Eka kertaa kun putsailen raakavedenottoa, niin kysyisin: Veneen pohjassa näkyy olevan "mokkula", josta vesi otetaan, pohjan sisäpuolella näkyy olevan messinkinen läpivienti tms. Ruuvataanko ko läpivienti vaan raakasti irti (näkyy olen isolla mutterilla kiinni), jolloin ehkä ko. mokkulakin irtoaa pohjasta, vai millä konstilla mahdolliset näkit ym. saapi mokkulan sisältä ja lähimailta pois?
nim. eka kertaa pappia kyytissä
Vedenoton putsaus
6
332
Vastaukset
- näkistä viis
Älä hyvä ihminen sitä läpivientiä irroita. Ei niitä sisäosia niin tarkkaan tarvii puhdistella. Parempi pitää letkut jne. kiinni, että tule katastrofaalisia vuotoja. Näkki iskee yleensä pahiten sinne missä on valoa. Eihän sitä konee sisällekään kasva.
- Sama...
Niin, oli niitä näkkejä siinä ulkopuolellakin, sekä lokin ulkopuolella, koko loki jumissa, että olisko sittenkin sielläkin vedensisäänotossakin, mutten irrota, jos kerran jotain särkyy...
- arvailija...
Sama... kirjoitti:
Niin, oli niitä näkkejä siinä ulkopuolellakin, sekä lokin ulkopuolella, koko loki jumissa, että olisko sittenkin sielläkin vedensisäänotossakin, mutten irrota, jos kerran jotain särkyy...
joo älä perkule irrota. itsellä ei ole tullut tarvetta putsata, mutta mahtaisiko toimia jos otat letkun irti sisäpuolelta ja hana auki asentoon, sitten katsot taskulampulla mille näyttää ja kai sieltä sisäpuolelta voi jollain sopivalla puutikulla/ruuvvarilla vahän rapsutella jos on jotain rapsuteltavaa. toki varovaisesti.
sonottiin niin ota vain letku irti ja phdista sieltä jos tarvetta on, ei yleensä ole. Letkun joudut todennäköisesti irrottamaan senkin takia kun ajat koneesi makealla vedellä, ellet ole jo muutenkin järvessä. No viimeistää siinä vaiheessa kun ajat pakkasnesteseoksen raakavesi puolelle, ellet ole niin onnellisessa asemassa että saat venee sisään lämpimää. Toki vielä silloinkin ajaisin seoksen hapettumisia yms. estämää.
- Merellä on jo.
Mites 9 m pitkän fiskarin alapuoli saadaan makeaan veteen näin äkkiseltään, pitäiskö tilata kuljetus Saimaalle täältä mereltä, vai mitä?
- edellistä lainaten
Merellä on jo. kirjoitti:
Mites 9 m pitkän fiskarin alapuoli saadaan makeaan veteen näin äkkiseltään, pitäiskö tilata kuljetus Saimaalle täältä mereltä, vai mitä?
"No viimeistää siinä vaiheessa kun ajat pakkasnesteseoksen raakavesi puolelle, ellet ole niin onnellisessa asemassa että saat venee sisään lämpimää. Toki vielä silloinkin ajaisin seoksen hapettumisia yms. estämää."
Ei sitä tarvi järveen viedä, vaan teet tuon edellisen viestin mukaan. Pohjaventtiilistä vaan irti ja isosta astiasta valmiiksi sekoitettuun pakkasneste/vesi seosastiaan pohjavesiletku ja kone käyntiin (maissa), kun astiasta alkaa loppua litkut, sammuta kone ja letku takaisin. Siinä samalla tietty voit katella, jos on palloventtiili, josta näkee läpi, että mitä siellä imuputkessa näkyypi.
Älä tosiaankaan ota sitä venttiliä irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816