ

Extroverted (E) 52.94% Introverted (I) 47.06%
      Sensing (S) 57.89% Intuitive (N) 42.11%
      Thinking (T) 71.88% Feeling (F) 28.13%
      Judging (J) 60% Perceiving (P) 40%

Tyhmät ajattelee liikaa ilmeisesti :)

• n22!

INTP - "Architect". Greatest precision in thought and language. Can readily discern contradictions and inconsistencies. The world exists primarily to be understood. 3.3% of total population.

Valitettavan hyvin pitää paikkansa : D Arkkitehdiks olisin lähteny hakemaanki, jos tän pollan ja elämän kanssa olis saanu opiskeltuu paremmin tuon lukion.. Nyt kuitenkin samalla arealla ollaan opintojen kanssa. Helvetin hyvä juttu olis muuten, mutta painotus alalla nykyisin kovasti tuo sosiaalinen kätevyys ja verkostoituminen, kansainvälisyys. Siksipä ****tus syvä välillä, ja aion muutenkin päästää itseni helpommalla uran suhteen.. Koska pysty käsitettelemään luovan alan deadlineja.. Menee fyysinen terveys liikaan pohtimiseen kotona.

• iStJ

ISTJ olen. Hämmästyttävän hyvin muuten pitää paikkansa, vaikkei nettitestistä uskoisi.

• dgdg

the journalist 8,1 % of population(male)

hmm..aika neutraali,en tiedä mitä sanoa.

• voihan nenä

INTJ

Wikipedia on täysin oikeassa luonteestani. Ominaisuudet, joista olen saanut haukkuja ovatkin täyttää omaa persoonallisuuttani, jolle en voi kovinkaan paljoa.
      Ei ihme, että tällä liki keski-ikäisellä m-ihmisellä on 0.5 kaveria ja ei suhdetta :(

Vastaavia tulee sadasta vastaan 2 kpl, joten kuulun tähän vähemmistöön kaiken kukkuraksi.

• typyje90

No joo pitää kyllä paikkansa :

follows the rules, polite, fears drawing attention to self, dislikes competition, somewhat easily frightened, easily offended, timid, dutiful, private, lower energy, finisher, organized, socially uncomfortable, modest, not confrontational, easily hurt, observer, prone to crying, not spontaneous, does not appreciate strangeness - intolerant to differences, apprehensive, clean, planner, prone to confusion, afraid of many things, responsible, guarded, avoidant, anxious, cautious, suspicious, more interested in relationships and family than intellectual pursuits, not adventurous, fears doing the wrong thing, dislikes change

tälläinen ylitunteellinen herkkis, kukaan tämmöistä halua byääääääääääääääää yhyhyhyh.
        Taidan taas ruveta itkemään

• styl0

Introverted (I) 77.78% Extroverted (E) 22.22%
      Intuitive (N) 65% Sensing (S) 35%
      Feeling (F) 52.78% Thinking (T) 47.22%
      Perceiving (P) 63.16% Judging (J) 36.84%

http://similarminds.com/jung/infp.html - aika helvetin tarkkaan piti paikkansa. Osa ei, mutta osa aivan täysin, mukaanlukien tuo ammatinvalinta-osio.

Meitä on harvassa. Oma persoonallisuustyyppiäni on kuulemma kokonaisväestöstä 4%.

Tämä selittää paljon, en mm. viihdy baareissa, en halua olla kilpailullinen (esim. urheilu tjsp asiat eivät kiinnosta juuri pätkääkään). Kuten tuossa joku muukin jo sanoi - small talk tms "perusjutut" eivät meiltä luonnistu. Pitäkööt tunkkinsa, perkele.

Olen kolmeakymppiä lähenevä miehenloppu täältä jostakin. Tämä erikoinen persoonallisuustyyppi tarkoittaa myös sitä, että seurustelusuhteet tms ovat hyvin vähäisiä - en oikein osaa olla ihmisten kanssa. Tarkemmin sanottuna, VALTAVÄESTÖN kanssa "niinkuin pitäisi".

Ehdotankin seuraavaa - meidän on alettava löytämään toisiamme. Ihan jokaisen meistä. Jos meitä on vain muutama prosentti väestössä, eikö olisi helpompaa tutustua siihen oikeaan ihmistyyppiin? Uskon varmasti, että kaksi introverttiä ja erikoisempaa ihmistä viihtyvät varmasti yhdessä.

Ehkä tämä on huonosti naamioitu deitti-ilmoitus, mutta entäs sitten? Ehkä me kaikki voidaan löytää paikka jossa tavoittaa toisemme, sillä omasta kokemuksestani nämä perinteisemmät keinot (esim. nettideitit ja surullisenkuuluisa Oikea Elämä) eivät välttämättä ole niitä oikeimpia meille.

Meitä on vähän, mutta yhdessä meitä voisi olla enemmän. Ei me niitä "muita" joukkoomme edes välttämättä kaivata, kun samanhenkiset kokoontuu yhteen niin homma toiminee? Siinä missä perusväestölle hiljaisuus tjsp on outoa ja kummallista, meille se on tavallisempaa.

"Vika" on ja ei ole meissä. Muu maailma ei meitä ymmärrä, mutta me emme voi sille mitään että kuulumme pieneen vähemmistöön.

Ehkä meidän kaikkien pitäisi kokoontua jossain (internetissä siis), samanhenkisten kanssa scheissenjauhanta lienee helpompaa. Eiköhän laiteta jonnekin internetin hämäriin oma foorumi pystyyn vai jatketaanko täällä?

• Introverted (I) 73.53% Extroverted (E) 26.47%
        Intuitive (N) 62.86% Sensing (S) 37.14%
        Feeling (F) 66.67% Thinking (T) 33.33%
        Perceiving (P) 67.57% Judging (J) 32.43%

INFP - "Questor". High capacity for caring. Emotional face to the world. High sense of honor derived from internal values. 4.4% of total population.

Eihän tuohon nyt testiäkään ois tarvinnut.

• infp

"en oikein osaa olla ihmisten kanssa. Tarkemmin sanottuna, VALTAVÄESTÖN kanssa "niinkuin pitäisi".

Ei me niitä "muita" joukkoomme edes välttämättä kaivata"

Hyvä taktiikka selviytymiseen maailmassa niin kuin se nyt on, mutta itselläni ainakin on myös taipumus haluta viettää koko elämänsä niiden samojen ihmisten parissa joihin on alunperin maailmaanpaiskautumisen yhteydessä sattumalta tutustunut, entisaikojen kyläyhteisöjen tyyliin =). Vaikka olisivat mitä. Luulisin että se kuuluu aika olennaisesti tuohon INFP-tyyppiin. Esim. lapsena pidin yhtä kioskinmyyjää, jolla asioin usein, elämääni kuuluvana ihmisenä =P... Vaikka olenkin "individualisti" niin en silti pidä siitä, että nykymaailman yksilöt ovat kokonaan irrallaan mistään yhteisöistä ja jättävät vähänkään huonompaa seuraa olevat heti surutta taakseen. Uskoisin että ei kenellekään verkostopellellekään olisi mitenkään *tuskaista* elää kiinteässä yhteisössä, sen sijaan verkosto/smalltalk/irtosuhde/ratrace -elämä on monelle harvinaisemmalle persoonatyypille aika tuskaista edes ajatella.

• nainen*.*

Extroverted (E) 52.38% Introverted (I) 47.62%
      Sensing (S) 56.1% Intuitive (N) 43.9%
      Feeling (F) 51.52% Thinking (T) 48.48%
      Perceiving (P) 65.71% Judging (J) 34.29%

Your type is: ESFP

ESFP - "Entertainer". Radiates attractive warmth and optimism. Smooth, witty, charming, clever. Fun to be with. Very generous. 8.5% of the total population.

• ghsn

INFP, nuorempana olin INTP. Joo, kuulostaa tutulta tuo etteivät ihmisten tavanomaiset sosiaaliset kuviot tunnu luontevilta. Olen enempi sellainen tieteellinen/taiteellinen tyyppi kun sosiaalinen.

