Minne tanssimaan Keski-Suomessa viikonloppuna

Haluu tanssimaan

Tulen viikonlopuksi Keski-Suomeen ja tietysti pitää päästä tanssimaan.Minne kannattaisi tulla tuntemattoman tytön,ettei jäisi seinäruusuksi.Millainen paikka on Revontuli,Viihdekeskus,muita paikoja en tiedä nimeltä,antakaa vinkkejä!

179

5469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • lisää vinkkejä

jotka kyllä olisin itsekkin netistä löytänyt.Tarkoitukseni olisi saada niinsanottua sisäpiiritietoa,että missä on minkäkinlaista porukkaa tanssimassa ,ikä yms. tietoa.Onko hakusysteemi vain tuttuihin suunnattua ja jäisikö tallainen aivan tuntematon tyttö seinäruusuksi,kas kun tämä tallainen tieto ei pekillä luetteloilla tanssipaikoista selviä.

• Mitä täällä turhia k
        lisää vinkkejä kirjoitti:

jotka kyllä olisin itsekkin netistä löytänyt.Tarkoitukseni olisi saada niinsanottua sisäpiiritietoa,että missä on minkäkinlaista porukkaa tanssimassa ,ikä yms. tietoa.Onko hakusysteemi vain tuttuihin suunnattua ja jäisikö tallainen aivan tuntematon tyttö seinäruusuksi,kas kun tämä tallainen tieto ei pekillä luetteloilla tanssipaikoista selviä.

Mitä täällä turhia kyselet. Löydät itsekin netistä. Löytyy sisäpiiritietoakin. Netistä lyytyvää kun ei viitsi uudelleen kirjoitella, kun valmista tekstiä siellä on.

• onkovaikeavastata
        Mitä täällä turhia k kirjoitti:

Mitä täällä turhia kyselet. Löydät itsekin netistä. Löytyy sisäpiiritietoakin. Netistä lyytyvää kun ei viitsi uudelleen kirjoitella, kun valmista tekstiä siellä on.

sitä tärkeää sisäpiiritietoa. . . ..

• onkovaikeavastata kirjoitti:

...kirjoittaa hakuruutuun Jyväskylän viihdekeskus, löydät tältä sivustoltakin jo 67 viestiä.

Kirjoittamalla Revontuli ilmestyy 64.

Kivistön työväentalo tuottaa 17.

Tanssinetin maakuntakohtaisia artikkeleita löytyy Keski-Suomen osalta satoja.
        http://tanssi.net/keskustelu/s/p/Keski-Suomi.html

• Sisäpiiritanssija
        onkovaikeavastata kirjoitti:

Netistä löytyy kymmenittäin sisäpiiritietoa sisältäviä artikkeleita Keski-Suomen tanssilavoista...

• Nyt ja tässä
        Truehum kirjoitti:

...kirjoittaa hakuruutuun Jyväskylän viihdekeskus, löydät tältä sivustoltakin jo 67 viestiä.

Kirjoittamalla Revontuli ilmestyy 64.

Kivistön työväentalo tuottaa 17.

Tanssinetin maakuntakohtaisia artikkeleita löytyy Keski-Suomen osalta satoja.
        http://tanssi.net/keskustelu/s/p/Keski-Suomi.html

On Keski-Suomen tarjonta..Viihdekeskus kännissäolevaa Simo Silmua..ei pysty tanssimaan yölinnunmusiikia..Joku tuntematon toisena..
        Revontulessa 70 luvun vanhojamiehiä / alakuloinen lauluääni..ei kuitenkaan huonoin mahdollinen..
        Martinkievari..Topi itse..laulaa epätahdissa orkesterin kassa..vanhoja laulujaa..sammaltaen tavallisesti..
        Että revippä tästä huumoria..Vai onko Truehumi erimieltä..

• Nyt ja tässä kirjoitti:

On Keski-Suomen tarjonta..Viihdekeskus kännissäolevaa Simo Silmua..ei pysty tanssimaan yölinnunmusiikia..Joku tuntematon toisena..
        Revontulessa 70 luvun vanhojamiehiä / alakuloinen lauluääni..ei kuitenkaan huonoin mahdollinen..
        Martinkievari..Topi itse..laulaa epätahdissa orkesterin kassa..vanhoja laulujaa..sammaltaen tavallisesti..

...olisin eri mieltä?

Tuollainenhan se tilanne näyttää olevan. Jonakin muuna viikonloppuna saattaisi olla hyviäkin tansseja.

• Paniikkihäiriö
        Nyt ja tässä kirjoitti:

Hyvässä vedossa Topi on ollut "Renegades" projektista alkaen. Topi on jatkanut projektin jälkeen samankaltaisella ohjelmistolla, vaikka projekti muuten on ollut ohi jo aikapäiviä sitten. Nostagiaa oli muutenkin projektissa - olihan Agents ja Topi aika vahvasti mukana 80 -luvun lopussa elvyttämässä lavatansseja. On jopa väitetty niin että jos Agentsia ja Topia ei olisi ollut, niin koko lavatanssi olisi saattanut kuihtua lähes kokonaan pois. Se beat-rytmi nousi arvoon arvaamattomaan ja oli merkittävä tekijä suomalaisen lavatanssin elvyttämisessä.

Yölinnun tahtiin fuskaaminen käy hyvin, jos muuten musiikki soi edes siedettävästi. Kakkosbändi on saanut hyviä arvosteluja tanssijoilta, joten kohtuulliset tanssitkin voisivat olla tiedossa. Hyvällä tuurilla Yölintu vetää vain kaksi settiä tai yhden pitkän setin, joten siinäkin mielessä ohjelmisto voi muodostua hyvinkin tanssittavaksi.

• Jarkkofani
        Nyt ja tässä kirjoitti:

Se Viihdekeskuksen "joku tuntematon" kakkosesiintyjä oli ainakin muutama viikko sitten todella hyvä. Suosittelen!

• Minäkin Jyväskylässä asuvana pähkäilen minne menisi. Oikein mikään lauantain esiintyjistä ei saa tanssikutinaa aikaiseksi. Mahdollisia paikkoja Viihdekeskus, Martin Kievari, Kukonheikka, Revontuli.

Viihtarissa lienee hyvinkin olla Yölinnun fanittajia, mutta tanssiväki saattaa mennä muualle, mutta en osaa sanoa minne. Mikään noista muistakaan paikoista ei oikein innosta.

Jos olet vielä sunnuntaina maisemissa että pelkää iäkkäitäkään hakijoita, niin Kivistön työväentalo Halssilassa noin 3 km keskustasta on varteenotettava vaihtoehto. Musiikista vastaa silloin Tulipunaruusut. Itse saatan hyvinkin käydä siellä?

• tanssimaan

minne menisi.Kiitos kuitenkin vastauksista kaikille,ja harmi etten enää sunnuntaina pääse ehdottamallesi Kivistön ty talolle,koska olen jo pois menossa. Eipä ole tarjonnassa kehumista,paras taitaa olla Antti Huovila Revontulessa,tule Sinäkin sinne.

• tanssimaan kirjoitti:

minne menisi.Kiitos kuitenkin vastauksista kaikille,ja harmi etten enää sunnuntaina pääse ehdottamallesi Kivistön ty talolle,koska olen jo pois menossa. Eipä ole tarjonnassa kehumista,paras taitaa olla Antti Huovila Revontulessa,tule Sinäkin sinne.

Lukaise tämä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8531862

Taidanpa ottaa riskin ja näiden kommenttien perusteella suunnistaa Viihtariin!

• Saa tanssittaa ;)

Saat tanssia ainakin joka toinen tunti, jos uskallat itse hakea ! :))))) Niitä parh-haimpia miehiä !

• Viihtariin menossa

Sama juttu Viihtarissa. Siellä on myös vuorohaku.

• Tasan ei mene tunnit
        Viihtariin menossa kirjoitti:

Sama juttu Viihtarissa. Siellä on myös vuorohaku.

- Hyvinhän nuo HAKUVALOT näytti suosivan vain MIEHIÄ !
        Mutta, onhan siellä hyvät penkit huilailla ;) D

• humpparuusa

Kukonhiekassakin pääsee hyvin parketille, on vuorohaku, väkeäkin varmaan mukavasti, onhan lavakauden päättäjäiset

• Tanssin taigaa

Enkä todellakaan tarkoita Yölintua. Se soittaa ihan muuta kuin tanssittavaa musiikkia. Mutta toisena esiintyjänä on Jarkko Honkanen & Taiga. Siihen kannattaa tutustua.

• haluu tanssimaan

on parempi lattia?

• haluu tanssimaan
        haluu tanssimaan kirjoitti:

on parempi lattia?

Revontulessa vai Viihtarissa(parempi lattia)

• Viihtariin menen mä

Revontulessa vai Viihtarissa(parempi lattia)

Taitavat olla samalla viivalla lattian suhteen. Ei mulla ainakaan ole kummankaan lattiasta mitään huonoa kokemusta.

• Nam,nam,namia

on parempi lattia?

Kahviosta löytyy ihania suussa sulavia maukkaita houkutuksia :)

• Mimmi menossa

Kukonhiekkaan taidan ottaa suunnan, tanssisakin takia

• Utelias -

Minnepä päädyit ja oliko kivaa?

• haluu tanssimaan

kuin oli tarkoitus.Sukulaiset olivat järkänneet kesämökkireissun saunomisineen ym.oheisjuttuineen,olipa ulkona kylpytynnyrikin,joten ilta venähti,niin pitkälle että tanssit jäi.Koska tarjontakin oli vähän heikonlainen orkestereitten suhteen,jäi tanssikokemukset seuraavaan kertaan.Kiitosta vain vastauksista ja seuraavalla reissulla tanssitaan.

• Tulevalle Taiston päivälle on näillä seutuvilla aika vaatimatonta tarjontaa. Channel Four ja Roadsters Viihdekeskuksessa. Ketäs ne on? Martin kievarissa Korsuorkesteri. No joo, menettelee, mutta ei oikein iske. Pitää varmaan mennä Revontuleen, vaikka ei siellä esiintyvä Tarja Lunnaskaan mikään henkilökohtainen suursuosikkini ole. Vai tohtisikohan pitkästä aikaa oikein repäistä ja lähteä herättämään pahennusta vaikka Satulinnaan. Tiedä häntä sitten.

Minne muut keskisuomalaiset ovat menossa?

• Mimmi menossa

Channel Four on ihan käypä musisoija tanssia ajatellen! :)

• Neloskanava
        Mimmi menossa kirjoitti:

Pohjoisen poikia, jotka esiintyvät suhteellisen harvoin eteläisessä Suomessa:

http://tanssi.org/keskustelu/s/212/217927.html#t

Olen joskus heitä kuullutkin ja mielikuvani heitä on ok.

• Mimmi menossa kirjoitti:

Ehkäpä sitten menenkin Viihtariin. Tulee vähemmän pakokaasupäästöjäkin. Kiitos tiedosta.

• tanssahtelemaan

menossa Revontuleen,koska siellä on Trja Lunnas.Hän kuuluu minun suosikkeihini,joten ehdottomasti sinne.

• naurattaa
        tanssahtelemaan kirjoitti:

menossa Revontuleen,koska siellä on Trja Lunnas.Hän kuuluu minun suosikkeihini,joten ehdottomasti sinne.

Vitsin pukkasit..Tarja Lunnas yksitoikkoisuudessaan päihittää joka Mattilan ns. laulajat..
        Erään naisen kommentti viismeisimmästä Revontulen esiintijästää ei pystynyt tanssimaan millään rytmillä..
        oli vissin Anneli..
        Kuuluu samaan ei koskaan luokkaan Huovilan, Tulkin ja Blogmannin kanssa.

• Kaikkea sitä kuulee
        naurattaa kirjoitti:

Vitsin pukkasit..Tarja Lunnas yksitoikkoisuudessaan päihittää joka Mattilan ns. laulajat..
        Erään naisen kommentti viismeisimmästä Revontulen esiintijästää ei pystynyt tanssimaan millään rytmillä..
        oli vissin Anneli..

Häh? Ei pystynyt tanssimaan millään rytmillä? Täytyy olla kyllä tanssijassa silloin vika. Kukaan noista mainituista ei esiinny niin huonosti, että tanssiminen tuottaisi vaikeuksia.

• naurattaa kirjoitti:

oli vissin Anneli..

Oli tilaisuus äskettäin olla tanssimassa Rosson keikalla. Musiikki oli kovasti tanssittavaa ja volyymitkin ok. Tanssinetin puolella Rossoa moitittiin jossain säikeessä liian kovista volyymeistä. Volyymit olivat tosiaan kohdallaan, kun olin paikalla. Olin illan esiintyjän musiikkiin sillä kertaa kovasti tyytyväinen.

En kuitenkaan ole menossa Revontuleen ensi viikonloppuna.

• Utelias kyselijä
        Cake kirjoitti:

Oli tilaisuus äskettäin olla tanssimassa Rosson keikalla. Musiikki oli kovasti tanssittavaa ja volyymitkin ok. Tanssinetin puolella Rossoa moitittiin jossain säikeessä liian kovista volyymeistä. Volyymit olivat tosiaan kohdallaan, kun olin paikalla. Olin illan esiintyjän musiikkiin sillä kertaa kovasti tyytyväinen.

Minne Cake olet menossa?

• Utelias kyselijä kirjoitti:

Minne Cake olet menossa?

"Minne Cake olet menossa?"

Suomalainen ei yleensä vastaa, kun kysytään. Kysyy, kun ei vastata jne. Tehdään tällä kertaa kuitenkin poikkeus. Jos tanssimaan lähden, niin miksi lähtisin "merta edemmäksi kalaan"? Channel Four on aivan kelpo pumppu ja myös Roadsters osaa soittaa jalan alle menevää musiikkia vauhtiin päästessään.

• Utelias kyselijä
        Cake kirjoitti:

"Minne Cake olet menossa?"

