beckin masennustesti

varmaan mielisairas

328

14798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuossa oikea linkki
      • mental

ikä 17
        pisteet 41

joo. tarvetta apuun olis, mutta ei uskallus riitä sen hakemiseen. Pitänee kärvistellä yksikseen.

• miesvm89

Ikä 20
        Tulos 23

Puolivuotta sitten diagnosoitu masennustila. Ei jatkotoimenpiteitä.

• aroranonfelicia

Ikä: 21
        Tulos: 47

Yli vuosi sitten ennen lääkityksen aloittamista tulos oli 31. Vaikuttaa varmaan sekin, etten pääse hoitoon. Itsellä ei ole varaa ja kunnalla piiiiiiitkät jonot... :(

• mnmmn

pisteet 35 ja ikäni on 43. huh..eli olisin vaikeasti masentunut.

• Juroa_p

Tulos 36, ikää 24. Enkä koe itteäni kovinkaan masentuneeksi. Masentuneeksi kyllä, mutta en niin masentuneeksi että jonkun puheille lähtisin kun on niin huono olo.. tää testi ihan pyllystä.

• Katrin_P

42 pistettä ja ikää 28vuotta.
        Eipä taida Valdoxan auttaa vaikka niin lääkäri sitä kehui.

• jotta näin

Pisteitä 45 ja ikä 49

• ''''''''sss'''''''''

ikä 17 ja tulos 44. Lääkkeitä käytin kolme vuotta, ei auttanut joten lopetin ne. Psykologilla kävin joskus silloin tällöin, koska en JAKSANUT käydä viikoittain. Suljetulla olen ollut kaksi kertaa vuoden sisään. En jaksa hakea apua, en jaksa tehdä mitään. Töissä käyn melko harvoin koulussa en ollenkaan. En jaksa edes käydä hakemassa vettä jos on jano. Olen vain väsynyt vaikka nukun n. 12 tuntia vuorokaudessa. Ja kaikkia varmaan kiinnosti :)

• vanhukselta
        ''''''''sss''''''''' kirjoitti:

ikä 17 ja tulos 44. Lääkkeitä käytin kolme vuotta, ei auttanut joten lopetin ne. Psykologilla kävin joskus silloin tällöin, koska en JAKSANUT käydä viikoittain. Suljetulla olen ollut kaksi kertaa vuoden sisään. En jaksa hakea apua, en jaksa tehdä mitään. Töissä käyn melko harvoin koulussa en ollenkaan. En jaksa edes käydä hakemassa vettä jos on jano. Olen vain väsynyt vaikka nukun n. 12 tuntia vuorokaudessa. Ja kaikkia varmaan kiinnosti :)

Minua kiinnosti, mutta en voi muuta kuin lähettää voimia sinulle.

• teini-ikäinen

51 pistetteä, mulla on todettu paha´masennus mutta en syö lääkkeitä

• Turta

26 v., tulos 55. Säännölinen hoito on, lääkitys on. Usko parempaan alkaa loppua.

• _alaviiva_

. Testipistemääräsi on 31.

Testin suorittaneet ovat saaneet keskimäärin 20 pistettä.

Jos pisteiden yhteismääräksi tulee 17 tai enemmän, lääkärin puheille menoa suositellaan. Masennus luokitellaan lieväksi, keskivaikeaksi tai vaikeaksi. Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon.

• vähän masentunut

ikä: 19

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 54 sekuntia. Testipistemääräsi on 28.

Taidan sit olla masentunut vähän... En kyll ole menossa psykille.. EI omatunto sellasta salli..
        Pitää vaan jatkaa elämistä hampaat irvessä ja näyttelemistä loppu elämäni :)

Niin sitä pitää elää.. Ei saa luovuttaa!!!

• vitutus83

32 pistettä, olo ei ole nyt edes erityisen paha, vihaan itseäni toki, mutta haluan nähdä mitä paskaa huominen tuo mukanaan.

• KVS
        mental kirjoitti:

ikä 17
        pisteet 41

joo. tarvetta apuun olis, mutta ei uskallus riitä sen hakemiseen. Pitänee kärvistellä yksikseen.

Olen ollut tolkuttoman ärtynyt ja alakuloinen pitkään. Tein nyt testin pitkästäaikaa. En ole kyennyt itkemään aikoihin, mutta testituloksen nähtyäni aloin samantien tihrustamaan. Onkohan kyseessä sitten ollut, etten ole myöntänyt ongelmaani itselleni ja tieteellisen tuloksen lukeminen avasi silmäni.
        Olen 33vuotias ja sain testistä 41pst.

• breakmyweakheart

ikää 17 ja tulos 39.hmmh, ja hoitoo ei pääse.

• Karviainen-95

ikä 15
        tulos 60

Jänis vihaa minua, minä vihaan takaisin. Ja siksi juuri vihaan itseänikin.

• sone koukku
        KVS kirjoitti:

Olen ollut tolkuttoman ärtynyt ja alakuloinen pitkään. Tein nyt testin pitkästäaikaa. En ole kyennyt itkemään aikoihin, mutta testituloksen nähtyäni aloin samantien tihrustamaan. Onkohan kyseessä sitten ollut, etten ole myöntänyt ongelmaani itselleni ja tieteellisen tuloksen lukeminen avasi silmäni.

heippa .

• koppa lääkäriin mars
        Juroa_p kirjoitti:

Tulos 36, ikää 24. Enkä koe itteäni kovinkaan masentuneeksi. Masentuneeksi kyllä, mutta en niin masentuneeksi että jonkun puheille lähtisin kun on niin huono olo.. tää testi ihan pyllystä.

no joo . ihmisiä onkin moneen junaan mut luulen et sinä oletkin vielä nuori kokematon ja et ehkä kehtaa edes hakea apua ? ei pahalla . mut mieti kun olet 31 mun ikänen ja et ole hoitanu itaseäs sit sun elä voi olla niinku sanoit jo syväl pyllyssä .
        tv .masentAJA 31V

• nuori puoskarin alku
        ''''''''sss''''''''' kirjoitti:

minua kiinnostaa .kohta sua ei ole jos et saa apua .pls hae heti jostain apua ja lääkitys kohalleen . .

• vitutus käyrä....

Ikä 14, pisteet 45. Kyllä oon terkkarilla käyny pari kertaa juttelee, mutta eipä oo paljoo mitään hoitoja ehotellu..... Muutenki paska terveyden huolto täälläpäin...

• turta myös
        Turta kirjoitti:

26 v., tulos 55. Säännölinen hoito on, lääkitys on. Usko parempaan alkaa loppua.

32 v, tulos 28. mutta tiedän tasan tunteen, en usko "parantumiseen". olen vain olemassa ja odotan joka päivä aamusta lähtien iltaa, että saa mennä taas nukkumaan.

• link

• link
        KVS kirjoitti:

Tästä uusi, toimiva linkki: http://www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/100.012.html

Ja toinen versio testistä: http://www.tohtori.fi/?page=591031

• taavi
        Juroa_p kirjoitti:

Morjensta!
        Mulla tuli tulos 63 pistettä. Mut ei hätää niin kauan ku Sinolia piisaa. Lisäks löytötavaratalossa myydään vielä kuulemma jotain suuvettä mis on 60 pinnaa alkoholii eli no hätä

• myuuuu

Mulle tuli 40. Kieltäydyin terapiasta ja koitan tässä pärjäillä.

• Ikä?

Voisitteko laittaa myös ikänne?

Itsellä tulos tosiaan 11 jota ihmettelen ja ikää 22.

• deprressd

ja tulos 45..lääkärille en ole uskaltanut mennä,saati kenellekään kertoa masentuneisuudestani.:(

• väsynyt^

29 tuli minulle tulokseksi, ikää 19...

• .....

sain 45 pistettä. ikää 25

• aloittaja

ikää täällä 25 v

• ghost of DAF

Pisteitä 31 - ikää saman verran. Viimeks oon ollu lääkärin yms viranomasten juttusil joskus viime vuostuhannen lopull, ja se siitä.

• .olio.pohjalla.

Tuloksena 50 pistettä. Lääkitys on päällä, terapia, psykiatri..
      Kyllä se tästä.

• taas masennus..

Ikä:32v
        Tulos:50
        Hoitosuhde, lääkitys, terapia...

• nimimerkkiui
        taas masennus.. kirjoitti:

Ikä:32v
        Tulos:50
        Hoitosuhde, lääkitys, terapia...

Ikä: 17 ja Tulos: 39

En oo ikinä käynyt terapiassa/mielenterveystoimistossa, en jutellut kenenkään kanssa kasvotusten.

Sais vaan aseen niin ampuisin itteni heti, helpoin ja kivuttomin tapa lähtee. STNA!!!1

• kohta enkeli
        nimimerkkiui kirjoitti:

En oo ikinä käynyt terapiassa/mielenterveystoimistossa, en jutellut kenenkään kanssa kasvotusten.

Sais vaan aseen niin ampuisin itteni heti, helpoin ja kivuttomin tapa lähtee. STNA!!!1

49 pistettä! ai että vituttaa.. tiedän et tähän ei lääkkeet auta eikä kennenkään lohduttelut.. on kyllä lähellä että vituttus tappaa mut!

• Selviytyjä75
        nimimerkkiui kirjoitti:

Masis ei kato ikää,se tulee jos on tullakseen.Mulla itellään on,myös lääkitys siihen ja tarvittaes käyn juttusilla psykologin luona.Uskokaa että kyllä se puhuminen oikeesti jeesaa.Kun sen oman pahan olon ja ne oireet sanoo ääneen jollekin..siitä on apua.Mulla itellään on ollu niin paljon vastoinkäymisiä ja saanu apua kun oon vaan rohkeesti sitä uskaltanu hakea.Ihan silläkin periaatteella että elämä kun on niin pirun lyhyt,niin kyllä siitä pitää voida nauttiakin.Kokeilkaa ihmeessä,ei siitä haittaakaan voi olla.Mulla itelläni oli jossain vaiheessa olo että ei tää elämä ole mitää,parempi kuolla vaan pois mut se itsari ei ratkaise mitään.Kun ajattelee että on ihmisiä jotka haluais elää ni joku sairaus tai onnettomuus voi katkaista elämän.Mie ite oon äiti,eikä mun lapsilla ole isää,koska hän otti itseltään hengen hukuttautumalla.Että näin!

• Yleinen vuodattaja

Yleinen vuodattaja, Testipistemääräsi on 31.

"Testin suorittaneet ovat saaneet keskimäärin 20 pistettä."

"Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon."

Eli kyllä se on varmaan taas aloitettava joku uusi onnellisuuspillerikuuri kun on mieli painunut.

• ketuttaa........

luulin että minulla on enää korkeintaan lievää masennusta, mutta onkin keskivaikeaa :/ Joskus on ollut vaikeaa, eli sen jälkeen on ainakin itsetunto parantunut. En jaksa nähdä vain huonoja puolia, mutta muuten olen edelleen masentunut. Tekis mielikuvissa mieli vetää ranteet auki, koska suoraan sanottuna tiedottomuus on parempi olotila kuin tietoisuus.

• ......

tulos oli 25 ja ikä 23v.

• kroonikko?
        ...... kirjoitti:

tulos oli 25 ja ikä 23v.

Tulos 40
        ikä 38

Ja takana useat lääkekokeilut ja kaksi vuotta terapiaa...
        Pysyvä olotilako jo?

• tök
        kroonikko? kirjoitti:

Tulos 40
        ikä 38

Ja takana useat lääkekokeilut ja kaksi vuotta terapiaa...
        Pysyvä olotilako jo?

Tulos: 21
        Ikä: 28

• ppp.inet.fi
        tök kirjoitti:

Tulos: 21
        Ikä: 28

Kannattaa katsoa www.terapeutit.fi Hakukone löytyy etusivun oikeasta yläkulmasta

• tosi masentunu
        ppp.inet.fi kirjoitti:

Kannattaa katsoa www.terapeutit.fi Hakukone löytyy etusivun oikeasta yläkulmasta

tulos 37 ja nyt koen että minulla menee paljon paremmin kun pahimpina hetkinä..silti 37... ikää 23, takana kohta 3 vuotta masennuksen kourissa taistelua ja lääkitystä 2,5 vuatta, terapia alkamassa kohta..

• sekameteli
        tosi masentunu kirjoitti:

tulos 37 ja nyt koen että minulla menee paljon paremmin kun pahimpina hetkinä..silti 37... ikää 23, takana kohta 3 vuotta masennuksen kourissa taistelua ja lääkitystä 2,5 vuatta, terapia alkamassa kohta..

tulos 23, ikä 36. Olen syönyt lääkkeitä, nyt terapiassa. Kirjoitin pitkät tarinat äsken toiseen ketjuun joka alkoi otsikolla näin ei pitänyt käydä tms. Oma otsikkoni oli lääkäriin, lääkäriin. Samaa suosittelen tännekin niille, jotka skoras testistä mojovat pisteet.

Suosittelen myös etsimään tietoa, esim. netistä. Itselleni oli vallan valaisevaa lukea masennustyökirjasta että masennus on sairaus, jonka oireet voidaan luetella ranskalaisilla viivoilla, kuin vaikkapa flunssassa. Toisekseen, masennus on aivojen kemiallinen toimintahäiriö, ja sitä voidaan hoitaa! Lääkkeet ja terapia auttaa, samoin ruokavalio! Välttämättömiä rasvahappoja tarvitaan, B-vitamiiineja jne. Myös liikunta auttaa, vaikka sairaana ei oikein jaksakaan mitään tehdä, mutta jokainen voi yrittää omien voimiensa mukaan. Eikä liikunnan tarvitse olla "ennätysten tekemistä", itse nautin kaikista eniten monen tunnin köpöttelylenkeistä koiran kanssa.

Taistelkaa! Valoa on tunnelin päässä. :)

• sumunlapsi
        sekameteli kirjoitti:

tulos 23, ikä 36. Olen syönyt lääkkeitä, nyt terapiassa. Kirjoitin pitkät tarinat äsken toiseen ketjuun joka alkoi otsikolla näin ei pitänyt käydä tms. Oma otsikkoni oli lääkäriin, lääkäriin. Samaa suosittelen tännekin niille, jotka skoras testistä mojovat pisteet.

Suosittelen myös etsimään tietoa, esim. netistä. Itselleni oli vallan valaisevaa lukea masennustyökirjasta että masennus on sairaus, jonka oireet voidaan luetella ranskalaisilla viivoilla, kuin vaikkapa flunssassa. Toisekseen, masennus on aivojen kemiallinen toimintahäiriö, ja sitä voidaan hoitaa! Lääkkeet ja terapia auttaa, samoin ruokavalio! Välttämättömiä rasvahappoja tarvitaan, B-vitamiiineja jne. Myös liikunta auttaa, vaikka sairaana ei oikein jaksakaan mitään tehdä, mutta jokainen voi yrittää omien voimiensa mukaan. Eikä liikunnan tarvitse olla "ennätysten tekemistä", itse nautin kaikista eniten monen tunnin köpöttelylenkeistä koiran kanssa.

Taistelkaa! Valoa on tunnelin päässä. :)

ohjeesi mitä kirjoitat!
        Itsellä ikää 39 ja pisteitä vaan 19. Lähes terve siis?

Kseisestä avauksen osoitteesta näkyi pääsevän myös Rosenbergin itsetuntomittari testiin. Tuli mielee, että masentuneilla on useinmiten myös itsetunto-ongelmia, joten kyseisenkin testin voi tehdä jos testit kiinnostaa. Itsetuntoakin kun voi kai sitten yrittää korjata niillä kohdin jossa menee pieleen... Itsellä tuli tulos 13 siinä, eli alle normaalin alarajan, joka on 15.

Nega testitulokset ei kyllä kohota pätkääkään omaa mielialaa...

• Joukon_Kuopus

Ikää kertynyt vasta 15 vuotta, testistä sain 30 pistettä. En ole varma mutta tuntuisi olevan alamäessä muutenkin.. En ole ajatellut hoitoon hakeutumista tai muuten avun hakemista toistaiseksi, enkä ole järin asiasta kenenkään kanssa vakavemmin tai tarkemmin puhunut.

• *nasuliini**

Ikää minulla 29 vuotta, olen nainen, tulokseksi tuli 24. Nyt on huonompi hetki parisuhteen päättymisen takia, aiemmin olen syönyt lääkkeitä ja käynyt juttelemassa psykologille ja psykiatriselle sairaanhoitajalle.

• Venla72

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 12 sekuntia. Testipistemääräsi on 24.

Jos pisteiden yhteismääräksi tulee 17 tai enemmän, lääkärin puheille menoa suositellaan. Masennus luokitellaan lieväksi, keskivaikeaksi tai vaikeaksi. Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon.

• Venla72
        Venla72 kirjoitti:

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 12 sekuntia. Testipistemääräsi on 24.

Venla 36v

• masennus...

Ikää 17 vuotta ja pisteet 52.
      Olen noin kaksi vuotta syönyt lääkkeitä, laskin tuossa eilen, että on kokeiltu noin kuutta-seitsemää eri lääkettä tässä kahden vuoden aikana. Ja taas lääkitystä oltaisiin korjaamassa ja sairaalaan osastollemeno tiedossa varmaankin. Huomenna rajalla-kokous nuoriso-osastolla. Pelottaa ihan hirmuisesti, en haluaisi takaisin osastokierteeseen. Luulin jo oikeasti, että kaikki lähtee menemään paremmin, mutta nyt todellakin asiat ovat menneet hurjaa vauhtia alaspäin.
      Tänään tapasin lääkäriä, joka siis teki sitten lähetteen sinne osastolle. Tein kyllä tuon BDI-kyselyn tänään aikaisemmin siellä lääkärin vastaanotolla, mutta kun lääkäri ei oikeastaan kommentoinut sitä mitenkään, niin halusin tietää jotain, joten tein tuon testin. Yllätyin, kuinka korkea pistemäärä on!

• vieelä

Ikä 21
        Pisteet 39
        Reilu 5 vuotta ollaan samassa jamassa oltu ja näin aikuisiässä, kun pitäisi alkaa ottaa jo vastuuta elämästä enemmän, niin voisi sanoa, että ahdistus on viimeaikoina ollut taas melkoisessa nousussa.

Vuoden kävin psykiatrilla ja popsin lääkkeitä, mutta se oli niin selvää rahastusta, että usko meni.
        Hän oli lähes yhtä huiljainen kuin minäkin ja kova hinta oli kuitenkin
        Päätinpä tänään, että lopetan kahvin, limsan ja suklaan syönnin.
        Tästä lähtien elän merkillillisesti terveellisemmin, jos se ei auta niin hyvästi elämä.

• mies_1975
        vieelä kirjoitti:

Ikä 21
        Pisteet 39
        Reilu 5 vuotta ollaan samassa jamassa oltu ja näin aikuisiässä, kun pitäisi alkaa ottaa jo vastuuta elämästä enemmän, niin voisi sanoa, että ahdistus on viimeaikoina ollut taas melkoisessa nousussa.

Vuoden kävin psykiatrilla ja popsin lääkkeitä, mutta se oli niin selvää rahastusta, että usko meni.
        Hän oli lähes yhtä huiljainen kuin minäkin ja kova hinta oli kuitenkin
        Päätinpä tänään, että lopetan kahvin, limsan ja suklaan syönnin.
        Tästä lähtien elän merkillillisesti terveellisemmin, jos se ei auta niin hyvästi elämä.

olen ja pisteet 44. Olen ollut masennuslääkityksellä jo 2,5 vuotta, lisänä rauhottavia ja antipsykoottia. Mitään yhtä diagnoosia en ole saanut. Skitsoaffektiivinen häiriö on niistä raskain, mutta pakoo-oireita ja persoonallisuushäiriöökin löytyy. Samaten masennus on ollut tässä jatkuvasti mukana...

• mies_1975
        mies_1975 kirjoitti:

olen ja pisteet 44. Olen ollut masennuslääkityksellä jo 2,5 vuotta, lisänä rauhottavia ja antipsykoottia. Mitään yhtä diagnoosia en ole saanut. Skitsoaffektiivinen häiriö on niistä raskain, mutta pakoo-oireita ja persoonallisuushäiriöökin löytyy. Samaten masennus on ollut tässä jatkuvasti mukana...

kerroin lääkärille et sain tuosta testistä 44 pojoo ja et vähän masentaa,niin hän vastas vaan et sitä vartenhan mä niitä masennuslääkkeitä popsin. Olipa taas rohkasevaa!

• deepressed

tehdä noita testejä loppuun.

• liiannuori

56 pistettä.
      ikää löytyy 14.

ei kaikilla voi mennä hyvin.

• bn

ikä: 16
      tulos: 49 mutta en tiiä onko totuudenmukainen koska en jaksanu ajatella, laitoin niin ku ennenkin ja miten huvitti. Olen tehnyt varmaan tuon testin 20 kertaa.. Olen tässä muutaman vuoden harkinnut itsemurhaa.

• eijaksaeijaksa

Tulos 54 ja ikää 28. Menossa lääkärille. Saa nähdä miten käy tällä kertaa. Nauretaanko päin naamaa vai mitä tapahtuu. Oireet alkaneet n. 8 vuotta sitten ja ovat pahentuneet vuosien aikana. Nyt ei enää juuri hyviä päiviä ole ollenkaan. Kaikkien muiden oireiden (masennus, ahdistuneisuus jne.) lisäksi tullut unettomuus mikä vielä lisää huonoa oloa. Aikaisemmin sain sentään hyvin nukuttua. Liian kauan odottanut lääkärille menoa. Eipä se vaan niin helppoa ole.

• Tyttöpieni89
        eijaksaeijaksa kirjoitti:

Tulos 54 ja ikää 28. Menossa lääkärille. Saa nähdä miten käy tällä kertaa. Nauretaanko päin naamaa vai mitä tapahtuu. Oireet alkaneet n. 8 vuotta sitten ja ovat pahentuneet vuosien aikana. Nyt ei enää juuri hyviä päiviä ole ollenkaan. Kaikkien muiden oireiden (masennus, ahdistuneisuus jne.) lisäksi tullut unettomuus mikä vielä lisää huonoa oloa. Aikaisemmin sain sentään hyvin nukuttua. Liian kauan odottanut lääkärille menoa. Eipä se vaan niin helppoa ole.

Tulos oli 37 ja ikää 20. Olen suunnitellut aikaisemmin tekeväni itsemurhan, mutta parin itkuisen yön jälkeen erääseen asiaan tuli ratkaisu ja nakkasin vanhemmilleni ja avopuolisolleni tarkoitetut jäähyväiskirjeet roskikseen. Nyt tuntuu, että jaksan kyllä elää päivästä toiseen, hetkestä seuraavaan. Mutta olen nykyään todella helposti ärsyyntyvä, kaikki tuntuu yhden ilonhetken jälkeen kaatuvan niskaani ja taas alkaa tuntua, etten jaksa enää. Koulussa tulee kyllä käytyä, mutta monena aamuna en vain jaksa nousta sängystä. Öitä olen itkenyt itseni uneen, ja välillä tuntuu että voisin hajottaa koko kämpän. Hoitojonot ovat kuitenkin niin pitkät etten edes viitsi vaivautua ottamaan yhteyttä mihinkään.

• ..

teinpä uuestaan kun nyt olen parantunut seikkojen kautta
        49:stä 16:n että aika iso skarppaus ;) oloki on tosi hyvä.

• Okdlg

ikä 16
      tulos 30

vähemmän kun monilla täällä mut enemmän ku 17. en oo hakenu apua

• hajalla

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 53 sekuntia. Testipistemääräsi on 40.

hoitajan luona tais tulla 31
      psykiatri totesi minut hyväkuntoiseksi

• hajalla

ja lääkkeitä/hoitoa takana ja tulos 46, siltä kyllä tuntuukin et huononee olo

• raatokärpänen

Ikää löytyy 19, ja pisteitä kertyi 42.
      Kolme vuotta sitten diagnosoitu masennus, paniikkihäiriö, yleinen ahdistus ja unettomuus, mutta karkasin paikkakunnalta toiselle.

• saa-mari

ikä 22 tulos 27, lääkitys, terapia ja 2vk saikkua takana ja lisää edessä...hohhoijaa... on niin turha olo kun mitään ei saa aikaseks. sängyssä vaan makanu kaks viikkoo eikä jaksa jutella kenenkään kanssa..

• vitun päivänsäde

51 pistettä ja olen 22-vuotias.

Onpa monet kuitenkin saaneet lääkityksen ja hakeneet apua! Hienoa! Mää en ole. En oo puhunut kellekään tästä. Kyllä sitä varmaan jokin on vialla, koska ei kait elämän kuuluis olla tällästä, että jokainen päivä on taistelua siitä jaksaako nousta ja lähteä liikkeelle. Oon niin mielettömän väsynyt... Mutta en saa nukuttua... En halua nukkua, koska silloin huominen on tulee nopeammin, enkä halua enää huomista. Taas yksi päivä jaksettava ihmisten kanssa ja leikittävä vitun päivänsädettä. Kun vaan saisin olla rauhassa pimeessä... Tai lenkkeillä. Kuluttaa joka helvetin läskikasan pois... Mää niin vihaan itteäni. Jos olisin laihempi, olisin kauniimpi. Enää 20 kiloa ja näytän ihmiseltä. Ei, se ei riitä. Haluan olla laiha. Mutta se ei poista muita ongelmia. Mun elämäni on niin syvältä. Miten voi yhden ihmisen niskaan sataa niin paljon paskaa... Mutta ehkä oon ansainnut sen. Oon tyhmä, omaa syytäni. Jos olisin ollut fiksumpi, näin ei olisi käynyt. Ihan omaa tyhmyyttä. Ja kuka tahansa muu olisi pystynyt auttamaan siinä eräässä tilanteessa, mutta minä... minä olin niin heikko, heikko ja tyhmä paska, että oon ansainnut tän. Eletään elämää, jonka ansaitsen.... Itteni olen tähän suohon saanut...

• htrwhegar

Ikä 14 ja pisteet 28 njoo. oha se elämä aika vitusta

• masistäti

34 pojoa, ikää 50, masennuseläkkeellä. Ei tunnu edes kauhean masentuneelta, vaikka olen romahdellut viime päivinä.

Terapiassa käyn, lääkityksellä ei vaikutusta. Yritän harrastaa kaikenlaista, että pysyisi kaali kasassa. Teen vähän töitä, se toisaalta auttaa, mutta stressitilanteissa ottaa koville, kun stressinsietokyky on nolla.

• elämätä tää vaan on
        masistäti kirjoitti:

34 pojoa, ikää 50, masennuseläkkeellä. Ei tunnu edes kauhean masentuneelta, vaikka olen romahdellut viime päivinä.

Terapiassa käyn, lääkityksellä ei vaikutusta. Yritän harrastaa kaikenlaista, että pysyisi kaali kasassa. Teen vähän töitä, se toisaalta auttaa, mutta stressitilanteissa ottaa koville, kun stressinsietokyky on nolla.

nainen 29 vee. 35 pistettä.
        Koskaan en oo lääkkeitä syöny enkä oo koskaan terapeuteilla enkä lääkäreillä masiksesta käynyt.
        että kyllä sitä tavaraa ja ajatusta päässä on. Mut kuka mua nyt kuunteliskaan joten vaikenen.

• nancienana

pisteet 26.
      ikää 15v ja syömishäiriön takii käyn psykalla.

• zezzezze

pistemäärä on 59
      ikä 32v

vakava masennusdiagnoosi 3 vuotta ollut ja masennuslääkitys 1 vuoden.

• E4gle_94

Ikää: 15
        Tulos: 24
        Elämä suht koht normaalia, koulu tosin erittäin raskasta ja luultavasti lopetan piakkoin.

• fghgfh

Siitähän saa ihan helposti noita pisteitä.. :-O En ymmärrä miten ton perusteella voi testata, että onko masentunut, mutta näköjään voi.

Tein sen kyllä lääkärillä ja sain pisteitä sen verran, että olin kuulemma masentunut. Jotenkin vaan olisin odottanut jotain monimutkaisempaa testiä... No jaa, turha viesti tämäkin. Jaksamisia kaikille anyway. :-)

• alakuloinenjaväsynyt

Ikä: 20v
      Testipistemäärä on 40.

Alan olla lopussa. En nuku enää juuri ollenkaan, ja jos saan unta, nukun katkonaisesti. Haluan pois.

• 11+15

Ikä 20 v. ja tulos 26.

• T

30 pistettä ja 30 vuotta. Vaikea-asteinen masennus todettu 3 vuotta sitten.

Olen ollut terapiassa 2 vuotta ja todennäköisesti murrosikäisestä asti sairas. Lääkityksen lopetin joku aika sitten ja olotila ei ole huonontunut. Eipä kyllä parantunutkaan.

Ajattelin pitkään, että tyhmä minä, itsepä oon tän itselleni aiheuttanut, turha tässä on ees mitään yrittää, ku ei musta mihinkään oiskaan...tämä tappoi mua. Täytyy osata antaa itselle tilaa. Ei tarvitse olla täydellinen eikä juuri lähelläkään sitä, mitä muualta odotetaan. (muualta=lähipiiri) Silti olen selvästi masentunut vieläkin, mutta ajatusten muuttaminen on alku.

• sumea logiikka

--10v. masennushistoria (diagnosoitu-), pistemäärä 42. Terapia menossa, Optipar 40mg/vrk, Deprakine 300mg/vrk, Temestaa menee päivittäin. Plus vielä viinan kanssa välillä nappaan tuota Temestaa tai Panacodia.......että saisin pääni sekaisin...........

• Dimellion

ikää sen 19 ja tuli testistä 40 pistettä, mutta eipä oo vielä diagnoosia
        ens viikolla aika kyl oisi varattu sitä varten, luulisin ainakin...

• jappppe__
        Dimellion kirjoitti:

ikää sen 19 ja tuli testistä 40 pistettä, mutta eipä oo vielä diagnoosia
        ens viikolla aika kyl oisi varattu sitä varten, luulisin ainakin...

Ikää 17, tänä vuonna 18 ja pisteet 38, olisi silti helvetin hävettävää lähteä hoitoon! Vaikuttaisi tulevaisuuteen ja työelämään vähän liikaa ja hullun papereilla ei tee muuta kun mennä pakkohoitoon eliniäksi.

• Dimellion
        jappppe__ kirjoitti:

Ikää 17, tänä vuonna 18 ja pisteet 38, olisi silti helvetin hävettävää lähteä hoitoon! Vaikuttaisi tulevaisuuteen ja työelämään vähän liikaa ja hullun papereilla ei tee muuta kun mennä pakkohoitoon eliniäksi.

tämä on mielipiteeni, jappppe

vaikka ajattelet, että "hullunpapereilla" elämä olisi paljon paskempaa, niin jos saat/haluat hoitoa, niin hoito asenteesi(?) "hullun" leimaan saattaa auttaa sinua... :)

• ikä 25 pisteet 45, lääkitys ja terapia käynnissä jo useampaa vuotta. Ei nuo testien tulokset vain muutu. Joissain kohdissa jopa huonontunut, mitä muistan aiemmin tehneeni tässä testissä. Ihan turhaa sitä odottaa parantuvansa...

• 33 33 33 33

mitään sano.. tuohan on vain suuntaa antava.

itselläni 58pistettä , ikää 33 ja en koe olevani mitenkään masentunut vaan elämä on enemmän elämisen arvoista kuin koskaan ennen. tuollaisia pisteitä voi tulla muistakin syistä kuin masennuksesta.

• -65
        33 33 33 33 kirjoitti:

mitään sano.. tuohan on vain suuntaa antava.

itselläni 58pistettä , ikää 33 ja en koe olevani mitenkään masentunut vaan elämä on enemmän elämisen arvoista kuin koskaan ennen. tuollaisia pisteitä voi tulla muistakin syistä kuin masennuksesta.

ikä 44v. pisteet 11, lääkitys ok ja terapia aloitettu. Hakekaa apua ajoissa, minä en ymmärtänyt ja elin melkei 10 v. sumussa ja epätoivossa. Nyt alkanut rehellinen ja todellinen elämä!

• tomute.878.000.

Masennuslääkkeet eivät paranna, vaan ne lievittävät oireita. Masennuslääkkeillä on paljon haittavaikutuksia myöskin. Kiinnostaisi tietää, oletko lihonut masennuslääkkeen käytön aikana. Lääkärit kieltävät ruokahalun lisääntymisen johtuvan lääkkeistä.

• jfkjofrj

Ikä 15
      Pisteet 51

Hmm. Melkoisesti noussut viimevuodesta, jolloin se oli muistaakseni vain 35. Kaikkea on sattunut. Ja minulla ei ole mitään lääkityksiä, ei psykologia ei mitään. En uskalla hakea apua, vaikka tiedän että sitä tarvin.

• Pihhhih

Ikä:14 (kohta 15)
      Tulos:61

• tympääntynyt

Sain 31 p ja olen 19 wee. Olen jo lääkityksellä ja terapiassa, ne ovat varmasti auttaneet. Voimia kaikille!

• Ei tulevaisuutta

Sain 42 pistettä. Olen 28v.
      Olen käyttänyt mielialalääkkeitä 9 vuotta ja ollut kerran osastohoidossa (melko pian siitä kun hain apua).
      Edelleen lääkkeitä käytän ja käyn juttelemassa hoitajan kanssa. Koska kaupunki, jossa asun, on säästösyistä vähentänyt mielenterveyspalveluja, ei minulla ole nyt enää muita "tapaamisia" keskusteluavun lisäksi.
      En tällä hetkellä ole sairaslomalla, mutta velvollisuuksien hoito on vaikeata.
      Miksi minä en pääse eroon masennuksesta.... :(
      Tällä hetkellä voin kuitenkin melko paljon paremmin kuin aiemmin ja silti elämä on vaikeaa.
      Minä en ymmärrä, että miksi saamani apu ei oikein auta. Tuntuu niin pahalta.

• hmmh

13v (vasta)
        40 pistettä

• dingdongkello

Mulla pistemäärä 52, ja koetin vastata rehellisesti. Olin yllättynyt, koska en koe olevani yhtä masentunut kuin joskus aikaisemmin. No, mitäpä nää testit muka oikeasti kertois...

• Tuubisto

Joo eipä toi testi oo ihan täysin eksakti. Testitulokseksi sain 16 pistettä, mutta arvelisin silti olevani hieman masenutunut. Pointti on siinä, että noi kysymykset viittaa aika pitkälti omiin tuntemuksiin ja kun sellaisia ei nyt satu olemaan niin kaikki kysymykset melko pitkälle menee ylälaitaan. Ainoot kysymykset, jotka viittasivat masennukseen oli: Minua eivät liikuta lainkaan asiat, joista aiemmin raivostuin...Saadakseni aikaan jotakin minun on suorastaan pakotettava itseni siihen...Väsyn lähes tyhjästä...En ole lainkaan kiinnostunut seksistä. Ennen oli kyl toisin, olisin varmaan saanu vaikeasti masentuneen pisteet, mutta luojan kiitos pääsin pahasta olosta pois masentumalla oikeasti. Nyt ei mikään kiinnosta tai tunnu miltään, korkeintaan huvittaa, ahdistuskin on enemmänkin nautinto, joka tuntuu paineena rinnassa. Tunteet on lähinnä kuvottavaa teeskentelyä, no jaa enpä ole varma onko tämäkään nyt sitten sitä masennusta. Olo on vähän kun olis unessa. Kolme vuotta ollu nyt tällasta ja kerran on tullut oikeasti paha olo, en halua enää toista kertaa. Teininä se oli jokapäiväistä, en tajuu miten jaksoin sitä. Masentukaa hyvät ihmiset jos elämä tuntuu liian sietämättömältä, tämä vie pahan olon pois!

• surullinen keiju

39. pistettä(vaikea masennus?) Ikä 20 vuotta. cipralexit alotin 10mg viikko sitten, olo hieman kohentunut.....Silti ahdistus ja alakuloisuus yhä koko ajan läsnä. :( Enkä oikeastaan usko hyvään tulevaisuuteen, kaikki kaatuu päälle....

• kittykat

Ikä: 19 vuotta (tyttö)
      Pisteet: 51

Vakava masennus ollut jo 5 vuotta. Lääkkeet ja terapian lopetin. En halua parantua.

• näimpä

Ikä: 18
      Pisteet: 43

Elämä on..

• tytrs

pisteet: 41

Lääkitys on nyt ollu tammikuusta lähtien, eipä näytä auttavan.. Siitä oli apua ko olin viikon suljetulla osastolla!

• {Ö..Ö}
        tytrs kirjoitti:

pisteet: 41

Lääkitys on nyt ollu tammikuusta lähtien, eipä näytä auttavan.. Siitä oli apua ko olin viikon suljetulla osastolla!

Käytit testin tekemiseen 11 minuuttia 30 sekuntia. Testipistemääräsi on 39.

Jos pisteiden yhteismääräksi tulee 17 tai enemmän, lääkärin puheille menoa suositellaan.
        Masennus luokitellaan lieväksi, keskivaikeaksi tai vaikeaksi.
        Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon.

Terveyskeskus ei apua anna.

• {Ö..Ö}
        {Ö..Ö} kirjoitti:

Käytit testin tekemiseen 11 minuuttia 30 sekuntia. Testipistemääräsi on 39.

Jos pisteiden yhteismääräksi tulee 17 tai enemmän, lääkärin puheille menoa suositellaan.
        Masennus luokitellaan lieväksi, keskivaikeaksi tai vaikeaksi.
        Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon.

Terveyskeskus ei apua anna.

Nuo testit raivostuttaa siksi, että minulla paino on noussut vuodessa 22 kg.

Väitän että monella masennus toteutuu syömällä lohtua ja yksinäisyytä.
        menen katsoon Amya.

• lollolllollo

on tehty vain muodollisuudeksi ja lääketehtaita varten. Tri Beck edusti tiettyä lääketehdasta ja on edesauttanut kognitiivisen terapian leviämisen maailmalla. Kognitiivinen tarkoittaa tiedonantoa, tiedonkäsittelyä ja tiedonjakamista, jolloin tietoa siitä, että masennukseen kuuluvat tietyt oireet niin ne jokainen tietää itse. Ei masennuksen havaitsemiseen tarvita mitään ruksiruutuun systeemiä ja Beckin perin juurin yksinkertaista kyselykaavaketta. Tavallaan psykiatria on saanut siitä itselleen meriitin. Tavallinen ihminen huomaa jo toisesta, milloin joku on masentunut puhumattakaan psykiatrista, joka on ilman Beckin testejä koulutettu näkemään heti masennuksesta kärsivä, lievemmänkin masennuksen ja alakulon homaavaksi lääkäriksi. Beckin testin sat vain siitä syystä täytettäväksesi että tuntisit paremmin olevasi asiantuntijan pakeilla.

Olette melkoisen yksinkertaisia,....anteeksi kommenttini, mutta putkiaivojakin voi kehittää.

• lollolllolllooollooo

testin täyttävät saavat kaikki jonkinmoisen lääkityksen, koska normaaleja tuloksia ei siitä saa, jos on psykiatrille asti mennyt Beckin testin täyttämään. Joten pillerit poskeen ja väsymisiin. Niinhän se homma menee. Eli siis apteekin kautta kotiin ja Beckin testi kerran kertoi, että oot masentunut. Hallelujah tieteen. Pitääkö tiede ihmistä noin tyhmänä, hui,hui,...

• jenna-maria

Ikää 25 ja tulos 29... Kai se paikkansa pitää. Lääkkeitä oon kokeillut, mutta lopetin sivuoireiden takia. Muutenkaan usko pelkkään lääkitykseen. Terapiaan tästä kai pitäis mennä... joskus

• {Ö..Ö}

Minä taas uskon, että minä itse olen paras sen lapsen ja nuoren auttajan joka kerran olin.

Uskon myös olevani se joka parhaiten osaa arvioida avioeroni syyn ja todeta sen päteväksi.

Lienen ainoa joka on nähnyt sen kasvatustyön ja taloudenhoidon läheltä, jonka tein perheelisenä ja yksin huoltajana, ja uskon olevani lähes puolueeton sen arvioinnissa.

Olin myös se joka vähätteli riisti ihan sorsi minua antamatta peräksi tai nostamalla käsiä pystyyn tai pyyhettä kehään. Tällä ansaitsin, läheimmäisten niin suvun kuin kavereiden ja tuttavien vahvan uskon, olen tuki turva taakankantaja ja vippikassa eli se käsikassara joka asiaan.

Kun lopulta opin sanonaan; ei, minä en jaksa kykene enkä halua, tarvitsen ihan omaa aikaa. Kuivuivat suhteet kasaan, kuin pyy maailman lopun edellä.
        No kutsuja ei tule, en leivo kokkaa tai tiskaa tuttujen juhlissa, en tee talkootöitä tutujen tonteilla..

Hassua, etä tunnen siitä ihan syylisyytä toisinaan. No kukaan ei kysynyt ehdinkö pestä omat ikkunani tai mattoni ei myöskään tarvitse puolustelle sähkölaskuani kun en kokkaa siihen muille.

Mutta harrastukset on vielä osattva hoitaa niin ettei jokainen tuttu usko mini väsäävän myös hänelle neuloksia ompeluksia ja erillaisia askarteluita.. Hupia sain mm. n. 10 kpl tyhjää kahvipussia josta olisi pitänyt tehdä tuojille kori.

Minulla on yhä Rooli jonka sain lapsuusperheessä kaikkien palkaton arvoton piika. Kasvoin siihen rooliin elämäni ensimäiset 19 vuotta eikä seuraavat 42 vuotta ole sitä kyeneet mitätöimään, tunnen syylisyytä vaateiden edessä.
        .
        .

• kohta lähdössä
        {Ö..Ö} kirjoitti:

Minä taas uskon, että minä itse olen paras sen lapsen ja nuoren auttajan joka kerran olin.

Uskon myös olevani se joka parhaiten osaa arvioida avioeroni syyn ja todeta sen päteväksi.

Lienen ainoa joka on nähnyt sen kasvatustyön ja taloudenhoidon läheltä, jonka tein perheelisenä ja yksin huoltajana, ja uskon olevani lähes puolueeton sen arvioinnissa.

Olin myös se joka vähätteli riisti ihan sorsi minua antamatta peräksi tai nostamalla käsiä pystyyn tai pyyhettä kehään. Tällä ansaitsin, läheimmäisten niin suvun kuin kavereiden ja tuttavien vahvan uskon, olen tuki turva taakankantaja ja vippikassa eli se käsikassara joka asiaan.

Kun lopulta opin sanonaan; ei, minä en jaksa kykene enkä halua, tarvitsen ihan omaa aikaa. Kuivuivat suhteet kasaan, kuin pyy maailman lopun edellä.
        No kutsuja ei tule, en leivo kokkaa tai tiskaa tuttujen juhlissa, en tee talkootöitä tutujen tonteilla..

Hassua, etä tunnen siitä ihan syylisyytä toisinaan. No kukaan ei kysynyt ehdinkö pestä omat ikkunani tai mattoni ei myöskään tarvitse puolustelle sähkölaskuani kun en kokkaa siihen muille.

Mutta harrastukset on vielä osattva hoitaa niin ettei jokainen tuttu usko mini väsäävän myös hänelle neuloksia ompeluksia ja erillaisia askarteluita.. Hupia sain mm. n. 10 kpl tyhjää kahvipussia josta olisi pitänyt tehdä tuojille kori.

Minulla on yhä Rooli jonka sain lapsuusperheessä kaikkien palkaton arvoton piika. Kasvoin siihen rooliin elämäni ensimäiset 19 vuotta eikä seuraavat 42 vuotta ole sitä kyeneet mitätöimään, tunnen syylisyytä vaateiden edessä.
        .
        .

Testipistemäärä 47. terapiassa, lääkkeistä kieltäytynyt koska ei oleapua ollut, päinvastoin. efexor lihotti helvetisti ja vei seksikyvyt, samoin muidenkin valmisteiden kanssa. menee tukkooon yms, EIKÄ POISTA ONGELMAA vaan peittää sen. hirveästi sivuoireita yms.

jotenkin mennyt vaan luottamus ihmisiin aika totaalisesti. lapsuuden kotiolot hirveitä, ivaamista, syyttämistä, olemista vanhempien mieliksi, opetettiin pelkäämään ja häpeämään. täysikäiseksi päästyäni alkoholi auttoi pääsemään yli psyyken vaurioista aiheuttaen vain enemmän kurjuutta kun selvät hetket koitti. töissä sai painaa useaa eri hommaa toimien heittopussina eri jobien välillä enkä minä raukka osannut/uskaltanut itseäni puolustaa. otin sittemmin loparit ja jäi aikaa. löysin lopulta itseni uudestaan koin vaikka mitä. opin että ihmiskunta tekee monelta kantilta katsoen itsemurhaa. asia joka ei monille mene jakeluun. opin ihmisen psyykestä oman käden kautta, opin tuntemaan oman mieleni, näkemään tunteet ennenkuin jouduin niiden varaan. elämä meni tylsäksi. on kuin olisi ainoa aikuinen tässä maailmassa joka jostain tajuaa, muiden jatkaessa radallaan, sitä samaa järjetöntä menoaan.

ei vain enää jaksa tätä, on niin irrallinen olo ympäröivistä ihmisistä, niin kaukana kaikesta.

• jurppii

En vain nähnyt mitään tuloksia missään tuolla sivulla. Yksi lääke minulla on joka tehoaa hyvin. Psyk sair hoit luona joskus harvoin käyntejä. En tunne itseäni kauhean masentuneeksi, mutta ehkä alakuloiseksi ja jonkin verran tylistyneeksi.

• 7+10

37 pistettä ja 22-vuotias olen. oon tehny saman testin muutaman kerran mielenterveystoimistos ja diagnosoitu vaikea masennustila. tiiä sitte ton testin vai muun perusteella...

• eiåle

52 pistettä ja ikää 27-vuotta. juuri diagnosoitu pitkäaikainen debressio määrittämätön paniikkihäiriö. diagnoosia edelsi itsemurha yritys viime viikolla. nyt tässä pitäisi jaksaa leikkiä halukasta terapiaan ja niiin naminami positiivista ihmistä jonka asiat "varmasti" paranee.
      Todellisuudessa sanotaanko että seuraavaa kertaa odotellessa.

• ekkfpdskflaö

ikä 15
      pistemäärä 46

hmmm ei oo mitää ku en kellekään mitään sano, eikä oo ketään kelle sanoo.

• venla72_

Testipistemääräsi on 16.
        Ikä 36v
        Olen ollut huomaavinani että olotila on parempi ja piristyneempi. Jos kus tietysti menee matto alta väkisinkin, mutta yritän mä tasapainoilla pystyssä.

• masennus?

ikää 15 vuotta
      pisteitä 63

ja ne sanoo mulle etten tarvii lääkitystä, että voin ihan hyvin....

• fhra,,,,

Tein testin ja nolla pistettä.

Mikä hoopo testi tuo on. Kommentteja.

• venora

Ikä: 14
      Testipistemääräsi on 22.

• qqqwwq

Ikää 26 v
        Testipistemäärä: 31

Lääkitys on mutta ei muuta vaikka kaipaan ja olen pyytänyt. Huudot häipyvät jonnekin:(.

• ytkd

ikä 20 v
      tulos 36

• j323

Jeesus Kristus on Jumala ja olet Hänelle niin arvokas ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat kaikki syntisi anteeksi ja IKUISEN elämän !!!
        Lue Raamattua!
        "Jokainen joka huutaa avukseen Herran nimeä pelastuu" Room.10:13

• 45 pistettä 57 v.
        j323 kirjoitti:

Jeesus Kristus on Jumala ja olet Hänelle niin arvokas ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat kaikki syntisi anteeksi ja IKUISEN elämän !!!
        Lue Raamattua!
        "Jokainen joka huutaa avukseen Herran nimeä pelastuu" Room.10:13

Eikö näiltä jeesuspelleiltä saa rauhaa missään!

• xcandi

noitten testien kysymyksiin. tuntuu että joutuu samalla valehtelemaan.

• yk-sinn

Testin tuloksena 40 pistettä. Armeijassa diagnosoitu vaikean masennuksen keskivaikea taso vuonna 2006. Ei jatkotoimenpiteitä. Ja olotilat vaihtelee päivittäin ihan laidasta laitaan melkeinpä tuntien välein.

• no one
        yk-sinn kirjoitti:

Testin tuloksena 40 pistettä. Armeijassa diagnosoitu vaikean masennuksen keskivaikea taso vuonna 2006. Ei jatkotoimenpiteitä. Ja olotilat vaihtelee päivittäin ihan laidasta laitaan melkeinpä tuntien välein.

Sain testistä 55 pistettä. Ja olen 16 vuotias. Haluaisin kyllä hakeutua johonkin hoitoon, mutta en usko sen hyödyttävän mitään. Sen verran kauan olen ollut synkkien ajatuksieni kanssa yksin, etten jaksa enää kauaa.

• humh

Lienee syytä huomata, että korkea pistemäärä beckin masennustestistä ei ole synonyymi masennukselle. Tokihan se antaa viitteitä suuntaan tai toiseen, mutta asia tuskin on niin yksinkertainen, että jokainen, joka tuosta pisteitä saa hiemankin liikaa olisi masentunut.

Itselläni pistemäärä tuosta vaihtelee varmaan päivittäin sen mukaan millä tuulella milloinkin satun olemaan.

• minulla

vaihtelee masennus keskivaikean ja vaikean välillä, nyt on taas vaikeampaa. Olen joskus apua yrittänyt hakea mutta lääkkeet sysättiin kouraan eikä Kelan kuntoutus oikeen innosta, joten tässä sitä ollaan samojen ongelmien kanssa. eniten vituttaa se, että tietää että itsestä olisi vaikka mihin jos jaksaisi ponnistella. Mutta kun ei ole mielenkiintoa :( Uuteen ammatiin liittyen on jonkun verran ja toivottavasti siitä tulee jotain. Jos ei niin en tiedä olenko enää elossakaan vuosien päästä. Vituttaa kaikki tyhmät ihmiset. Haluaisin vaan löytää yhden ainoan fiksun ja viisaan ihmisen näiden miljardien akanoiden keskeltä, jotta voisi kokea olevansa yhdessä jonkun kanssa eikä aina niin saatanan yksin.

• skulljuice

Pisteet: 60. Vittu 60. :O

...Jjjjjjoooooo. Yritinhän mä tässä viikko takaperin hakea osastolle mutta ei ottaneet. Vitun kestohymy, hymyilen tahtomattakin ja saatananvittu oikeasti en jaksa kun ihmiset saa musta heti ihan vitun terveen kuvan vaikka mulla olisi miten paha olo.

• he he heeeeipodei

Jolla kaikki on aina hyvin ja hymyssäsuin. Tiedän tunteen, voi myös olla sulkeutunut personaalisuushäiriö. Aivojesi oma "suojelumekanismi". Osastoille on hyvin vaikea päästä. Muistan taanoin Tampereella bussin penkkiin oli kirjoitettu "mitä v*ttua pitää tehdä jotta pääsee hoitoon? Tappaa itsensä?" Tuntui oikein pahalta lukeakkin se... Olin itse samanlainen... Tosin nyt menin lääkärille ja sanoin asiat kuinka on .. sanoin ihan suoraan että terapiaan haluaisin ja jos pahalta vaikuttaa niin osastolle.

• 11+16=

pisteet 38, ikä 22, nainen

• tyttö-ysineljä

56 pistettä
      ikää 15v

• Masentunut^^

Oon 12 (vasta) ja 44 pistettä.
        Oon kyl aina tosi masentunu...
        Ei mul kyl mitää pitäs olla .. Tai en tiiä :o

• ...............

28-vuotias ja 37 pistettä

• jaaaahaaas

Jotenkin hölmöä, että pisteisiin vaikuttaa se, uskooko kohtaloon. Ei tällaisten uskonnon piiriin kuuluvien asioiden pitäisi vaikuttaa.

• zz

ikä 18
        pisteitä 39

• bloody_wolf
        zz kirjoitti:

ikä 18
        pisteitä 39

ikä: 13
        tulos: 50 pistettä

Joo pitäis varmaan hoitoon mennä, mutta en vain kykene enkä luota ihmisiin...

• fdsafd

32 pistettä... Kyllähän sitä jo viime keväänä lääkäri epäili että oon lievästi masentunu ja sen jälkee itestä tuntunu että on menny vaa pahemmaks. Se ois halunnu että mä meen puhuu jonkun kaa ja teen siel masennustestin mutta en mä ikinä menny. Ois ehkä kannattanu. Kannattais ehkä vieläki. En tiiä. Ja ei kiinnosta. Mikään ei kiinnosta mua enää mun omassa elämässä eikä kyllä toistenkaa elämässä. Kuolema olis mulle paras juttu.

• D.a.r.k.s.o.u.l

Olen ollut vakavasti masentunut,olen aikoinaan yrittänyt itsemurhaa, olen ollut hoidossa ja syönyt lääkkeitä ym. mutta mistään siitä ei koskaan ollut oikeasti apua.

Nykyään syön vain vitamiineja ja olen itse muuttanut elämäni suunnan.

" Testipistemääräsi on 14."

http://masennus.nettisivu.org

• minää.

ikä : 15v
      tulos : 48

elämä on ..

• B

20 v. nainen ja 51 pistettä. Itsemurhaa koittanut ja itsemurha mielessä päivittäin. Viiltelen ja joskus käytän lääkkeitä väärin. Syömishäiriöt on myös pyörinyt kuvioissa monta vuotta. Mitään hoitoa en ole saanut, koska en sitä uskalla hakea. Äitini on luvannut hoitaa psykiatrin ajan, mutta vuoden päivät olen sitäkin turhaan odotellut. Ei näytä paljon tyttären terveys kiinnostavan.

Ei tämmöistä voi kukaan jaksaa.

• eikukaan

Ikää 23, tulos 44, enkä PÄÄSE terapiaan vaikka haluaisin.

• dawg87------

Hei B, cheer up. Täähän on mahtavaa elää suomessa. Kaikki on mahdollista. Kelappaaka sitä kun jotkut ihmiset on oikeasti tosi paskana jopa täällä suomessa. Lapset jotka on lastenkodeissa elämänsä. Ihmiset jotka on syrjittyjä koko kouluaikansa. Ihmiset joita kiusataan työpaikallakin. Ihmiset jotka ovat "erilaisia". Maa on täynnä vihaa ja pettymystä. Ottakaas hyvä matka vaikka indonesiaan ja ottakaa uusia asioita ja ideoita kiikariin.

Terveisin: Ihminen joka on kaikkea yllä, Lastenkoteja, koulukiusaus/syrjintä, asunnoton, työtön (syrjitty siis edelleen)joihinkin pilleriseuroihin kyllä tosin olen välillä kelvannut. Jos B haluat jutella niin laita sähköpostia dawg87(at)suomi24.fi .
        Eipä minunkaan apua kukaan vielä ole halunnut :/

• 18+1

Tein testin 2 krt peräkkäin. Ekalla kertaa ajattelin positiivisesti, mitä kaikkea voin yrittää vielä tehdä ja muuttaa, tokalla kertaa vittu mikään ei koskaan muutu-periaatteella. Pisteet 15 ja 31. Ehkä "oikea" pistemäärä mulle olis siis 23. En tiedä olenko masentunut, mutta jotain pientä kestovitutusta on ollut vuosia.

(Mies ja ikää tuplasti tuon nimimerkin verran).

• häiriöinen

Ikää 30 vuotta testin tulos 41. Kaksi viikkoa sitten lääkärillä lähes sama testi, hiukan uudistuneempi versio tosin pisteitä 43

Kuudes vuosi lääkkeillä, viides vuosi terapiaa, kolmas vuosi sairaslomalla

Nainen

• dalkgjföa

ikä: 15
      pistemäärä: 36

nojaaa ei kukaa ees tajua minusta ku oon aina ilonen melkeimpä(=

• ------.

masennustesti ei ole luotettava. Se on kehitelty vain suuntaa anatavaksi ja lääketehtaita palvelemaan. Luotettavampi tieto on teidän itsenne lääkärille kertomat tuntemukset.

• a.n.j.o

33 pistettä... mitä olisi mahtanut tulla jos ei olisi lääkitystä.

• sisulla satana

Sain 35 tuosta testistä silti pystyn vielä nippa nappa peittämään ulkopuolisilta masennuksen.. elämäni on muutenkin ristiriitoja, kipua ja luopumista tärkeistä asioista keskimääräistä enemmän, niiden miettiminen vie energiaa ja masentaa. Eri lääkärit tyrkyttäneet masennus -kipukynnyksen nosto -ja muita särkylääkkeitä jo niin kauan minulle että voidaan puhua jo vuosikymmenistä. Enkä suostu syömään niitä vieläkään, muutamaa kokeillut ja lopetanut sivuvaikutusten takia. Inhoan lääkkeitä! Ennemmin sitten kuolen kuin suuhuni laitan. Ja töitä teen niin kauan kuin tämä masentava masentunut ruumis tottelee ja pääsen töihin.

• Avuntarpeessa

Ikää 20 ja pisteitä kertyi 37. Olen lykännyt lääkärille menoa tähän asti, mutta pakko tässä on alkaa nyt jotain tekemään.

• emotion

Meikäläisellä on ikää 13.v ja pisteet 55.

• eipäyllättänyhtään

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 15 sekuntia. Testipistemääräsi on 48.

Ikä 36

• masennushoitaja?
        eipäyllättänyhtään kirjoitti:

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 15 sekuntia. Testipistemääräsi on 48.

Ikä 36

On kuin yhdellä autolla ajaisi tuhannet ihmiset ja heidän mielipidettä kysyttäisiin. Ihmistä ei voi yhdellä ja samalla testillä katsoa. Menkää sinne lekurille jos tuntuu masentavan... Nämä testit kannattaa jättää ammattilaisen tulkittavaksi ja kyseltäväksi !

• F32.10 + Z73.0

Tulokseksi 21 (tein tuon testin psykologin luona, ja parissa kysymyksessä oli hieman enemmän vastausvaihtoehtoja)
      ikä 25

Nyt lääkitys päällä ja tosiaan psykologin juttusille olen päässyt

• ...

Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 25 sekuntia. Testipistemääräsi on 17.
        ikää on 19. äidillä pahoja mielenterveyden ongelmia, itse koulukiusattu koko sen ajan mitä on kouluissa ollu. ja pienkuokalla opiskellu.

terapiat käyty läpi, ne eivät kiinnosta enään. samoin osastotutkimukset ym...
        hmm vai että pitäis mennä juttusille? njaa no niin eipä oikeen kiinnosta tai uskalla... on tää elämä jännää!

haaveilen itsetuhosia juttuja, viillely en oo ikinä. kaiversin kyllä kämmeneen kuvan jokunen aika sitten. miltäköhän tuntuis kun jalkaan ammuttais, sitä oon aina miettiny.

en oo kauheen sosiaalinen, taino se riippuu mielialasta mutta yleisesti, en niin sosiaalinen kun normaali. kyllä noita kavereita on mutta jostain syystä enemmän haluu olla omissa oloissa, mutta sitten kuitenkin on sellanen yksinäisyyden tunne. en oo ikinä osannu arvostaa itteeni tjn... vois se olla ihan kivaa asuu vaan yksin jossain metän keskellä vaikka parin haukun kanssa. siinä olis mun kaverit ja niille vois kertoo kaikki syvimmätkin salaisuudet pelkäämättä et ne kertoo eteenpäin.

kuolema, se kiehtoo valtavasti. sen näkeminen tuottaa myös hyvää mieltä. kuolemaa en pelkää mutten oikeen ymmärräkkään sitä kait...
        raivokohtaukset lapsena, ne oli aika jänniä kun niitä miettii. mitä kummallisimmista syistä ne tulikaan. ai niin ja sitten niin lapsuus ei himassakaan ollut mitään kauhean kivaa, juuri tuo äidin tila. karkailin kotoa ja se ei ollut harvinaista. kerran sai poliisitkin olla etsimässä. aina kun tein jotakin väärin niin huudettiin valtavasti, tukistettiin, revittiin korvasta ja kyllä se remmikin persuksille lävähti todella useasti, saattoi jopa parikin kertaa päivässä.

ja asioiden unohtelu! äskenkin oli mielessä vielä jotakin lisättävää mutten enään muista, enkä sen kummemmin jaksa alkaa miettimään. sen pituinen oli tarina THE END...

• Ms.Stalkkaaja
        ... kirjoitti:

Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 25 sekuntia. Testipistemääräsi on 17.
        ikää on 19. äidillä pahoja mielenterveyden ongelmia, itse koulukiusattu koko sen ajan mitä on kouluissa ollu. ja pienkuokalla opiskellu.

terapiat käyty läpi, ne eivät kiinnosta enään. samoin osastotutkimukset ym...
        hmm vai että pitäis mennä juttusille? njaa no niin eipä oikeen kiinnosta tai uskalla... on tää elämä jännää!

haaveilen itsetuhosia juttuja, viillely en oo ikinä. kaiversin kyllä kämmeneen kuvan jokunen aika sitten. miltäköhän tuntuis kun jalkaan ammuttais, sitä oon aina miettiny.

en oo kauheen sosiaalinen, taino se riippuu mielialasta mutta yleisesti, en niin sosiaalinen kun normaali. kyllä noita kavereita on mutta jostain syystä enemmän haluu olla omissa oloissa, mutta sitten kuitenkin on sellanen yksinäisyyden tunne. en oo ikinä osannu arvostaa itteeni tjn... vois se olla ihan kivaa asuu vaan yksin jossain metän keskellä vaikka parin haukun kanssa. siinä olis mun kaverit ja niille vois kertoo kaikki syvimmätkin salaisuudet pelkäämättä et ne kertoo eteenpäin.

kuolema, se kiehtoo valtavasti. sen näkeminen tuottaa myös hyvää mieltä. kuolemaa en pelkää mutten oikeen ymmärräkkään sitä kait...
        raivokohtaukset lapsena, ne oli aika jänniä kun niitä miettii. mitä kummallisimmista syistä ne tulikaan. ai niin ja sitten niin lapsuus ei himassakaan ollut mitään kauhean kivaa, juuri tuo äidin tila. karkailin kotoa ja se ei ollut harvinaista. kerran sai poliisitkin olla etsimässä. aina kun tein jotakin väärin niin huudettiin valtavasti, tukistettiin, revittiin korvasta ja kyllä se remmikin persuksille lävähti todella useasti, saattoi jopa parikin kertaa päivässä.

ja asioiden unohtelu! äskenkin oli mielessä vielä jotakin lisättävää mutten enään muista, enkä sen kummemmin jaksa alkaa miettimään. sen pituinen oli tarina THE END...

Ikää:13
        Pisteet:56
        Olen kyllä ihan oikeasti masentunut ja poden lääkärin mukaan vaikeaa masennusta..

• Ylläksellähohoiii

laboratoriokokeet ynnä biolääketieteelliset menetelmät aivotutkimuksineen ovat niin pitkälle kehiteltyjä ettei pelkän Beckin testin tuloksen perusteella saisi todellakaan määrätä lääkkeitä. Varma näyttö verikokeella tai muulla vastaavalla kertoo totuuden tarvitaanko lääkettä vaiko ei. Beckin testi on mustaa valkoisella oleva niin sanottu kirjalliseen muotoon puettu haastattelu ja vastaukset saattavat muuttua samalla ihmisellä viikottain. Myöskin masennus on mielialan vaihteluun kuuluva, eikä välttämättä kaikilla lainkaan mikään todellinen aivosairaus. Mikäli kliiniset kokeet antavat hyvät tulokset, niin puhutaan surureaktiosta, joka vaihtelee lievästä voimakkaaseen. Kaikki ei siis ole sairautta.

Eli esim. jos lähiomaisesi kuolee, niin väitätkö itselläsi olevan masennussairauden, johon tarvitset lääkettä vaiko surureaktion?????

• scorpiongirl

Käytit testin tekemiseen 2 minuuttia 46 sekuntia. Testipistemääräsi on 17.
      Ikää 19. Perjantaina on aika psykologille..

• ttyyggereegere

Ikäni 18vee. Tulos 17 pistettä.

• missmarzu

Oon 13.v. Pisteet 40. Eilen olin kännissä koulussa, et joku huomais kuinka huonosti voin. Kaverit vei mut kuraattorille. Nyt kaikki tietää. Mutta kun jo sanottiin: "Kaikilla ei voi mennä hyvin."

• niiiiinpäniin
        missmarzu kirjoitti:

Oon 13.v. Pisteet 40. Eilen olin kännissä koulussa, et joku huomais kuinka huonosti voin. Kaverit vei mut kuraattorille. Nyt kaikki tietää. Mutta kun jo sanottiin: "Kaikilla ei voi mennä hyvin."

Käytit testin tekemiseen 1 minuutin 44 sekuntia. Testipistemääräsi on 58.
        Ikää 28v, diagnoosina vaikea masennus. joten eipä tulos yllätä. Ehkä vaan se että oli noinkin korkea (pistemäärä siis). Osastolla oli 45. Joten ei kai se tästä ole parantunutkaan.. Tänään nostettiin sertraliini lääkitystä. Muuten menee abilify ja lamictal. Ahdistukseen opamox. Nukkumiseen circadin ja tenox..

• johnu

ikä 27, pisteet 41 ja tämä vahvalla lääkityksellä ja lääkäri sanoi, että lääkitys ei anna mielialan mennä tuon alemmaksi, vaikkei sitä kohotakkaan. Ennen olen saanut melkein täysiä pisteitä.

• Asenteesta kiinni

Siis näistä testeistähän saa juuri sellaisen pistemäärän kuin mitä lähtee hakemaan.

Jos sua nyt just tänään masentaa ja siiipi on maassa, niin kyllä vastaukset on ihan erilaisia kuin aurinkoisena päivänä.
      Ilman noita testejäkin jokainen tietää, että kun ei huvita, niin silloin ei huvita ja silloin ei pitäisi yrittääkään saada hirveästi aikaan. Sitten kun ei masenna, niin sitten mennään pikkuhiljaa eteenpäin.

Mitä se auttaa tehdä tuollainen testi, kiikuttaa se lääkärille ja lääkäri sitten niiiiiin viisaana ihmisenä lukee lappusesi ja toteaa "Kas olet vaikeasti masentunut, annanpa sinulle päätäsi sekoittavaa ainetta ja saikkua, jotta saat maata kotona muutaman viikon, jotta unohtaisit hetkeksi pahimmat ristiriidat elämässäsi."
      Sitten ihmiset kuvittelee, että ne on nuo testit ja lääkkeet ja saikut, jotka tekevät elämästä paremman, kun muutaman kuukauden päästä, kun kevätaurinko paistaa, he ovat tarpeeksi hyvässä terässä ihan muutenkin ajatellakseen jotain puuhailevansakin elämänsä hyväksi.

Ihmistähän auttaa eniten se, ettei "kurkota kuuseen", tyytyy vähän vähempään, lepää tarpeeksi, syö terveellisesti ja toimittaa päivittäiset askareensa enempää miettimättä, että onko tästä nyt hirveästi hyötyä ja mitä minä nyt tästä saan.

Elettävä on, asioita on tehtävä, jotta saisi leivän ja katon päänsä päälle ja siinäpä se sitten onkin. Se miten elämänsä kohtaa, on aika pitkälle ihan asennekysymys.

• johnu

Juu, on kaikenlaisia pysyviä sairauksia, joissa masennusta tulee seurata ja siihen ei huvittaminen tai päivä vaikuta. Mutta joo, testit on vain suuntaa antavia, mutta kertovat ne nyt jotain. Ja siis lääkäri itse tekee testit, ei sinne mennä valmis testi kädessä.

• ahhaaaaaa

... viisaista sanoistasi, minkähän takia silti tuo kevät aurinko ja oma asenteeni ei ole minun masennustani "poistanut?" Ja nämäkö korjaavat sen, etteivät aivoni tuota tarpeeksi serotoniinia?
        Minun pitäisi siis nyt "kaiken järjen mukaan" olla täysin terve ihminen ja pystyä jatkamaan elämääni?
        Luuletko tosiaan, etteivät ihmiset jotka masennusta potevat ole tulleet ajattelleeksi kaikkea mahdollista, joka voisi heidän olotilaansa parantaa? Asenteesta lähtien.

Tottahan se on, että kaikkia masentaa joskus ja se kuuluu elämään, mutta vakava masennustila ei katoa sillä, että menet ulos katsomaan kevät aurinkoa ja yrität muuttaa vähän asennettasi.
        Suosittelen sinulle aiheeseen kuuluvaa kirjallisuutta, ehkäpä muutat mielipidettäsi kun tiedät asioista enemmän.
        Ps. Tätä "naurettavaa" testiä käyttävät lääkärit, sairaanhoitajat jne.

• kausimasistelija

ikä 48 pisteitä 53!!kerranki jostain kunnon pojot...kaikesta huolimatta työelämäsä,terapeutilla käyn,lääkitystä ei oo..näillä mennään

• babyloncrashes

ikää löytyy 19 ja joka kerta pistemääräni on 50-55

• Helpottunut

sain 57. Ikää 40 v.

• ei yllättäneet

Ikä 49v ja pisteet 41. Vaikea masennus diagnoosina ja lääkkeitä roppakaupalla, sekä ryhmäterapiaa että psykologin tapaamisia.

• tfjrdsjuk

Ikä: 16

Tulos: 53

Joo... toivottavasti koht pääsen siihe terapiaa minkä psykologi mainitsi.

• gigigugu

Pisteitä tuli 34. Olo on jo paljon parempi puoli vuotta sitten. Pari vuotta sitten sain 48, kun olin suljetulla 6kk. Yllätyin, että pisteiden mukaan olen vieläkin vakavasti masentunut. Tämä olo on ihan siedettävä verrattuna aiempaan. Luulin, että tulee lievästi masentunut. Kaitpa se ihan pohjalla käynti on saanut pienetkin saavutukset, kuten paniikittomat tai ahdistamattomat päivät tuntumaan positiivisessa mielessä isoilta, vaikka kovin suurta muutosta mielialassa ei ole. Sellaiset päivät antavat voimaa yrittää eteenpäin. Ahdistuspäivä toisensa perään syö ihmistä kyllä sen verran, että sitä väkisinkin jossain vaiheessa ajautuu ajatukseen päivien päättämisestä. Onneksi ei ole nyt sellaisia ajatuksia.

• E-87

55 pistettä?... Viimeksi kun tein syksyllä, tulos oli 48. Ilmeisesti ilman lääkkeitä tila pahenee, vaikka luulin toisin.

Ei tämä vaikea masennus kai ikinä paranekaan. Eikä kukaan ota tosissaan tätä, eli on ihan turha ottaa yhteyksiä lääkäriin tai keneenkään, sen oon huomannut. Ja oon itsekin päättänyt vain luovuttaa.

• sdfghgfdsfg

Jokin aika sitten sain tuloksesksi 10 pistettä. Ja siitä toisesta testistä neljä pistettä. Aikoinaan sain aika hurjiakin lukuja. Lääkkeet lopetin pari kk sitten ja olo on kohtalainen, mutta vieroitus oli kyllä helvetillistä. Eikä yhtään kontrolliaikaa lääkärille vaikka yhdessä sovittiin lopettamisesta, aika likellä oli etten päästänyt itteäni päiviltä. Vaan nyt on jo kevyempi olo, aika näyttää olenko parantunut oikeasti vai onko kyseessä hyvä vaihe, näinkin on joskus käynyt. Nyt toiveikkaana etiäppäin.

• sdfghgfdsfg

Niin ja olen 24 v, pari vuotta on mennyt masennuksen kanssa painiessa.

• asdfghjj

itselläni tuloksensa oli 57.

• 5555553333333

te ootte kyllä perseestä, ryvette itsesäälissä aikuiset ihmiset, mistä noin heikkoja ihmisiä oikein helvetti tulee

• Depressed.

Joo meehä ite rypee sihe itsesääliis, masentuneena ei voi välttämättä hankkia apua, kunon niin heikossa kunnossa.

Ikä: 15
      Pisteet: 67

Ja tämä ei ole feikki vaikka nuori olenkin.

• hartzi90

Ikä: 21
      Pisteet: 37

• SärkynytVaasi

Pisteitä tuli 42, ennen hoitojaksoa suljetulla noin kk sitten pisteitä oli yli 50. Ikää kohta 32, diagnoosin sain viisi vuotta sitten, sairauslomalla ja kuntoutustuella olen ollut siitä asti. Takana on myös kolmen vuoden psykoterapia, nyt vuosi sen loppumisesta. Päivä kerrallaan mennään eteenpäin.

• dfgdhgj

Ikä: 20
      Pisteet: 42

Jaahas... pitäiskö tässä jotain apua hakea/saada...

• ghjfcdjkuk

oon miespuolinen 17w
      ja pisteitä tuli 19. eipä ole kovinkaan paljon yli 17 joten ei mielestäni ole syytä hakia apuja.

• onnetonluuseri

täällä naispuolinen 16v.
      testistä sain 32 pistettä ja kehotetaan lääkärin puheille menoa.. ongelmana on etten pysty puhumaan asioistani kenenkään kanssa EDES PARHAAN KAVERINI! :S tuntuu että pää hajoaa.. viiltelykin on ruvennut astumaan peliin... en tiedä mitä tehdä..

• Kallonkutistajatar

Hei.

Ainakin teillä nuorilla saattaa toimia seuraava. Etsikää lähimmän nuorisopsykiatrisen polikilinikan (avohoitoyksikön, joka voi olla muillakin kuin poliklinikka nimellä) yhteystiedot. Poimikaan sieltä sähköpostiosoite (jos yhteystiedoista löytyy henkilö, joka tekee päivystystä, alkuvastaanottoa, niin sille) jollekin hoitavalle ihmiselle ja laittakaa sähköpostia. Viestin ei tarvitse olla tietyn muotoinen; kuvatkaa vaan sitä, miltä tuntuu ja että on vaikeaa tulla vastaanotolle.

Sähköpostitse lähestyminen on nykyaikaa meille työntekijöillekin ja uskon, että saatte vastauksen. Sähköposti voi olla paljon helpompi laittaa, kun lähteä paikanpäälle ja kohdata joku kasvokkain. Jos saatte hyvän vastauksen ja yhteyden, voitte rohkaistua vastaanotollekin. Voitte saada ohjeita, miten olisi hyvä toimia. Terapiaa sähköpostitse ei vielä saa eikä se aina ole todellakaan riittävä kontakti.

Olen itse ollut mielenterveystoimistossa töissä ja muutama hoitosuhde alkoi näin. Mielestäni kaikki keinot saavat oll akäytössä, kun apua pitää saada.

Nuorisovastaanottojen ikähaitari lienee yleensä n. 13-17(18) vuotiaat. Sitä vanhempien hoitopaikka on mielenterveystoimisto. Tiedot löytyvät varmaan nykyään kaikki netistä.

tsemppiä

• icecube123

Mies 18v, pisteitä 26

• phhalee

Nainen, 18v, pisteitä 54. Kenellekään en puhu, koska en vain pysty...

• nivelnukke

20v ja 42 pistettä

Vaikea masennus?
      No mitä tähän nyt voi sanoa. Ei mikään älytön yllätys.

• Normaalieläjä tänään

Olen pian 55-vuotias. Koen toisinaan pientä alakuloa ja aamuisn on vaikea päästä liikeelle, olen illanvirkku. Pistemääräksi tuuli 8. Olen sitten melko tasapainoinen.

• Olen pian 19 vuotta, sain testin tulokseksi 51, enkä käy nykyään terapiassa, koska en jaksa lähteä ja en voi luottaa terapeutteihin. Minulla oli masennuslääkkeet ylä asteella, nyt olen ajatellut jos kävisin uusimassa reseptin omalla lääkärillä, koska tuntuu aamuisin etten jaksa nousta sängystä ylös ja iltaisin menee pitkään ennen kun saan unen päästä kiinni ja en jaksa koulussakaan tehdä oikein mitään, voisinkohan saada siitä pari päivää sairaslomaa kun olen niin väsynyt?

Käytin testin tekemiseen 7 minuuttia 31 sekuntia!

• Juhani30

Ikä: 30
      Testin tulos: 32 pistettä.

Psykologilla tänään puhumassa ensin puhuttuani työterveyskeskuksen hoitajalle, jonka kautta lääkärille jonka kautta psykologille. Suositteli lääkitystä.

Asun yksin, ja haluan olla yksin vaikkakin se välillä ahdistaa. Tapaan ystäviäni silloin tällöin "kun jaksan". Kerroin lähipiirilleni vuosia kestäneen pohdinnan jälkeen. Ero tuli silloisesta tyttöystävästäni n. 5 vuotta sitten. Suhde kesti noin kaksi ja puoli vuotta, Naisellani oli lääkkeiden ja alkoholin väärinkäyttöä. Nyt hän on uudessa suhteessa ja mitä ilmeisemmin tätä ongelmaa sekakäytöstä ei enää ole. Aivan kuin se ongelma olisi minun mukanani kadonnut.

Olen vakituisessa työsuhteessa kuukausipalkalla isossa yrityksessä, jossa olen työskennellyt yli kolme vuotta. Palkkaankin tuli ikälisää puolisen sataa euroa. Eron jälkeen mikään ei enää kiinnostanut. Ei talousasiat, ei ystävät, ei mikään...paitsi työ. Lopulta tuli häätö kaupungin vuokra-asunnosta. Olin silloin vartiointialalla. Vartijalupani uusiminen myös niin ikään unohtui, ja yhteisestä sopimuksesta irtisanouduin. Olin kolme kuukautta työttömänä kaverieni luona. Joskus vanhempani. Sitten jossain vaiheessa työttömyyttä mieleni rauhoittui kun sain omaa aikaa. Maaliskuussa 2008 aloitin tässä nykyisessä työssäni.

Nyt taas on kuuppa täyttä tätä kaikkea paskaa. Ei vaan enää jaksa. Työn paineet, arkielämän perusaskareet ja sosiaalisen elämän vaatimukset ovat lähes ylitsepääsemättömiä asioita, ja kun herään tuntuu siltä ettei oikein jaksaisi tehdä yhtikäs mitään kuin vaan olla ja odottaa että pääsee taas nukkunmaan. Silloin kun on nimittäin helpoin olla. Unta saan hyvin, aina olen saanut. Yleensä. Lapsesta asti olen pään tyynyyn laitettua nukahtanut miltei samantien. Jos olen yli 5 minuuttia nukahtamatta, tuntuu se ikuisuudelta.

Nyt olen tätä kirjoittaessani tullut psykologin juttusilta kun en enää kestänyt vatvoa näitä ajatuksia pelkästään päässäni. Psykologi ei voinut kirjoittaa sairauslomaa, vaan odotan nyt että pääsen työterveyshoitajan lähetteellä Mehiläiseen yleislääkärin luokse, kun en tunne kykeneväni työhön. Työni on varastoalalla. Raskasta niin fyysisesti, kuin henkisestikin. Myös jotkut työtovereistanikin, jotka ovat jotkut ihan mukavia ( olen saanut yhden nykyään parhaista ystävistäni nykyisen työn kautta ) , valitelleet työtahdin ja vaatimusten kiristymistä.

Mietin koko ajan mitä se yleislääkäri oikein aikoo sanoa/määrätä. Työterveyspsykologille on seuraava aika viikolla 15.

Sanottakoon vielä se, että en ikinä kuvitellutkaan kertovani tuntemuksistani kenellekään. Luottamuksen puute on ongelmanani ollut lapsuudesta saakka. Sitä se koko peruskoulun kestänyt henkinen väkivalta teettää.

• -

Ikää on sen 16 vuotta ja pisteitä tuli 58.

Olen käynyt psykologilla joskus vuonna sillisalaatti ja pottumuussi, mutten nyt saa mitään ammattiapua. Enkä kyllä ole haluamassa. Meni usko semmoiseen.

• :(

50p

• rockdog--

Ikää 19 ja pisteitä 36.

Lääkitys on, poliklinikalta kirjattiin ulos, ja pian loppuu koulun tuki. Huonompaan on menossa. En jaksa...

• linni

Aikamoinen masennus kilpailu täällä menossa. Jopa aika naurettavaa. Toisaalta kun on masentunut, niin helpottaahan se oloa, kun saa jotain "todellsta" näyttöä sille, että voi olla kyse todellisesta ongelmasta, eikä vaan omasta huonoudesta. Ainakin omalta osaltani näin. Itse sain 43 pistettä. Olen 21. Kävin terapiassa(tuli kolmen vuoden jälkeen liian kalliiksi, lopetin), on hoitosuhde, on lääkitys. On vaan niin vaikea uskoa siihen, että kyllä asiat voi vielä sujua. Kyllä mä voin vielä saada asioita aikaa mun elämässä ja että kaikki tää epäonnistuminen ja toisarvoisuuden tunne olisi vaan mun päässä. Nojoo.

• F32.2....

46 pistettä ja lääkitys..syynä vuosi sitten menetty terveys ja siitä seuranneet
      vaikeat pysyvät kivut.

• no jee

Nainen, 20 vuotta.
      21 pistettä.

Sain pisteitä vähän verrattuna moniin tässä viestiketjussa. Koko viestiketju tuntuu pelkälle kilpailulle. Mitä enemmän pisteitä, sen "parempi". Masennustestit eivät kerro välttämättä yhtään mitään todellisuudesta.

Olen ollut masennuksen takia kuukauden suljetulla osastolla (nyt olen yölomalla), mitä tuskin pisteideni perusteella uskoisi. Masennukseni on asteeltaan psykoottista. Tunnistan itsestäni psykoottisuuden, mutta en masennusta. Sain muuten samasta testistä vähemmän pisteitä osastolle mennessäni kuin nyt :P

• ....p

20 vuotias nainen, 39 pistettä

Tarkoitus olisi mennä psykologille ja varmasti joku lääkitys aloittaa.
      Tuntuu kyllä että pää on räjähtämispisteessä, nukuttua ei saa millään, painajaiset hirvittäviä jos nukahtaa näen myös harhoja.. Ei pysty ei kykene mihinkään, syytän itseäni kaikesta ja näen vain paskaa kun katson peiliin YÄK!

• Traumatötterö

tervehdys kanssamasentujat. Vuosien varrella pahimmat pisteet joita tuosta testistä oon saanut oli 55 tai niillä nurkilla. Nyt siellä 25-30 tienoilla. Lääkkeitä käyttänyt useita eri merkkejä n.13v. aikana, jotkut toimineet huonosti, jotkut jotenkin, ja nyt taas uudet, Voxra 300mg koitossa. Kiinnostus vastakkaiseen sukupuoleen ainakin palannut kuten myös äkäisyys ja pienimuotoinen aggressiivisuus. Nyt ei ainakaan mieti partsilta hyppäämistä, bussin alle juoksemista tms., eikä ole tullut viilleltyä ainakaan puoleentoista vuoteen. Vaikean/keskivaikean masennuksen kanssa tässä tasapainoillaan ja töissä yritetään pysyä. Toivottavasti joku päivä vaan lievästi masentunut tai jopa ihan terve :). Sitä päivää odotellessa, tsemppiä kaikille!

• qwerty123456

Ikä: 16.v
      Pisteet: 40

Huhhuh...

• 9+14

Ikä 35
      Pisteet 45

• Rikkinäinen

Sukupuoli: nainen

Pisteet: 47

Terapiassa käyty, mutta katkesi kun vaihdoin kaupunkia. Itsemurhaa olen yrittänyt, eli teholle jouduttiin ja sieltä osastolle kahdeksi viikoksi tarkkailuun.

Mutta minusta tuolla tohtori.fi :ssä on parempi tämä BDI-testi, sillä se on lyhennetty versio ALKUPERÄISESTÄ BDI-testistä.
      Tämä testi ei ollut niin hyvä sillä siinä oli monta epäkohtaa, esim painon laskeminen.
      Sillä jotkut ihmiset lihovat masentuessaan, kun alkavat ahmimaan ja tukahduttamaan tunteitaan syömisellä.

• 8-4

Pisteet tuossa testi 33 ja vaikea masennus arviona. Täysi mielihyvän tunteiden katoaminen päällä ja tukahduttavat vihan tunteet puskevat päälle vähän väliä.

Terapiassa parin viikon välein ja lääkityspäällä. Olen miettinyt itsemurhaakin.

• aesrsd

Ikä 46
      Tulos 30

• Dippis

Ikä on 27 ja tulos 7. Onneksi en ole kovinkaan masentunut.

• kilopaskaa

30v ja pisteitä 45

• haittojakinon.ABC

Beckin masennustesti on tarkoitettu lääketehtaita varten ja se ei kerro todellisesta lääkkeen tarpeesta aivoissa yhtikäs mitään. Masentuneiden aivokemiat tulee tarkistaa lääketieteellisin kliinisin kokein, mutta vaikka sihen olisikin mahdollisuus lääkäreillä lääketieteen ja tekniikan yhteistyönä, he eivät teetä mitään kliinisiä kokeita. Mikäli jokainen masennuksesta oireileva testattaisiin ei todellista lääkkeiden tarvetta olisi lainkaan niin paljon mitä nykyään masennuslääkkeitä kirjoitetaan.

Masennuslääkkeillä on haittavaikutuksena tunteettomuus, väsymys, heikotus, pahoinvointi, pyörrytys, unettomuus, sekavuutta toisilla, oksetusta, ripulia ym. ssri -lääkkeen haittana kehittyy pitemmän päälle serotoniinioireyhtymä, mikä aiheuttaa muistamattomuutta, hikoilua, sydämentykytystä,ahdistusta.

JA KAIKILLA MASENNUS JA MIELIALALÄÄKKEILLÄ ON HAITTANA RUOKAHALUN LISÄÄNTYMINEN. HOIDOSSA KÄYNÄT MASENNUSPOTILAAT OVAT LÄÄKKEISTÄ LIHONEET. MASENNUS ITSESSÄÄN EI AIHEUTA YLI KAHDENKYMMENENKILON LISÄKILOJA.

• hl

Haha tälle testille ei voi kuin nauraa.

Testipistemääräsi on 41.

"Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon." Joo-o en nyt kuitenkaan taida. Olo on itseasiassa parempi kuin vielä vähän aikaa sitten. :D

Onko tässä edes mahdollista saada "terveen papereita"? Alle 17p pitäis saada. Yksi ihminen toistaiseksi tainnut sanoa saanensa alle sen?

Ei ihme että mielialalääkkeitä syö tyyliin joka viides...

• Oköcerrtv

ikä:15
      pisteet:39

• masentunut nainen

Ikä 20
      Pisteet 31

Vakava masennus diagnosoitu yli neljä vuotta sitten mutta tiedän olleeni jollain lailla masentunut jo ennen kymmenen vuoden ikää... 16-17-vuotiaana söin reilun vuoden verran masennuslääkkeitä ja olinkin kuin uudestisyntynyt, tosin en usko sen johtuneen pelkistä lääkkeistä. Nyt muutama kuukausi sitten sain taas saman masennuslääkkeen reseptin terveyskeskuksesta mutta kaikki haittavaikutukset ja lopettamisen jälkeiset vieroitusoireet muistaen päätin kuitenkin olla syömättä niitä. Jonain päivänä rupean niitä kuitenkin taas popsimaan mutta juuri nyt en halua täysin turruttaa kaikkia tunteitani ja aistejani.

• ex

ikä 19, sain 6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vuos sitte oli joku 17!!!!!!!! hei kamoon vähä toivoo tällekki porukalle tääl näin! PERU ON PAREMPI KU SUOMI!!!!!!! hahaahahah

• ElämäPihisee

Ikä 18
      Pisteet 47

En älyy, miten himskatissa mä voin saada noin paljon pisteitä, vaikka olo ei oikeesti tunnu niin pahalle! En varmana mee hoitoon turhan takia

• 6665

ikä 15
      pisteet 42

hyvi menee, elämä menee paskemmi mitä viimeks, no ei oo oikee pahemmi tullu muutoksiakaa. Pitäs varmaa rueta napsii pillereitä jos vaikka elämä muuttus vähäse

• tyttö17

ikää 17-vuotta
      pisteet 47

kerra aikasemmin ollut jo masennus mut nyt ei oo vaa saanu ittestään kii et hakis apua.

• c12c

pisteet 12..taidan olla väärällä palstalla

• Täysin turha testi

Huono testi!

Eihän tuo kerro mitään, jos on ollut masentunut lähestulkoon aina! En tunne itseäni sen huonommaksi nyt kuin koskaan aikaisemminkaan, sillä olen ollut aina aivan sairaan surkea tapaus!

Pisteet 28, psyko teki tuon mulle myös ja valitin sille tuosta samasta asiasta. Toi toimii vain niille, jotka ovat joskus olleet kunnossa.

• vinksinvonksin....

Joo no ymmärräthän sen että testi on suuntaa-antava ja sen tarkoitus on tutkia ns keskivertoa ihmistä, ei mitään ns erikoisempaa tapausta. Testi on siksi "suosittu" masennusmittari, koska sillä oikeasti voidaan saada hyvä kuva missä kunnossa ihminen on. Testi on lyhyt ja yksinkertainen juuri siksi että siihen on kiteytetty tärkeimmät asiat. Ja siitä syystä se ei voi olla ainoa mittari masennukseen. Kunnon arvion tilastaan saa psykiatrin kanssa juttelemalla ja sitten kun todetaan masennus, tärkeintä on se vakavuusaste mikä diagnoosissa lukee.

• tipitiitäkokoloppuyö
        vinksinvonksin.... kirjoitti:

Joo no ymmärräthän sen että testi on suuntaa-antava ja sen tarkoitus on tutkia ns keskivertoa ihmistä, ei mitään ns erikoisempaa tapausta. Testi on siksi "suosittu" masennusmittari, koska sillä oikeasti voidaan saada hyvä kuva missä kunnossa ihminen on. Testi on lyhyt ja yksinkertainen juuri siksi että siihen on kiteytetty tärkeimmät asiat. Ja siitä syystä se ei voi olla ainoa mittari masennukseen. Kunnon arvion tilastaan saa psykiatrin kanssa juttelemalla ja sitten kun todetaan masennus, tärkeintä on se vakavuusaste mikä diagnoosissa lukee.

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 58 sekuntia. Testipistemääräsi on 35.

Olen kohta 30-vuotias nainen. Keväällä testi näytti melkein 50:tä, onneksi laskenut alaspain, vaikka ei vieläkään ole hyvä. Vaikea masennus edelleen.

• jeejeehienoa

pisteet: 47
      en jaksa hakee apuu pitäs vissii

• suolapähkinä

57 älä ulise

• kundi 29v

11 pointsii, vituttaa

• vittumitäpaskaa

Mulla tuli 34 pistettä , ja oon 13 vuotta . Mulla on ollu ennenki masennus .

• Pimpelipom.....

ikä: 20
      pisteet: 39

Jatkunu samaa jo kauan aikaa. Tiedän mikä auttaa mutta ei ole ihmisiä jotka jaksavat. Parisuhteesa kyllä olen muttei mies oikein ole ymmärtäny minun tilaa.

• Arvotonko?

ikä:37 Pisteet: 47

Vuosi sitten oli oma omakotitalo maalla, vakituinen työ, uusi auto, mies, kaks lasta kotona ja koira.

Nyt olen takaisin kaupungissa, irtisanottu vakituisesta työstä lainvastaisesti sairastuttuani vakavaan masennukseen ja ahdistukseen, avioeropaperit allekirjoitettu minun aloitteesta, toinen lapsi lähtee tänään vuodeksi vaihto-oppilaaksi, asun vuokralla, toinen lapsi on pohjoisessa isän luona loman ajan. Kaverinani kissanpentu... Sisko narsistinen alkoholisti, äiti alkoholisti ja olen uudella paikkakunnalla ilman ystäviä!

• downfall96

ikä 15 ja pistemäärä 54. ja on masennus todettu.

• mulla pyöreät 0 joten sen perusteella ei olis masennusta.

• ahdistunut

ikä 23, 59 pistettä, diagnisoitu vakava masennus, vakava ahdistuneisuushäirioö (määrittelemätön), paniikkihäiriö, ongelmat selän ja jalkojen kanssa (toiminnallinen vika), diagnisoimattomat tai ei vielä virallisilla papereilla kylmäurtikaria, hebefreeninen skitsofrenia.

• nainen---

2 minuuttia 42 sekuntia. Testipistemääräsi on 54. ikä 20. ei ole ikin tullu käytyä psykiatrilla ja ei oo varaakaan. Ylä-asteesta astikka tämäkin paska saanut alkunsa.

• testi "lyhyt versio"

Millaisia tuloksia te saatte tuosta toisenlaisesta testistä:
      http://www.tohtori.fi/?page=591031
      ??

BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio
      Sait 23 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 3 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 0 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

- - -

...Minulla on ollut psykiatrin diagnoosina viime vuodet keskivaikea masennus, sitä ennen vaikea. Melkein vielä pahempana kuin masennuksen olen kyllä tuntenut ahdistuksen. Nuo "aktiivisuus-pisteet" näyttävät myös tosi mukavilta. Olenkin parahiksi menettämässä/menettänyt viimeiset ystäväni, asuntoni, opiskelumahdollisuuteni ja niiden myötä tulevaisuudennäkymäni, ja tuntuu juuri siltä, etten pysty tekemään noille mitään. Kai ne seuraavaksi ehdottelee sitten sairaalaa. Hyppään mieluummin katuun.

• :/

BDI 28
      Lyhyenpi testi 12 ahdistuneisuus 1 ja aktiivisuus 0

Nykyiset lääkkeet olleet käytössä vajaan vuoden . Vuosi sitten keväällä BDI 36 joten pientä helpotusta havaittavissa. Nyt työkokeilussa joka on tuntunut toisaalta hyvältä mutta kyllä se voimia verottaa aika rajusti.

• Mies,46v

BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio
      Sait 27 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
      Sait 2 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

• tytto97

ikää on kolmetoista ja pisteitä tuli 51 O.o

• Pyh...

Ketju on liian pitkä. Tuo testi on osaltaan paska mut sellasen 50 suunnillee se antaa. Normaali kansalainen.

• mia1111111

Olen 17-vuotias nuori nainen. Pisteitä tuli 26, onneksi vähemmän kuin viimeksi kun tuota testiä (tai vastaavanlaista) tein. Psykoterapiaan olen päässyt vihdoin, se on auttanut paljon.

Mulla on syömishäiriö ja masennus ollut kohta viisi vuotta... Ehkä seuraavien viiden vuoden jälkeen olen jo terve.

• pzcöäx

46

• h

ikä : 15

tulos : 43 pistettä

• 39

Pisteet olivat eilen laskeneet parilla alle neljäänkymmeneen, kun aloin miettiä, että valmis itsemurhasuunnitelmani ei ehkä sittenkään ole niin valmis eikä hyvä juttu jäämistöjäni selvittämään ja suremaan jäävien, jo valmiiksi sairaiden läheisten kannalta. "Minun olisi parempi olla kuollut", mutta ehkä sekin vielä joskus muuttuu - toivottavasti.

• the end

30v ja 43pist.
      lääkkeet lopeti,terapian päiväosastolle en suostunut. tällä hetkellä ei mitään hoitosuhdetta mihinkään..omasta tahdosta tosin..en vaan pysty. luulen että selviäisin itse vaikka tiedän sen olevan täyttä valetta.. näillä mennään,en tiedä kyllä kauan....
      voimat loppu!

• beauttyy

15v 32 pistettä. (:

• depressed

Ikä 17 ja 37 pistettä tuli kun äsken tein. Luku taitaa vain nousta viikko viikolta. Masennusta ei ole diagnosoitu enkä uskalla hakea apua.

• sellaista se

Ikä 20v ja pisteet 49 :( On tullut mietittyä avun hakemista mutta en ole halunnut enkä uskaltanut.

• wghkjfnlösö

16v ja 62 pistettä...
      Psykologilla käyty vuosi, mutta siitä ei ollut mitään apua joten lopetin. Lääkäriltä en ole uskaltanut kysyä lääkkeitä, koska pelkään että ovat niin kalliita ettei minulla kuitenkaan ole rahaa niitä ostaa ja isän mielestä masennusta ei ole ollenkaan olemassakaan. No, eipä tämä varmaan tästä voi pahemmaksikaan mennä, onhan tätä jatkunut jo yli kolme vuotta.

• 2hard_go_on

Ikä 24v,pisteet Beckin kyselystä 41.

• 2hard_go_on

Ikä 24v,pisteet Beckin kyselystä 41.

• 7+9

Ei paljon näiden pisteitten katominen piristä, ei omien pisteitten tai muiden.

• mustakristalli

Ikä 17, tulos 24 pistettä
      Ei tuo pahalta näytä kun muiden pisteisiin vertaa. Paha olo silti

• mertsuko

Tulos 36 eikä yllättänyt mitenkään. Huomenna pitäis taas jaksaa töihin eikä kiinnosta mitenkään. Miksi en voi vaan jäädä kotiin ?????

• mertsuko

Toinen testi ihan yhtä musertava. Mikä on kynnys hakea apua? Hajalla hajalla ja alkoholi ei varmaan auta asiaa. pelkään satuttavani itseäni.

• haptofobia

Ikä : 17
      tulos: 51

Noh tänään on ollut ihan paska päivä muutoinki. Unohin ottaa lääkkeet aamulla, samoin kun eilen ja sitä edellisenä ja sitä edellisenä päivänä.

Mä mietin, et minkä takia tää vitun yhteiskunta käyttää rahaa jonku tälläsen turhan ja epämääräsen yksilön hoitamisee, ku tässäki ketjussa on ihmisiä, jotka oikeesti näyttäis tarviivan apua.

Terapias ny käynynnä sen 5 vuotta ja erilaisia lääkkeitä syönny vuoden verran, nyt alotettii masennuslääkitys muutama kk sitten.

• Latvainvalidi

Pisteitä tänään 29, en ole pitkään aikaan testannut.

Täytyy ottaa huomioon, että BDI eli Beck ei ole mikään tarkka mittari, kysymykset ja vaihtoehdot ovat hieman epäselviä, meikäläisen pisteet on pyörineet 25-35 välillä viimeiset 10 vuotta.

Suuntaa-antava se varmaan on..

Pelkkä hirveä tilapäinen ketutus voi antaa sen 30 pistettä.

Voiko ketutukseen kuolla? No ei ihan.

• 57858

Ikä: 17
      Tulos: 0 pistettä

jassoo jassoo

• Monster!

Ikä: 12
      Tulos: 34 pistettä

• sama Monster! ku aijemmi

Tein 1kk sitten saman testin ja sillo oli tulokset 34. Tein ny uudellee ni oli 43. Aikas nopeesti muuttuu tuo mieliala...(Ainii ja ikää oli 12)

• toivotonta on

ikä: 23
      Tulos: 37

• frghjdfg

ikä: 13

tulos:30

Vanhemmat alkoholisteja , heidän pitäisi mennä hoitoon ei minun.

• angels place

ikä 15v,

tulos: 44.

viimeksi kun tein tän, sain jotain 30-33, nopeesti asiat muuttuu..

• Mirva

ikä 17, tulos 42.

on diagnosoitu masennus, ja syön essitalopraamia. aluks autto mut kaikki paska on tullu takas.

• SheepySheep

Ikää 22 vuotta ja tulos 55 pistettä.

Vähän jopa säikähdin noin korkeaa tulosta. Pari vuotta sitten tein testin ensimmäisen kerran ja taisin saada 32 pistettä. Sen jälkeen pisteet on vain noussut 38, sitten 42 ja nyt jo 55... Itsehoitona oon yrittänyt puuhastella kaikkea muuta kuin ajatella omaa arvottomuuttani ja surkeuttani, mutta ei taida sekään enää auttaa mua... Ei ole ketään, kuka jaksaisi kuunnella huomionkipeän akan ruikutusta....

Lääkärissä kun viime syksynä kävin, niin sain vain kilpirauhaslääkityksen... Hetken se ehkä piristi, mutta ehkä kyseessä oli vain lumelääke-efekti.... Never know.

• wd

Ikää 47 vuotta, mies ja tulos 37 pistettä, psykologin luona.
      Kaksi vuotta sitten oli 21.

• -random-

Ikää mulla on 12, tulos 53 pistettä, rehellisesti vastasin. Psykologin luona käyn mut ei auta mitään. Oon tehny monia masennustestejä, kaikki näyttää et oisin masentunut tai vaikeasti masentunut. Ahdistustestejäkin on tullu tehtyä, vaikeaa ahdistusta näytti. Psykologi on puhunu kans jotain syömishäiriöstä.

• depressed

Ikä 17v tulos 49p

• cherie27

Olen 27v nainen, ja tulos oli 28p.
      Oon silti vaan niin väsyny kaikkeen, ja tuntuu pahalta, että täällä jotkut pelleilee. Kuitenki jotkut on tosissaan, ja toivosin että juttukaverin löytäsinki tätä kautta? :)
      Hyvää alkanutta tätä vuotta enivei kaikille! :)

• toivoton

Ikä 18 ja tulos 53... Psykologilla käyn 2 kertaa viikossa ja vahva lääkitys oli melkein vuoden verran, mutta sai minut voimaan vain huonommin ja lihoamaan 18 kiloa joten lopetin lääkkeiden syömisen. Olen aina ollut symppis, urheilullinen ja iloinen luonteeltani, mutta elämän vastoinkäymiset ovat tehneet syvät arvet minuun ja tuntuu että pohjalta nouseminen on mahdotonta eikä tulevaisuuttakaan näy. Miten tässä näin kävi minunhan pitäisi olla nuori nainen parhaassa iässä?

• Mismasennus

12 vuotta / tyttö ja 43 pistettä.
      En uskalla puhua koulupsykologille.
      //Hyvin mulki menee.

• Käytit testin

Ikä 37. Testipistemääräsi on 43

Ihan perus, lääkkeitä en syö ja lääkärille en mene.

• Valo

Ikä:30

Pisteet:60
      Sairaalakuntoinen...mutta jaksoin tehdä testin..

• jajjaja

ikä 14,pisteet 42.. D:

• 15

ikä 15, ekalla kerralla kun tein ton niin sain 40pistettä. tein uudestaan niin positiivisesti kun ikinä pystyin, pisteitä 33. kaverini tietää, kun sen vihdoin sain hänelle kerrottua. voisin mennä terkkarille, mutta en pysty, kun tuo kellekkään kertominen on niin vaikeeta.

kaikki tuntuu raskaalta ja masentavalta, vihaan itseäni. jätän usein asioita tekemättä, koska ajattelen että jos en yritä niin en voi epäonnistua. koulu tuo kamalat paineet, ja joka ikinen kommentti sattuu.

• selviytyjä93

Nimimerkki 15, ehdottomasti menet juttelemaan terveydenhoitajalle, puhun nyt omasta kokemuksesta! Itse olen tehnyt esim. kuraattorin pyynnöstä kyseisen masennustestin, ja tulokset ovat aina olleet hälyttäviä. Sairastuin masennukseen 12-vuotiaana ystäväni itsemurhan jälkeen, tai silloin masennus kunnolla laukesi. Minua on pienestä asti haukuttu ja kiusattu, aikanaan en uskaltanut puhua asiasta kenellekään. Jouduin raiskausyrityksen uhriksi 7-vuotiaana, mikä oli pelottava kokemus lapselle, kun en täysin ymmärtänyt tilannetta. Kärsin kotona ajoittain fyysisestä väkivallasta. Sorruin 12-vuotiaana viiltelemään itseäni, mikä jatkui useita vuosia. Monesti jopa itsemurha kävi mielessä, ja pariin otteeseen sitä yritin tai olin hyvin lähellä tehdä sen. Itsetuntoni on aina ollut matalalla, koska minua nimiteltiin 13 vuotta ulkonäköni vuoksi. Yhdessä vaiheessa sorruin päihteiden käyttöön, koska se tuntui olevan ainoa pakokeino masentavaa todellisuutta.

Sitten eräänä päivänä ystäväni vei minut kouluterveydenhoitajalle, ja siitä olen hänelle ikuisesti kiitollinen. Vuosia olen nyt käynyt keskustelemassa, ja elämä on pikkuhiljaa alkanut tuntua paremmalta, vaikka se vie aikansa.

Pointtina tässä oli se, että oli masennuksen aiheuttaja mikä tahansa (ja usein sillä ei ole mitään yksittäistä aiheuttajaa), se on vakava asia. Älä missään nimessä päästä masennusta niin pitkälle kuin minä aikanaan päästin. Muista, että kouluterveydenhoitajalla sekä kuraattorilla on vaitiolovelvollisuus, ja voit luottamuksellisesti keskustella murheistasi. Myös ystävien kanssa puhuminen on tärkeää, koska he tuntevat sinut paremmin kuin ammattiauttajat. Kotona vanhemmille puhuminen voi olla erittäin vaikeaa, mutta sitä kannattaa ainakin yrittää. Toivon, että tästä oli sinulle jotain apua, rohkeasti juttelemaan asioista ettei masennus pääse kehittymään liian pitkälle. Tsemppiä!

• lohduton

pistemäärä: 53

Mitään masennusta ei oo diaknosoitu, koska en uskalla mennä puhumaan asioistani, vaikka tiedän, että pitäisi ja olisi korkea aika mennä sitä apua hakemaan. Mä en vaan osaa / saa itseäni pakotettua tekemään sitä, vaikka mikä olisi. :

• että sellaista

ikä: 27
      pisteet: 11

Tunnen toisinaan voimakkaita alakuloisia jaksoja, mutta ongelmani näyttävät olevan jossain muualla mitä testi antaa osoittaa.

• Tämä voi lohduttaa:)
      • JOOPAJOO

Ikä 16
        pisteet 35
        Luulin että on vain lievää. Mitäköhän pitäisi tehä kun ei vaa löydä suuntaa elämässä eikä lukiokaan etene kun en jaksa tunneilla olla. En osaa tehdä mitään tärkeitä päätöksiä. SAATANA KUN ELÄMÄ ON PERSEESTÄ
        JA TOI YHTEENLASKUKIN MENI KAKSIKERTAA PERÄKKÄIN VÄÄRIN :-[

• No hyvinkin lohduttaa että jos kuolema ei ole loppu

• kellari

Nojaa, onhan tämä kaiketi suuntaa antava tms mutta itsellä vaikea vastailla kun olotila on pysynyt samana sen lähes 4 vuotta. Tosin pistemäärä oli nyt laskenut 51.
      Minä taidan sitten olla yksi niistä harvoista ketkä jopa käy terapiassa jauhamassa ns. pahaa oloaan ja mitä nyt muuta. Olen saanut täytellä testejä, terapeutitkin vaihdelleen vuoden aikana tiuhasti (en tiedä johtuuko siitä etteivät he kestä minua?) ja nyt ollaan taas uudella psykiatrisella sairaanhoitajalla jos oikein hänen tittelinsä muistan.
      Itseasiassa tämä uusi terapeuttini on alkanut tosissamaan uskoa sanoihini ja jopa kohtelee kuin minulla olisi masennus (ne edelliset kun eivät oikeastaan välittäneet pahemmin). Tosin ehkei tilani sitten ole niin vakava kun masennuslääkkeitä itsessään ei ole tuputettu, saattaa johtua alaikäisyydestänikin.
      Unilääkkeitä senkin edestä tosin.

Ehkä voisin suostua siihen psykoterapiaan mitä kaikki ne terapeutit ehdottivat, ehkä sitten viimeinkin kerrottaisiin diagnoosini jos sitä edes on.
      Eihän tätä nyt enää voi angstiteineilyksi sanoa kun on kestänyt kuitenkin jo jonkun aikaa..

mutta aika jees että pisteet laskivat, ehkä ne ajan kanssa menisi jo ali 50 ja siitä ali 40 ja siitä vielä alaspäin.
      Tuskin koskaan tulen saamaan noistakaan nettitesteistä sitä 'normaalia' määrää, noista nettitesteistä kun tuntuu että lähes jokaisella on tarvetta psykiatrille, huoh.

Tosin en usko lainkaan, että on olemassa ihmisiä ketkä mukamas oikeasti saisivat tuosta Beckin testistä ali 10 pistettä.

• Cherrycookie

Ikä: 19 Tulos: 52 pistettä and dunno what to do...

• nojuujuuuuh

Ikä: 17
      Pisteet: 55

• hipporuhe

pisteet 48 ja ikää 24 v seronil 60mg ei taida auttaa

• vitut...15

Itse olen 15 vuotias tyttö ja tuloksena sain 43... tuntuu pikkasen hullulta. Olen käynyt psykologilla 4 kertaa ennenkuin tein tämän testin. Psykologi ja terveydenhoitaja sanoivat että mun kannattais alkaa käydä sairaalassa. Oon kerran yrittänyt itsemurhaa, ja pari kertaa viillellyt... Mä vihaan itseeni..

• Hullu jo 9 vuotiiast

Ikä: lähes 13
      Pisteet: 53
      Ongelmia: KYLLÄ

• Se hullu

ainii, unohtu tost:
        käsi täynnä arpiim, itsemurhayrityksii on takana.

• voimaton

ikä: 22
      pisteet: 47

johtuisko ongelmat äidin kuolemasta liia varhain, yksinäisyyden tunteesta mitä äidin pois meno toi tullessaan ja siitä että kaikki menee nykyään päin persettä.... mitä järkeä täällä on olla?? pois täältä lähetään lopulta kaikki, miksi siis jäädä vielä kärsimään?

• ek3890

Ikä: 24
      Pisteet: 51

• wd

ikä :47
      pisteet: 48
      Mies

Venlafaxin 75 mg Opamox 15 mg

ahdistaa ja ja välillä hypomania, ei bipodiagnoosia

• wd

Käytit testin tekemiseen 1 minuutin 34 sekuntia. Testipistemääräsi on 44.

mies 47

• jm74

nainen 37v

sain 21 pistettä, taustalla keskivaikeaa masennusta ja nyt on ero tiedossa...
      lääkitys oli vaan ei enää

• 6545656456

Vastasin rehellisesti kaikkiin ja sain:

Testipistemääräsi on 62.

En saa mitään lääkitystä enkä hoitoakaan, varmaan pitäisi mutta en jaksa
      ja oon 20v kundi

• D-press-

pistemäärä 50, nainen 46.
        Masennuslääkitys käytössä, mutta niitä aikoja "juttelemisiin" kun ei tunnu löytyvän mistään... Resepti kouraan ja eikun "hyvää päivää" vaan. :P

• ,,

Ikä: 20
      Pisteet: 28

• 19+4

Ikä: 15
      Pisteet: 43
      Ei itseasiassa oo niin paha tilanne kuin reilu vuos sitten mut pahempi kuin vaikka puol vuotta sitten. No joo, olen menossa lopultakin puhumaan asioistani, ainakin yrittämään.

• Joopajoo

Ikää on kohta 17, pisteitä 66.
      Oon sairastanu vaikeaa masennusta 4 vuotta, en käy psykologilla, koska en halua jnejne.

• zombieritual

no 39, uusi nousu menossa kymmenen vuoden jälkeen

• ek3890

44 Pistettä. Laskenut kovasti tuosta maaliskuun 51:stä.

• wd

Käytit testin tekemiseen 1 minuutin 41 sekuntia. Testipistemääräsi on 46.
      eli edelleen 47 v mies
      pari pistettä enemmän kuin maaliskuussa.

• Yks ja hailee

Ikää: 13 (Y) Ja Testipistemääräsi on 54 (Y)

• minä

ikä 14
      pisteet 46....

• mitähähh

Mulla puskee vaan jonku käyttäjäkyselyn tuo linkki...

• toimiikotuo
    • wd

ikä 47, mies ja oma ennätykseni; Käytit testin tekemiseen 1 minuutin 38 sekuntia. Testipistemääräsi on 50.

• nen..

56 pistettä ja ikä 25.

Lääkitys ja terapia menossa

• hohhhoo

mies ikä15 pisteet 37 kellekään en oikein halua puhua siitä ja pari kaveria mitä on jäljellä on vain nauranut eikä kukaan ota tosissaan.olen ollut masentunut jo monta vuotta ja itsemurhaa on harkittu ja mietitty...varmaan tänä kesänä jos onnistuisi. näkevätpä että olin tosissani....

• ek3890

34!!! En voi uskoa tätä! Kävin välillä jo tuolla viidenkymmenen hujakoilla, aina ollut vähintään jotain nelosella alkavaa. Mutta minulla kevät ja kesä meneekin aina paremmin. Sitten syksyllä masennutaan uudelleen. Tai sitten lääkitys todella auttaa? En uskonut niin voivan käydä. Kiittääkö siis lääkäreitä, jotka pakottivat minua käyttämään lääkkeitään vaikken olisi millään halunnut?

Vai paransiko kesän valo minut? Aika? En sanoisi olevani parantunut kuitenkaan. Masennus on niin aaltoilevaa lajia. Juuri tällä hetkellä tilanne on kuitenkin valoisampi kuin vaikka vielä viime kuussa, kun asioiden ja tulevaisuuden kanssa oli epätietoisuutta.

• yykaakooneekuus

Ikä 46
      pisteet 24

Aika hyvä tulos, odotin huonompaa.

• Saatna soikoon..

Pisteytys 58..

Olen 21 vuotias sekava mies. Elämä on loistavaa. Ihan ratkean riemusta. Pää on hajoamispisteessä..

• Musta_Dahlia

Ikä 22, pisteitä 40. Välillä tuntuu että pitäisi mennä puhumaan jollekin, mutta en vaan ole kyennyt.

• ennenaurinkoinenko?

Ikä 24v ja tulos 53 pistettä

• Sofia-
    • depressed

ikä 23
      tulos 34

• ap

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 26 sekuntia. Testipistemääräsi on 52.

Teini-ikänen oon..

• Sain 33 pistettä. Se on menoa nyt !!

• tyttö15

ikä:15
        tulos:47
        olen itselläni epäillyt kauankin masennusta kun ei kiinnosta yhtään mikään ei edes kaverit tai rakas harrastus.. ja purskahdan koulussakin vaan yhtäkkiä itkemään koska elämä tuntuu niin vaikealta ja epätodelliselta.. kuolema/itsemurha käy mielessä päivittäin ja olen Viillellyt käsivarteeni. mitä tekisin?

• mikään ei auta

Ikä 17, tulos 50

Ei lääkitystä tai säännöllistä terapiaa, masennus diagnisoitu, nyt on ollu sellanen kahden viikon huono jakso ja ei ole koskaan ollu yhtä apaattinen olo. Ei tule enää edes itkua, vaikka itkettäis. Ei mistään apua. Fakta on ettei ketään vaan kiinnosta. Että narun jatkoksi vois mennä vain.

• Patdsfla

Ikä 15 ja 32 pts. Kaikki vituttaa ja painaa päälle eikä mitään koskaa jaksa tehä ja kaikki täyttä paskaa, ja silti melkein kaikilla pahempaa kun mulla. Erittäin paljon voimia kaikille :)

• Saippuakuplaaaaa
    • Että näin

ikä: 17

tulos: 20 pistettä

En ole vielä hankkinu apua tai mitään ku en uskalla :s

• numb

pisteet 33 ikä:15
      kukaan ei tiedä, en usko että kerron kellekkään, kun ketään ei taatusti kiinnosta paskaakaan...

• 14vtyttö

pisteet: 20
      ikä: 14

ja sama juttumulla ku sullaki numb

• 45

Ikä 45, nainen, pisteet 63. Ollut vuosia hoidotta vaikka apua joka puolelta on koko ajan haettu, masennusdiagnoosi poistettu vuosia sitten hoitopaikkojen rekistereistä. Tällä hetkelläkään ei mitään hoitoja missään.

• aivokuollu

ikä: 18
      pisteet: 51

lääkitys alotettu ihan vasta, terapiassa en käy, osastolla olin, mutta ilmeisesti en sitä tarvinnut niin mut ois potkittu pois jos en ois ite lähteny ovet paukkuen. Kyllä juuri näin, itsemurhan partaalla ja apua ei näköjään tarvi. on tää kyllä mun omaki syy, oisin voinu tehdä paljon päätöksiä viisaaammin tän hoidon hankkimisen suhteen, vihdoinki kun jotain olin saamassa niin heitin sen hukkaan koska kilahdin hoitajille ja lääkärille revin myös mun saamat lääkereseptit kun ahdisti niin paljon ja olin vihanen koko maailmalle.. nyt sitä sitte ollaan ilman lääkitystä ja vitun kivat viekut venlafaxinista ja joo älkää käyttäkö sitä paska lääkettä siitä ei oo mitään hyötyä!. vittu

• ehkäselviänehkäen

Ikä 43v
      Pisteet 44

Lääkkeet kokeiltu bentsoista neurolepteihin.. mikään ei auta. Lääkärille en kuitenkaan tule enää ikinä kertomaan miten huonosti voin, laittaa vaan osastolle jossa notkuminen ei auta mitään.

Notkun kotona ja anna ajan parantaa haavat

• SomebodyHelpMe

ikää 14vuotta ja pisteit 54.. ei minkäälaista apuu ees koskaa tarjottu..

• rapeangel

ikää 16 vuotta ja tulos 49... oon muutenki epäonnistuja, ei pysty eikä jaksa..

• up p p

Ohhoh, sain tästä klassikkotestistä enää 37 pistettä eli kaksi vähemmän kuin näemmä joskus pari vuotta sitten, vaikka sen jälkeen olen menettänyt lähes kaiken mielekkyyden elämästäni. Toivoa "kaiken muuttumisesta" on joku ohut, ajoittainen hitunen jäljellä, mutta muuten tuntuu loppu olevan ihan oikeasti lähellä, kun elämä menee lähes kaikilla osa-alueilla päin helvettiä, ei saa enää nukuttua ja pää on 24/7 kuin täynnä isoja kiviä...

Tuolta pääsee tekemään testin: http://www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/100.012.html

Ja toinenkin testi, jos näitä haluaa kokeilla: http://www.tohtori.fi/?page=591031

"Sait 24 masentuneisuus-pistettä

Sait 3 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa. "

• päivä kerrallaan

Oho...

joulukuussa sain 44 pistettä. Nyt enää 25.

Tulkitsen tuon niin, että masennukseni on taittumassa. Ilman lääkitystä selvisin. Toki lähdin töihin ja tuo normaali arki työrytmin kanssa on pelastanut minut

• että näin

Itselleä diagnosoitu jo noin kymmen vuotta sitten vakava masennus jonka seurauksena myös vapautus armeijasta, silloin tuosta testistä tuli "vain" noin 30 pistettä enkä muista että olisin ikinä tuota tehnyt ilman että 30 pistettä olisi rikki mennyt.

Nyt ikää on 28-vuotta ja testi näyttää jokaisella kerralla yli 50 pistettä, näyttänyt jo muutaman vuoden niin enää ei edes oikein tunnu että masentaisi paitsi humalassa jolloin sitten kaikki tuleekin pintaa ja elämä tuntuu sietämättömältä.

Viime vuonna kävin lääkärissä (pikaisella lähetteellä syynä vakava masennus jonka työkkärin sairaanhoitaja totesi) seuraavana päivänä lääkäriaika ja tuntui ettei kyseinen lääkäri ollut ikinä edes kuullut masennuksesta.

Laitettu kiireisellä läheteellä ja mukana bdi-testin yli 50 pisteen tulos niin siitä huolimatta lääkäri oli huomattavasti enemmän keskittynyt mm. siihen että tupakoin. Taisi toki lausuntoon merkitä jotain masennuksesta ja hoitokeinoksi tupakoinnin lopettamisen.

Lääkäriin tekisi mieli mennä tämän takia mutta jos lääkärien taso on tuota luokkaa niin on aika korkea kynnys saada aikaiseksi sinne lähteä :(

• zombieritual

...Joo, näitä viestiketjuja on täällä varmaan kymmeniä, mutta otetaan nyt tämä, jossa toimi linkitkin...

Itselläni on viimeisen vuoden aikana tulleet nämä pilipalitestipisteet masennusten ja ahdistusten osalta alas selvästi. Beckin testi yli kymmenen pistettä (->27), ja lyhyen version masennuspisteet 23:sta 18:een ja ahdistuneisuudet 3:sta 2:een. Aktiivisuus sama nolla kuin ennen (jee).

Kyllä näissä siis ainakin muutoksia tapahtuu. Kaipa olotiloissa ja erityisesti omissa suhtautumisissakin on muutosta tapahtunut. Ei jaksa nykyään olla niin letaalin synkkä ja itsevihainen koko ajan kaiken suhteen. Eipä olo kyllä sitten hyväkään ole, tympeän tukkoinen ennemmin, ja tulevaisuuden / elämän näkymät sellaisia usvaisen harmaita tai pimeän tutkimattomia.

No, hyvä ehkä, että jotain aaltoiluja kuitenkin on. Toivottavasti ne vievät joskus jonnekin. Vasta tässä on reilut kymmenen vuotta masisteltukin, voisihan tuo tietty joskus riittääkin...

• link
    • hummingturd

26 v. N. Tulos 27. En puhu kenellekään. Everybody everybody everybody living now, everybody everybody everybody hates me... Ja niin edelleen. System of a down.

• Too Cold Here

53 tänään, olen tehnyt tuota testiä vuodesta 2003 muistaakseni, ja pistemäärä on vaihdellut 27-61 välillä... 27 sain, kun olin euforisen onnellinen ja kaikki oli täydellistä. Lääkärit jaksoivat aikansa teettää tuota minulla, mutta sanoin joka kerta että sen perusteella on turha tehdä mitään diagnoosia, koska tulos on joka tapauksessa vaikea masennus. Muutenkin tuo testi mittaa enemmän itsetuntoa sekä häpeän ja syyllisyyden tunteita, kuin mielialaa. Tämä on niin vanha ketju että täällä on jotkut ääliöt näemmä vielä syöneet SSRI-lääkkeitäkin, joista on nyt jo jonkin aikaa sitten todettu että apua niistä ei ole mutta haittavaikutuksia senkin edestä.

Hoitoa en saa, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä, eikä yhteiskunnan siis kannata haaskata varoja sellaisen, joka ei enää tuota. Arvioisin masennukseni itse nyt lievähköksi keskivaikeaksi, vaikean masennuksen raja menee 60 pisteessä jos on huono itsetunto (Rosenbergin itsetuntotesti on antanut minulle vuosikaudet sinnikkäästi tulokseksi nollan).

Minulla on tämä oma skaala, mutta silti, jos tuosta testistä saa alle 25 pistettä, on korkeintaan lievästi masentunut, ja lievä masennus ei ole edes sairaus. Keskivaikeakin on vähän siinä rajalla, jos se on kovin paha keskivaikea, kannattaa ehkä hakeutua hoitoon. Mutta älkää ihmetelkö jos oikeasti sairaat ihmiset suhtautuvat halveksivasti teihin BDI-testin mukaan lievästi tai juuri keskivaikean puolella oleviin "masentuneisiin". Lääkärit tietysti tarjoavat pienimmästäkin syystä SSRI:tä, ja vieläkin löytyy aivan liikaa tietämättömiä jotka siihen ansaan menevät. Niitä kun syö vuoden niin alkaa jo olla masennuksen rajalla, syö kaksi vuotta niin toivo alkaa huveta todella nopeasti, tuplasti sen verran niin et pysty enää koskaan elämään normaalia elämää.

• Existence is futile

59, lapsesta lähtien olen ollut masentunut. Kaikki alkoi mennä pieleen koulun alkamisesta. Sosiaaliset tilanteet ovat täysin mahdottomia ja olen täysin työkyvytön. Olisin tyytyväinen, jos en tarvitsisi kohdata enään toista ihmisyksilöä.
        Black metal ja omatoiminen opiskelu pitää jonkinlaista keinotekoista mielenkiintoa yllä. Kaikki on turhaa, olen huomannut olevani täydellinen nihilisti. Minua ei kiinnosta, mitä minulle tulee tapahtumaan. Kaikki kuolemme, tietoisuus katoaa, myös materia maailmankaikkeuden kosmisessa lämpökuolemassa. Kuitenkin osittain nautin tästä erittäin kieroutuneella tavalla.

Yhteiskunta on tappanut minut.
        Elämäni on pelkkää väsymystä ja jatkuvaa kärsimystä. Jatkuvasti liiallisia aistiärsykkeitä haittaamassa keskittymiskykyäni. Minulla ei ole enään varsinaisia tunteita eikä intohimoa, olen psykopaatti. Ääriliikket vaikuttavat mielenkiintoisilta, mutta on aivan liian naiivia. En tulisi koskaan vahingoittamaan muita.

Muuta en voi sanoa kuin tämä kaikki on muiden, tietämättömien ja indoktrikaation uhreiksi joutuneiden syytä. Tässä tekopyhässä maailmassa. Kaikki pyörii perinteisten arvojen ympärillä (uskonto, perhe,työ jne.) Kukaan ei halua elää, siksi sanon kannattavani satanismia jos joku sitä erehtyy kysymään.

Samalla odotan aikaa neurologille ja toivon näiden typerysten pystyvän antamaan hyvin haasteellisella loogisella päättelyllä asperger- tai autismin kirjon-diagnoosin.
        Se takaisi minulle jälleen jollakin tapaa ihmisarvoa, vaikka en haluaisi sanoa itseäni ihmiseksi. Muilla keinoilla en pysty selittämään muille itseäni. Elintasoni laskee ja menetän mahdollisuuteni oppia ja toteuttaa itseäni nerona, etenkin taiteellisena.
        Itsemurha houkuttelisi, koska elämäni ei luultavasti tästä tule muuttumaan. Mutta tälle hienoin tapa olisi kärsiä ja nääntyä lopun ikäänsä kunnes elimistö lopulta pettäisi. Kipu ja ahdistus ovat ainoat tunteeni, jonka puolesta haluan myös elää erakkona.

Mutta kun saan vapauden, jotain hyvin radikaalia tulee tapahtumaan. Synnyn yli-ihmiseksi, ellei masennus ja ihmisten turhamaisuus ole tuhonnut aivojani. Vapaana saisin vihdoin mahdollisuuksia elää, aloittaisin kunnollisen opiskelun. Luonnontieteissä ja kulttuuri-alalla, etenkin ryhtyisin työskentelemään taiteellisella alalla. Jatkuva köyhyys vain lisäisi luovuttani taiteellisena nerona. Vaikka omistan eideettisen muistin ja fotografiset taide-teokset onnistuvat, se tuntuu turhalle.
        Tämä varmaan riittää tältä kertaa tylsistyneenä huonolla kaunokirjallisuudella pohtien, black metallin tahtiin, ja toivoen pystyvänsä vaikuttamaan saamalla hieman valtaa purkaessaan aggressioitaan tätä kaikkea paskaa koskien. Tämä ei ollut itsemurha kirjoitus, olen jo kuollut. Pikemmin satanistinen voiton manifesti.

• Existence is futile

59, lapsesta lähtien olen ollut masentunut. Kaikki alkoi mennä pieleen koulun alkamisesta. Sosiaaliset tilanteet ovat täysin mahdottomia ja olen täysin työkyvytön. Olisin tyytyväinen, jos en tarvitsisi kohdata enään toista ihmisyksilöä.
        Black metal ja omatoiminen opiskelu pitää jonkinlaista keinotekoista mielenkiintoa yllä. Kaikki on turhaa, olen huomannut olevani täydellinen nihilisti. Minua ei kiinnosta, mitä minulle tulee tapahtumaan. Kaikki kuolemme, tietoisuus katoaa, myös materia maailmankaikkeuden kosmisessa lämpökuolemassa. Kuitenkin osittain nautin tästä erittäin kieroutuneella tavalla.

Yhteiskunta on tappanut minut.
        Elämäni on pelkkää väsymystä ja jatkuvaa kärsimystä. Jatkuvasti liiallisia aistiärsykkeitä haittaamassa keskittymiskykyäni. Minulla ei ole enään varsinaisia tunteita eikä intohimoa, olen psykopaatti. Ääriliikket vaikuttavat mielenkiintoisilta, mutta on aivan liian naiivia. En tulisi koskaan vahingoittamaan muita.

Muuta en voi sanoa kuin tämä kaikki on muiden, tietämättömien ja indoktrikaation uhreiksi joutuneiden syytä. Tässä tekopyhässä maailmassa. Kaikki pyörii perinteisten arvojen ympärillä (uskonto, perhe,työ jne.) Kukaan ei halua elää, siksi sanon kannattavani satanismia jos joku sitä erehtyy kysymään.

Samalla odotan aikaa neurologille ja toivon näiden typerysten pystyvän antamaan hyvin haasteellisella loogisella päättelyllä asperger- tai autismin kirjon-diagnoosin.
        Se takaisi minulle jälleen jollakin tapaa ihmisarvoa, vaikka en haluaisi sanoa itseäni ihmiseksi. Muilla keinoilla en pysty selittämään muille itseäni. Elintasoni laskee ja menetän mahdollisuuteni oppia ja toteuttaa itseäni nerona, etenkin taiteellisena.
        Itsemurha houkuttelisi, koska elämäni ei luultavasti tästä tule muuttumaan. Mutta tälle hienoin tapa olisi kärsiä ja nääntyä lopun ikäänsä kunnes elimistö lopulta pettäisi. Kipu ja ahdistus ovat ainoat tunteeni, jonka puolesta haluan myös elää erakkona.

Mutta kun saan vapauden, jotain hyvin radikaalia tulee tapahtumaan. Synnyn yli-ihmiseksi, ellei masennus ja ihmisten turhamaisuus ole tuhonnut aivojani. Vapaana saisin vihdoin mahdollisuuksia elää, aloittaisin kunnollisen opiskelun. Luonnontieteissä ja kulttuuri-alalla, etenkin ryhtyisin työskentelemään taiteellisella alalla. Jatkuva köyhyys vain lisäisi luovuttani taiteellisena nerona. Vaikka omistan eideettisen muistin ja fotografiset taide-teokset onnistuvat, se tuntuu turhalle.
        Tämä varmaan riittää tältä kertaa tylsistyneenä huonolla kaunokirjallisuudella pohtien, black metallin tahtiin, ja toivoen pystyvänsä vaikuttamaan saamalla hieman valtaa purkaessaan aggressioitaan tätä kaikkea paskaa koskien. Tämä ei ollut itsemurha kirjoitus, olen jo kuollut. Pikemmin satanistinen voiton manifesti.

• ole armollinen

37 pistettä = vaikea masennus. 44 vuotias mies.
      Silti on lähdettävä töihin. PELOTTAA!

• Henna3

ole armollinen

Miksi on mentävä töihin, jos olet vaikeasti masentunut etkä koe olevasi työkykyinen? Kannattaa ottaa yhteyttä masennuksen hoidosta vastaavaan tahoon (psykiatrinen poliklinikka, työterveyshuolto tai terveyskeskus), jotta saisit sairauslomaa.

• rwrqgrg

Mulla oli pahimmillaan arvo yli 50 , nyt enää yhdeksän. työkyvyttömyyseläke on hyvä kuntoutumiskeino.

• ympäripyöreetä

"BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio
      Vastaa alla oleviin 14 kysymykseen valitsemalla hiirellä sopivin vaihtoehdoista a - e. Klikkaa lopuksi sivun alalaidassa olevaa "Näytä tulos" -painiketta ja lue tulkinta."

http://www.tohtori.fi/?page=591031

Nää kysymykset on niin kaksipiippuisia, että voin toisaalta saada alle 10 pistettä, mutta toisaalta vaikka 30-40 pistettä, riippuu ihan päivästä ja mielialasta. Välillä kun on todella tuskainen olo niin voisi vetää kaikkiin täydet miinukset.

"Kysymykset
      1. Minkälainen mielialasi on?
      a) mielialani on melko valoisa ja hyvä
      b) en ole alakuloinen tai surullinen
      c) tunnen itseni alakuloiseksi ja surulliseksi
      d) olen alakuloinen jatkuvasti enkä pääse siitä
      e) olen niin masentunut ja alavireinen, etten kestä enää
      2. Miten suhtaudut tulevaisuuteesi?
      a) suhtaudun tulevaisuuteeni toiveikkaasti
      b) en suhtaudu tulevaisuuteeni toivottomasti
      c) tulevaisuus tuntuu minusta melko masentavalta
      d) minusta tuntuu, ettei minulla ole tulevaisuudelta mitään odotettavaa
      e) tulevaisuus tuntuu minusta toivottomalta, enkä jaksa uskoa, että asiat muuttuisivat parempaan päin
      3. Miten katsot elämäsi sujuneen?
      a) olen elämässäni onnistunut huomattavan usein
      b) en tunne epäonnistuneeni elämässäni
      c) minusta tuntuu, että olen epäonnistunut pyrkimyksissäni tavallista useammin
      d) elämäni on tähän saakka ollut vain sarja epäonnistumisia
      e) tunnen epäonnistuneeni täydellisesti ihmisenä
      4. Miten tyytyväiseksi tai tyytymättömäksi tunnet itsesi?
      a) olen varsin tyytyväinen elämääni
      b) en ole erityisen tyytymätön
      c) en nauti asioista samalla tavalla kuin ennen
      d) minusta tuntuu, etten saa enää tyydytystä juuri mistään
      e) olen täysin tyytymätön kaikkeen
      5. Minkälaisena pidät itseäsi?
      a) tunnen itseni melko hyväksi
      b) en tunne itseäni huonoksi enkä arvottomaksi
      c) tunnen itseni huonoksi ja arvottomaksi melko usein
      d) nykyään tunnen itseni arvottomaksi melkein aina
      e) olen kerta kaikkiaan arvoton ja huono
      6. Onko sinulla pettymyksen tunteita?
      a) olen tyytyväinen itseeni ja suorituksiini
      b) en ole pettynyt itseni suhteen
      c) olen pettynyt itseni suhteen
      d) minua inhottaa oma itseni
      e) vihaan itseäni
      7. Onko sinulla itsesi vahingoittamiseen liittyviä ajatuksia?
      a) minulla ei ole koskaan ollut itsemurha-ajatuksia
      b) en ajattele enkä halua vahingoittaa itsenäni
      c) minusta tuntuu, että olisi parempi jos olisin kuollut
      d) minulla on tarkat suunnitelmat itsemurhasta
      e) tekisin itsemurhan jos siihen olisi mahdollisuus
      8. Miten suhtaudut vieraitten ihmisten tapaamiseen?
      a) pidän ihmisten tapaamisesta ja juttelemisesta
      b) en ole menettänyt kiinnostustani muihin ihmisiin
      c) toiset ihmiset eivät enää kiinnosta minua niin paljon kuin ennen
      d) olen melkein kokonaan menettänyt mielenkiintoni sekä tunteeni toisia ihmisiä kohtaan
      e) olen menettänyt mielenkiintoni muihin ihmisiin, enkä välitä heistä lainkaan
      9. Miten koet päätösten tekemisen?
      a) erilaisten päätösten tekeminen on minulle helppoa
      b) pystyn tekemään päätöksiä samoin kuin ennenkin
      c) varmuuteni on vähentynyt ja yritän lykätä päätösten tekoa
      d) minulla on suuria vaikeuksia päätösten teossa
      e) en pysty enää lainkaan tekemään ratkaisuja ja päätöksiä
      10. Minkälaisena pidät olemustasi ja ulkonäköäsi?
      a) olen melko tyytyväinen ulkonäkööni ja olemukseeni
      b) ulkonäössäni ei ole minua haittaavia piirteitä
      c) olen huolissani siitä, että näytän epämiellyttävältä
      d) minusta tuntuu että näytän rumalta
      e) olen varma, että näytän rumalta ja vastenmieliseltä
      11. Minkälaista nukkumisesi on?
      a) minulla ei ole nukkumisessa minkäänlaisia vaikeuksia
      b) nukun yhtä hyvin kuin ennenkin
      c) herätessäni aamuisin olen paljon väsyneempi kuin ennen
      d) minua haittaa unettomuus
      e) kärsin unettomuudesta, nukahtamisvaikeuksista tai liian aikaisin kesken unien heräämisistä
      12. Tunnetko väsymystä ja uupumusta?
      a) väsyminen on minulle lähes täysin vierasta
      b) en väsy helpommin kuin tavallisestikaan
      c) väsyn nopeammin kuin ennen
      d) vähäinenkin työ väsyttää ja uuvuttaa minua
      e) olen liian väsynyt tehdäkseni mitään
      13. Minkälainen ruokahalusi on?
      a) ruokahalussani ei ole mitään hankaluuksia
      b) ruokahaluni on ennallaan
      c) ruokahaluni on huonompi kuin ennen
      d) ruokahaluni on nyt paljon huonompi kuin ennen
      e) minulla ei ole enää lainkaan ruokahalua
      14. Oletko ahdistunut tai jännittynyt?
      a) pidän itseäni melko hyvähermoisena enkä ahdistu kovinkaan helposti
      b) en tunne itseäni ahdistuneeksi tai huonohermoiseksi
      c) ahdistun ja jännityn melko helposti
      d) tulen erityisen helposti tuskaiseksi, ahdistuneeksi tai jännittyneeksi
      e) tunnen itseni jatkuvasti ahdistuneeksi ja tuskaiseksi kuin hermoni olisivat "loppuun kuluneet"

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6733
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      675
      2915
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      97
      1249
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      241