Villasukat

tulenlieskat

Taas on aika joululahjojen miettimiset. Kolmosen tv:n puolella nuoret miehet kertoivat antavansa villasukkansa avustuskeräykseen. Niitä kun oli keräytynyt vuosien aikana hyllylle ja mielihyvin niistä voi luopua.
Olipa hyvä vihje, pitääkin kutoa sukkia vain avustuksiin. Nuoret eivät niitä arvosta. Ilmastokin on muuttunut lämpimäksi, eihän villasukkia tarvita, ei. Mummot elää ihan toisessa maailmassa, nuorten jalatkin ovat jo ihan erikaliiperia kuin ennen. Kuitenkin, kumisaappaita tarvitaan nykyään kauemmin kuin ennen. Niissä villasukat viihtyisi jaloissa kuin jaloissa.
On tietysti jokasään jalkineita ja tietyti jalkoja.

13

1095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SkillaN*

villasukat, että poikkeuksia löytyy.

En tiedä johtuuko siitä, että sukelluskengissä kuluu sukka vai onko se lämpimän antajana siellä järvissä liikuttaissa.
      Kyllähän oikean villasukan ominaisuudet ovat hyvät, ilmavat ja lämpimät, pitäisi tässä vielä ehtiä neulomaan.
      Myyjäisissä sukkia menee yllättävän paljon.

Hyvät on aikomukset ja toimet nuorilla miehillä, jos eivät itse tarvitse mummojen kutomuksia;)

• Ja mullakin on jo yhdeksäs sukkapari tulossa, kahdet jo annoin pojantyttärille,
      pitääkö sitten loput laittaa keräykseen, sattuu kun olemaan isompaakin kokoa.
      Siskoni tosin myi kirpparilla kutomiaan sukkia ja olivat hyvin tehneet kauppansa.
      Sanoi nuorten käyttävän niitä lenkkareissa.
      Uskon kuitenkin sukilleni pitäjiä löytyvän!

• pilvi*

villasukista. Kesällä pojantyttäreni kertoi, kun jouluksi antamani villasukat laittaa heti jalkaansa kotiin päästessään. Samoin saaristossakin alkukesän kylminä iltoina on villasukat jalassa.

Tässä istun itsekin punaiset lämpimät villasukat jalassani :D Eivät ne hukkaan mene, joskin jalkineihin eivät tarvitse niitä, kun materiaalit ovat topattuja nykyään, ja menosaappaisiinsa nuoret naiset eivät saa niitä edes mahtumaan. Mutta kotisukkina ihanat !

• pilvi* kirjoitti:

villasukista. Kesällä pojantyttäreni kertoi, kun jouluksi antamani villasukat laittaa heti jalkaansa kotiin päästessään. Samoin saaristossakin alkukesän kylminä iltoina on villasukat jalassa.

Tässä istun itsekin punaiset lämpimät villasukat jalassani :D Eivät ne hukkaan mene, joskin jalkineihin eivät tarvitse niitä, kun materiaalit ovat topattuja nykyään, ja menosaappaisiinsa nuoret naiset eivät saa niitä edes mahtumaan. Mutta kotisukkina ihanat !

Jo "liian miehiä" ? Sellainen kuva minullakin on että kyllä teininuoret villasukkia pitävät ja arvostavat niitä.
        Päinvastoin tulee pyyntöjä neuloa niitä. Sitten on kunnon pitkävartiset (vähän väljät) sukat makkaralla nilkoissa Niin että varmasti näkyy, Sellainen pehmeä Villahuivi kaulassa moninkerroin, ja eikun menoksi.
        Ja on muodikasta ja teinimäistä. Vaikka tarjolla olisi muitakin sukkia, ne villaiset kotikutoiset valitaan.

Suurempi yllätys on että mummon tekemät lapaset kelpaa. Niistäkin muistutusta, että varmasti tehdään.
        Olis vaikka mimmoista nahkahanskaa ja rukkasta- mutta ei - ne lämpöiset monella langalla tehdyt lapaset pitää olla. Paljas jalkaisia kaupunkilais nuoria ovat . Eivätkä niin teinejäkään, 19 , 18 ,13 v. Hyväthän ne ovat pyörällä liikkuessakin, hyvin sateenkin kestävät, siis lämmin pysyy vaikka kastuvat
        Odotankin milloin siihen tulee toppi. Kaiken huippu, että tyttöystävällekin pitää neuloa lapasta, sukkaa, kaulahuivia. Kunnon Langat ovat aika arvokkaita. Mutta suurin lahja tekijälle on se, että pyytävät tekemään ja arvostavat niitä.
        Oma valinta se on nuorillakin, tuossakin asiassa.

• Martat ovat lahjoittaneet juhlavuotensa kunniaksi kaikille Suomessa v. 2009 syntyneille vauvoille villasukat, ja jos ei ole vielä saanut, ne ehtii vieläkin tilata.

Ainakin minun sukukuntani ja ystäväpiirini käyttää sekä arvostaa neulomiani villasukkia, vauvasta vaariin. Luonnossa liikkuvat tarvitsevat sellaiset kumisaappaisiinsa. Lapsetkin joutuvat käyttämään kumisaappaita suuren osan talvea Etelä-Suomessa, tokihan niihin saapassukka tarvitaan, kuten kurarukkasten alle lapaset. Lenkkareissa ohuet villasukat ovat paremmat kuin urheilusukat, eivät kulukaan niin äkkiä puhki ja mikä tärkeintä : niitä voi parsia. Onkos kodikkaampaa näkyä kuin mummo sukkaa parsimassa keinustuolissa ! Nykyiset langat kestävät konepesuakin hyvin vanuttumatta. Veneellä oleskeltaessa ne ovat ehdottomat, kesälläkin illan viileydessä ja aamukosteudessa. Kyllä nuoret naisetkin kelpuuttavat villasukat, kun neuloo pitsikuvioisiksi, palmikkokoristein tai kirjoneuleella.

Jos voi säädellä huonelämpötilaa, villasukat ovat apuna energiansäästössä. Moni pitää yösukkina niitä, uni tulee, kun jalat ovat lämpimät. Koska tuli taas lastenlaulu mieleen, laitan sen, älkää hermostuko kun aina rallatan.

Minun ystäväni on kuin villasukka,
      joka talvella lämmittää.
      Ja minun ystäväni on kuin niitynkukka
      joka saa minut hymyilemään.
      Ota kädestä kiinni tule kanssani rantaan,
      vien sinut katsomaan,
      miten aurinko laskee puiden taakse
      ja saa taivaan punertamaan.

Minä olen vielä pikkuinen ja siksi tahtoisin
      oppia tään maailman paljon paremmin.
      Ja kun mä sitten joskus olen aikuinen
      niin toivon että oppimasta koskaan lakkaa en.
      '
      * * * *

Muistatteko vielä sukkasiinit, koristeellisten villasukkien pohjiin ommeltiin nahkapohjat, jotka ulottuivat vähän kuin anturoiksi ? En ole niitä pohjia enää kaupoissa nähnyt, ostaisin mielelläni.

• semmoisia "nappulasukkia" Olet armaan nähnytkn,, semmoiset pehmeät sukan tapaset, joissa on pohjassa sellaiset kivat nystyrät . Vähän niinkuin tarran tapaiset. Tarkoitettu nimenomaan vanhoille- siis meille--
        Eivät ole liukkaat. En nyt keksi niille nimeä, vaikka tiedän. Itselleni on "lahjoitetu" punaiset ja ruskeat. Etten nääs kaatuisi..........
        Lämpimätkin ovat, mutta saattavat hiostaa kauan pidettyinä.
        On muuten lapsille samanlaisia kaupassa.

• meri-kukka98 kirjoitti:

semmoisia "nappulasukkia" Olet armaan nähnytkn,, semmoiset pehmeät sukan tapaset, joissa on pohjassa sellaiset kivat nystyrät . Vähän niinkuin tarran tapaiset. Tarkoitettu nimenomaan vanhoille- siis meille--
        Eivät ole liukkaat. En nyt keksi niille nimeä, vaikka tiedän. Itselleni on "lahjoitetu" punaiset ja ruskeat. Etten nääs kaatuisi..........
        Lämpimätkin ovat, mutta saattavat hiostaa kauan pidettyinä.
        On muuten lapsille samanlaisia kaupassa.

kutsutaan "jarrusukiksi"!

• ajastin
        Tellastiina kirjoitti:

monikäyttöset on villasukat. Kai niitä tehtäisiinkin, mutta kun ei sitä kantapäätä osaa. Verikin kiertää paremmin villasukissa, nuoremmallakin.

• Tellastiina kirjoitti:

löysin ihan nimikko sivultani.
        Kudon niitä tyttärelleni nukkusukiksi,sellasiakin joku tarvitsee.
        http://ullaneule.net/0106/ohjeet_saunasukat.html
        Toivottavasti saatte sivun esiin, olen tulostanut mallin itselleni tänä vuonna.
        En muista kuinka saisin osoitteen näkyviin sinisenä ,että klikkaamalla pääsee heti sivulle.

• ullamirjami kirjoitti:

löysin ihan nimikko sivultani.
        Kudon niitä tyttärelleni nukkusukiksi,sellasiakin joku tarvitsee.
        http://ullaneule.net/0106/ohjeet_saunasukat.html
        Toivottavasti saatte sivun esiin, olen tulostanut mallin itselleni tänä vuonna.
        En muista kuinka saisin osoitteen näkyviin sinisenä ,että klikkaamalla pääsee heti sivulle.

siinähän se seisoo ,ilman aikojaan ,hyvä minä!

• Atolfia
        ullamirjami kirjoitti:

siinähän se seisoo ,ilman aikojaan ,hyvä minä!

Sieltähän löytyi vaikka mitä. UUsi into tarttua puikkoihin nousi heti. Sukkia on tullut neulottua kyllästymiseen asti, joten vaihtelu virkistää.

Otinpa vinkin ylös ja löydän sieltä aina uutta. Sukkien ohjeen tulostin jo.

Kiitos vielä kerran ja HYVÄÄ JOULUA!!!

En viitsi juuri kirjoitella, tuo ynnäääminen on turhan aikaa vievää.

• Anonyymi

Osmis neulo mulle ja tule sulmitulee24 varkaus t lieppo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      96
      2738
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1764
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      379
      1648
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1601
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1437
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1247
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe