miksi, television kuvaruutu pölyyntyy helposti, miksi tekokuituvaatteet rätisevät riisuuduttaessa, miksi miksi tankkiautojen pohjasta riippuu usein metallinen maata viistävä "häntä", miksi saat joskus sähköiskun autosta noustessasi.
jos tiedät vastauksen johonkin niin kertoisitko!
Help!
7
1411
Vastaukset
- j g
Nopiasti mietittynä näin..
TV:een kuvaruutu pölyttyy ku sähkö vetää kevyttä pölyä puoleensa. Kokeilin just äsken kädellä ruutua niin kuulu selvästi ku tuli sähköiskuja.
Tekokuitu vaatteista en ole etes ikinä kuullu, mutta rätinä saattaa kuulua siitä että vaatteita riisuttaessa ne hankaa ihoa vasten ja syntyy staattista sähköä.
Joissain venäläisissä autossa on kuulemma se häntä ja se suojaa salamaniskuilta.
En muista että oisin koskaan saanu sähköiskua ku oon noussu autosta. Tuoki varmaan liittyy staattiseen sähköön, kai.- Mii
kiitos paljon.
- Kalle
Sano tytölle, jos saat sähärin sen sormesta:
Meidän välillä on sähköä beibi! - Fysiikan kirja
Hahaha! Onko tämä kenties tehtävän kysymys ysiluokan fysiikan kirjasta??? Tein just läksyjä ja SATTUMALTA täs oli just samat kysymykset kuin siinä..
- Eihikke
Itellä kasiluokalla tää fysiikan kirja, mut kiitos vastauksesta j g, itellä tuli myös tarpeeseen nää vastaukset
- Anonyymi
Vielä 7 vuotta myöhemmin samoilla kirjoilla... Ja todennäköisesti vielä muutama vuosi tulevaisuuteenkin....
- HyväKymysys
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10173841/miksi-kaupoissa-ei-ole-kalamakkaroita
Niin, kysellä voi loputtomiin. Kuka ehtii vastata kaikkiin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 99703
- 33702
- 60699