Elämä ilman kännykkää tuntuu vaikealta. Aina se pitää ottaa mukaan ja katsoa, että akussa on virtaa. Aina sitä pitää vahtia josko jollain olisi asiaa. Tuolla kun kulkee kylillä tai julkisilla kulkuneuvoilla niin välillä käy sellainen kailotus että. Onko meistä juroista suomalaisista tullut kännyköiden myötä jotenkin sosiaalisempia ?. Kyllä ne asiat tuli ennenkin hoideltua, ilman kännyköitä. Itse muistan oman ensimmäisen puhelimeni, se oli ehkä v. -88 ja puhelin ei ollut mikään kännykkä vaan Ericssonin NMT, hemmetin iso loota, jota piti kanniskella mukanaan ikäänkuin salkkua. Nykyään kännykän ominaisuuksia on vaikka miten paljon. Tarvitaanko niitä kaikkia ? Minulla on edelleen käytössä myös lankaliittymä.
Vanhoja muistellen
3
138
Vastaukset
- ibiza*
Kyllähän työelämä sitoi meidät liikkuviin puhelimiin... Ensimmäinen nmt-puhelimeni oli Storno ja painoi 22 kg... Siitä ne sitten pienenivät...
Nykyiset puhelimethan ovat sikäli monipuolisia että niissä on hyvä still- ja videokamera ( Nokia N95 )... Tulee kuvattua paljon eikä tarvitse raahata kameraa mukana... Myös vlan verkon kautta toimii kuten tietokone...
Onhan minullakin "lankaliittymä" eli ns. Voip-liittymä... Toimii modemini kautta normaalipuhelimella, ei kuukausimaksuja, operaattorini verkon kännyköihin puhelut ilmaisia, muut lankaliittymä hintaisia... Vain modemin pitää olla päällä soitettaessa... on meillä edelleen ehdoton ykkönen. Sillä soitan melkein kaikki puheluni, kännykkään soittaessani tietysti käytän kännykkää.
Kännykkä on mulle oikeastaan vain turvapuhelimena liikkuessani kodin ulkopuolella.
Jos se unohtuu kotiin, niin ajattelee, että varmaan nyt jotain tapahtuu, auto hajoaa tai sattuu jotain muuta.
Tosiaan ajattelee, että mitä tehtiin ennen kännyköitä, nyt kun joka toisella on kännykkä korvalla ja eipä juuri ole tilaisuutta, ettei jonkun kännykkä pirise, jopa kirkossa olen kuullut sen pirinän.
Nyt kun kaikenlaisia päiviä on, eikö voisi olla teemana myös päivä ilman kännykkää?- kännykkä tärkeä
Eräs tuttavani, keski-ikäinen nainen, hanki kolmannen kännykän liittymineen (hih). Mitä hän sillä kolmannella tekee, eihän hänellä ole kuin kaksi kättä ja kaksi korvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1143131- 122016
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371885Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4001754Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
- 131196
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049