Olisin halunnut kysyä,että tarviiko tietokoneeseen ladata joku ohjelma ennen digiboksista siirrettyjä ohjelmia kuin se ohjelma esim. Projectx? Kun on sellainen ongelma,että kun liitän digiboksin tietokoneeseen,niin kaikki tallennetut ohjelmat eivät siirrykään tietokoneeseen.
Digiboksi on: Division VDC 8800B.
Tallennettujen ohjelmien siirto
10
1208
Vastaukset
sivun alalaidasta ohjeet..... http://www.hedoy.fi/kaon_paivitykset
- meikätytsy
tässä oli todella paljon apua. Ehkä vähän liikaakin,mutta parempi niin. :D
- mkgjno
meikätytsy kirjoitti:
tässä oli todella paljon apua. Ehkä vähän liikaakin,mutta parempi niin. :D
Onkohan tv ohjelmien kopiointi sallittu? Eli jos vaihtaisin kaverin kanssa ohjelmia.
mkgjno kirjoitti:
Onkohan tv ohjelmien kopiointi sallittu? Eli jos vaihtaisin kaverin kanssa ohjelmia.
eihän se kiellettyä ollut VHS/DVD aikanakaan, miksi sitten digiaikana.
- s/pdif
Olen vastannut tämäntapaisiin kysymyksiin jo aiemmin, mutta kerrottakoon uudelleen:
Maximum CX-CI 8000 on varustettu mm. USB-liitännällä, johon ulkoinen kiintolevyasema liitetään.
Ohjelmat tallentuvat .ts-tiedostoina. Koska tiedostojärjestelmä täytyy olla FAT32, asettaa se kokorajoituksen tallennustiedoistoille. Nämä sitten näkyvät PC-tietokoneella .ots-tiedostoina [kokorajan ylittyessä Maximum luo automaattisesti jatko-osion .ots-tiedostona].
Windows Media Player ei tunnista näitä tiedostoja ja ei edes kannata laittaa WMP:tä toistamaan näitä tiedostoja oletuksena, sillä WMP ei osaa näyttää tekstityksiä.
Sen sijaan VLC Media Player 1.0.3. on lähes täydellinen toistin: näyttää tekstitykset ja lähes kaikki .ts-tiedostot. Tosin osa tiedostoista on avaamattomia; mutta nekin saa avattua taasen Nero ShowTime Essentials-ohjelmalla, joka taasen tuli miniläppäriin ostamaani ulkoisen CD/DVD-aseman mukana. Nero ei taas tunnista DVB-tekstityksiä ollenkaan.
Tällä hetkellä yhden teratavun (1 TB) ulkoinen kiintolevyasema on täpötäynnä tallenteita; on aika ostaa uusi asema. Kaiken aikaa tallennuksen hinta tallennusyksikköä kohden halpenee; esim. aikoinaan odottelin viikkoja, jotta 500 GB ulkoisen asema halpenee €220 uutustuotehinnastaan alas €200 tasolle; maksoin itse 1024 GB ulkoisesta asemasta €109. Nyt on tulossa tammikuussa 2010 1,5 TB:n asema samaan hintaan.
Hiljattain "rakensin" ulkoisen kiintolevyaseman tiedostot järjestäen ne sen mukaan, onko tallenne 1) elokuva, 2) dokumentti, 3) musiikki tai 4) muut -kategoriaan kuuluva.
Tämän jälkeen tein alakansiot nimeten ne ensin tallenteen lähde-tv-kanavan mukaan.
Mikäli tiedostoa ei saa näkyviin VLC-toistimella, lisäsin alakansion nimen eteen merkinnän nst, jotta jos sama ohjelma uusitaan, tarkistan tai koetan muistella, täytyykö se uudelleentallentaa, jotta voin korvata sen VLC-yhteensopivalla tiedostolla.
Lisäksi jaottelin elokuvat tv-kanavien mukaan, jotta osaan myös erottaa ne tallenteet, joihin tekstitys on osana elokuvaa (esim. KinoTV, MTV3 D).
No, loppujen lopuksi kyllä ne tallenteet katselee mieluiten 32" televisiosta kuin 10" miniläppärin näytöltä.- tiedostot.
"Maximum CX-CI 8000 on varustettu mm. USB-liitännällä, johon ulkoinen kiintolevyasema liitetään.
Ohjelmat tallentuvat .ts-tiedostoina. Koska tiedostojärjestelmä täytyy olla FAT32, asettaa se kokorajoituksen tallennustiedoistoille. Nämä sitten näkyvät PC-tietokoneella .ots-tiedostoina [kokorajan ylittyessä Maximum luo automaattisesti jatko-osion .ots-tiedostona]."
Itse Maximum käyttää sisäisellä kiintolevyllä Linuxin tietostoformaattia (ei kokorajoituksia), luulisi että ulkoisella kiintolevyllä voitaisiin käyttää samaa tiedostoformaattia. - keep on dreaming
Dreambox on helpompi. Se on jatkuvasti verkossa, joten ei erikseen tarvitse ryhtyä mihinkään siirtosessioihin. Tallenteet ovat siis koska tahansa käytettävissä miltä tahansa PC:ltä/Macilta/whatever, vaikka useammaltakin koneelta yhtäaikaa. Tai sitten voi laittaa boxin tallentamaan vaikka suoraan PC:lle jos niikseen haluaa (itse tosin tykkään enempi että dreamissa on omakin levynsä).
Kaikki tallentuu aina standardiin .ts muotoon, joka toimii aina VLC:llä, ei tule tuollaisia tilanteita että pitää kokeilla toimiiko vai ei, vaan aina toimii. Ihan sama, onko maksukanava vai tavallinen niin tallenteet toimviat aina VLC:llä.
Dreamilla voi myös katsella verkon läpi livenäkin, ilman että tallentaa. VLC:llä sekin tehdään. - mkgjno
keep on dreaming kirjoitti:
Dreambox on helpompi. Se on jatkuvasti verkossa, joten ei erikseen tarvitse ryhtyä mihinkään siirtosessioihin. Tallenteet ovat siis koska tahansa käytettävissä miltä tahansa PC:ltä/Macilta/whatever, vaikka useammaltakin koneelta yhtäaikaa. Tai sitten voi laittaa boxin tallentamaan vaikka suoraan PC:lle jos niikseen haluaa (itse tosin tykkään enempi että dreamissa on omakin levynsä).
Kaikki tallentuu aina standardiin .ts muotoon, joka toimii aina VLC:llä, ei tule tuollaisia tilanteita että pitää kokeilla toimiiko vai ei, vaan aina toimii. Ihan sama, onko maksukanava vai tavallinen niin tallenteet toimviat aina VLC:llä.
Dreamilla voi myös katsella verkon läpi livenäkin, ilman että tallentaa. VLC:llä sekin tehdään.Jos tv ohjelmien vaihtaminen on sallittua niin miksei sellaista sivustoa/palvelua ole vielä kehitetty jossa vois vaihtaa niitä? Tiedän että vertaisverkot on keksitty mutta inhoan käyttää niitä kun ei tiedä mikä lataus on sallittujen listalla ja mikä piraatti.
- epätietoinen22
entäpä jos kopioin ensin digiboxileni jonkun tv-sarjan ja sitten tallennan sen dvdlle ja myyn pikkuhinnalle sen dvd-levyn sitten pois. Onko jossain laki, missä? joka väittää tällaista menettelyä laittomaksi???
kuka tietää??- laitonta on
On laitonta, siis jos MYYT sen itse polttamasi dvd:n eteenpäin. Saat lahjoittaa sen perheenjäsenelle tai kaverille mutta et saa myydä.
En nyt muista mitkä on ne pykälät mutta kyllä se myyminen on siis laissa kielletty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa442043En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91281
- 121078
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81952