Olen nyt parin kk aikana perehtynyt tietyllä tavalla tähän länsimaalaiseen elämän tapaan ja terveyteen
Suomalaiset eli me emme ole niitä parhaita arvostelijoita ja neuvomaan muita maita. Me olemme eläneet tiukkoina, kireinä, ahdasmielisinä viinaa juoden polttaen tupakkaa
Emme ymmärrä lainkaan muiden maiden tapoja, ja emme ole juurikaan ottaneet heiltä parempeja oppia vaikka syytä olisi
Suomalaisten hyvinvointi ja terveys ei sinäänsä ole sitä mitä voisi olla. Elämme helposti ahdingossa jossa valitetaan turhista asioista, pidämme kateutta yllä, arvostelemme toisia, elämme liian varakkaasti, lastenlapsille teemme kaiken liian helpoksi
Tämä kaikki liittyy yksilöihin eli ei kaikki tee näin, mutta valitettavasti voidaan sanoa että suurin osa toimii näin!
Terveyteemme voitaisiin vaikuttaa elämäntapa muutoksilla joista uusi sukupuoli saisi nauttia. Liika ryyppääminen, tupakanpolttaminen, liika rasvasen ruoan syönti ja vähäinen liikkuminen ovat niitä jotka saavat meidät ajautumaan nurkkaan
jos meillä jokin pikku asia menee pieleen niin moni nostaa hireen metelin. Pienistä asioista tulee psyyke ongelmia ja sitten turvaudutaan päihteisiin. Pelämme kuolemaa ja ikääntymistä jota muaalla maailmassa pidetään täysin normaalina ja sitä arvostetaan kuten aasialaisissa kulttuureissa. Oikeastaan meille mikään ei ole pyhää
kaikki pitäisi olla tip top kuten paratiisissa eläminen eli olisi rahaa, hienot autot, talot, pihat, veneet jne eli osa eläis ylivarojen kuten länsimaalaiset ovat tehneet, varsinkin jenkit joille oma läskimaha on niin kullan kallis että ei köyhiä autettaisi!
Minusta länsimaalaisten olisi otettava oppia tuolta idästä jossa ihmiset ovat onnellisempia pienistä asioista, eivätkä narise ns joka asiasta!
länsimaalaiset !!
4
196
Vastaukset
- e
???????
- supisuomalain
ole vaan reiluasti yksi meistä.
Tarkoittaako avauksesi, että olet nyt ollut pari kuukautta selvänä ja sen perusteella katsot olevasi pätevä tuomitsemaan länsimaisen elämänmuodon? Sehän olisi ainoa tapa, jolla sepustuksesi voisi katsoa liittyvän alkoholiin ja alkoholismiin. Ei aasialaiset vapaasta tahdostaan ole köyhiä, nälkäisiä, sairaita, paskaisia ja oppimattomia. Kyllä heillekin maistuisi asuminen lämmitetyssä, väljässä asunnossa jossa kylmä ja kuuma vesi tulee ja menee, lämmin ruoka kolme kertaa päivässä, ilmainen koulutus, lääkäripalvelut, eläkkeet ja vanhainkodit. Eivät kai he muutoin Eurooppaan pakolaisina, turvapaikanhakijoina ja maahanmuuttajina tunkisi, jos ei muuten niin marjanpoimijoiksi Suomen Lappiin.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Aasialaisille marjanpoimijoille maistuu riistalle tarkoitettu ruoka/1135250428285- ......---
eipä net itämaiset ystävämmekään ymmärrä meitä. Tasapeli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889