Onko tosiaan niin, kuten olen monen kuulleen sanovan, että kun olet ollut "tasan" vuoden täysraittiina, päivät sen jälkeen ovat helpompia. Olet ikään kuin ylittänyt sen pahimman rajan? Minulla lienee kolme 5 kk:n täysraittiutta, mutta nekään eivät tuoneet tulosta. Ainakaan vielä.
Vuosi rajana?
13
234
Vastaukset
- Satunnainen ohikulkija
Mikä sinun tavoitteesi on? Pyritkö lopettamaan juomisen kokonaan vai edelleen käyttämään alkoholia?
- Näin on
Ehdottomasti täysraittius. Alkholistille ei sovi kohtuukäyttö. Sellaista alkoholistia ei ole vileä tehtykään!
- asdfasdfafd
nyt harvemmin toimii kalenterin mukaan. Kai tuollaiset asiat nyt on yksilöllisiä, ei ole niin että kun ole ollut raittiina 30 779 352 sekuntia niin kaikki on ok kuin taikaiskusta.
- toveri.
Vuoden kun on ollut raittiina, niin voi aloittaa taas kohtuukäytön.
- Satunnainen ohikulkija
No ei se nyt ihan noin mene. Keskustelun aloittaja kertoo sen verran vähän itsestään, juomisestaan tai juomattomuutensa syistä, että ei kannata mennä antamaan tuollaisia neuvoja. Toivottavasti tämä on provo ja ap. osaa jättää sen omaan arvoonsa...
Alkoholistista ei voi koskaan tulla kohtuukäyttäjää, ei vaikka ei olisi juonut kolmeenkymmeneen vuoteen.
- kolmekaks
Satunnainen ohikulkija kirjoitti:
No ei se nyt ihan noin mene. Keskustelun aloittaja kertoo sen verran vähän itsestään, juomisestaan tai juomattomuutensa syistä, että ei kannata mennä antamaan tuollaisia neuvoja. Toivottavasti tämä on provo ja ap. osaa jättää sen omaan arvoonsa...
oli. joku reppana sen ottaa lupana juoda mutta muut voi lohduttautua sillä, että olis se juonu kuitenki.
- Ei ainakaan vielä ?
Tentström-PAV-OPT kirjoitti:
Alkoholistista ei voi koskaan tulla kohtuukäyttäjää, ei vaikka ei olisi juonut kolmeenkymmeneen vuoteen.
kirjoittaja mitenkään alkoholisti?
- totuus on näin
juopoilla ei onnistu kotuukäyttö edes kymmenen vuoden raittiuden jälkeen, kun aloittaa kohtuudella niin meneetalo ja perhe.
- kaffeemuki
Voisiko kyse olla vain yksinkertaisesti siitä, että raittiuden 1-vuotispäivänä ihminen on "selättänyt kalenterin", ts. elänyt kaikki vuodenajat, juhlapäivät jne. selvin päin - saavutus sekin näin humalahakuisessa maassa. Noin muuten vuoden täyttymisellä ei liene sen kummempaa merkitystä, ihmiskeho ja -pää eivät elä kalenterin mukaan.
- mie vuan
mittakaava ihmisen elämässä. kun täyttää vuosia niin juhlitaan, kun täyttää 18 nii on täysikäinen kun täyttää 100 nii kuollaan. aikaa mitataan vuosilla.
yksi vuosi on siitä erikoinen mitta, että siihen sisältyy vuoden kaikki vuodenajat.terassiaika ja pikkujoulut ja pääsiäispyhät ja vappuaatto ym.
kun saa vuoden elää ja kokea raittiina niin on jo kokenut nuo ajankohdat kiusauksineen ja seuraava aika on jo entisen kertausta eli helpompaa.
alkukuukausina sitä laskee päivälleen paljonko aikaa on kulunut mutta siitä se muuttuu kuukausien laskennaks ja silloin voi tuumia edistyneensä.
monissa asioissa vuosi on rajana ja ihan oikeasti moni alkoholisti pitää myös sitä aikana, jonka aikana raittiina kärvistellen on oppinut kohtuukäytön.niin on valtava alkoholin voima.- kohtuu alkkis
Kyllä alkoholistikin voi oppia kohtuukäyttöön. Aina vaan jankataan, että ei voi. Se on väärää tietoa.
- kybä
kohtuu alkkis kirjoitti:
Kyllä alkoholistikin voi oppia kohtuukäyttöön. Aina vaan jankataan, että ei voi. Se on väärää tietoa.
siihen mitä haluaa uskoa. siksi alkoholistikin on juuri alkoholisti.se kuuluu asiaan. alkoholisti uskoo ihan mitä ja mihin vaan kunhan saa jatkaa juomista :) ja kieltää ongelmansa viimeiseen(hengenvetoon) asti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959