Vanhassa ei ole kunnolla potkua kun lähtee nousemaan plaaniin, kestää tosi kauan. Olen kuullut että on olemassa "tehoturbo", vääntöä alakierroksilla paremmin. VP:n hinnoittelun tietäen,löytyykö tarvikkeena vastaavaa vai tyytyäkö alkuperäiseen
VP AQAD41 tehoturbo
7
953
Vastaukset
- heh2
Ei Volvolla ole turbotehdasta.
- Scandisti
Kad koneisiin, jotka on muuten samoja peruskoneita, mut niissä on remmiahdin turbon lisäksi. Se tekee sitä vääntöä nimen omaan alakierroksilla.
- löytyy,,
Mulla on aikoinaan asennettu 41-koneisiin sellaiset vaihtoturbot, taisi olla niin että antaa enemmän ilmaa pienemmillä kierroksilla tms. Itseasiassa laitoin ne silloin siinä toivossa että savutus vähenisi mutta 41-koneet vaan ovat savuttavia. Ei ne kohtuuttoman kalliit olleet vaihto-osana, en muista tarkemmin. Aikas vanhat koneet alkavat olla virittämiseen, ehkä parempi käsitellä varovasti kuin kipeää pillua. Mulla puoliplaanari niin en alaväännöstä suurta tai edes havaittavaa riemua löytänyt.
- halvemmalla
Ruotsin puoleta saa vaihtoturbojakin halvemmalla, esim
http://www.gikturbo.se/bytesturbo-tunga-fordon.asp?brand=VOLVO PENTA Marinmotorer&search= Pentankaan turbot kohtuuttomia maksa, ovat ns. vaihtoturboja, viet siis vanhan vaihdossa. Tuskin kyllä niitä korjaavat mutta näin ovat päättäneet. Itsellä maksoi Top Boatissa vähemmän kuin turbofirmasta Malmilta.
Auttaa kuulemma liukuunlähdössä. Aikoinaan, oletan että on kyse samasta koneesta, niitä 200hv laitettiin liian isoihin veneisiin kun ei isompia ollut eikä haluttu mennä 2-kone asennuksiin. Tristan Harmony, Tresfjord 30, Marino Barracuda tms. Elettiin aikaan 80 loppu - 90 luvun alkuja.- vp____
mulla on ihan tää juttu - ton ikäinen vene ja hieman alamittainen AQAD41. V-pohjaisena plaaniin nousu ei onnistu jos on paljon kuormaa päällä. nopeusalue 9-18 kn ei ole käytettävissä.
onko kokemuksia 41:n turbon vaihdosta? Auttaako tuossa plaaniin nousussa? vp____ kirjoitti:
mulla on ihan tää juttu - ton ikäinen vene ja hieman alamittainen AQAD41. V-pohjaisena plaaniin nousu ei onnistu jos on paljon kuormaa päällä. nopeusalue 9-18 kn ei ole käytettävissä.
onko kokemuksia 41:n turbon vaihdosta? Auttaako tuossa plaaniin nousussa?ja ammattilaisten mukaan kyllä, itsellä eri kone.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959