Suomalainen ei yleensä vastaa, kun kysytään. Kysyy, kun ei vastata jne. Tehdään tällä kertaa kuitenkin poikkeus. Jos tanssimaan lähden, niin miksi lähtisin "merta edemmäksi kalaan"? Channel Four on aivan kelpo pumppu ja myös Roadsters osaa soittaa jalan alle menevää musiikkia vauhtiin päästessään.

Oma epäröintini hälveni suuresti.

• kovin pettynyt
        Cake kirjoitti:

Olin eilen Revontulessa,enkä ollut tyytyväinen Rossoon ja Lunnakseen.Soitto oli jotenkin ihmeellisen tempoista ,paikoin kummallista " tilulilua" ,rumpali sitten jyskytti niin,että se hukutti alleen kaikki muut soittimet,jopa Lunnaksen laulunkin.Väliaikamusiikki taas oli valittu,ehkä enemmän soittajien mieltymyksen mukaan ,ei tanssijoille tanssittavaa musiikkia.Siitä on useampi vuosi,kun viimeksi olin heidän keikallaan ja täytyy sanoa ,että on mennyt soitanta kovasti huonomapaan suuntaan.

• naurattaa
        kovin pettynyt kirjoitti:

Olin eilen Revontulessa,enkä ollut tyytyväinen Rossoon ja Lunnakseen.Soitto oli jotenkin ihmeellisen tempoista ,paikoin kummallista " tilulilua" ,rumpali sitten jyskytti niin,että se hukutti alleen kaikki muut soittimet,jopa Lunnaksen laulunkin.Väliaikamusiikki taas oli valittu,ehkä enemmän soittajien mieltymyksen mukaan ,ei tanssijoille tanssittavaa musiikkia.Siitä on useampi vuosi,kun viimeksi olin heidän keikallaan ja täytyy sanoa ,että on mennyt soitanta kovasti huonomapaan suuntaan.

Aikaisemmin samasta asiasta kommentoin, ihan samanlaisia on kokemukset..Hyvä huomio tuo väliaikamusiikki.. Väliajalla lattialla usein väljempää, muuta jos musiikii epämääräistä porulla turhautuu..
        CHanel Four sensijaan soitteli tyylikkäästi viihtarissa..harmivain miten vähän porukkaa..
        Oli paikan vetäjän ilme senverran tuskainnen, että tukimpn keväällä enää siellä tanssitaan..

• Humppaukko
        naurattaa kirjoitti:

Aikaisemmin samasta asiasta kommentoin, ihan samanlaisia on kokemukset..Hyvä huomio tuo väliaikamusiikki.. Väliajalla lattialla usein väljempää, muuta jos musiikii epämääräistä porulla turhautuu..
        CHanel Four sensijaan soitteli tyylikkäästi viihtarissa..harmivain miten vähän porukkaa..
        Oli paikan vetäjän ilme senverran tuskainnen, että tukimpn keväällä enää siellä tanssitaan..

Joo, Viihtarissa oli ihan kelpo musiikit. Harmittavan vähän vain väkeä. Hyvin pääsi silti nuorekas mies tanssimaan, kun naisia oli enemmistö. Toivottavasti Viihtarissa kävijämäärät nousee, ettei lopu sekin paikka. Tulevana lauantaina olisi Juha Metsäperä lauteilla. Ehkä hän kiinnostaa ihmisiä enemmän. Yritän kantaa korteni kekoon ja raahautua paikalle. Toisaalta Martin Kievarissa olisi samaan aikaan esiintymässä Saija Tuupanen, joka on niin helkkarin söpö, että tekisi mieli mennä katsomaan.

• tantsuloimaan
        Humppaukko kirjoitti:

Joo, Viihtarissa oli ihan kelpo musiikit. Harmittavan vähän vain väkeä. Hyvin pääsi silti nuorekas mies tanssimaan, kun naisia oli enemmistö. Toivottavasti Viihtarissa kävijämäärät nousee, ettei lopu sekin paikka. Tulevana lauantaina olisi Juha Metsäperä lauteilla. Ehkä hän kiinnostaa ihmisiä enemmän. Yritän kantaa korteni kekoon ja raahautua paikalle. Toisaalta Martin Kievarissa olisi samaan aikaan esiintymässä Saija Tuupanen, joka on niin helkkarin söpö, että tekisi mieli mennä katsomaan.

mihis Hänet unohdit,on paras näistä kaikista,siispä Revontuleen.

• Humppaukko
        tantsuloimaan kirjoitti:

mihis Hänet unohdit,on paras näistä kaikista,siispä Revontuleen.

Näin Markkolaa menneenä kesänä lukuisia kertoja, joten nuo muut kiinnostavat minua tällä hetkellä enemmän. Hitsi kun tuo Saija olisi Viihdekeskuksessa Juha Mäkisen tilalla Metsäperän kaverina, niin Viihtari olisi varma valinta. Nyt taitaa mennä paikan valinta viimetippaan. Ei tuo Revontulikaan mahdoton vaihtoehto ole, jos joku saa ylipuhuttua.

• naurattaa
        Humppaukko kirjoitti:

Näin Markkolaa menneenä kesänä lukuisia kertoja, joten nuo muut kiinnostavat minua tällä hetkellä enemmän. Hitsi kun tuo Saija olisi Viihdekeskuksessa Juha Mäkisen tilalla Metsäperän kaverina, niin Viihtari olisi varma valinta. Nyt taitaa mennä paikan valinta viimetippaan. Ei tuo Revontulikaan mahdoton vaihtoehto ole, jos joku saa ylipuhuttua.

Taas vitsiä pukkaa..Tommi Markkola sopii varmasti jonnekkin hämyiseen ravintolaan jossa känniläiset toisiaan litistelee..Tanssi lavoilta olisi parempi pysyä poissa..Orkesteri todella surkea.. miehellä hanuri jaloissa mutta kitaran pimputteli soolo osuuksilla..Epämääräistä iskelmää toitottaa jatkuvasti..hyi.

• tantshtelemaan
        naurattaa kirjoitti:

Taas vitsiä pukkaa..Tommi Markkola sopii varmasti jonnekkin hämyiseen ravintolaan jossa känniläiset toisiaan litistelee..Tanssi lavoilta olisi parempi pysyä poissa..Orkesteri todella surkea.. miehellä hanuri jaloissa mutta kitaran pimputteli soolo osuuksilla..Epämääräistä iskelmää toitottaa jatkuvasti..hyi.

koska en ole aikoihin ollut Tomi Markkolan tansseissa ja aina ennen olen kovasti pitänyt.Onko mennyt alamäkeä,vai onko tämä vain yhden ihmisen mielipide?

• tantsuloimaan
        Humppaukko kirjoitti:

tule vaan tanssimaan Revontuleen,yritän nyt tässä Sinua ylipuhua.Joku kirjoitti,että Tomi Markkola olisi huono yhtyeineen kaikkineen,sanoppa Sinä mielipiteesi,kun kerroit menneenä kesänä usein nähneesi porukan esiintymässä.Onko heillä taso tipahtanut,vai mitäs nyt horistaan.

• Oikea Mies
        naurattaa kirjoitti:

Sullapa on huono maku .

Useinkin heidän keikoilla käyneenä - EN ole yhtään samaa mieltä ! ! ! ;)

• Humppaukko
        tantsuloimaan kirjoitti:

tule vaan tanssimaan Revontuleen,yritän nyt tässä Sinua ylipuhua.Joku kirjoitti,että Tomi Markkola olisi huono yhtyeineen kaikkineen,sanoppa Sinä mielipiteesi,kun kerroit menneenä kesänä usein nähneesi porukan esiintymässä.Onko heillä taso tipahtanut,vai mitäs nyt horistaan.

Kyllä Tomi on ihan kelpo artisti. Ei minulla ole hänestä ja orkesteristaan mitään pahaa sanottavaa. Kattoo nyt mihin lauantaina eksyn.

• tatshtelemaan
        Oikea Mies kirjoitti:

Sullapa on huono maku .

Useinkin heidän keikoilla käyneenä - EN ole yhtään samaa mieltä ! ! ! ;)

niin sanoit Oikea Mies,mutta kukas se sitten on Sinun mielestä hyvä,kun Sinulla sitten varmaan on hyvä maku.Kerrohan kuka on hyvä esiintyjä,jota kannattaa mennä kuuntelemaan?

• humpparuusa
        Humppaukko kirjoitti:

Johan tuota on jonkin aikaa ollut puhetta Viihtarin lopusta ja ennenpitkää lienee toteutuukin, on kuulemma alueelle tehty kaavoitusta asuinalueeksi.

• Ei uhrata Viihtaria
        humpparuusa kirjoitti:

Johan tuota on jonkin aikaa ollut puhetta Viihtarin lopusta ja ennenpitkää lienee toteutuukin, on kuulemma alueelle tehty kaavoitusta asuinalueeksi.

Siitä kaavoituksesta on puhuttu lähemmäs 10 vuotta. Ehkä se joskus toteutuu, mutta se on sen ajan murhe. Nyt siellä mäellä kuitenkin vielä tanssitaan ja minusta olisi ihan mukavaa, että se jatkuisi ainakin siihen asti kunnes siellä todella aletaan rakentamaan. Siihen me voidaan kaikki vaikuttaa käymällä siellä.

• ihmettelijä**
        Ei uhrata Viihtaria kirjoitti:

Siitä kaavoituksesta on puhuttu lähemmäs 10 vuotta. Ehkä se joskus toteutuu, mutta se on sen ajan murhe. Nyt siellä mäellä kuitenkin vielä tanssitaan ja minusta olisi ihan mukavaa, että se jatkuisi ainakin siihen asti kunnes siellä todella aletaan rakentamaan. Siihen me voidaan kaikki vaikuttaa käymällä siellä.

Itse olin parisen viikkoa sitten tanssimassa viihtarilla jotenkin vaikutti että viihtarilla oli aika hiljaista missä syy?
        Itse olen viime vuosina käynyt viihtarilla vähemmän mutta 2000 luvun alussa tuli käytyä enemmän jotenkin tuntuu että silloin oli porukkaa enemmän. Mistä johtuu että porukka on vähentynyt viihtarilla? Onko vika esiintyjissä vai paikka jotenkin menettänyt viihtyvyyttä? Keski-suomessa ei ole kuitenkaan talvella kovinkaan monta tanssipaikkaa.. Jos viihtari lopettaa niin ei Jyväskylässä ole yhtään tanssipaikkaa... Revontulessakin oli aika vähän porukkaa muutama viikko sitten Metsäperän tansseissa?? Missä porukka sitten käy?

• oksass
        ihmettelijä** kirjoitti:

Itse olin parisen viikkoa sitten tanssimassa viihtarilla jotenkin vaikutti että viihtarilla oli aika hiljaista missä syy?
        Itse olen viime vuosina käynyt viihtarilla vähemmän mutta 2000 luvun alussa tuli käytyä enemmän jotenkin tuntuu että silloin oli porukkaa enemmän. Mistä johtuu että porukka on vähentynyt viihtarilla? Onko vika esiintyjissä vai paikka jotenkin menettänyt viihtyvyyttä? Keski-suomessa ei ole kuitenkaan talvella kovinkaan monta tanssipaikkaa.. Jos viihtari lopettaa niin ei Jyväskylässä ole yhtään tanssipaikkaa... Revontulessakin oli aika vähän porukkaa muutama viikko sitten Metsäperän tansseissa?? Missä porukka sitten käy?

Oksasta siinä parketilla

• Uskottava on
        oksass kirjoitti:

Oksasta siinä parketilla

Lienee kuitenkin se, että viihtarin alamäen syy on Keski-Suomen tanssiystävät ja Tanssintaikaa..Niin mukavaa kuin tanssin monipuolistuminen onkin, kursseja käy vain ehkä 15 -20 pros. tanssin harrastajista..Loput äänesti jaloillaan, kun heille ai jäänyt tilaa kopteroijien seassa..Liian monet kurssinkäyneet keskittyi vain niihin tuttuihin, luomutanssijat jäi seinäruusuiksi..Varmaan vastäväitteitä ilmenee mutta näin se kuitenkin on..Itsekkin olen kursseja käynyt ja samat naamat vuodesta toiseen..
        Harmitaa minuakin viihtarin alamäki..osansa siitä saa huonohkot esiintyjät..Mattiloita liutanaan vuoskausia ollut..Mutta ei hätää, jäähän Kivistön sunnuntai tanssit..heh.heh.

• Uskottava on kirjoitti:

Lienee kuitenkin se, että viihtarin alamäen syy on Keski-Suomen tanssiystävät ja Tanssintaikaa..Niin mukavaa kuin tanssin monipuolistuminen onkin, kursseja käy vain ehkä 15 -20 pros. tanssin harrastajista..Loput äänesti jaloillaan, kun heille ai jäänyt tilaa kopteroijien seassa..Liian monet kurssinkäyneet keskittyi vain niihin tuttuihin, luomutanssijat jäi seinäruusuiksi..Varmaan vastäväitteitä ilmenee mutta näin se kuitenkin on..Itsekkin olen kursseja käynyt ja samat naamat vuodesta toiseen..
        Harmitaa minuakin viihtarin alamäki..osansa siitä saa huonohkot esiintyjät..Mattiloita liutanaan vuoskausia ollut..Mutta ei hätää, jäähän Kivistön sunnuntai tanssit..heh.heh.

...taitaa olla suhteellista.

Olisikohan sittenkin niin, että juuri niiden kurssittautuneiden väheneminen (lähtö etelään) olisi Viihtarin alamäen syynä?

Vuosituhannen alussa, kun Breikki (tanssiseura Break) oli voimissaan, oli Viihdekeskuskin täynnä sekä Keski-Suomen että paljon laajemmankin alueen edistyneitä tanssijoita.

Muutkin tanssipaikat saivat nauttia tuosta kehityksestä aika kaukanakin: Krouvin lava, Jenkkapirtti, Satulinna, Kisaranta, Riutanharju, Kolmilammi jne. olivat paikkoja joissa breikkiäisiä oli pääkaupunkiseudun swigareiden ja samanhenkisten pirkanmaalaisten lisäksi aina paikalla.

Sittemmin suuri osa tuosta Breakin väestä muutti etelämmäksi, sinne pääkaupunkiseudulle ja Pirkanmaalle sekä Kanta-Hämeeseen lähinnä opiskelemaan ja töihin -siis asumaan kuitenkin. Jäljet näkyivät nopeasti mm. Krouvin lavalla, josta entinen parhaimmisto katosi nopeasti.

Kaaosteoriaa: Kun perhonen räpäyttää siipiään Amazonvirran rannalla, jonkin ajan kuluttua riehuu hirmumursky Indonesiassa...

• Keskitason tumpelo
        Truehum kirjoitti:

...taitaa olla suhteellista.

Olisikohan sittenkin niin, että juuri niiden kurssittautuneiden väheneminen (lähtö etelään) olisi Viihtarin alamäen syynä?

Vuosituhannen alussa, kun Breikki (tanssiseura Break) oli voimissaan, oli Viihdekeskuskin täynnä sekä Keski-Suomen että paljon laajemmankin alueen edistyneitä tanssijoita.

Muutkin tanssipaikat saivat nauttia tuosta kehityksestä aika kaukanakin: Krouvin lava, Jenkkapirtti, Satulinna, Kisaranta, Riutanharju, Kolmilammi jne. olivat paikkoja joissa breikkiäisiä oli pääkaupunkiseudun swigareiden ja samanhenkisten pirkanmaalaisten lisäksi aina paikalla.

Sittemmin suuri osa tuosta Breakin väestä muutti etelämmäksi, sinne pääkaupunkiseudulle ja Pirkanmaalle sekä Kanta-Hämeeseen lähinnä opiskelemaan ja töihin -siis asumaan kuitenkin. Jäljet näkyivät nopeasti mm. Krouvin lavalla, josta entinen parhaimmisto katosi nopeasti.

Kaaosteoriaa: Kun perhonen räpäyttää siipiään Amazonvirran rannalla, jonkin ajan kuluttua riehuu hirmumursky Indonesiassa...

Totuus lienee jossakin siellä välimaastossa. Minun teoria on se, että tämä Breakin superporukka karkotti tavallisen kansan Viihtarista jo vuosia sitten ja nyt kun se lähinnä opiskelijoista koostunut eliitti on liuennut muualle, niin Viihtarissa ei käy juuri muita kuin meitä muutaman kurssin käyneitä väliinputoajia. Meillä on kuitenkin jo sen verran osaamista, että vähemmän tanssiva kansa ei vieläkään uskalla tulla kuin satunnaisesti paikalle ja muutamat jäljelle jääneet eliitin edustajatkaan eivät viitsi tulla tanssimaan meidän keskitason tumpeloiden kanssa. Pahoin pelkään, että Viihtari kuolee jo ennen kuin tienoo muutetaan asuinalueeksi.

• jokainen tanssii tai
        Keskitason tumpelo kirjoitti:

Totuus lienee jossakin siellä välimaastossa. Minun teoria on se, että tämä Breakin superporukka karkotti tavallisen kansan Viihtarista jo vuosia sitten ja nyt kun se lähinnä opiskelijoista koostunut eliitti on liuennut muualle, niin Viihtarissa ei käy juuri muita kuin meitä muutaman kurssin käyneitä väliinputoajia. Meillä on kuitenkin jo sen verran osaamista, että vähemmän tanssiva kansa ei vieläkään uskalla tulla kuin satunnaisesti paikalle ja muutamat jäljelle jääneet eliitin edustajatkaan eivät viitsi tulla tanssimaan meidän keskitason tumpeloiden kanssa. Pahoin pelkään, että Viihtari kuolee jo ennen kuin tienoo muutetaan asuinalueeksi.

Eli se vähemmän tanssiva kansa on kuitenkin enemmistö,eli lipputulot kuitenkin koostuu siitä miten paljon kokonaisporukkaa on.Joten,jos he "pidemmälle edistyneet" karkottavat tavallisen tanssikansan käytöksellään esim.tanssivat vain niiden muiden "edistyneiden" kanssa,niin tavallinen tanssikansa äänestää jaloillaan ja etsii ne paikat joissa viihtyvät ja eivät koe olevansa vain tiellä.Ajatelkaapas asiaa,näinhän on käynyt.

• jakeluun
        jokainen tanssii tai kirjoitti:

Eli se vähemmän tanssiva kansa on kuitenkin enemmistö,eli lipputulot kuitenkin koostuu siitä miten paljon kokonaisporukkaa on.Joten,jos he "pidemmälle edistyneet" karkottavat tavallisen tanssikansan käytöksellään esim.tanssivat vain niiden muiden "edistyneiden" kanssa,niin tavallinen tanssikansa äänestää jaloillaan ja etsii ne paikat joissa viihtyvät ja eivät koe olevansa vain tiellä.Ajatelkaapas asiaa,näinhän on käynyt.

Tämä saada mahtumaan huun ja hänen viiteryhmänsä Kaaliin

• mahdoton tehtävä
        jakeluun kirjoitti:

Tämä saada mahtumaan huun ja hänen viiteryhmänsä Kaaliin

aivan MAHDOTON TEHTÄVÄ,sen tiedämme.Kyllä sieltä tulee sellaiset selitykset,että pois alta!

• jokainen tanssii tai kirjoitti:

...suostuisit selittämään, miksi noin ei ole käynyt esimerkiksi Järvenpäässä, Kisarannassa ja Satulinnassa.

Kaikissa niissä on huomattavan suuri määrä edistyneitä ja itseään tanssijoina kehittäviä alan harrastajia (ja jonkin verran ammattilaisiakin), joista suurin osa tanssii tietysti lajinomaisesti sekä pääosin keskenään, eikä ns. tavallinen kansa näy silti minnekään niistä paikoista katoavan.

Aina noissa kaikissa on hyvien yhtyeiden iltoina väkeä niin, että seinät pullistelevat.

(Korjasin otsikosta näppäilyvirheenä tulleen a-kirjaimen s:ksi, koska tiedän kokemuksesta, millainen älämölö sellaisesta virheestä olisi heti noussut..)

• Näinkin
        Truehum kirjoitti:

...suostuisit selittämään, miksi noin ei ole käynyt esimerkiksi Järvenpäässä, Kisarannassa ja Satulinnassa.

Kaikissa niissä on huomattavan suuri määrä edistyneitä ja itseään tanssijoina kehittäviä alan harrastajia (ja jonkin verran ammattilaisiakin), joista suurin osa tanssii tietysti lajinomaisesti sekä pääosin keskenään, eikä ns. tavallinen kansa näy silti minnekään niistä paikoista katoavan.

Aina noissa kaikissa on hyvien yhtyeiden iltoina väkeä niin, että seinät pullistelevat.

(Korjasin otsikosta näppäilyvirheenä tulleen a-kirjaimen s:ksi, koska tiedän kokemuksesta, millainen älämölö sellaisesta virheestä olisi heti noussut..)

Kuitenkin niin, että mainitsemiesi tanssipaikkojen ympäristössä on huomattavasti enemmän ihmisiä ja tanssin harrastajia, kuin J-kylässä ja sen ympäristössä..Ei kansan kaikkoaminen ole yksin Viihtarin ilmiö..Savion lavan
        kävijöitä ehkä kolmasosa siitä mitä vuosiotuhannen alussa...Mielipiteeni porukan vähenemisestä perustuu kymmenien entisten suht aktiivien kanssa käymiini keskusteluihin.. jotka eivät ymmärrä tilaa vieviä kädenalipyörijöitä..
        Toki suurinosa näistäkin ymmärtää tanssia omalla reviirillään, mutta muutaman isokokoisen kyynärpään kolhu jättää pysyvän arven..Toisaalta 18v ikä ja alkoholitarjonnan takia vie kaiiki nuoret opettelija joita aikoinaan 70 ja 80 luvulla oli lavat pullollaan..

• tanssimaan
        Truehum kirjoitti:

niin,että siellä ruuhkasuomessa väkeä riittää eri tavalla kuin täällä haja-asutusalueilla.Olisi mielenkiintoista tietää otanta niistä "edistyneistä" ja tavallisista tanssijoista,eli millainen prosentuaalinen osuus kumpiakin on koko porukasta.Saattaapi olla,että niitä "edistyneitä" on suurin osa,ja vain rohkeimmat tavalliset tanssijat ovat rohkaistuneet sinne huipputanssijoiden joukkoon.

• Todellakin
        Näinkin kirjoitti:

Kuitenkin niin, että mainitsemiesi tanssipaikkojen ympäristössä on huomattavasti enemmän ihmisiä ja tanssin harrastajia, kuin J-kylässä ja sen ympäristössä..Ei kansan kaikkoaminen ole yksin Viihtarin ilmiö..Savion lavan
        kävijöitä ehkä kolmasosa siitä mitä vuosiotuhannen alussa...Mielipiteeni porukan vähenemisestä perustuu kymmenien entisten suht aktiivien kanssa käymiini keskusteluihin.. jotka eivät ymmärrä tilaa vieviä kädenalipyörijöitä..
        Toki suurinosa näistäkin ymmärtää tanssia omalla reviirillään, mutta muutaman isokokoisen kyynärpään kolhu jättää pysyvän arven..Toisaalta 18v ikä ja alkoholitarjonnan takia vie kaiiki nuoret opettelija joita aikoinaan 70 ja 80 luvulla oli lavat pullollaan..

Nyt liikut villahousun ytimessä. 18 vuoden ikäraja on tullut Viihdekeskukseen vasta muutama vuosi sitten. Aikaisemmiin ikäraja oli vain anniskelualueilla ja tanssimaan pääsi alaikäisenäkin. Muistan kun 1990-luvun lopulla ja 2000-luvun alkuvuosina Viihdekeskuksessa kävi tanssimassa runsaasti alle 18-vuotiaita, enimmäkseen lukiolaisia, joista useimmista tuli näitä Breakin kurssittamia taitureita. Sana hauskasta harrastuksesta levisi kaveripiireissä ja uusia nuoria tanssijoita tuli yhä enemmän. Ikärajan tultua lukiolaisten tanssi-into lopahti kuin seinään, koska harjoitusmahdollisuudet rajoittuivat sen jälkeen Breakin valmennuksiin. Juuri muodostumaan päässyt perinne katkesi ja uusia tanssijoita ei sen jälkeen enää juurikaan tullut sitä kautta. Täysi-ikäiset entiset lukiolaiset suuntasivat muualle opiskelemaan ja jäivät sille tielleen. Uskoisin, että ikäraja on vaikuttanut aika paljon Viihdekeskuksen nykytilaan.

• suosittuuuuuu
        Truehum kirjoitti:

Ruuhkaa Olisit huu ollut sunnuntaina . oli villakoiria parketilla enempi kuin tanssijoita

• ihmettelijä** kirjoitti:

Tässä säikeessä on Viihdekeskusta kommentoitu useasta näkövinkkelistä ja niissä monessakin lienee totuuden jyviä.

Viihdekeskus oli tavattoman suosittu tanssiväen kohtaamispaikka monen vuoden ajan aloittaessaan toimintansa nykyisessä paikassaan Palokassa.

Mitä on tapahtunut noiden päivien jälkeen? Viihtarissa usein käyneenä sanoisin, että monia aikaisemmin käytössä olleita palveluja on ajan mittaan (kustannussäästöjen takia?) jätetty pois ja uusia palveluja tai innovaatioita ei ole tullut poistuneiden tilalle. Ainoa viime vuosien uusi palvelu lienee tupakointilan tekeminen, joka on seurausta uudesta tupakkalaista.

Poistuneita palveluja

Aiemmin Viihtariin oli bussikyyti ja tanssien päätyttyä takaisin. Käytin tätä palvelua useinkin. Yöllä pois lähtevä bussi oli yleensä hilpeää väkeä täynnä. Talon antimia oli siis nautittu. Pois menevä bussi oli yleensä täydempi kuin Viihtariin menevä.

Aikaisemmin sai kahvia ja vettä myös tanssiparketin vieressä olevasta "akvaariosta". Nyt akvaario näyttää yleensä olevan kiinni. Tämäkin on yksi pieni tekijä viihtyisyyden kannalta, mutta ei varmaan mikään kynnyskysymys.

Aikaisemmin puolen yön jälkeen arvottiin muutama vapaalippu tms. lipun ostaneiden kesken. Sittemmin arvonta on jäänyt popis. Tämäkin on hyvin pieni asia kokonaisuudessa, mutta rikkana rokassa kuitenkin.

--

Esiintyjäjoukko ei Viihtarissa ole viime aikoinat ollut erityisen hyvä. Minusta yksi hyvä orkesteri DJ on parempi kuin hyvä orkesteri ja huonoi orkesteri yhdessä puhumattakaan kahdesta huonosta orkesterista. Kuikan kesälava on hyvin suosittu ja siellä on yleensä vain yksi orkesteri taukomusiikki.

Jossain puheenvuorossa "syytettiin" Keski-Suomen Tanssin Ystäviä ja Tanssin Taikaa yhdistyksiä alamäestä. Tässä on kyllä sikäli pientä perää, että tanssikursseja käymättömälle tanssikursseilla käyneiden tanssi voi näyttää hienolta ja säikäyttää kädenalitansseja osaamattomia pois ja näin varsinkin, jos tällaisia paikalla kävijöitä ei kukaan hae tanssimaan. Olen itsekin kuullut joidenkin henkilöiden paheksuvan kädenalitanssijoita. Suosituissa tanssipaikoissa väkeä kuitenkin riittää eri puolilla valtakuntaa.

Joitain ideoita, joita voisi kehitellä Viihtarin suosion lisäämiseksi:

- nykyistä harkitummat orkesterivalinnat,
        - sisäänkäynti alennetulla hinnalla vaikka klo 20:30 tai 21:00 saakka, voisi ainakin kokeilla,
        - Viihtarissa voisi olla palaute/ehdotuslaatikko mm. esiintyjätoiveita varten,
        - aktiivisempi yhteityö paikallisten tanssiseurojen kanssa,
        - tanssikursseja ennen tanssien alkua Hiihtomajan puolella.

Sisäänpäin lämpiävyyttä voisi torjua siten, että paikan pitäjä "palkkaa tai järjestää" muutaman tanssigigolon (miehiä ja naisia) pitämään silmällä tanssiväkeä ja nämä tanssigigolot tanssittaisivat sellaisia henkilöitä, jotka näyttävät tulokkailta ja joita uhkaa "syrjäytyminen". R. Viljala voisi itsekin toimia tanssigigolona. Tässä tehtäisiin samaa mitä erilaiset lobbaajat, saarnamiehet yms. tekevät muissa ympyröissä.

Tiedän kokemuksesta, että tanssikursseilla ramppaaminen nostaa omaa tansseihin liittyvää rimaa monella tavalla. Asetan nykyään huomattavasti suurempia vaatimuksia orkestereille kuin aiemmin. Lisäksi tanssin mielelläni sellaisten henklöiden kanssa, joiden kanssa tiedän tanssin sujuvan hyvin. Tämäkin on joidenkin mielestä mainittua sisäänpäin lämpiävyyttä. Tanssipaikalla en myöskään kovin helposti hae tanssimaan naista, jolla on matkassaan käsilaukku, vaikka sitten pienikin. Käsilaukku kertoo liian paljon ko. henkilön tanssivalmiudesta. Tanssipaikalla on narikka sitä varten, että tanssiessa tarpeettomat tilpehöörit jätetään joko sinne tai sitten autoon säilöön.

Ohessa joitain mietteitä. Lyökää pöytää lisää ajatuksia!

Cake kirjoitti:

Tässä säikeessä on Viihdekeskusta kommentoitu useasta näkövinkkelistä ja niissä monessakin lienee totuuden jyviä.

Viihdekeskus oli tavattoman suosittu tanssiväen kohtaamispaikka monen vuoden ajan aloittaessaan toimintansa nykyisessä paikassaan Palokassa.

Mitä on tapahtunut noiden päivien jälkeen? Viihtarissa usein käyneenä sanoisin, että monia aikaisemmin käytössä olleita palveluja on ajan mittaan (kustannussäästöjen takia?) jätetty pois ja uusia palveluja tai innovaatioita ei ole tullut poistuneiden tilalle. Ainoa viime vuosien uusi palvelu lienee tupakointilan tekeminen, joka on seurausta uudesta tupakkalaista.

Poistuneita palveluja

Aiemmin Viihtariin oli bussikyyti ja tanssien päätyttyä takaisin. Käytin tätä palvelua useinkin. Yöllä pois lähtevä bussi oli yleensä hilpeää väkeä täynnä. Talon antimia oli siis nautittu. Pois menevä bussi oli yleensä täydempi kuin Viihtariin menevä.

Aikaisemmin sai kahvia ja vettä myös tanssiparketin vieressä olevasta "akvaariosta". Nyt akvaario näyttää yleensä olevan kiinni. Tämäkin on yksi pieni tekijä viihtyisyyden kannalta, mutta ei varmaan mikään kynnyskysymys.

Aikaisemmin puolen yön jälkeen arvottiin muutama vapaalippu tms. lipun ostaneiden kesken. Sittemmin arvonta on jäänyt popis. Tämäkin on hyvin pieni asia kokonaisuudessa, mutta rikkana rokassa kuitenkin.

--

Esiintyjäjoukko ei Viihtarissa ole viime aikoinat ollut erityisen hyvä. Minusta yksi hyvä orkesteri DJ on parempi kuin hyvä orkesteri ja huonoi orkesteri yhdessä puhumattakaan kahdesta huonosta orkesterista. Kuikan kesälava on hyvin suosittu ja siellä on yleensä vain yksi orkesteri taukomusiikki.

Jossain puheenvuorossa "syytettiin" Keski-Suomen Tanssin Ystäviä ja Tanssin Taikaa yhdistyksiä alamäestä. Tässä on kyllä sikäli pientä perää, että tanssikursseja käymättömälle tanssikursseilla käyneiden tanssi voi näyttää hienolta ja säikäyttää kädenalitansseja osaamattomia pois ja näin varsinkin, jos tällaisia paikalla kävijöitä ei kukaan hae tanssimaan. Olen itsekin kuullut joidenkin henkilöiden paheksuvan kädenalitanssijoita. Suosituissa tanssipaikoissa väkeä kuitenkin riittää eri puolilla valtakuntaa.

Joitain ideoita, joita voisi kehitellä Viihtarin suosion lisäämiseksi:

- nykyistä harkitummat orkesterivalinnat,
        - sisäänkäynti alennetulla hinnalla vaikka klo 20:30 tai 21:00 saakka, voisi ainakin kokeilla,
        - Viihtarissa voisi olla palaute/ehdotuslaatikko mm. esiintyjätoiveita varten,
        - aktiivisempi yhteityö paikallisten tanssiseurojen kanssa,
        - tanssikursseja ennen tanssien alkua Hiihtomajan puolella.

Sisäänpäin lämpiävyyttä voisi torjua siten, että paikan pitäjä "palkkaa tai järjestää" muutaman tanssigigolon (miehiä ja naisia) pitämään silmällä tanssiväkeä ja nämä tanssigigolot tanssittaisivat sellaisia henkilöitä, jotka näyttävät tulokkailta ja joita uhkaa "syrjäytyminen". R. Viljala voisi itsekin toimia tanssigigolona. Tässä tehtäisiin samaa mitä erilaiset lobbaajat, saarnamiehet yms. tekevät muissa ympyröissä.

Tiedän kokemuksesta, että tanssikursseilla ramppaaminen nostaa omaa tansseihin liittyvää rimaa monella tavalla. Asetan nykyään huomattavasti suurempia vaatimuksia orkestereille kuin aiemmin. Lisäksi tanssin mielelläni sellaisten henklöiden kanssa, joiden kanssa tiedän tanssin sujuvan hyvin. Tämäkin on joidenkin mielestä mainittua sisäänpäin lämpiävyyttä. Tanssipaikalla en myöskään kovin helposti hae tanssimaan naista, jolla on matkassaan käsilaukku, vaikka sitten pienikin. Käsilaukku kertoo liian paljon ko. henkilön tanssivalmiudesta. Tanssipaikalla on narikka sitä varten, että tanssiessa tarpeettomat tilpehöörit jätetään joko sinne tai sitten autoon säilöön.

Ohessa joitain mietteitä. Lyökää pöytää lisää ajatuksia!

Jos viihtaria on jotkut alkaneet sen takia välttämään kun siellä on vaan kädenalitanssijoita ja taitavia tanssijoita niin miksi etelä suomessa kuitenkin lavat vetävät ja siellä on varmasti näitä taitajia ja vähemmän tanssineita yhdessä?
        itse en ole käynyt etelä suomen lavoilla kovin monta kertaa mutta varmasti jossakin toisessa paikassa kaikki sulautuvat hyvin yhteen samaan paikkaan vai olenko väärässä? niin arvonnat ja kuljetukset ovat jääneet viihtarissa pois ja tarjoulutilat sulkeutuneet.. Niin varmaan esiintyjilläkin on vaikutus.. Niin esim jollakin kesälavoilla on alennus pari euroa kun saapuu esim klo 21.. ja varmaan esiintyjienkin valinnalla voi vaikuttaa esim syviksessä on kesän aikana on monta kertaa hyviä yhdistelmiä eri esiintyjistä jotka yleensä vetävät porukkaa.. kohta mennään todellakin siihen ettei jyväskylässä ole talvella kunnollista tanssipaikkaa vaan kesäiisn paremmat tannsit (ainakin itse olen sitä mieltä. ) Itsestä tuntuu kohtuuttomallta maksaa 14-15 euroa siitä että on joku esiintyjä ja sitten jotakin epämääräistä musiikkia levyltä sekin vie vaan fiilistä illasta kun olis esim joku Dj joka huolehtii sitten musiikin tasosta niin varmaan porukka viihtyy paikalla paremmin..

• ******** kirjoitti:

Jos viihtaria on jotkut alkaneet sen takia välttämään kun siellä on vaan kädenalitanssijoita ja taitavia tanssijoita niin miksi etelä suomessa kuitenkin lavat vetävät ja siellä on varmasti näitä taitajia ja vähemmän tanssineita yhdessä?
        itse en ole käynyt etelä suomen lavoilla kovin monta kertaa mutta varmasti jossakin toisessa paikassa kaikki sulautuvat hyvin yhteen samaan paikkaan vai olenko väärässä? niin arvonnat ja kuljetukset ovat jääneet viihtarissa pois ja tarjoulutilat sulkeutuneet.. Niin varmaan esiintyjilläkin on vaikutus.. Niin esim jollakin kesälavoilla on alennus pari euroa kun saapuu esim klo 21.. ja varmaan esiintyjienkin valinnalla voi vaikuttaa esim syviksessä on kesän aikana on monta kertaa hyviä yhdistelmiä eri esiintyjistä jotka yleensä vetävät porukkaa.. kohta mennään todellakin siihen ettei jyväskylässä ole talvella kunnollista tanssipaikkaa vaan kesäiisn paremmat tannsit (ainakin itse olen sitä mieltä. ) Itsestä tuntuu kohtuuttomallta maksaa 14-15 euroa siitä että on joku esiintyjä ja sitten jotakin epämääräistä musiikkia levyltä sekin vie vaan fiilistä illasta kun olis esim joku Dj joka huolehtii sitten musiikin tasosta niin varmaan porukka viihtyy paikalla paremmin..

Todellakin eteläisen Suomen lavoilla kaikenlaiset tanssijat mahtuvat hyvin samoille lavoille ilman ihmeempää kahnausta -itse asiassa niitä kahnauksia ei tapahdu juuri koskaan muualla kuin tällä palstalla.

Ainakin seuraavista on omakohtaista kokemusta riittävästi: Aitoon Honkala, Auran nuortentalo, Esakallio, Iitiä, Imatran kylpylä, Jenkkapirtti, Järvenpään tanssikeskus, Kapakanmäki, Kisaranta, Kolmilammi, Krouvin lava, Mäntsälän lava, Pavi, Pesäkallio, Riutanharju, Ruusulinna, Syvälahti, Särkkä, Tampsan lava, Tirva, Valasranta, Vuoksenniskan työväentalo, Ämyri.

Se levymusiikki on teoriassa ja monen palstoilla kirjoittaneen mielipiteen mukaan ihan toimiva ja riittävä tapa tuottaa lavalle tanssimusiikkia. Kuitenkin käytännön kokemukset sekä aikanaan Riutalta että pari vuotta sitten Järvenpäästä ketovat aivan toista -autiota oli, vaikka varsinkin jälkimmäisessä paikassa on erittäin laaja ja todella korkealuokkainen väliaikalevystö -tuhansia musiikkikappaleita. Elävää musiikkia siis kuitenkin edellytetään.

• Paikalla paljon
        Truehum kirjoitti:

Todellakin eteläisen Suomen lavoilla kaikenlaiset tanssijat mahtuvat hyvin samoille lavoille ilman ihmeempää kahnausta -itse asiassa niitä kahnauksia ei tapahdu juuri koskaan muualla kuin tällä palstalla.

Ainakin seuraavista on omakohtaista kokemusta riittävästi: Aitoon Honkala, Auran nuortentalo, Esakallio, Iitiä, Imatran kylpylä, Jenkkapirtti, Järvenpään tanssikeskus, Kapakanmäki, Kisaranta, Kolmilammi, Krouvin lava, Mäntsälän lava, Pavi, Pesäkallio, Riutanharju, Ruusulinna, Syvälahti, Särkkä, Tampsan lava, Tirva, Valasranta, Vuoksenniskan työväentalo, Ämyri.

Se levymusiikki on teoriassa ja monen palstoilla kirjoittaneen mielipiteen mukaan ihan toimiva ja riittävä tapa tuottaa lavalle tanssimusiikkia. Kuitenkin käytännön kokemukset sekä aikanaan Riutalta että pari vuotta sitten Järvenpäästä ketovat aivan toista -autiota oli, vaikka varsinkin jälkimmäisessä paikassa on erittäin laaja ja todella korkealuokkainen väliaikalevystö -tuhansia musiikkikappaleita. Elävää musiikkia siis kuitenkin edellytetään.

CAKE on pitkälti oikeasssa noiden viihtarin ongelmien kanssa..Syitä on monia..Mutta vuosikausiin ei ole kahta todella hyvää orkesteria kerralla näkynyt.
        Otan esimerkin Hartolan Krouvista..Jossa syksillä oli Sinitaiva ja Pekkaniskanpojat..
        Oli porukka. vaikka paikka on keskellä ei mitään..Musiikki monipuolista ja hyvä rytmistä..Vuosia viihtari on ollut Mattiloiden ym. täysin ala-arvoisten vakiopaikka..
        Joihin tanssivakansa on läpeensä kyllästynyt..Linja-auto yhteys ja pieni alennus aikaisin tuleville voisi olla kokeilemisen arvonen asia..
        Vielä sananen näistä kadeali tanssijoista joihin itsekkin kyllä lukeudun..Viihtarissa nämä valtaavan usein kokolattian.. tanssietiketin mukaan reunat pitäsi jättää sylitanssijoille, mutta tätä ei siellä noudateta..Etenevää bukkia..rumbaa, humppaa useillatyyleillä kun mennään välillä pyörien välillä pysähdelle...Ei hyvä.. vähänkin tavallisempi tanssija on ihmeissään ja ottaa jalat alleen..Lisäksi eräät omastamielestään erikoisentaitavat parit vievät tilan päädyssä naisrivistön edestä, joka vaikeuttaa sylitanssijoiden etenemistä entisestään..

• haluu tanssia
        Paikalla paljon kirjoitti:

CAKE on pitkälti oikeasssa noiden viihtarin ongelmien kanssa..Syitä on monia..Mutta vuosikausiin ei ole kahta todella hyvää orkesteria kerralla näkynyt.
        Otan esimerkin Hartolan Krouvista..Jossa syksillä oli Sinitaiva ja Pekkaniskanpojat..
        Oli porukka. vaikka paikka on keskellä ei mitään..Musiikki monipuolista ja hyvä rytmistä..Vuosia viihtari on ollut Mattiloiden ym. täysin ala-arvoisten vakiopaikka..
        Joihin tanssivakansa on läpeensä kyllästynyt..Linja-auto yhteys ja pieni alennus aikaisin tuleville voisi olla kokeilemisen arvonen asia..
        Vielä sananen näistä kadeali tanssijoista joihin itsekkin kyllä lukeudun..Viihtarissa nämä valtaavan usein kokolattian.. tanssietiketin mukaan reunat pitäsi jättää sylitanssijoille, mutta tätä ei siellä noudateta..Etenevää bukkia..rumbaa, humppaa useillatyyleillä kun mennään välillä pyörien välillä pysähdelle...Ei hyvä.. vähänkin tavallisempi tanssija on ihmeissään ja ottaa jalat alleen..Lisäksi eräät omastamielestään erikoisentaitavat parit vievät tilan päädyssä naisrivistön edestä, joka vaikeuttaa sylitanssijoiden etenemistä entisestään..

kädenalitanssijoille,että osaisivat ottaa huomioon myös muut tanssijat,eivätkä elvistelisi ja valtaisi koko tanssilattiaa.Eiköhän tanssikursseilla heille kaikille ole aikanaan opetettu tanssietikettiä ja kuinka tanssitilaa käytetään kanssatanssijat huomioiden.Suvaitsevaisuutta meille kaikille,niin tämäkin lisäisi tanssipaikan viihyisyyttä.

• Toinen näkökulma
        Paikalla paljon kirjoitti:

Viihdekeskuksen tanssilattia on kulmikas muodoltaan, joten nopeasi etenevien kurvatessa ennen kulmaa, pitäisi kulman jäädä tyhjäksi. Siispä siellä on hyvä paikka kädenalitanssijoille. Näin siis periaatteessa. Käytännössä moni foksaaja etenee juuri tuossa naistenrivin läheisessä kulmassa kulmikkaasti seinänvierustoja nuohoten, vaikka mahtuisi hyvin kääntymään pyöreämpää liikerataa käyttäen jo vähän aikaisemmin, niinkuin etiketin mukaan kuuluu.

Useimmiten kulma ja koko päätykin on kappaleparista ensimmäisen alkaessa täysin vapaa ja sen takia jään sinne mielelläni kädenalitteluja tekemään. En siksi, että kuvittelisin olevani erikoisen taitava, sillä sitä en ole. Monesti vasta toisen kappaleen aikana alkaa yllättäen ilmestyä foksareita jostakin sinne sekaan. Haiskahtaakin hieman tahalliselta häirinnältä. Jos ruuhkaa on paljon, niin en tanssi kulmassa.

• Menisköhän
        Humppaukko kirjoitti:

Onkohan Viihtariin menossa tänään ketään?

• Resiina/Metsäperä

• rumbarumba
        Menisköhän kirjoitti:

Onkohan Viihtariin menossa tänään ketään?

kun kaikki ovat menossa Revontuleen,siellä on Tomi Markkola

• Viihtariin
        rumbarumba kirjoitti:

kun kaikki ovat menossa Revontuleen,siellä on Tomi Markkola

Tomppa on menneen talven lumia. Juha Metsäperä kiinnostaa nyt enemmän.

• niinoiskii
        Viihtariin kirjoitti:

Tomppa on menneen talven lumia. Juha Metsäperä kiinnostaa nyt enemmän.

Tomi Markkola on kuiteski hyvä,parempi kuin Metsäperä

• Viihtariin lähtee ny
        niinoiskii kirjoitti:

Tomi Markkola on kuiteski hyvä,parempi kuin Metsäperä

No se on taas sun mielipide. Metsäperä tuo vähän uusia tuulia tanssilavoille. Markkola on enempi perinteinen lavatanssiartisti. Mutta makuasioistahan on turha kiistellä.

• Ärsyttää
        Toinen näkökulma kirjoitti:

Viihdekeskuksen tanssilattia on kulmikas muodoltaan, joten nopeasi etenevien kurvatessa ennen kulmaa, pitäisi kulman jäädä tyhjäksi. Siispä siellä on hyvä paikka kädenalitanssijoille. Näin siis periaatteessa. Käytännössä moni foksaaja etenee juuri tuossa naistenrivin läheisessä kulmassa kulmikkaasti seinänvierustoja nuohoten, vaikka mahtuisi hyvin kääntymään pyöreämpää liikerataa käyttäen jo vähän aikaisemmin, niinkuin etiketin mukaan kuuluu.

Useimmiten kulma ja koko päätykin on kappaleparista ensimmäisen alkaessa täysin vapaa ja sen takia jään sinne mielelläni kädenalitteluja tekemään. En siksi, että kuvittelisin olevani erikoisen taitava, sillä sitä en ole. Monesti vasta toisen kappaleen aikana alkaa yllättäen ilmestyä foksareita jostakin sinne sekaan. Haiskahtaakin hieman tahalliselta häirinnältä. Jos ruuhkaa on paljon, niin en tanssi kulmassa.

Kuka taukki täältä on mennyt poistattamaan viestejä?

• Paikalla olleen kert
        Viihtariin lähtee ny kirjoitti:

No se on taas sun mielipide. Metsäperä tuo vähän uusia tuulia tanssilavoille. Markkola on enempi perinteinen lavatanssiartisti. Mutta makuasioistahan on turha kiistellä.

Mielipide eilen illalla Kivistöllö Metsäperästä..Ensimmäinen setti ilman oli ollut hyvää tanssimusiikkia..Metsäperän ilmestyessä mennyt pikkutyttöjen lällärimusiikiksi..Että kokolailla samaa mikä on minun aikaisempi kokemus..Miksikähän tanssipaikalle tuleva muusikko ei mieti mitä tanssijat todella haluavat kuulla..PS. Taifun ja Mäkinen oli taas soittanut niin lujaa, että kuulosuojaimet oli kuulema tarvittu..Että se heidän ammattitaidoistaa..

• Hiljaiset Sillat

- Revontuleen kaikki vaan ! .....

• Härkäparilla
        Hiljaiset Sillat kirjoitti:

Mihis Revontulen tansseista on naiset hävinny???

• ei mee tasan
        Härkäparilla kirjoitti:

Mihis Revontulen tansseista on naiset hävinny???

Lauantaina Viihtarissa oli valtavasti enemmän naisia ja siellä ihmeteltiin mihin kaikki miehet on menneet..

• Pikkutyttö 34v
        Paikalla olleen kert kirjoitti:

Mielipide eilen illalla Kivistöllö Metsäperästä..Ensimmäinen setti ilman oli ollut hyvää tanssimusiikkia..Metsäperän ilmestyessä mennyt pikkutyttöjen lällärimusiikiksi..Että kokolailla samaa mikä on minun aikaisempi kokemus..Miksikähän tanssipaikalle tuleva muusikko ei mieti mitä tanssijat todella haluavat kuulla..PS. Taifun ja Mäkinen oli taas soittanut niin lujaa, että kuulosuojaimet oli kuulema tarvittu..Että se heidän ammattitaidoistaa..

Minä kyllä tykkäsin Metsäperästä lauantaina Viihtarissa. Minun tanssijalkaan pikkutyttöjen lällärimusiikki sopii oikein hyvin.

• eipä menekään
        ei mee tasan kirjoitti:

Lauantaina Viihtarissa oli valtavasti enemmän naisia ja siellä ihmeteltiin mihin kaikki miehet on menneet..

Taitaa olla niin, että naiset ymmärtää paremmin tuoretta musiikkia. Miehet haluaa kuulla aina sitä samaa vanhaa jollotusta ja menee perinteisempien tanssiorkkien perässä.

• perinteinen tanssija
        eipä menekään kirjoitti:

Taitaa olla niin, että naiset ymmärtää paremmin tuoretta musiikkia. Miehet haluaa kuulla aina sitä samaa vanhaa jollotusta ja menee perinteisempien tanssiorkkien perässä.

Tai päinvastoin,naiset ei ymmärrä perinteistä

• humpparuusa

Mitenhän on perjantaina, kannattaako mennä Sillanpäätä katsomaan? Vetääkö tanssiporukkaa vai pelkästään seisoskelevia faneja? Ei viittis kahtakymppiä maksaa jos ei pääse tanssimaan.

• Näin on
        humpparuusa kirjoitti:

Mitenhän on perjantaina, kannattaako mennä Sillanpäätä katsomaan? Vetääkö tanssiporukkaa vai pelkästään seisoskelevia faneja? Ei viittis kahtakymppiä maksaa jos ei pääse tanssimaan.

Naurata.. Kuka nyt Sillampään keikoille kehtais..Parempi konserttilavoilla, musiikki ei todellakaan ole tanssittavaa..eikä muukaan esiintyminen ole hääviä..

• Epäileväinen
        Näin on kirjoitti:

Naurata.. Kuka nyt Sillampään keikoille kehtais..Parempi konserttilavoilla, musiikki ei todellakaan ole tanssittavaa..eikä muukaan esiintyminen ole hääviä..

Ihan hyvä Sillanpään keikoilla on tanssia. Sulla on ihmeen suppea käsitys tanssittavasta musiikista. Herää kysymys, onko vika sittenkin tanssijassa, eikä lukuisissa parjaamissasi artisteissa.

• Finlanders fani

- Vihtariin käy askeleet lauantaina ....

• Saas nähdä
        Finlanders fani kirjoitti:

- Vihtariin käy askeleet lauantaina ....

Jaa'a. Vähän on kyllä arveluttava homma. Näin talviaikaan Finkkujen perässä ramppaa tanssinharrastajia hyvin laajalta alueelta. Tästä voi jo jotain päätellä: http://www.tanssi.net/keskustelu/minne.html
        Veikkaisin, että lattia tulee olemaan pahasti tukossa.

• tanssiaa
        Saas nähdä kirjoitti:

Jaa'a. Vähän on kyllä arveluttava homma. Näin talviaikaan Finkkujen perässä ramppaa tanssinharrastajia hyvin laajalta alueelta. Tästä voi jo jotain päätellä: http://www.tanssi.net/keskustelu/minne.html
        Veikkaisin, että lattia tulee olemaan pahasti tukossa.

Kyllä finkut varmasti vetää porukkaa viihtariin, mutta eiköhän sinne sekaan mahdu vielä. Minä tykkäsin viime lauantain viihtarin tansseista Juha Metsäperän ja resiinan musiikki on hyvää, ja saa tanssi tuulelle:) mutta toinen esiintyjä oli aika mitään sanomaton en edes enää muista mikä kyseinen esiintyjä oli. Miehiä olisi kyllä kaivattu enemmän, nais enemmistö oli huomattava.

• Man in Black
        Näin on kirjoitti:

Jos säestävänä bändinä on "Men In Black", niin ei siitä tanssimusiiki parane. Eipä ole ainuttakaan biisiä jäänyt tanssimatta, kun tämä bändi on ollut Sillanpään taustalla. Samaa ei suinkaan voi todeta nykyisistä massabändeistä.

• FINKKUfani
        tanssiaa kirjoitti:

Kyllä finkut varmasti vetää porukkaa viihtariin, mutta eiköhän sinne sekaan mahdu vielä. Minä tykkäsin viime lauantain viihtarin tansseista Juha Metsäperän ja resiinan musiikki on hyvää, ja saa tanssi tuulelle:) mutta toinen esiintyjä oli aika mitään sanomaton en edes enää muista mikä kyseinen esiintyjä oli. Miehiä olisi kyllä kaivattu enemmän, nais enemmistö oli huomattava.

Lauantaina nähdään ja koetaan hyvät tanssit Viihtarissa. Eiköhän paikalla ole paljon tanssitaitoisia naisía :-)
        Kannattaa tulla kauempaakin.....

• en ole ollut ennen
        humpparuusa kirjoitti:

onko se jokin konsertti,vai ihan tavanomaiset tanssit.Sillanpää on kyllä aivan mahtava,mutta tuleeko sinne vain faneja,vai myöskin tanssikansaa?

• tulkaa tanssimaan
        tanssiaa kirjoitti:

Jari Sillanpää on hyvä ja sillä on mahtava orkesteri,eikun tanssimaan!

• Syysväsy
        tulkaa tanssimaan kirjoitti:

Jari Sillanpää on hyvä ja sillä on mahtava orkesteri,eikun tanssimaan!

Ei jaksa. Työpäivän jälkeen tahtoo levätä. Huomenna sitten humpataan.

• Syysväsy
        en ole ollut ennen kirjoitti:

onko se jokin konsertti,vai ihan tavanomaiset tanssit.Sillanpää on kyllä aivan mahtava,mutta tuleeko sinne vain faneja,vai myöskin tanssikansaa?

Ainakin Revontulen nettisivuilla puhutaan tähtitansseista, että kaipa siellä tanssitaan.

• tanssitaan huomenna
        Syysväsy kirjoitti:

Ei jaksa. Työpäivän jälkeen tahtoo levätä. Huomenna sitten humpataan.

aivan hyvä esiintyjä,eli Tommi Soidinmäki ja näyttää olevan Katri-Helenan entinen orkesteri Petoman hänellä pändinä,joten voishan sitä mennä vaikka huomenna Revontuleen.

• "Humppamies"

- Etkä tule pettymään parketilla.

;)

• Vakiokävijä
        "Humppamies" kirjoitti:

- Etkä tule pettymään parketilla.

;)

Täytyy sanoa, että oli kyllä huippuilta Viihtarissa. Yksi parhaista.

• Utelias -
        tanssitaan huomenna kirjoitti:

aivan hyvä esiintyjä,eli Tommi Soidinmäki ja näyttää olevan Katri-Helenan entinen orkesteri Petoman hänellä pändinä,joten voishan sitä mennä vaikka huomenna Revontuleen.

Kävitkö Revontulessa? Oliko väkeä?

• tanssimahan
        Utelias - kirjoitti:

Kävitkö Revontulessa? Oliko väkeä?

joten en tiedä,mutta kuka oli,oliko porukkaa eilen,entä perjantaina kun oli Jari Sillanpää,mimmoinen ilta silloin oli ? Kertokaa kuka oli paikalla.

• Latinolanne 33
        Vakiokävijä kirjoitti:

Musiikki oli hyvää ja lisäksi (minulle yllätyksenä) yhden väliajan esiintyi Elvis. Pääsin kerrankin rokkaamaan oikein kunnolla ja joka kerta sain tanssia todella hyvin rokkaavan naisen kanssa. Ainoa miinus illassa oli se, että porukkaa oli paikalla todella paljon. Kuopiosta ja Mikkelistä oli tullut täydet linja-autolastilliset tanssijoita.

Taidan tulla joku toinenkin kerta käväisemään Viihdekeskuksessa. Löytyi taas uusia "helmiä" naistanssijoista.

• viihtari
        Latinolanne 33 kirjoitti:

Musiikki oli hyvää ja lisäksi (minulle yllätyksenä) yhden väliajan esiintyi Elvis. Pääsin kerrankin rokkaamaan oikein kunnolla ja joka kerta sain tanssia todella hyvin rokkaavan naisen kanssa. Ainoa miinus illassa oli se, että porukkaa oli paikalla todella paljon. Kuopiosta ja Mikkelistä oli tullut täydet linja-autolastilliset tanssijoita.

Taidan tulla joku toinenkin kerta käväisemään Viihdekeskuksessa. Löytyi taas uusia "helmiä" naistanssijoista.

Mukavasti oli kyllä porukkaa ehkä vähän liikaakin , mutta musiikki oli hyvää ja tunnelma katossa:) omasta mielestäni paras tanssikertani viihtarissa.!

• Tavallinen tanssija
        viihtari kirjoitti:

Mukavasti oli kyllä porukkaa ehkä vähän liikaakin , mutta musiikki oli hyvää ja tunnelma katossa:) omasta mielestäni paras tanssikertani viihtarissa.!

Huippuilta tai jotakin sinne päin..Tanssi etiketistä jossa reunat jätettäs sylitanssijoiden etenemis
        käytäväksi ei ollut tietoakaan..vauhtiveikkoja jotka ei ympärilläolijoista välitä oli joka paikassa..
        Se on harmi..mutta kun näitä "valiotanssijoita" linja-autollisia paikalle tulee ei muuta voi odottaakkaan...

• Kerran vain kirpaisi
        Tavallinen tanssija kirjoitti:

Huippuilta tai jotakin sinne päin..Tanssi etiketistä jossa reunat jätettäs sylitanssijoiden etenemis
        käytäväksi ei ollut tietoakaan..vauhtiveikkoja jotka ei ympärilläolijoista välitä oli joka paikassa..
        Se on harmi..mutta kun näitä "valiotanssijoita" linja-autollisia paikalle tulee ei muuta voi odottaakkaan...

Siellä Vihtarissa. Mieshän vie ja on myös NAISTENtunnilla vietävissä - ainakin luulisi niin jos ollaan miestenhakurivissä.

Erityis KIITOS näin jälkikäteen herralle 50 (oranssipaita,musta suorat housut/vyö, mustat kengät, ihan tanssimiehen näköinen! , joka näkyi osaavan tanssia ja antaa rukkasetkit VALSILLE sanoin : En varmaan lähde kanssasi tanssimaan !!! :( Emme tunteneet toisiamme.
        - eipä vielä näin "makeita" rukkasia olekkaan vuosien tanssireissujen antia mulle ollutkaan !.

Olisipa kiva tietää, mikä ulkonäössäni oli vikaa, kun hänen katse kävi tanssikengistä hiipien kutreihin ja tuo tokaisu oli todella mauton ainakin minulle !

• Vakiokävijä kirjoitti:

Kyllä Viihtarissa viihtyisää oli ja väkeä runsaasti. Hakutilanteessakin piti ruuhkan takia hakea sitä, jonka kiinni sattui saamaan.

Pahimman ruuhkan aikaan jätin muutamat haut vapaaehtoisesti tekemättä kokonaan.

Tilankäytöstä puhutaan usein eikä aiheetta. Tanssipa sitten mitä tanssilajia tahansa, niin pitää aina ottaa huomioon myös muut tanssijat. Joskus voi siksi olla hyvä tyytyä suljetun otteen tanssiin.

Kädenalitansseissakin voi viejä valinnoillaan säädellä kovastikin tilankäyttöä. Yksi oma "suosikkikuvioni" on mm. tyttö vierelle tai kainaloon ja sitten lajinomaisesti kävelyä paikallaan ja mahdollisesti samalla parin kanssa paikallaan pyörien. Sitten kun tilaa vapautuu, niin käytetään jotain muita kuvioita.

• Havaittu on
        Kerran vain kirpaisi kirjoitti:

Siellä Vihtarissa. Mieshän vie ja on myös NAISTENtunnilla vietävissä - ainakin luulisi niin jos ollaan miestenhakurivissä.

Erityis KIITOS näin jälkikäteen herralle 50 (oranssipaita,musta suorat housut/vyö, mustat kengät, ihan tanssimiehen näköinen! , joka näkyi osaavan tanssia ja antaa rukkasetkit VALSILLE sanoin : En varmaan lähde kanssasi tanssimaan !!! :( Emme tunteneet toisiamme.
        - eipä vielä näin "makeita" rukkasia olekkaan vuosien tanssireissujen antia mulle ollutkaan !.

Olisipa kiva tietää, mikä ulkonäössäni oli vikaa, kun hänen katse kävi tanssikengistä hiipien kutreihin ja tuo tokaisu oli todella mauton ainakin minulle !

Taidan tietää tyypin. Merkillisen valikoiva heppu. En tiedä millä kriteerillä pakittelee, kun välillä pakittaa huippuhyviä tanssijoita ja välillä tavallisempia. Ulkonäkökään ei näytä olevan kriteerinä, sillä todellisia kaunottariakin hän on pakittanut yhtä lailla kuin muitakin. Taitaa vaan nauttia pakittamisesta. Kuuluu minun mielestä sarjaan mädät omenat, joista ei kannata välittää.

• Tanssiva mummo
        Uskottava on kirjoitti:

Toivottavasti kirjoittaja miettii tarkemmin asiaa. Ensinnäkin jyväskylän seudulla olevat tanssiseurat kannustavat ihmisiä tanssin ja liikunnan pariin. Toiseksi moni on löytänyt paljon uusia hyviä ystäviä sieltä. Samoin jos huomaatte niin yleensä nämä kurssilla käviät eivä nauti alkoholia läheskään niin paljon kuin ei kurssilla kävijät. Eli siltä tulee näitä selväpäisiä tanssijoita. Samoin meidän kursseillamme opetetaan viemistä ja seuraamista eli pyritään olemaan törmäilemättä muihin tanssijoihin . Tietysti poikkeuksia on . Se että jos mainitaan Viihtari alamäki niin se ei kyllä johdu Keski-Suomen Tanssin ystäväistä ei Tanssintaikaasta eikä Breikistä. Syyt ovat jossain muualla . Olisikohan ennemin paikan vetäjästä ja hänen valitsemista yhtyeistä. Jostai kummasta syystä kun tulee toukokuun alku esim. silloin on uusia kurssille tulokkaita huikeasti. Eli halutaan oppia kädenali tansseja esimerkiksi.

• Anonyymi
        naurattaa kirjoitti:

Se ei ole Tommi Markkola se on Tomi Markkola ja Tomi ei todellakaan ole huono vaan Suomen paras ja Maailman paras ja maailman ihanin esiintyjä Rakastan Tomi Markkolaa ja tanssipaikoille Tomi just kuuluuki Tomia ei tarvi haukkua

• Anonyymi
        tantsuloimaan kirjoitti:

Tomi ei koskaan ole huono ollukkaan eikä ole taso koskaan tipahtanu aina vaa parempi ja parempi

• Taas mietityttää

Viihtarissa Skylarks, Gulliver Travellers & Markku Laamanen & Eric Ray. Revontulessa Pekkaniskan Pojat. Martin Kievarissa Sata kitaraa & Antti Huovila.

Ilman Skylarksia Viihtari olisi ehdottomasti pois omista laskuistani, mutta Skylarks ja lyhyt ajomatka hieman lisäävät houkuttavuutta. Ja kyllähän tuota Talentissa 3. sijoittunutta ukkeliakin voisi huvikseen yhden kerran vilkaista. Vaan onkohan sinne kukaan muu tulossa? Yksinään on vähän tylsää tanssia.

Pekkaniskan pojat varmaan soittaisi parasta tanssimusiikkia. Jotenkin ei vaan huvittaisi Revontuleen mennä.

• tuletulevaan

koska siellä on Pekkaniskan Pojat ja on varmasti tanssittavaa hyvää musiikkia.Mikäs siinä Revontulessa Sinua mättää,kun kirjoitit että jotenkin ei huvita tulla sinne?

• Minäpä
        tuletulevaan kirjoitti:

koska siellä on Pekkaniskan Pojat ja on varmasti tanssittavaa hyvää musiikkia.Mikäs siinä Revontulessa Sinua mättää,kun kirjoitit että jotenkin ei huvita tulla sinne?

Mulla on vaan melkein aina ollut tylsää siellä.

• Miesten mieleen
        Minäpä kirjoitti:

Mulla on vaan melkein aina ollut tylsää siellä.

- REVONTULESSA ON REILUSTI VUOROHAKUVALOT ! Tämä on hyvä ja reilu systeemi KAIKILLE TANSSIHALUISILLE JA TAITOISILLE !
        Vihtarissa sitä vaan tanssitaan silloin, kun ne HAKUVALOT sattuu oikeiksi ;)

• Minäpä
        Miesten mieleen kirjoitti:

- REVONTULESSA ON REILUSTI VUOROHAKUVALOT ! Tämä on hyvä ja reilu systeemi KAIKILLE TANSSIHALUISILLE JA TAITOISILLE !
        Vihtarissa sitä vaan tanssitaan silloin, kun ne HAKUVALOT sattuu oikeiksi ;)

Minun tapauksessa kylläkin tanssin määrä on toissijainen asia. Enemmän tylsistymiseeni vaikuttaa ketä siellä on paikalla ja pääsenkö tanssimaan sellaisella tyylillä kuin itse haluan. Ilta voi olla ihan hyvä, vaikka tanssisin vain muutaman kappaleen, kunhan tanssitettavat ovat mieleisiä ja tanssien välillä on hyvää juttuseuraa.

• Minäpä kirjoitti:

Minun tapauksessa kylläkin tanssin määrä on toissijainen asia. Enemmän tylsistymiseeni vaikuttaa ketä siellä on paikalla ja pääsenkö tanssimaan sellaisella tyylillä kuin itse haluan. Ilta voi olla ihan hyvä, vaikka tanssisin vain muutaman kappaleen, kunhan tanssitettavat ovat mieleisiä ja tanssien välillä on hyvää juttuseuraa.

Olen tästä samaa mieltä. Muutama hyvältä tuntuva tanssi mieluisan tai mieluisten tanssitettavien kanssa tekee illasta onnistuneen. Tanssien määrällä ei minulle ole suurta merkitystä.

• Tanssihullu:)
        Cake kirjoitti:

Olen tästä samaa mieltä. Muutama hyvältä tuntuva tanssi mieluisan tai mieluisten tanssitettavien kanssa tekee illasta onnistuneen. Tanssien määrällä ei minulle ole suurta merkitystä.

Siihen ei illan yhdet pelit nauttien auta . Sorry, pojat !
        Aina on paikalla joku jonkakaa askeleet natsaa ja tanssi-illasta jää hyvä mieli.
        Mutta, jos ajat 120 km tansseihin niin t a n s s i m a a n h a n sinne mennään eikä istumaan !

• ei nirsoilla
        Tanssihullu:) kirjoitti:

Aina on paikalla joku jonkakaa askeleet natsaa ja tanssi-illasta jää hyvä mieli.
        Mutta, jos ajat 120 km tansseihin niin t a n s s i m a a n h a n sinne mennään eikä istumaan !

täytyy se tuntua jaloissa ,että on tanssittu.Jos vaan muutamat kappaleet tanssii nauttien,niin silloin jotain jää puuttumaan.Kyllä se on niin ,että jos niin nirsoksi alkaa,että vain tietyt tanssitettavat kelpaa,niin silloin jää tyhjä maku suuhun,kun enimmäkseen penkillä istuu.Eli ,kun on tultu tanssimaan ,niin silloin tanssitaan ja niiden kanssa ketä paikalla on!

• Minäpä
        Tanssihullu:) kirjoitti:

Tanssimaan toki mennään, eikä istumaan, mutta tanssilla ja nautittavalla tanssilla on eroa. Jos tiedossa on 4,5 tuntia pelkkää rutiininomaista tanssin läpisuorittamista, niin mieluummin jään vaikka kotiin.

• suvaitsevaisuutta
        Minäpä kirjoitti:

Tanssimaan toki mennään, eikä istumaan, mutta tanssilla ja nautittavalla tanssilla on eroa. Jos tiedossa on 4,5 tuntia pelkkää rutiininomaista tanssin läpisuorittamista, niin mieluummin jään vaikka kotiin.

rutiininomaista suorittamista,vaan että ei joka kappale voi aina olla täyttä nautintoa, partnerista riippuen ,vaan välillä on myös niitä rutiininomaisia kappaleita,johtuen siitä,että paikalla on kaikentasoisia tanssijoita.Sellaistahan elämä on ,ettei voi vain aina olla ottamassa sitä parasta kaikesta.Valitettavasti meistä ihmisistä on tulossa juuri sellaisia.

• Haluan :)
        suvaitsevaisuutta kirjoitti:

rutiininomaista suorittamista,vaan että ei joka kappale voi aina olla täyttä nautintoa, partnerista riippuen ,vaan välillä on myös niitä rutiininomaisia kappaleita,johtuen siitä,että paikalla on kaikentasoisia tanssijoita.Sellaistahan elämä on ,ettei voi vain aina olla ottamassa sitä parasta kaikesta.Valitettavasti meistä ihmisistä on tulossa juuri sellaisia.

on kiva löytää tanssipaikoilta ! Rohkeasti lähteä tanssimaan, ilman nirsoilua ja hampaiden irvistelyä !
        Tanssinautintoahan tulee juuri siitä, oletko siinä tanssissa mukana vai et !
        Aina pitää keskittyä haettavaan ;) Vaikka kuinka tekis mieli (mies) mennä asioiden edelle -D

• suvaitsevaisuutta
        Haluan :) kirjoitti:

on kiva löytää tanssipaikoilta ! Rohkeasti lähteä tanssimaan, ilman nirsoilua ja hampaiden irvistelyä !
        Tanssinautintoahan tulee juuri siitä, oletko siinä tanssissa mukana vai et !
        Aina pitää keskittyä haettavaan ;) Vaikka kuinka tekis mieli (mies) mennä asioiden edelle -D

sanoit ja ymmärsit asian ytimen ,mitä tarkoitin! Nyt kaikki vaan samalla asenteella tanssimaan,niin on kaikilla mukavaa.

• Minäpä
        suvaitsevaisuutta kirjoitti:

Kyllä minullekin kelpaa jokunen rutiinitanssi illassa, vaikka puoletkin, mutta jos koko ilta meinaa jäädä sellaiseksi laahustamiseksi, niin on se pahuksen tylsää. Näitä laahustusiltoja on ollut minulla ihan liikaa Revontulessa ja sen takia se paikka ei hirveästi houkuttele.

• tervemenoa
        Minäpä kirjoitti:

Kyllä minullekin kelpaa jokunen rutiinitanssi illassa, vaikka puoletkin, mutta jos koko ilta meinaa jäädä sellaiseksi laahustamiseksi, niin on se pahuksen tylsää. Näitä laahustusiltoja on ollut minulla ihan liikaa Revontulessa ja sen takia se paikka ei hirveästi houkuttele.

on parempi mennä muualle,jos sen noin koet.

• Sivusta saurannut
        Minäpä kirjoitti:

Olen huomannut, että monilla miehillä ei kädenalitansesseissa ole hajuakaan edes perusaskeleesta.Tallustellaan ja lumpustelaan.. pääasia että nainen pyörii kuin tuulimylly. joten kuten..Eikö miehet kehtaa opetella vai eikö rytmitaju yllä edes perusaskeleen tasolle.. Mitä mieltä naisen näistä..hurrikaaneista..kertokaapas.

• Veivasex
        Sivusta saurannut kirjoitti:

Olen huomannut, että monilla miehillä ei kädenalitansesseissa ole hajuakaan edes perusaskeleesta.Tallustellaan ja lumpustelaan.. pääasia että nainen pyörii kuin tuulimylly. joten kuten..Eikö miehet kehtaa opetella vai eikö rytmitaju yllä edes perusaskeleen tasolle.. Mitä mieltä naisen näistä..hurrikaaneista..kertokaapas.

Katsos, kun vähän osaa "veivata" saa "nuorta lihaa" parketille ! - D

• hei oyöritään
        Sivusta saurannut kirjoitti:

Sitten ollaan olevinaan vielä,kuin paraskin parkettien partaveitsi,vaikka askellus on todellakin vain tyyliin " kunhan kävellään".Ilmeisesti näille hurrikaaneille tulee tunne osaamisestaan,kun saa naisen pyörimään.

• Kädenalittelijamies
        hei oyöritään kirjoitti:

Sitten ollaan olevinaan vielä,kuin paraskin parkettien partaveitsi,vaikka askellus on todellakin vain tyyliin " kunhan kävellään".Ilmeisesti näille hurrikaaneille tulee tunne osaamisestaan,kun saa naisen pyörimään.

Eihän sillä miehen askelluksella ole mitään väliä, jos vienti on naisen mielestä hyvää ja nainen tykkää tanssia miehen kanssa. Itse tanssin tosi löysästi askeltaen kädenalitansseja ja silti minua haetaan naistenhauilla kiitettävästi. Ihan yksi lysti mitä mieltä sivusta seuraajat ovat askelluksestani. Pidän kyllä lajinomaisen rytmityksen askelissa, mutta fuskaan joustoissa sun muissa.

• Kysynpä
        tuletulevaan kirjoitti:

Onko kaikki menossa Revontuleen?

• Suukon kestävä mies
        Kysynpä kirjoitti:

Kaikki Naiset vaan Markkua haikailemaan !

• nou tanks
        Suukon kestävä mies kirjoitti:

Kaikki Naiset vaan Markkua haikailemaan !

Markkua haikailla,tarkoitit varmaan halailla,eli Revontuleen

• I love you Markku
        nou tanks kirjoitti:

Markkua haikailla,tarkoitit varmaan halailla,eli Revontuleen

- Myö 'mummot' mennään halailemaan tallentmiestä !

• ei talentmiestä
        I love you Markku kirjoitti:

- Myö 'mummot' mennään halailemaan tallentmiestä !

siten halailureissulle,kivaa iltaa "mummoille"

• Humppaukko
        Kysynpä kirjoitti:

Kunpa tietäisin. Ei ole vielä aavistustakaan minne lähden humppaamaan. Minä en henkilökohtaisesti tykkää hirveästi Pekkaniskan pojista, mutta kaipa ne enemmän tanssiväkeä houkuttelee kuin Laamas-Markku. Vai?

• Poikia katsomaan
        Humppaukko kirjoitti:

Kunpa tietäisin. Ei ole vielä aavistustakaan minne lähden humppaamaan. Minä en henkilökohtaisesti tykkää hirveästi Pekkaniskan pojista, mutta kaipa ne enemmän tanssiväkeä houkuttelee kuin Laamas-Markku. Vai?

Jos tanssinetin Minne menossa -palsta antaa yhtään viitteitä todellisuudesta, niin kyllä Pekkaniskan Pojat vetää pidemmän korren. http://www.tanssi.net/keskustelu/minne.html

• Viihtarihin

PNP soittanee vaihtoehdoista monipuolisinta tanssimusiikkia. En kuitenkaan ole erityinen PNP:n fani. Heidän musiikistaan puuttuu jokin viimeinen silaus ollakseen minun makuuni. Eivät he huonosti musisoi, mutta jotain sellaista kuin innostusta, energiaa ja luovuutta saisi olla enemmän.

Skylarks näyttää nettisivujensa perusteella edustavan 60-luvun rautalankalinjaa. Jos sellaisesta tykkää, niin Viihtarissa voi olla hyvinkin mukavaa. Täytyy mennä kuuntelemaan. Näköhavainnot esiintyjistä eivät minua juuri kiinnosta, mutta toivottavasti musiikki on jalan alle menevää.

• Humppaukko
        Viihtarihin kirjoitti:

PNP soittanee vaihtoehdoista monipuolisinta tanssimusiikkia. En kuitenkaan ole erityinen PNP:n fani. Heidän musiikistaan puuttuu jokin viimeinen silaus ollakseen minun makuuni. Eivät he huonosti musisoi, mutta jotain sellaista kuin innostusta, energiaa ja luovuutta saisi olla enemmän.

Skylarks näyttää nettisivujensa perusteella edustavan 60-luvun rautalankalinjaa. Jos sellaisesta tykkää, niin Viihtarissa voi olla hyvinkin mukavaa. Täytyy mennä kuuntelemaan. Näköhavainnot esiintyjistä eivät minua juuri kiinnosta, mutta toivottavasti musiikki on jalan alle menevää.

Siltä alkaa minustakin tuntua. Siis että menen Viihtariin. Skylarks on hyvä bändi, vaikka ei varsinaisesti tanssiorkesteri olekaan. Musiikki on kuitenkin tanssittavissa. Toivottavasti heidät on laitettu esiintymään tanssisalin puolelle, eikä hiihtomajan pienelle lavalle, jossa ovat aikaisemmin esiintyneet. PNP:n soitanta on juuri niinkuin kuvailit. Sieltä kyllä löytyy tanssijalle kaikki mitä tanssija kaipaa, mutta soitto on jotenkin sielutonta. Tylsää kuunneltavaa, ei herätä innostusta.

• Hyvättanssit
        Humppaukko kirjoitti:

Siltä alkaa minustakin tuntua. Siis että menen Viihtariin. Skylarks on hyvä bändi, vaikka ei varsinaisesti tanssiorkesteri olekaan. Musiikki on kuitenkin tanssittavissa. Toivottavasti heidät on laitettu esiintymään tanssisalin puolelle, eikä hiihtomajan pienelle lavalle, jossa ovat aikaisemmin esiintyneet. PNP:n soitanta on juuri niinkuin kuvailit. Sieltä kyllä löytyy tanssijalle kaikki mitä tanssija kaipaa, mutta soitto on jotenkin sielutonta. Tylsää kuunneltavaa, ei herätä innostusta.

Soittoa on nimenomaan rautalanka jossa basso jytisee ja rummut kumisee niin, että korvia särkee..
        PNP soittelee melodisesti ja rytmillisesti oivaa tanssi musiikkia..monipuolisesti jota hyvin harvalta
        kitaranpinputus pändiltä voi odottaa...

• Humppaukko
        Hyvättanssit kirjoitti:

Soittoa on nimenomaan rautalanka jossa basso jytisee ja rummut kumisee niin, että korvia särkee..
        PNP soittelee melodisesti ja rytmillisesti oivaa tanssi musiikkia..monipuolisesti jota hyvin harvalta
        kitaranpinputus pändiltä voi odottaa...

Ei se sieluttomuus ole musiikkityylistä kiinni. Moni kitaraton tanssiorkesteri soittaa minun mielestä hyvinkin sielukkaasti, mutta PNP:n soitto on kuulostanut siltä, että soittajia ei liiemmin kiinnosta se homma. Pakkopullaa. Onhan se voinut parantua, en tiedä, kun en ollut Revontulessa, mutta kesällä olin parilla heidän keikallaan ja ne kyllä kuulostivat rutiinivedoilta ilman mitään innostusta.

• kiinnostaa tietää
        Humppaukko kirjoitti:

Ei se sieluttomuus ole musiikkityylistä kiinni. Moni kitaraton tanssiorkesteri soittaa minun mielestä hyvinkin sielukkaasti, mutta PNP:n soitto on kuulostanut siltä, että soittajia ei liiemmin kiinnosta se homma. Pakkopullaa. Onhan se voinut parantua, en tiedä, kun en ollut Revontulessa, mutta kesällä olin parilla heidän keikallaan ja ne kyllä kuulostivat rutiinivedoilta ilman mitään innostusta.

Sinulle sitten kelpaa?Kerro mikä yhtye soittaa sielukasta musiikkia,eikä homma ole rutiininomaista?

• SAANKO LUVAN
        kiinnostaa tietää kirjoitti:

Sinulle sitten kelpaa?Kerro mikä yhtye soittaa sielukasta musiikkia,eikä homma ole rutiininomaista?

Se kelpaa .....
        Jess, nämä pojat saa sielunkin syttymään :) Ihania hitaita on odotettavissa ja "kurkut joutuu
        koville " -XD. Ei millään pahalla ;)

• Saat luvan
        SAANKO LUVAN kirjoitti:

Se kelpaa .....
        Jess, nämä pojat saa sielunkin syttymään :) Ihania hitaita on odotettavissa ja "kurkut joutuu
        koville " -XD. Ei millään pahalla ;)

Revontuleen lauantaina,kun Taikakuu on siellä?

• Humppaukko

No vaikka Finlanders. Siinä on monipuolista musiikkia soittava yhtye, joka on pitkästä taipaleestaan huolimatta edelleen innostunut työstään. Tuoreemmista bändeistä hyvä esimerkki on Resiina, joka soittaa Juha Metsäperän taustalla. Kyllä sen soittamisen ilon kuulee silloin kun sitä on. Jos sitä ei ole, niin jotain tuntuu puuttuvan.

• kiinnostaa tietää
        Humppaukko kirjoitti:

No vaikka Finlanders. Siinä on monipuolista musiikkia soittava yhtye, joka on pitkästä taipaleestaan huolimatta edelleen innostunut työstään. Tuoreemmista bändeistä hyvä esimerkki on Resiina, joka soittaa Juha Metsäperän taustalla. Kyllä sen soittamisen ilon kuulee silloin kun sitä on. Jos sitä ei ole, niin jotain tuntuu puuttuvan.

Finlanders on hyvä,mutta kyllä se soittaminen jo aika rutiininomaista on ,en kovinkaan löydä siitä innostunutta otetta.

• Humppaukko
        Saat luvan kirjoitti:

Revontuleen lauantaina,kun Taikakuu on siellä?

No voi pahuksen pukamat. Pitikin sattua Taikakuu Revontuleen juuri ensi lauantaille. Taikakuu on yksi suosikeistani, mutta haluaisin nähdä Mestari Orikannon Viihtarissa. Taas meni pähkäilyksi.

• kiinnostaa tietää
        Humppaukko kirjoitti:

No voi pahuksen pukamat. Pitikin sattua Taikakuu Revontuleen juuri ensi lauantaille. Taikakuu on yksi suosikeistani, mutta haluaisin nähdä Mestari Orikannon Viihtarissa. Taas meni pähkäilyksi.

tartte pähkäillä,vaan tulet Taikakuun tahtiin tanssimaan.Olet siellä Viihtarissa jo niin monena lauantaina peräkkäin viihtynyt,että nyt paikanvaihdos tai juurrut sinne.

• Humppaukko

tartte pähkäillä,vaan tulet Taikakuun tahtiin tanssimaan.Olet siellä Viihtarissa jo niin monena lauantaina peräkkäin viihtynyt,että nyt paikanvaihdos tai juurrut sinne.

Toisaalta joo, mutta kiinnostaisi myös nähdä miten vanha tuttu pärjää torvensa kanssa. Saa nyt nähdä sitten. Ailahtelevainen mieleni ehtii muuttua varmasti vielä moneen kertaan.

• inkkusi

Finlanders on hyvä,mutta kyllä se soittaminen jo aika rutiininomaista on ,en kovinkaan löydä siitä innostunutta otetta.

Kyllähän Finlandersilla on soittotaitoa ja huikeasti näkemystä, mutta samalla bändi on leipääntynyt todella tasapaksuksi. Jos minä tekisin töitä samalla intensiteetillä kuin Finkut nykyisin yleensä niin ei hyvä seuraisi. Orkesterin palvomisen huono puoli onkin, että yleisö ei enää kuuntele bändiä vaan kumartelee kaikelle mitä se tekee.
        Tarina keisarin uusista vaatteista on tässä tapauksessa lähellä n. 60% Finkkujen esiintymisissä tanssipaikoilla.
        Eihän siinä mitään uutta ole, esimerkiksi Hurriganes aikoinaan oli maineensa mukaisen terävä vain pari vuotta koko ajastaan.
        Muistakaa, että asiakas saa sitä mitä pystyy vaatimaan. Finkkujen soittotaidon tietäen kannattaa vaatia eikä pokkuroida jokaista huolimatonta vetoa.

• Mietittävää...
        Humppaukko kirjoitti:

Toisaalta joo, mutta kiinnostaisi myös nähdä miten vanha tuttu pärjää torvensa kanssa. Saa nyt nähdä sitten. Ailahtelevainen mieleni ehtii muuttua varmasti vielä moneen kertaan.

Revontuleenko tulee nyt lauantaina suunnata, jos ja kun tanssimaan mieli tekee? Lähempänäkin löytyy paikkoja, mutta esiintyjä olisi tuolla mieluinen. Mutta kun paikassa en ole ennen käynyt, niin kuinkahan käy - pääseekö tanssimaan vai tyydynkö vain kuuntelemaan hyvää musiikkia ja katselemaan. No, tanssikengät lähtee kuitenkin mukaan ja vaihtuvat jalkaan :)

• minä tulen
        Mietittävää... kirjoitti:

Revontuleenko tulee nyt lauantaina suunnata, jos ja kun tanssimaan mieli tekee? Lähempänäkin löytyy paikkoja, mutta esiintyjä olisi tuolla mieluinen. Mutta kun paikassa en ole ennen käynyt, niin kuinkahan käy - pääseekö tanssimaan vai tyydynkö vain kuuntelemaan hyvää musiikkia ja katselemaan. No, tanssikengät lähtee kuitenkin mukaan ja vaihtuvat jalkaan :)

varsinkin ,jos et ole aiemmin käynyt.Minulla ainakin on siellä aina ollut kivaa,ja vuorohakusysteemi varmistaa että pääset tanssimaan,jos vain haet.Eli,tanssimaan ja Taikakuu varmistaa tahdit.

• Humppaukko
        Mietittävää... kirjoitti:

Minä taidan mennä Viihdekeskukseen (taas kerran). Toisessa keskustelussa kehuttiin La Strada -orkesteria, joka Viihtarissa esiintyy Anita Hirvosen kanssa. Lisäksi toisessa Viihtarin orkassa on tuttu soittaja, jonka edesottamuksia olisi hauskaa nähdä ja kuulla. En tiedä sitten kummassa paikassa pääsee paremmin tanssimaan, mutta eiköhän molemmissa saa hien pintaan, jos on vaan itse aktiivinen.

• Nähellään... :)
        minä tulen kirjoitti:

varsinkin ,jos et ole aiemmin käynyt.Minulla ainakin on siellä aina ollut kivaa,ja vuorohakusysteemi varmistaa että pääset tanssimaan,jos vain haet.Eli,tanssimaan ja Taikakuu varmistaa tahdit.

Siis lauantaina Revontuleen! Ja en todellakaan ole ennen paikassa käynyt, mutta jos vuorohaku-systeemi, niin sittenhän itse voi vaikuttaa tanssimäärään, eli reippaasti hakemaan sitten vaan. Ja toivottavasti paikalle tulee myös niitä haettavia! :) eli tanssivat miehet, mars, mars Revontuleen, siellä nähdään ja tanssitaan! :)

• Lauantaina menoksi
        Nähellään... :) kirjoitti:

Siis lauantaina Revontuleen! Ja en todellakaan ole ennen paikassa käynyt, mutta jos vuorohaku-systeemi, niin sittenhän itse voi vaikuttaa tanssimäärään, eli reippaasti hakemaan sitten vaan. Ja toivottavasti paikalle tulee myös niitä haettavia! :) eli tanssivat miehet, mars, mars Revontuleen, siellä nähdään ja tanssitaan! :)

siellä nähdään ja tanssitaan jalat väsyneiksi,ja kaikki tanssihaluiset miehet kipinkapin paikalle,nyt on vientiä!

• Heeh
        Lauantaina menoksi kirjoitti:

siellä nähdään ja tanssitaan jalat väsyneiksi,ja kaikki tanssihaluiset miehet kipinkapin paikalle,nyt on vientiä!

Taitaa käydä nyt tällä kertaa niin, että miehet on Viihtarissa ja naiset Revontulessa. Joskus oli toisinpäin.

• varpoksaaa
        Heeh kirjoitti:

Taitaa käydä nyt tällä kertaa niin, että miehet on Viihtarissa ja naiset Revontulessa. Joskus oli toisinpäin.

Oksaa lattialla

• miehet hoi
        Heeh kirjoitti:

ihmeessä Revontuleen,kun kaikki naiset ovat tänään siellä !

• JKL:n mies
        miehet hoi kirjoitti:

Enpä nyt viitti lähteä sinne asti. Mulla on 2 evästä mukana Viihtarissa, niin ei haittaa vaikka muita naisia ei tulisi.

• jokatoinentuntivaan
        miehet hoi kirjoitti:

Paikka oli täyttynyt NAISISTA! Miehet olivat varmaan Vihtarissa !!! ???

• en päässyt paikalle
        jokatoinentuntivaan kirjoitti:

Olisi miesten kannattanut tulla paikalle,kyllä olisi ollut menoa.Oliko muuten paljon porukkaa ja pääsikö siellä naisimmeinen ollenkaan tanssimaan?

• Viihtarissa ollut
        jokatoinentuntivaan kirjoitti:

Viihtarissa oli aluksi melko tasaisesti miehiä ja naisia, mutta myöhemmin näytti olevan naisenemmistö. Taisi osa miehistä jäädä kotiin. Tai sitten menivät Martin Kievariin.

• Viihtarissa ollut kirjoitti:

Viihtarissa oli aluksi melko tasaisesti miehiä ja naisia, mutta myöhemmin näytti olevan naisenemmistö. Taisi osa miehistä jäädä kotiin. Tai sitten menivät Martin Kievariin.

Kaksi hyvää orkesteria oli lauteilla vuoron perään: Mestari Orikanto ja La Strada. Anitan Hirvonenkin oli iskussa ja yllätti huumorintajuisella esityksellään. Niin ja Anitalta myös laulu sujui hyvin. Ähkytungosta ei onneksi ollut, mutta hyvät tanssit.

• ponso
        inkkusi kirjoitti:

Kyllähän Finlandersilla on soittotaitoa ja huikeasti näkemystä, mutta samalla bändi on leipääntynyt todella tasapaksuksi. Jos minä tekisin töitä samalla intensiteetillä kuin Finkut nykyisin yleensä niin ei hyvä seuraisi. Orkesterin palvomisen huono puoli onkin, että yleisö ei enää kuuntele bändiä vaan kumartelee kaikelle mitä se tekee.
        Tarina keisarin uusista vaatteista on tässä tapauksessa lähellä n. 60% Finkkujen esiintymisissä tanssipaikoilla.
        Eihän siinä mitään uutta ole, esimerkiksi Hurriganes aikoinaan oli maineensa mukaisen terävä vain pari vuotta koko ajastaan.
        Muistakaa, että asiakas saa sitä mitä pystyy vaatimaan. Finkkujen soittotaidon tietäen kannattaa vaatia eikä pokkuroida jokaista huolimatonta vetoa.

Mutta menepäs arvostelemaan auktoriteettia.

• Revontulesta :))))
        Cake kirjoitti:

Kaksi hyvää orkesteria oli lauteilla vuoron perään: Mestari Orikanto ja La Strada. Anitan Hirvonenkin oli iskussa ja yllätti huumorintajuisella esityksellään. Niin ja Anitalta myös laulu sujui hyvin. Ähkytungosta ei onneksi ollut, mutta hyvät tanssit.

- Onnek'seksi olivat tulleet oikeaan paikkaan ;) D

• Näheltiin... :)
        Revontulesta :)))) kirjoitti:

- Onnek'seksi olivat tulleet oikeaan paikkaan ;) D

Revontulessa oli kivat tanssit lauantaina! Etenkin, kun vieraana uskaltauduin hakemaan niitä loistavia tanssimiehiä! ...saatanpa tulla toistekin ;-)

• Kappas vaan

Huomasin tuossa äsken, että Viihdekeskuksessa on Souvareilla keikka 16.1. ja ilmeisesti vielä toisen kerran 20.3. Souvareita ei ole nähty Viihtarissa vuosikausiin. Joskus vuosia sitten kuulin huhun, että paikan omistajilla olisi mennyt pahasti sukset ristiin Souvareiden kanssa. Näköjään ovat saaneet välit kuntoon, jos nyt huhu edes piti paikkaansa.

• 12.12.

Revontuleen lauantaina! Juha Tapion kauniita lauluja kuuntelemaan. Saa siellä toki tanssiakin.

• Humppaukko

Joop. Sinne se on kai mentävä.

• mee vaan Viihtariin
        Humppaukko kirjoitti:

Joop. Sinne se on kai mentävä.

Revontuleen,sinähän meet aina Viihtariin?

• Humppaukko
        mee vaan Viihtariin kirjoitti:

Revontuleen,sinähän meet aina Viihtariin?

No kun Viihtarissa ei ole tansseja. Muuten menisinkin sinne.

• lama tansseissa
        Humppaukko kirjoitti:

No kun Viihtarissa ei ole tansseja. Muuten menisinkin sinne.

Mutta millainenhan solisti Juha Tapio on tanssikansaa ajatellen.Mahtaakohan ohjelmistosta löytyä tanssittavaa musiikkia,vai meneekö ilta kuuntelun puolelle? Onkohan Martin Kievarissa mitään huomenna?

• 6+6+6
        lama tansseissa kirjoitti:

Mutta millainenhan solisti Juha Tapio on tanssikansaa ajatellen.Mahtaakohan ohjelmistosta löytyä tanssittavaa musiikkia,vai meneekö ilta kuuntelun puolelle? Onkohan Martin Kievarissa mitään huomenna?

Martin kievarilla Jukka Hallikainen ja Monarkia. Eiks tuo Hallikainenkin ole tangokunkku? Minkähänlainen lie ohjelmisto?

• Revontuleen menen
        lama tansseissa kirjoitti:

Kakkosbändinä oleva Kuuhankabeat soittaa ainakin tanssimusiikkia. Ja kyllä Juha Tapion musiikkia voi tanssia.

• tulen,jos tanssijoit
        Revontuleen menen kirjoitti:

Kakkosbändinä oleva Kuuhankabeat soittaa ainakin tanssimusiikkia. Ja kyllä Juha Tapion musiikkia voi tanssia.

kannattaako sinne Revontuleen tulla,onko siellä tanssi-ihmisiä tänä iltana?

• Yksi niistä
        tulen,jos tanssijoit kirjoitti:

kannattaako sinne Revontuleen tulla,onko siellä tanssi-ihmisiä tänä iltana?

On siellä ainakin 3.

• 123223
        6+6+6 kirjoitti:

Martin kievarilla Jukka Hallikainen ja Monarkia. Eiks tuo Hallikainenkin ole tangokunkku? Minkähänlainen lie ohjelmisto?

Hallikaisella oli hyvä ja monipuolinen ohjelmisto, minun mielest!

• Anonyymi
        123223 kirjoitti:

Hallikaisella oli hyvä ja monipuolinen ohjelmisto, minun mielest!

Tykkään myös Hallikaisesta.

"Turhaan , aivan turhaan " niin upea laulu ja soittivat niin että pystyin alittamaan käden kymmenniä kertoja laulun aikana..

• Viihtari kiinni :(

Minne Jyväskylän ympäristön tanssiväki menee huomenna?

• mentävä

On mentävä..jos..Pesäkalliolla. Sinitaivas ja PNP..
        Tai Haapamäen suoja..Kaija Pohjola.. joka laulaa hyvin ja orkkakin ihan kelvollinen..

• Voihan voi

Lauantaina ei ole Keski-Suomessa tansseja siedettävän kokoisella lattialla muualla kuin Martin Kievarissa ja sielläkin esiintyy Jaska Mäkynen. Minne menette, vai pitäisikö jo muka rauhoittua joulun viettoon?

• Humppaukko

Taitan viettää lauantaina koti-iltaa. Hyväähän se lepokin välillä tekee.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe