Luulin olevani, jo parkettien partaveitsi, kunnes menin tanssikurssille opettelemaan fuskua ja rumbaa.
Putosin harhakuvitelmastani alkeiskurssilaisten huonoimmaksi lenkiksi. Oli kova kolaus, kun keskittyy kädenalitus kuvioihin niin jalat lakkaavat liikkumasta ja toisinpäin kun jalat toimivat niin käsillä ei osaakkaan tehdä mitään.
Ehkä se on niin vaikeaa kun pitää ajatella ja tanssia yhtäaikaa.
entinen parkettien partaveitsi
19
1115
Vastaukset
- Vanha Foksi
Aika hyvällä mallilla kuitenkin, kun huomaat eron. Suljetussa otteessa vienti tulee tavallaan luonnollisemmin jalkojen ja vartalon "normaaleista tanssiliikkeistä", kun vastaavasti avoimessa otteessa joutuu erikseen viemään käsiliikkeillä, eli vienti kädellä on eräänlainen lisä verrattuna suljetussa otteessa viemiseen. Tiettyä ennakointia molempien otteiden vienti vaatii...
Tuntuu tutulta. Kun itse muutama vuosi sitten aloin opetella ns. kädenalitansseja, niin aluksi ihmettelin miten tyttöä yleensä pystyy viemään avoimessa otteessa. Enää en ihmettele ja nykyään vientiäni on jopa kehuttu selkeäksi monen vietävän toimesta.
Kokemuksesta tiedän myös, että askeleet tuntuvat kömpelöiltä niin kauan kuin niitä pitää "ajatella" tanssin aikana. Riittävä harjoittelu tekee perusaskeleesta ja jopa kuvioistakin automaattisuorituksia, joita ei juuri tarvitse miettiä. Paljon vaaditaan harjoittelua tähän pääsemiseksi , mutta jos huomaa edistyvänsä niin siitä saa lisää energiaa ja motiivia harjoittelun jatkamiseen.- näin on
Tanssikurssit tappavat tavallisten ihmisten tanssihalut, vaikka olisit kuinka ollut se partaveitsi, niin kun satut paikkaan jossa nämä kurssit käyneet toisten samanlaisten kurssinkäyneiden kanssa sitten esittelevät taitojaan tavallisia tallaajia halveksien, jätät koko tanssin.
Ei ole yksi eikä kaksi tanssipaikkaa josta tavallinen suuri yleisö on paennut kun nämä kädenalitanssiniilot tunkevat lavalle ja valtaavat paikan. Esimerkiksi Helsinkiin on saatu muutama mukavanoloinen tanssipaikka parin varsin vaatimattoman vuoden jälkeen. Mutta niin oli vaan Freda51:n kuin Pressankin vallanneet nämä fuskaajat sun muut tunkijat, ei tarvitse olla mikään ennustajaeukko kun voi jo nyt sanoa, ettei tavallinen tanssija noihin paikkoihin mielellään enää mene.
Joten jätä mieluummin nuo kurssit ja keskity vaalimaan sitä perinteistä taitoasi jolla aikanaan parkettien partaveitsen mielikuvan itsellesi loit, ettei sinustakin tule yhtä tanssipaikkojen tappajaa- Tanssin taikaa
Puhu vaan omasta puolestasi!
- zöf
Vuodatusta.
Kummaa, sillä häkkyröinti on hauskaa puuhaa.
Ja miksi jaotella perinteiset tanssijat ja kädenalittelijat mustavalkoisesti, itse ainakin sotken kaikkia sopivasti sekaisin, näin saa aikaiseksi hauskan ja tanssillisen sopan joka tarjoaa suurenmoisen tanssinautinnon. - Sekasikiö
zöf kirjoitti:
Vuodatusta.
Ja miksi jaotella perinteiset tanssijat ja kädenalittelijat mustavalkoisesti, itse ainakin sotken kaikkia sopivasti sekaisin, näin saa aikaiseksi hauskan ja tanssillisen sopan joka tarjoaa suurenmoisen tanssinautinnon.Foksia mennään kun siltä tuntuu ja välillä sitten fuskua. Toisinaan heitetään jopa jiveksi tai jenkaksi humppaa ja buggia unohtamatta. Porukka lavalla on hyvin monen tasoista, eikä sitä voi jakaa perustellusti vain kahteen leiriin. Jos jakona on vain perinteisesti tanssivat ja toisena ryhmänä kaikki muut, niin perinteisten osuus jää erittäin pieneksi. Todellisuudessa kumpaakin ääripäätä, siis pelkästään perinteisiä tanssivia ja pelkästään kädenalitansseja tanssivia on hyvin vähän. Suurin osa tansseissa käyvästä porukasta osaa useampaa lajia (mukaanlukien kädenalitanssit) ainakin hiukan, mutta ei ole mitään "pro"-tanssijoita. Kädenalittelijoiden enemmistö lienee useimmissa tanssipaikoissa melko vähän kursseja käyneitä ja varsinkin naisista osa on saanut oppinsa kursseja käymättä pelkästään tanssimalla.
- Olemalla paikalla
Tanssipaikoilta jää pois vain he jotka asettaa itselleen kohtuuttomat vaatimukset. Tekemällä syylliset muista tanssijoista putsaa vain omaa mieltään selittäen vain itselleen sitä itsepakoa. Nauttikaa toisten osaamisesta ja ei he edellytä arkiruttiinien muttamista omalta osaltanne. Taitavat tanssijat nauttii kun kaiken tasoiset ovat läsnä ja tanssivat monilla eri tavoilla.
Veitsi teroittuu hiomalla. - on tässä
zöf kirjoitti:
Vuodatusta.
Ja miksi jaotella perinteiset tanssijat ja kädenalittelijat mustavalkoisesti, itse ainakin sotken kaikkia sopivasti sekaisin, näin saa aikaiseksi hauskan ja tanssillisen sopan joka tarjoaa suurenmoisen tanssinautinnon.Pointti on se, että tavalliset tanssijat jättävät väliin ne paikat joissa nämä kurssit käyneet tanssiniilot käyvät ja sitä kautta paikkojen kävijämäärä vähenee ja paikat kuolee.
Kilpatanssia lähentelevä tanssiharrastus ja sosiaalista kanssakäymistä hakeva perinteinen meno ei tunnu sopivan samaan paikkaan.
Valitettavaa - olet esimerkki
Olemalla paikalla kirjoitti:
Tanssipaikoilta jää pois vain he jotka asettaa itselleen kohtuuttomat vaatimukset. Tekemällä syylliset muista tanssijoista putsaa vain omaa mieltään selittäen vain itselleen sitä itsepakoa. Nauttikaa toisten osaamisesta ja ei he edellytä arkiruttiinien muttamista omalta osaltanne. Taitavat tanssijat nauttii kun kaiken tasoiset ovat läsnä ja tanssivat monilla eri tavoilla.
Veitsi teroittuu hiomalla.Sinäkin katsot, että muilla on köyhä itsetunto... ja jäävät siksi pois
Juuri tuo asenne on se joka tappaa tanssipaikat. Sinä pidät itseäsi parempana, se on eri asia kuin itsetunto. Ymmärrätkö? - senioritanssija
Sekasikiö kirjoitti:
Foksia mennään kun siltä tuntuu ja välillä sitten fuskua. Toisinaan heitetään jopa jiveksi tai jenkaksi humppaa ja buggia unohtamatta. Porukka lavalla on hyvin monen tasoista, eikä sitä voi jakaa perustellusti vain kahteen leiriin. Jos jakona on vain perinteisesti tanssivat ja toisena ryhmänä kaikki muut, niin perinteisten osuus jää erittäin pieneksi. Todellisuudessa kumpaakin ääripäätä, siis pelkästään perinteisiä tanssivia ja pelkästään kädenalitansseja tanssivia on hyvin vähän. Suurin osa tansseissa käyvästä porukasta osaa useampaa lajia (mukaanlukien kädenalitanssit) ainakin hiukan, mutta ei ole mitään "pro"-tanssijoita. Kädenalittelijoiden enemmistö lienee useimmissa tanssipaikoissa melko vähän kursseja käyneitä ja varsinkin naisista osa on saanut oppinsa kursseja käymättä pelkästään tanssimalla.
Minä olen kyllä kyllästynyt tuohon fuskun nylkyttämiseen.
Se on kyllä helppoa ja kuviot jivestä helppo muuntaa, mutta
ei siinä ole enää sitä oikeaa munaa.
Vanha reipas foxi iloisesti tanssien on jo mielestäni paljon
hauskempaa. Puhumattakaan lattareiden tunteellisuudesta. - myös tanssija
senioritanssija kirjoitti:
hauskempaa. Puhumattakaan lattareiden tunteellisuudesta.Fusku on lisäksi niin surkean tavanomaista.
Sitä jyystää jokainen, joka on jonkunlaisen alkeiskurssin
aiheesta käynyt. Tyttöä pyöritetään mahdollisimman paljon
ja tahdista ei ole välttämättä tietoakaan.
Foxi tanssittuna reippaalla baunssilla on paljon hauskempaa. - Kummeksuen
olet esimerkki kirjoitti:
Sinäkin katsot, että muilla on köyhä itsetunto... ja jäävät siksi pois
Juuri tuo asenne on se joka tappaa tanssipaikat. Sinä pidät itseäsi parempana, se on eri asia kuin itsetunto. Ymmärrätkö?Edellinenhän toteaa ja suorastaan kehoittaa nauttimaan jokaisen omasta tanssistaan sekä eritasoisten tanssijoiden kehittyneisyydestä /innostuksesta. Kaiken lisäksi toteaa että, harrastaja tanssijat hyväksyy ja nauttii kaikentasoisten tanssijoiden iloisuudesta. Olen samaa mieltä.
Itsetuontoa siis käytännössä avarakatseisuutta /hyväksyntää tarvitaan eikä tuota ikuisuus jauhamista "tappaa tanssipaikat". Käytännön esimerkit ovat selkeät lähes kaikilla elämänalueilla. Ilman urheilijoita ei olisi liikutapaikkoja, ilman liikennettä ei olisi liikenväyliä, ilman alkoholinkäyttäjiä ei olisi viinakauppoja /juottoloita, ilman musiikkia ei olisi soittajia. Kaikkien on mahdututtava samaan yhteisöön. Autokorjaamotkin toimii koska siellä käy monenlaisia autoja korjattavana. Ei mikään alue lopu sen vuoksi että, toimintaan sisältyy inhimillinen käsite,tunne, ajallisuus,tarve, aitous ym elämää ylläpitävä kyky uskaltaa olla oma itsensä. Väite siitä on turha ketkä "tapaa" toiminallaan ja kiinostuksellaan kun käyttävät täten tanssiapaikkaa.
Lokeroimalla ei tarvitse ylentää ketään mutta ei myös koluta lattialistan välissä piilossa uikuttaen. - FuskuSwing
hauskempaa. Puhumattakaan lattareiden tunteellisuudesta.Se nytkytysfusku ei olekaan mistään kotoisin, vaikka vieläkin monet ohjaajat pitävät nytkytysfuskua ainoana oikeana fuskuna. Moni fuskaaja kyllästyi typerään nytkyttämiseen jo aikoja sitten ja alkoi tanssimaan enemmän foksin tapaisesti, ja myös swingimpi tyyli on vallannut alaa, jos musiikki on sen luonteista. Kun opettelee fuskun sijaan vastaavan swingin, niin huomaa sen, että ei se fusku niin yksioikoista nytkyttämistä olekaan, kuin miten se on joskus nytkyttämisenä opetettu. Onhan se nytkyttäminen ollut helppo tapa oppia fusku niin että kaikki fuskaajat tanssivat sitä tiukasti saman nytkytyskaavan mukaan. Aika tiukkaan se fusku on kuitenkin nytkytyskaavaan iskostunut, ja osa tanssijoista ei edes osaa muuta kuin nytkytysfuskua. Onneksi se nytkytysfoksikausi on takse jäänyttä historiaa, ja tanssillisempi fuskutyyli on lisääntynyt.
- myös tanssija
FuskuSwing kirjoitti:
Se nytkytysfusku ei olekaan mistään kotoisin, vaikka vieläkin monet ohjaajat pitävät nytkytysfuskua ainoana oikeana fuskuna. Moni fuskaaja kyllästyi typerään nytkyttämiseen jo aikoja sitten ja alkoi tanssimaan enemmän foksin tapaisesti, ja myös swingimpi tyyli on vallannut alaa, jos musiikki on sen luonteista. Kun opettelee fuskun sijaan vastaavan swingin, niin huomaa sen, että ei se fusku niin yksioikoista nytkyttämistä olekaan, kuin miten se on joskus nytkyttämisenä opetettu. Onhan se nytkyttäminen ollut helppo tapa oppia fusku niin että kaikki fuskaajat tanssivat sitä tiukasti saman nytkytyskaavan mukaan. Aika tiukkaan se fusku on kuitenkin nytkytyskaavaan iskostunut, ja osa tanssijoista ei edes osaa muuta kuin nytkytysfuskua. Onneksi se nytkytysfoksikausi on takse jäänyttä historiaa, ja tanssillisempi fuskutyyli on lisääntynyt.
Kyllä olet varmaan oikeassa. Fuskutyyliä voi yrittää muuttaa.
Nykyään jos partneri sallii tanssin usein molempia saman tanssin
aikana, välillä fuskaten ja välillä foxaten. Vaihdot menee aivan
sujuvasti johtuen perustan samanlaisuudesta.
Foxi on alkanut minua viehättää uudelleen. Sen kun tanssii niin
suurella baunssilla, kun musan nopeus antaa myöten ja askeltaa
kevyesti niin tuntuu, että siinä sentään tanssitaan.
Kyllä fuskukin hauskaa on ja sen etu on sen helppous. Helppo
ohjata ja kuviot onnistuu varmasti. - sykettäjä
hauskempaa. Puhumattakaan lattareiden tunteellisuudesta.Senioreilla ei nilkat toimi eikä kroppakaan syki kuin rautakankikuviota. Ei ole ihme että kyllästyttää.
- alapalo
sykettäjä kirjoitti:
Senioreilla ei nilkat toimi eikä kroppakaan syki kuin rautakankikuviota. Ei ole ihme että kyllästyttää.
Eilen kävin fuskaamassa ja nyt on nilkka kipeänä, tulikohan se liiasta nilkan käytöstä. Kyllä oli mukavaa kun sai harjoitella vientiä, välillä niin penkinalle, että ei voinut kuin nauraa makeasti. Kiitos ymmärtäväisille naisille. He sanoivat kyllä se siitä, kun vain annat rytmin viedä ja heität aivot pellolle.
Välillä piti tanssia foxaamalla, jotta sai palautettua itseluottamuksnsa parkettienpartaveitsenä olemisesta.
Kun aloin tanssimaan fuskua, niin sillä oli sellainen vaikutus naisiin, että minulla alkoi olla vientiä. Ja sain nilkan kipeäksi. alapalo kirjoitti:
Eilen kävin fuskaamassa ja nyt on nilkka kipeänä, tulikohan se liiasta nilkan käytöstä. Kyllä oli mukavaa kun sai harjoitella vientiä, välillä niin penkinalle, että ei voinut kuin nauraa makeasti. Kiitos ymmärtäväisille naisille. He sanoivat kyllä se siitä, kun vain annat rytmin viedä ja heität aivot pellolle.
Välillä piti tanssia foxaamalla, jotta sai palautettua itseluottamuksnsa parkettienpartaveitsenä olemisesta.
Kun aloin tanssimaan fuskua, niin sillä oli sellainen vaikutus naisiin, että minulla alkoi olla vientiä. Ja sain nilkan kipeäksi.Monet täällä tuntuvat purnaavan "kopteroijien" tanssimista, mutta on oikein hyvä että joku pistää toimeksi ja lähtee purnaamisen sijaan opettelemaan uusia taitoja! Hyvä! Tällä tavalla saanet tanssiisi aivan uusia ja hauskoja ulottuvuuksia.
Joskus hämmästelen muutamia tuntemiani henkilöitä ja erityisesti miehiä, jotka käyvät vuosikausia tanssimassa ja saattavat ajella satojen kilometrien tanssireissuja. Silti nämä samat henkilöt eivät näytä panostavan juuri lainkaan tanssitaitojensa kehittämiseen, vaikka muuten käyttävät aikaa ja rahaa runsaasti harrastukseensa.
Tässä mielessä olet hyvä ja näistä purnaajista poikkeava henkilö. Raportoihan myöhemminkin kokemuksistasi, kun tanssitaitosi karttuvat!- Sellaista on
Cake kirjoitti:
Monet täällä tuntuvat purnaavan "kopteroijien" tanssimista, mutta on oikein hyvä että joku pistää toimeksi ja lähtee purnaamisen sijaan opettelemaan uusia taitoja! Hyvä! Tällä tavalla saanet tanssiisi aivan uusia ja hauskoja ulottuvuuksia.
Joskus hämmästelen muutamia tuntemiani henkilöitä ja erityisesti miehiä, jotka käyvät vuosikausia tanssimassa ja saattavat ajella satojen kilometrien tanssireissuja. Silti nämä samat henkilöt eivät näytä panostavan juuri lainkaan tanssitaitojensa kehittämiseen, vaikka muuten käyttävät aikaa ja rahaa runsaasti harrastukseensa.
Tässä mielessä olet hyvä ja näistä purnaajista poikkeava henkilö. Raportoihan myöhemminkin kokemuksistasi, kun tanssitaitosi karttuvat!Tanssiin panostavia ja kiinnostuneita, he ajaa myös eripaikkoihin ja usein sillä he haluavat löytää pareja joiden kanssa voi yrittää edes käyttää sitä kehityskulkua mikä ei joillakin seuduilla edisty. Natsaava pari kun ei istu joka puussa.
- bugggubbe
Ai että Freda51 olisi kädenalittajien valtaama?
Kuule, kaikella kunnioituksella mutta hahhah!
Olen intohimoinen tanssija ja kuulun noihin sinun varmaankin syvästi inhoamiisi häkkyroitsijöihin, eli harrastan swing-tansseja ja kilpailenkin niissä. Tanssin mieluusti muitakin lajeja mutta siis korostan sanaa TANSSIN, en suinkaan pökkelöi puujaloilla pitkin lattiaa. Ja oma kokemukseni Freda51:stä ja sen "tansseista" on että ei kiitos! Muutama hiukan alkeita enemmän osaava joskus lattialta löytyy, mutta kyllä yleisesti ottaen niin kovin sähellystä ja hakemisessa olevaa on paikan tanssijoiden taso, että ihan suosiolla jätän kyseisen paikan heille ja tanssit itse muualla.
Eli ehkäpä kannattaisi hiukan tarkistaa omaa näkökulmaa. Ne jotka Fredan lattialla toikkaroivat jonkinlaisissa kädenalipuuhissa, eivät todellakaan ole erityisiä osaajia....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3401316Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12998
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7891- 71826