• MisMieOon

Vähän nihkeästi suhtaudun näihin testeihin ja määrityksiin, introverttiuteni on kuitenkin ollut kiusallisen selvä asia. Tein ensin pikatestin joka antoi tuloksena INTP 89% 25% 25%...en tallentanut tulosta joten luvut pääsivät unohtumaan.
      Tähän linkatun testin mukaan olen taas INTJ
      Introverted (I) 88.89% Extroverted (E) 11.11%
      Intuitive (N) 51.06% Sensing (S) 48.94%
      Thinking (T) 67.65% Feeling (F) 32.35%
      Judging (J) 51.22% Perceiving (P) 48.78%

En ole siis hullua hurskaampi näillä tuloksilla, en pidä itseäni järin älykkäänä tai kielellisesti lahjakkaana, koulutodistukset kertovat karua kieltään. Kuvaamataidosta pokatut kympit eivät paljoa lämmitä.

• zaphod_beeb

ISTJ

Muutaman kerran vastaavia testejä tehnyt ja tulos on vaihdellut ISTJ:n ja ISTP:n välillä.

• titityyeeeeee

isfp eli taiteilija. muttei pidä niin paikkaansa, googlekääntäjä ei osannu hommaansa! :)

• titityyyeeeeeeeeeee

1. Erottuvat ominaisuudet
        ISFP:n muista ajattelutyyleistä selvimmin erottuvat ominaisuudet ovat myötätuntoisuus, positiivisuus,
        vaatimattomuus ja taiteellisuus. ISFP:t eivät tuo itseään ja mielipiteitään aktiivisesti esille, vaan
        vaikuttavat ulospäin passiivisilta ja sopeutuvilta.

3. Heijastuksia ajatteluun ja toimintaan
        ISFP -tyylin edustajilla on selkeä sisäinen arvomaailma, joka on introvertin taipumuksen johdosta
        yleensä muilta piilossa. ISFP elää omia arvojaan, ei julista niitä muille. F -funktion keskeinen idea on
        harmonian luominen. Tästä syystä ISFP yrittää välttää ristiriitoja niin pitkälle kuin mahdollista. Tietoa
        ISFP hankkii lähinnä viiden perusaistin (Se) kautta. Hän on erityisen herkkä näkemään ja
        vaistoamaan muiden ihmisten tarpeita ja tunteita. ISFP:lle tunnusomaista on voimakas esteettisyys:
        värien, kuvioiden ja muotojen tajuaminen. Herkkyytensä johdosta tämä tyyppi on saanut MBTImallissa
        tyyppinimen Auttaja (tai Taiteilija).
        .
        4. Luontaiset vahvuudet
        Tyylin luontaiset vahvuudet perustuvat ajattelua hallitsevaan funktioon sekä sitä tukevaan
        kakkosfunktioon. ISFP:n vahvin funktio arvottaminen (F), joka on luonteeltaan introvertti, luo
        harmonisen sisäisen maailman. Ulospäin se heijastuu myötätuntoisuutena ja positiivisena asenteena
        muita ihmisiä kohtaan. ISFP synnyttää hyvin harvoin ristiriitoja muiden ihmisten kanssa. Työryhmissä
        hän on luontainen sovittelija.
        5. Heikompien funktioiden vaikutuksia
        Funktioiden järjestyksestä voidaan päätellä myös, mitä synnynnäisiä heikkouksia tällä ajatustyylillä
        on. ISFP:llä heikoin funktio on logiikka, joka on luonteeltaan ekstrovertti. Tämä tarkoittaa käytännössä
        puutteellista taitoa organisoida ja johtaa ulkoista ympäristöä. Tästä syystä ISFP:t hyvin harvoin
        toimivat organisaatioiden johtajina tai esimiehinä.
        6. Luontainen johtamistyyli
        ISFP:n perustyyli johtamisessa on Reagoija (SP). Se tarkoittaa esillä oleviin haasteisiin ja tilanteisiin
        tarttumista ja niiden hoitamista. Nämä haasteet nousevat esille lähinnä muilta ihmisiltä: asiakkailta,
        esimieheltä, yhteistyökumppaneilta, alaisilta. Johtajaksi ja esimieheksi ISFP ei kuitenkaan ryhdy
        mielellään, koska siinä tarvittavat ominaisuudet (lähinnä T ja J) eivät kuulu hänen luontaisiin
        taipumuksiinsa. Hän on mieluummin jonkun palvelutiimin jäsen tai johtajan avustaja.
        7. Vaikeat yhteistyökumppanit
        Vaikeimpia yhteistyökumppaneita ISFP:lle ovat voimakastahtoiset, karkeat tai itsekkäät ihmiset.
        Voimakastahtoiset sen takia, että he synnyttävät helposti konflikteja ympäristönsä kanssa. Niistä ISFP
        ei pidä. Karkeat T-ihmiset saattavat olla myös vaikeita sen takia, että ISFP:n oma luontainen tyyli on
        ystävällistä ja esteettistä. Kolmas ISFP:n vieroksuma ihmisryhmä ovat omia tarpeitaan tai
        erinomaisuuttaan esille tuovat ihmiset.

8. Stressaavia tilanteita
        ISFP on luonteeltaan joustava eli osaa sopeutua hyvin erilaisiin tilanteisiin. Ihmiset, jotka eivät tähän
        pysty, synnyttävät helposti ristiriitoja. Niistä ISFP ei pidä, vaan sulkeutuu. Stressaavia tilanteita voi
        syntyä myös sellaisessa työympäristössä, jossa toimitaan tarkan suunnitelman ja aikataulun mukaan;
        se ei sovi ISFP:n herkälle (F) ja spontaanille (P) luonteelle.

olipas totta sittenkin tosin oon myös johtava en mikää nössykkä!:)))) luettekai

• titityyeeeee
        titityyyeeeeeeeeeee kirjoitti:

1. Erottuvat ominaisuudet
        ISFP:n muista ajattelutyyleistä selvimmin erottuvat ominaisuudet ovat myötätuntoisuus, positiivisuus,
        vaatimattomuus ja taiteellisuus. ISFP:t eivät tuo itseään ja mielipiteitään aktiivisesti esille, vaan
        vaikuttavat ulospäin passiivisilta ja sopeutuvilta.

3. Heijastuksia ajatteluun ja toimintaan
        ISFP -tyylin edustajilla on selkeä sisäinen arvomaailma, joka on introvertin taipumuksen johdosta
        yleensä muilta piilossa. ISFP elää omia arvojaan, ei julista niitä muille. F -funktion keskeinen idea on
        harmonian luominen. Tästä syystä ISFP yrittää välttää ristiriitoja niin pitkälle kuin mahdollista. Tietoa
        ISFP hankkii lähinnä viiden perusaistin (Se) kautta. Hän on erityisen herkkä näkemään ja
        vaistoamaan muiden ihmisten tarpeita ja tunteita. ISFP:lle tunnusomaista on voimakas esteettisyys:
        värien, kuvioiden ja muotojen tajuaminen. Herkkyytensä johdosta tämä tyyppi on saanut MBTImallissa
        tyyppinimen Auttaja (tai Taiteilija).
        .
        4. Luontaiset vahvuudet
        Tyylin luontaiset vahvuudet perustuvat ajattelua hallitsevaan funktioon sekä sitä tukevaan
        kakkosfunktioon. ISFP:n vahvin funktio arvottaminen (F), joka on luonteeltaan introvertti, luo
        harmonisen sisäisen maailman. Ulospäin se heijastuu myötätuntoisuutena ja positiivisena asenteena
        muita ihmisiä kohtaan. ISFP synnyttää hyvin harvoin ristiriitoja muiden ihmisten kanssa. Työryhmissä
        hän on luontainen sovittelija.
        5. Heikompien funktioiden vaikutuksia
        Funktioiden järjestyksestä voidaan päätellä myös, mitä synnynnäisiä heikkouksia tällä ajatustyylillä
        on. ISFP:llä heikoin funktio on logiikka, joka on luonteeltaan ekstrovertti. Tämä tarkoittaa käytännössä
        puutteellista taitoa organisoida ja johtaa ulkoista ympäristöä. Tästä syystä ISFP:t hyvin harvoin
        toimivat organisaatioiden johtajina tai esimiehinä.
        6. Luontainen johtamistyyli
        ISFP:n perustyyli johtamisessa on Reagoija (SP). Se tarkoittaa esillä oleviin haasteisiin ja tilanteisiin
        tarttumista ja niiden hoitamista. Nämä haasteet nousevat esille lähinnä muilta ihmisiltä: asiakkailta,
        esimieheltä, yhteistyökumppaneilta, alaisilta. Johtajaksi ja esimieheksi ISFP ei kuitenkaan ryhdy
        mielellään, koska siinä tarvittavat ominaisuudet (lähinnä T ja J) eivät kuulu hänen luontaisiin
        taipumuksiinsa. Hän on mieluummin jonkun palvelutiimin jäsen tai johtajan avustaja.
        7. Vaikeat yhteistyökumppanit
        Vaikeimpia yhteistyökumppaneita ISFP:lle ovat voimakastahtoiset, karkeat tai itsekkäät ihmiset.
        Voimakastahtoiset sen takia, että he synnyttävät helposti konflikteja ympäristönsä kanssa. Niistä ISFP
        ei pidä. Karkeat T-ihmiset saattavat olla myös vaikeita sen takia, että ISFP:n oma luontainen tyyli on
        ystävällistä ja esteettistä. Kolmas ISFP:n vieroksuma ihmisryhmä ovat omia tarpeitaan tai
        erinomaisuuttaan esille tuovat ihmiset.

8. Stressaavia tilanteita
        ISFP on luonteeltaan joustava eli osaa sopeutua hyvin erilaisiin tilanteisiin. Ihmiset, jotka eivät tähän
        pysty, synnyttävät helposti ristiriitoja. Niistä ISFP ei pidä, vaan sulkeutuu. Stressaavia tilanteita voi
        syntyä myös sellaisessa työympäristössä, jossa toimitaan tarkan suunnitelman ja aikataulun mukaan;
        se ei sovi ISFP:n herkälle (F) ja spontaanille (P) luonteelle.

olipas totta sittenkin tosin oon myös johtava en mikää nössykkä!:)))) luettekai

9. Stressikäyttäytyminen
        Kun ihminen kovasti väsyy, hän alkaa helposti ajatella ja käyttäytyä tavalla, joka on hänen
        perusluonteelleen vierasta. MBTI -teoriassa tämä muutos selitetään niin, että alamme stressin
        pitkittyessä, kun vahvimmat funktiomme ovat ylirasittuneita, toimia persoonallisuutemme heikoimmin
        kehittyneillä funktioilla (3. ja 4. funktio). ISFP:n kohdalla ne ovat logiikka (Te) ja intuitio (N).
        Stressitilanteissa käynnistyvä logiikka (T) ilmenee kriittisyytenä ja riidanhaluna. Joustavuus häviää, ja
        ISFP saattaa jopa alkaa kontrolloida ja määräillä muita ihmisiä. Kun stressi häviää, ISFP palautuu
        omaan myönteiseen perustyyliinsä, eli hallitsevien funktioiden käyttämiseen.
        10. Palautetyyli
        ISFP on huono antamaan palautetta, varsinkaan kriittistä. Hän on diplomaatti, joka pyrkii olemaan
        loukkaamatta muita. Myönteistä palautetta hän viestittää lähinnä ystävällisillä ilmeillään ja eleillään.
        Hän on peruspositiivinen.
        11. Kehityshaasteita
        Jokaiseen ajattelutyyliin liittyy omia kehityshaasteitaan, jotka kytkeytyvät joko hallitsevan funktiomme
        ylivoimakkaaseen suosimiseen tai kolmannen ja neljännen funktion vähäiseen käyttöön. Alla kuvatut
        kehityshaasteet ovat vain kyseisen ajattelutyylin yleisiä kehityshaasteita. Voi hyvinkin olla, että henkilö
        on jo aikaisemmin tiedostanut ne tai osan niistä ja harjoitellut taitoja, joilla hän osaa taitavasti kiertää
        nuo luontaiseen tyyliinsä liittyvät sudenkuopat.
        • ISFP:n yksi luontainen kehityshaaste on puolensa pitäminen, terve itsekkyys. Hänen
        perustyylinsä on sopeutuva ja joustava, ja muut, varsinkin voimakastahtoiset (TJ), käyttävät
        tätä helposti hyväkseen.
        • Toinen ISFP:lle tyypillinen kehityshaaste liittyy P-taipumukseen, taipumukseen jättää asioita
        kesken eli päättämättä. Hän helposti odottaa, että joku ulkoinen tekijä – toinen henkilö,
        olosuhde tai tilanne – tekisi päätöksen hänen puolestaan.
        12. Ajattelutyylin yleisyys
        ISFP -taipumusyhdistelmä on noin 9 %:lla USA:n väestöstä. Esimiehistä tämän ajattelutyylin edustajia
        on kuitenkin vain noin 1 % eli ISFP ei ole luontainen esimies. Vastaavia prosentteja ei ole saatavissa
        Suomesta, mutta Innotiimin kokemukset ovat hyvin samansuuntaisia.
        Lopuksi
        Kannattaa vielä korostaa, ettei mikään ajattelutyyli ole sinänsä muita tyylejä parempi tai huonompi,
        vaan erot syntyvät lähinnä erilaisissa tilanteissa. Jokaista tyyliä edustavien kohdalla on
        tunnistettavissa tilanteita ja tehtäviä, joissa he ovat luontaisesti hyviä, sekä tilanteita ja tehtäviä, jotka
        ovat heille luontaisesti vaikeita ja ahdistavia. Suurin kehityspotentiaalimme ihmisinä ja esimiehinä
        liittyy tilanteisiin ja ihmisiin, jotka ovat meille vaikeita.

• titityeeeeeeeeee
        titityyeeeee kirjoitti:

9. Stressikäyttäytyminen
        Kun ihminen kovasti väsyy, hän alkaa helposti ajatella ja käyttäytyä tavalla, joka on hänen
        perusluonteelleen vierasta. MBTI -teoriassa tämä muutos selitetään niin, että alamme stressin
        pitkittyessä, kun vahvimmat funktiomme ovat ylirasittuneita, toimia persoonallisuutemme heikoimmin
        kehittyneillä funktioilla (3. ja 4. funktio). ISFP:n kohdalla ne ovat logiikka (Te) ja intuitio (N).
        Stressitilanteissa käynnistyvä logiikka (T) ilmenee kriittisyytenä ja riidanhaluna. Joustavuus häviää, ja
        ISFP saattaa jopa alkaa kontrolloida ja määräillä muita ihmisiä. Kun stressi häviää, ISFP palautuu
        omaan myönteiseen perustyyliinsä, eli hallitsevien funktioiden käyttämiseen.
        10. Palautetyyli
        ISFP on huono antamaan palautetta, varsinkaan kriittistä. Hän on diplomaatti, joka pyrkii olemaan
        loukkaamatta muita. Myönteistä palautetta hän viestittää lähinnä ystävällisillä ilmeillään ja eleillään.
        Hän on peruspositiivinen.
        11. Kehityshaasteita
        Jokaiseen ajattelutyyliin liittyy omia kehityshaasteitaan, jotka kytkeytyvät joko hallitsevan funktiomme
        ylivoimakkaaseen suosimiseen tai kolmannen ja neljännen funktion vähäiseen käyttöön. Alla kuvatut
        kehityshaasteet ovat vain kyseisen ajattelutyylin yleisiä kehityshaasteita. Voi hyvinkin olla, että henkilö
        on jo aikaisemmin tiedostanut ne tai osan niistä ja harjoitellut taitoja, joilla hän osaa taitavasti kiertää
        nuo luontaiseen tyyliinsä liittyvät sudenkuopat.
        • ISFP:n yksi luontainen kehityshaaste on puolensa pitäminen, terve itsekkyys. Hänen
        perustyylinsä on sopeutuva ja joustava, ja muut, varsinkin voimakastahtoiset (TJ), käyttävät
        tätä helposti hyväkseen.
        • Toinen ISFP:lle tyypillinen kehityshaaste liittyy P-taipumukseen, taipumukseen jättää asioita
        kesken eli päättämättä. Hän helposti odottaa, että joku ulkoinen tekijä – toinen henkilö,
        olosuhde tai tilanne – tekisi päätöksen hänen puolestaan.
        12. Ajattelutyylin yleisyys
        ISFP -taipumusyhdistelmä on noin 9 %:lla USA:n väestöstä. Esimiehistä tämän ajattelutyylin edustajia
        on kuitenkin vain noin 1 % eli ISFP ei ole luontainen esimies. Vastaavia prosentteja ei ole saatavissa
        Suomesta, mutta Innotiimin kokemukset ovat hyvin samansuuntaisia.
        Lopuksi
        Kannattaa vielä korostaa, ettei mikään ajattelutyyli ole sinänsä muita tyylejä parempi tai huonompi,
        vaan erot syntyvät lähinnä erilaisissa tilanteissa. Jokaista tyyliä edustavien kohdalla on
        tunnistettavissa tilanteita ja tehtäviä, joissa he ovat luontaisesti hyviä, sekä tilanteita ja tehtäviä, jotka
        ovat heille luontaisesti vaikeita ja ahdistavia. Suurin kehityspotentiaalimme ihmisinä ja esimiehinä
        liittyy tilanteisiin ja ihmisiin, jotka ovat meille vaikeita.

jess marilyn monroe ja michael jackson edustaa tätä, pakko olla hottis!

• yks666

Introverted (I) 77.42% Extroverted (E) 22.58%
      Intuitive (N) 55.26% Sensing (S) 44.74%
      Feeling (F) 52.94% Thinking (T) 47.06%
      Perceiving (P) 51.52% Judging (J) 48.48%

INFP

• kraba zuk

INTJ. I menee tohon n.90%:iin.

Vittu kun ois hiukan kunnianhimoa teidänkin elämä vois olla hiukan erilaista.

• ISTJ

Introverted (I) 88.46% Extroverted (E) 11.54%
      Sensing (S) 57.58% Intuitive (N) 42.42%
      Thinking (T) 59.38% Feeling (F) 40.63%
      Judging (J) 55.56% Perceiving (P) 44.44%

• Jeps :D

INFJ

Introverted (I) 51.52% Extroverted (E) 48.48%
      Intuitive (N) 55.81% Sensing (S) 44.19%
      Feeling (F) 53.85% Thinking (T) 46.15%
      Judging (J) 51.61% Perceiving (P) 48.39%

1.5% väestöstä.

• Lisäys vielä

INFJ="Author". Strong drive and enjoyment to help others. Complex personality.

• inhvi

Täälläkin yksi INFJ :)

• Museotäti

ENTP. "Inventor". Enthusiastic interest in everything and always sensitive to possibilities. Non-conformist and innovative.
      3.2% of the total population.

Pistetään "rosentit" kun ne kummiskin teitä kiinnostaa.
      Extroverted (E) 63.89% Introverted (I) 36.11%
      Intuitive (N) 53.85% Sensing (S) 46.15%
      Thinking (T) 53.13% Feeling (F) 46.88%
      Perceiving (P) 62.5% Judging (J) 37.5%

Aika jännä, yleensä mulla menee P-J aika lailla fifty-sixty, ja ekstroverttius on reippaasti korkeampi. Mutta sopii kyllä mulle. Mä olen vähän tällainen "Jill of all trades", kaikki kiinnostaa (sen huomaa kirjahyllystä ja harrastusten määrästä)... Ja ennen koiralta kusi loppuu kuin insinöörin tyttäreltä konstit! :D

• Museotäti

Hahaha, nyt vasta luin nuo ammattiehdotukset! :
        dictator, computer consultant, international spy(...) fighter pilot, politician, diplomat, (...) fbi agent, cia agent, electrical engineer, assassin

Mitä hittoa? Diktaattori, vakooja, SALAMURHAAJA??? :D Vaikka mä en olekaan mitään kotiäitiainesta ja haluan jännittävän ammatin (kyllä, myös museotädeillä saattaa työnkuvasta riippuen olla melkoisen jänniä ja vaarallisia tehtäviä ihan ulkomaita myöten), niin en mä nyt ihan työkkäriin menisi noita etsimään, en edes hävittäjälentäjäksi... Olihan siellä professoria ja pelisuunnittelijaa - mutta toisaalta, miksi matkaopas oli ei-toivotuissa ammateissa..?

Luonteenpiirteet muutenkin...
        risk taker, easy going, outgoing, social, open, rule breaker, thrill seeker, life of the party, comfortable in unfamiliar situations, appreciates strangeness, disorganized, adventurous, talented at presentation, aggressive, attention seeking, experience junky, insensitive, adaptable, not easily offended, messy, carefree, dangerous, fearless, careless, emotionally stable, spontaneous, improviser, always joking, player, wild and crazy, dominant, acts without thinking, not into organized religion, pro-weed legalization

En tunnusta olevani ihan niin vaarallinen tai hullu/villi. Ainakaan omasta mielestäni. (Lähipiiri saattaa kyllä olla toista mieltä.) Aina, kun olen jotain kielletympää tehnyt, olen huolehtinut siitä että en jää kiinni - ja että pääsen tarvittaessa tilanteesta pois... ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe