Muovipussi pakoputken päässä

seadog

Joillakin on tapana laittaa talveksi muovipussi pakoputken päähän teipillä kiinni. Onko tällä niksillä jotain todellista hyötyä vai ruostuttaako se vain pakoputken pään entistäkin pahemmin.

10

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olevan aika hyödytöntä jos on ajanut pakkasnesteseoksen raakavesipuolen läpi niin luulisi sen suojaavan ilman sitä pussiakin. Sitä paitsi putkihan on letkua ja äänenvaimenninkin, mihin neste jää,on ennen kuin koneeseen päästään. Näin siis yleisesti.

      • esteään nesteen

        häviäminen kuivumalla.


    • Veneillyt

      kosteaa ilmaa pääsemästä pakoputken ja aina avoinna olevan yhden pakoventtiilin kautta ruostuttamaan
      sylinteriä ( Moottorissahan jää aina vähintään yksi pako ja imuventtiili auki; ellei poista nokka-akselia)

      • horohoro

        Eiköhän sinne pakolinjaan jääne senverran sitä glygoliseosta johonkin mutkaan ettei tuuli ja kärpäset ihan suoraan sylinteriin pääse.


      • Terve Urpo

        Aina on moottorissa venttiili auki? Taitaa teikäläisen moottorit käydä pirun huonosti jos venttiilit on työtahdin aikana auki :-) kyllä ne venttiilit kiinni menee kun kääntää moottorin oikeaan kohtaan.


      • Terve Urpo kirjoitti:

        Aina on moottorissa venttiili auki? Taitaa teikäläisen moottorit käydä pirun huonosti jos venttiilit on työtahdin aikana auki :-) kyllä ne venttiilit kiinni menee kun kääntää moottorin oikeaan kohtaan.

        Missä kohdassa kaikki sylinterit ovat työtahdissa samaan aikaan, ja miten sellainen moottori voi käydä ylipäätänsä?

        Muutenhan koko ketju on täynnä ylihysteerisiä neitejä. Jos haluaa välttää sylintereiden ruostumista, niin kannattaa sumuttaa moottorin käydessä Storage Seal suojaöljyä imukanavaan.

        Ja pakoputken tukkiminen aihettaa takuulla enemmän kondenssia kuin vapaasti kiertävä ilma...


      • Veneillyt
        Terve Urpo kirjoitti:

        Aina on moottorissa venttiili auki? Taitaa teikäläisen moottorit käydä pirun huonosti jos venttiilit on työtahdin aikana auki :-) kyllä ne venttiilit kiinni menee kun kääntää moottorin oikeaan kohtaan.

        mies se vasta hyvin tunteekin nelitahtimoottorin toimintaperiaatteen!!!!!???????


    • R K-S

      Jos haluaisi estää pakoputken kautta kosteuden pääsy moottoriin, niin pitäisi ensin tyhjentää pakoputki (keskimoottoriveneet) ja sen lisäksi syöttää säilöntäöljyä sylintereihin. Esim. suuttimet pois ja sieltä. Näin ei yleensä tehdä, liikaa vaivaa. Muovipussi pakoputken päässä ei vaikuat asiaan.

      • pakoputken tyhjentän

        Haihtuuko pakkasnesteseoksesta ruostuttavia höyryjä vai ei? Siis onko parempi tyhjentää pakoputki glykolista vai jättää se sinne jolloin ilma pakoputken ja moottorin välillä on takuulla 100% kostea vesi/glykolihöyrystä?


      • Tuopponen
        pakoputken tyhjentän kirjoitti:

        Haihtuuko pakkasnesteseoksesta ruostuttavia höyryjä vai ei? Siis onko parempi tyhjentää pakoputki glykolista vai jättää se sinne jolloin ilma pakoputken ja moottorin välillä on takuulla 100% kostea vesi/glykolihöyrystä?

        Suuttimia ei normaalisti oteta pois, muuten kuin tarkastusta varten.
        Kaikki "suoja" käsittelyt tehdään käyntikuntoiselle koneelle.
        Tulppaaminen suojaa nykyään eniten turboa, joissain vanhemmissa koneissa joutuu venttiilit käymään vasaralla läpi keväisin, voimakkaan ruostumisen takia. Käytännössä tulppaamisesta ei ole ollut todistettavaa hyötyä

        Alla on suositeltu työjärjestys sisämoottoreille.
        Pidä huoli konehuoneen tuuletuksesta. Impellerin ollessa pois paikaltaan pakokaasut tulevat sen pesän kautta konehuoneeseen.

        - Tarkasta jäähdytysnesteen pakasenkesto. (Lisää korroosion esto ainetta.)
        Noston jälkeen
        - Sulje pohjaventtiili. (Laita pytsi imuaukon alle.)
        - Aja glykol/vesiseos merivesisuodattimenkautta järjestelmään.
        - Avaa pohjaventtiili ( glygol saattaa jumiuttaa pohjaventtiilin talven aikana)(tyhjennä pytsi)
        - Poista impelleri
        - Aja tyhjäkäynnillä (koneen valmistajan määräämä/suosittelema) suojaöljy esisuodattimen kautta polttoaine järjestelmään, kuulet kyllä käyntiäänestä milloin sitä on riittävästi
        - Pese veneenpohja ja kyljet (jotta mahdolliset glygol jäämät saadaan rungosta pois)
        - Irroita märkäpakoputki koneen päästä. (Saattaa olla aikamoinen temppu, eli tulppaa läpivienti)
        - Vaihda koneen ja vaihteen voiteluöljy, sekä kaikki suodattimet ja anodit.
        - Kiinnitä uusi impelleri


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe