Mikä riistanhoidosta tulee paha mieli?
Riistanhoidon vastustajat
13
513
Vastaukset
- cupido
Täsmentäisittekö tätä termiä. Metsästys (eläinten tappaminen) on siis riistanhoitoa? Joten ihmisten tappaminen (tapot, murhat ym) lienee ihmistenhotoa?
- -.....
Sulla on käsitteet hukassa. Niin ja järki. Etkä raukkaparka näköjään erota päätäs perseestäs.
- dr. MenGele
Ituhipit ja muut huumehörhöt olisi kyllä hyvä leirittää ja kaasuttaa pois...
- nn
dr. MenGele kirjoitti:
Ituhipit ja muut huumehörhöt olisi kyllä hyvä leirittää ja kaasuttaa pois...
..kriminaalit ja ihmisoikeushörhöt voisi myös hoidella..
- Urho_Jägermeister
Riistanhoito on yksi karmeimmista ja samalla huvittavimmista eufemismeista, joita suomen kielessä esiintyy. Hauskaa, että muutkin ovat kiinnittäneet asiaan huomiota.
- Maanomistaja***
Maanomistajana ja metsästysoikeuden omistajana olen melkoisen suivaantunut metsästäjien omavaltaisuuksiin, sekä ylimieliseen suhtautumiseen maanomistajia kohtaan. Lisäksi jotkut itseään metsästäjiksi kutsuvat eivät näytä tietävän edes metsästykseen liittyviä alkeellisimpia sääntöjä, mitä saa metsästää ja missä.
Tulin juuri koirani kanssa tänne pirttiin sisälle ja mietin, että mihin toimenpiteisiin alan, kun mitä ilmeisemmin maillani parveilevia joutsenia ja sepelhanhia metsästetään aivan surutta. Juuri nyt en ole vuokrannut metsästysoikeutta millekään seuralle, vaan aivan yksityiselle henkilölle, joka ei taatusti metsästä mitään maillani luvattomasti.
Maillani on aiemminkin tapahtunut luvatonta metsästämistä metsästysseuran jäsenten toimesta, siksi en vuokrannut enään heille osaa tilani maista. Aiemmin koetin selvittää tuota rauhoitettujen lintujen ampumista metsästysseuran taholta, mutta suhtautuminen heidän keskuudessaan oli melkoisen ylimielistä, jopa loukkaavaa. Tultiinpa minulle ihan työmaalle heidän toimestaan uhkailemaan ja esittämään, ettei maitani jatkossa enään vuokrata. Vuokrasinkin tämän jälkeen osan maistani yksityishenkilölle, joka metsästää varmasti luotettavasti ja toiveideni mukaan lakia kunnioittaen.
Osa maistani on edelleen muille metsästysseuroille vuokrattuna ja he ovat toimineet kuten kunnon metsästäjän kuuluukin, he valvovat koirakuria ja pitävät metsästäjänsäkin ruodussa. Kokemus kun on nyt osoittanut, että kaikki metsästysseurat eivät näin toimi, mukana on jäseniä jotka tekevät miten itse lystäävät mistään piittaamatta, ovat kuin "euroopan-omistajia".
Muuten koen metsästyksen oikein suoritettuna hyvänä asiaana, ristakantaa ei päästetä liian suureksi, jolloin haitat minimoituvat. Viljelijänä ja metsänomistajan osaan arvostaa tätä seikkaa, sekä paljon tiellä liikkuvana juuri hirvien kannalta asiaa katsoessani. Itse en metsästystä harrasta, kamera riittää minulle ja sen tähtäin. Luvattomille metsästäjille ja mistään säännöistä piittaamattomille metsästäjille voisi valtio kustantaa siemenjohtimien katkaisun, ettei lisää moisia pölkkypäitä tulisi maailmaan!Olen metsästäjä ja myös maanomistaja. Kuulun yhteen seuraan ja olen seurannut parille seuralle vuokraamiani maitten osalta heidän käyttäytymistään. Minulla ei ole pahaa sanottavaa. En ole havainnut rauhoitettujen eläinten metsästystä ja olen varsin tyytyväinen monen metsästäjan ajankäyttöä pienpetojen kuten minkin, supin ja kettujen metsäsästämiseen.
Maanomistaja on "kunigas" maillaan ja sellaiset "euroopan-omistajat" on kyllä saatava ruotuun. Muuten loppuu harrastusmahdollisuudet.Pidän ihmeellisenä, jos joku seuran jäsenistä uhkaa olla vuokraamatta maitasi. Johtokunnalle kysely asioista ja laittomuuksista ilmoitus poliisille.- Maanomistaja***
Nallukka01 kirjoitti:
Olen metsästäjä ja myös maanomistaja. Kuulun yhteen seuraan ja olen seurannut parille seuralle vuokraamiani maitten osalta heidän käyttäytymistään. Minulla ei ole pahaa sanottavaa. En ole havainnut rauhoitettujen eläinten metsästystä ja olen varsin tyytyväinen monen metsästäjan ajankäyttöä pienpetojen kuten minkin, supin ja kettujen metsäsästämiseen.
Maanomistaja on "kunigas" maillaan ja sellaiset "euroopan-omistajat" on kyllä saatava ruotuun. Muuten loppuu harrastusmahdollisuudet.Pidän ihmeellisenä, jos joku seuran jäsenistä uhkaa olla vuokraamatta maitasi. Johtokunnalle kysely asioista ja laittomuuksista ilmoitus poliisille.Johtokunnalle ja johtokunnalle... Aikanaan tuota rauhoitettujen hanhien metsästystä selvitettiin, tai yritettiin selvittää monella tasolla ja lopputulos oli, että ne hanhiressut "lensivät sähkölinjaan", vaikka siipi oli melkoisen murskana, vaikka silminnäkijöiden mukaan hanhet putosivatkin kaukana sähkölinjasta. Metsästysseuralla ei ollut edes halua selvittää asiaa.
En suuria usko tästäkään tutkimuksesta, mutta nyt on se hyvä puoli, että tapaukselle on sentään silminnäkijät, jos vain heitä halutaan sitten kuulla.
Voi olla, että kuulun niihin maanomistajiin, jotka ovat niitä hankalia maanomistajia ja "kuninkaita", mutta minä en ole säätänyt lakeja mitä pitää jokaisen kansalaisen noudattaa. Mielestäni luvattomat metsästykset eivät ole mitenkään puolusteltavia. - Urho_Jägermeister
Leo Lehtosen kirja Suomalainen metsästysgangsterismi antaa hyvän kuvan metsästäjien öykkärimäisestä käytöksestä. Kirjoituksesi vahvistaa mielikuvaa siitä, että asiat eivät ole muuttuneet vajaassa kolmessakymmenessä vuodessa miksikään.
- smaamies
Maanomistaja*** kirjoitti:
Johtokunnalle ja johtokunnalle... Aikanaan tuota rauhoitettujen hanhien metsästystä selvitettiin, tai yritettiin selvittää monella tasolla ja lopputulos oli, että ne hanhiressut "lensivät sähkölinjaan", vaikka siipi oli melkoisen murskana, vaikka silminnäkijöiden mukaan hanhet putosivatkin kaukana sähkölinjasta. Metsästysseuralla ei ollut edes halua selvittää asiaa.
En suuria usko tästäkään tutkimuksesta, mutta nyt on se hyvä puoli, että tapaukselle on sentään silminnäkijät, jos vain heitä halutaan sitten kuulla.
Voi olla, että kuulun niihin maanomistajiin, jotka ovat niitä hankalia maanomistajia ja "kuninkaita", mutta minä en ole säätänyt lakeja mitä pitää jokaisen kansalaisen noudattaa. Mielestäni luvattomat metsästykset eivät ole mitenkään puolusteltavia.Metsästysseura ei ole poliisi. Jos sinulla on näyttöä niin ilmoita poliisille joka tutkii ja kun syyllisyys on todettu ja tuomio annettu, niin metsästysseura varmaan ojentaa seuran jäsentä jos tekijä on sen jäsen. Toki metsästysseuralla on velvollisuutensa ja oikeutensa asioissa mutta selvät lain rikkomiset on viranomaisasiaa.
- no varmasti ! !
Urho_Jägermeister kirjoitti:
Leo Lehtosen kirja Suomalainen metsästysgangsterismi antaa hyvän kuvan metsästäjien öykkärimäisestä käytöksestä. Kirjoituksesi vahvistaa mielikuvaa siitä, että asiat eivät ole muuttuneet vajaassa kolmessakymmenessä vuodessa miksikään.
metsästysgangsterismi vai tiettyjen luonnonsuojelujärjestöjen
terrorismi joka tuhoaa kokonaisia pieneläinkeskittymiä.
tämä mainitsemasi gangsterismi pysyy kutakuinkin ennallaan
mutta tuo terrorismi on ajan saatossa vain pahentunut. - Maanomistaja***
no varmasti ! ! kirjoitti:
metsästysgangsterismi vai tiettyjen luonnonsuojelujärjestöjen
terrorismi joka tuhoaa kokonaisia pieneläinkeskittymiä.
tämä mainitsemasi gangsterismi pysyy kutakuinkin ennallaan
mutta tuo terrorismi on ajan saatossa vain pahentunut.Tuolla jo aiemmin kirjoitin, että hyväksyn metsästyksen oikein toimittuna ja osaan arvostaa oikein suoritettua riistakannan harvennusta, mutta mitään metäsästysgansterismia en todellakaan kaipaa tänne, myös jonnen joutavat "viherpipertäjät" ja "kettutytöt" ovat varsin haitallisia toimillaan.
Metsästysseurojen kohdalla on aika arveluttavaa toimintaa, jos maanvuokraajia pistetään ruotuun vaikkapa pankinjohtajalla, voi vain kuvitella tilannetta, kun velkainen viljelijä saa iltaisella tutulta pankinjohtajalta puhelun metsästysoikeuden vuokraamisen merkeissä. Taikka samaisen pankin "terävän pään" porukkaa tulee vääntämään vuokrasopimuksia.
Vanhempieni aikana täällä tilalla oli kauimmaisella metsätilalla metsäkämppä, isäni osti monet lukot sinne oveen, kummasti ne lukot särkyivät syksyn aikana hirvijahdin aikaan. Kylältä kantautuneiden puheiden perusteella pyssynperällä napattiin lukko rikki... Isäni oli hyväntahtoinen mies,hän kyllä tiesi oikeutensa, mutta ei halunnut riitaa, pahoitti vain mielensä moisesta omavaltaisuudesta, olisi varmaan vuokrannut kohtuullisella korvauksella tuota kämppää, jos olisi reilusti kysytty. Minun omistusaikanani tuo kämppä purettiin pois sieltä houkuttamasta murtautumisiin. - Marja L.
Urho_Jägermeister kirjoitti:
Erinomainen kirja tuo ornitologi, FT Leo Lehtosen kirja Suomalainen metsästysgangsterismi. Olen lukenut ja suosittelen muillekin jotka haluavat perehtyä tositapahtumiin.
Tunsin kirjailijan henkilökohtaisesti ja hän oli todella täydestä sydämestä luonnonsuojelun asialla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391659En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 7991
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836