Tanssikurssista kysymys

Inka*

Ajattelin rohkaista mieleni ja mennä nyt keväällä tanssikursseille ,että sitten kesälksi oppisin tanssimaan. Mietin vaan ,että voiko tanssikurssille mennä yksin, vai pitääkö olla joku parina mukana ? Ajattelin vaan ,että jos menen sinne yksin, niin jäänkö ilman tanssiparia, kun kaikki tanssivat vaan sen mukanaan tuomansa kamunsa kanssa .

11

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanssihullu!

Siitä vaan ihan yksin, useimmilla kursseilla toimii parinvaihto joten kyllä tanssimaan pääsee ilman omaa
      paria. Semmoiset kurssit joissa pari tarvitaan, ilmoittavat sen kyllä ilmotuksessa.
      Mukavia kurssituksia;)

• tantantanssimaankin

kuten edellinen jo kertoi, aina ei omaa paria tarvitse, mutta kannattaa varmistaa asia ensin ennenkun ilmottautuu ja siten ehkä sitoutuu maksamaan kurssihinnan. Nuo kansan- ja työväenopiston tanssikurssit on suosittuja ja edullisia, mutta toisen vaihtoehdon tarjoavat yksityiset tanssikoulut, missä voi edetä tasolta toiselle juuri niin kun itse haluaa ja edistyy, mutta hintakin on aivan jotain muuta. Tervetuloa tanssitaitoisten maailmaan!

• tantantanssimaan

On sanottu, taisi olla Tuula joka viimeksi sanoi mun osaavan...;-)

• rohkeasti

Mietit samoja asioita kun minäkin aikoinaan. Kaikki on sujunut kuitenkin aivan loistavasti kursseilla vaikka ei ole ollut vakiparia mukana.

• Tanssitytsy

Olen myös aina ollut kiinnostunut tanssisesta, en vain ole saanut itseäni rohkaistua. Nyt ajattelin keväällä aloittaa myös ilman paria. Ikääkin on jo 25, mutta eikai tuo haitannee. Ajattelin mennä ihan avoimin mielin kokeilemaan, siinä ei ainakaan menetä mitään, vaikka vähän kyllä jännittääkin. Varsinkaan kun tanssitaitoja ei ole kertynyt vielä mistään muusta paikasta...

• Joka asiassa aloittaminen näyttää olevan kaikkein vaikeinta. Jos tanssikurssin tasoksi sanotaan alkeet/perusteet, niin silloin ei todella tarvitse osata muuta kuin kävellä kurssille mennessään.

Kertaaminen tanssissakin on tavattoman tärkeää. Jos menet alkeiskurssille, niin siellä varmasti on myös sellaisia henkilöitä, jotka ovat käyneet alkeiskurssit moneen kertaan. Siitäkin on sinulle vain etua. Jos mies osaa viedä, sinun on helpompia opetella alkeita.

Millä suunnalla Suomessa olet menossa kursseille?

• vise
        Cake kirjoitti:

Joka asiassa aloittaminen näyttää olevan kaikkein vaikeinta. Jos tanssikurssin tasoksi sanotaan alkeet/perusteet, niin silloin ei todella tarvitse osata muuta kuin kävellä kurssille mennessään.

Kertaaminen tanssissakin on tavattoman tärkeää. Jos menet alkeiskurssille, niin siellä varmasti on myös sellaisia henkilöitä, jotka ovat käyneet alkeiskurssit moneen kertaan. Siitäkin on sinulle vain etua. Jos mies osaa viedä, sinun on helpompia opetella alkeita.

Unhohda koko juttu et osaa viedä

• Inka*
        Cake kirjoitti:

Joka asiassa aloittaminen näyttää olevan kaikkein vaikeinta. Jos tanssikurssin tasoksi sanotaan alkeet/perusteet, niin silloin ei todella tarvitse osata muuta kuin kävellä kurssille mennessään.

Kiitos vastauksista ja rohkaisusta kaikille :) Asun Forssassa , eli Somerolla järjestettäville tanssikursseille olen ajatellut osallistuvani ( on sopivan lyhyt matka sinne). Ja ainakin yhteen aikaan Jokioisten Leimukalliollakin järjestettiin tanssikursseja. Täytyy lehdestä seurata jos ilmoituksia niistä.

• tanssinainen

itse 48 ja syksyllä vasta lähdin tanssikurssille ekaa kertaa, paria ei ollut, mutta onnekseni kurssilla oli myös pariton mies, niin hänen kanssaan olen opetellut( vaihtelevalla menestyksellä )perusaskelia, ja nyt kurssi jatkuu ja lisäksi aloitan toisenkin alkeiskurssin ja siellä ei tarvii omaa paria, koska koko ajan vaihdetaan eikä saman kanssa tanssita koko aikaa.

• Tanssiva sinkkumies

Aloitin lavatanssien opettelun 11 vuotta sitten käymällä erään tanssikoulun järjestämän perinteisten lavatanssien alkeiskurssin. Siellä minulla oli oma pari mukana, koska kurssin ilmoituksessa kehotettiin tulemaan parin kanssa. Sen jälkeen olen käynyt lukuisilla tanssiseurojen järjestämillä kursseilla ilman paria. Kaikilla noilla seurojen kursseilla on ollut käytössä parinvaihto ja se on toiminut hyvin.

Tanssiseurojen alkeiskursseilla käy myös paljon seuran jäseniä, jotka ovat tanssineet jo pidempään. Se voi olla eduksi opettelussa, kun pääsee osaavien kanssa tanssimaan, vaikka toisaalta oma osaamattomuus korostuu ja siitä voi tulla huonoja fiiliksiä. Pitää vaan ajatella, että ne osaavat ovat tavallaan väärässä paikassa ja juuri sinä olet sillä tasolla kuin sillä kurssilla kuuluukin. Ota hyöty irti osaavista viejistä, äläkä yhtään ujostele omaa vasta-alkajuuttasi. Pidempään tanssineet kyllä ymmärtävät, että kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti aloittelijoille, eivätkä he voi vaatia mitään huippuosaamista toisilta.

• M27

Tämäpä yllätys ettei tanssikurssille tarvitse viedä omaa tanssikaveria. Itse kun olen noita kurssi ilmoituksia lukenut niin aina ollut maininta että parin kanssa. Mutta täytyypä etsiä nyt tämmöinen kurssi johon saa mennä ilman paria.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe