Minä olen yksi niistä, joka olen langennut liian heppoisin perustein Skandia Lifen eläkevakuutukseen ja vasta muutaman vuoden säästämisen jälkeen alkanut ymmärtämään mihin olenkaan sitoutunut...
Kysymys koskeekin vakuutuksen takaisinostoa työttömyyden perusteella. Olen työttömänä työnhakijana: teen osa-aikatyötä eli saan soviteltua päivärahaa. Päteekö vakuutuksen takaisinosto tässä tapauksessa?? Jos, niin miten työttömyyspäivät lasketaan?
Ja oliko jotain yksiselitteistä "kaavaa", jolla vakuutuksen takaisinostoarvo määräytyy? Eläkettä olen säästänyt noin 4 vuotta.
KIITOS paljon, jos joku asiasta tietävä viitsii vastailla!!
Skandia Life / osa-aikatyö(ttömyys)
3
584
Vastaukset
- maksaminen
En tiedä tuosta takaisinostosta, mutta ainakin lopeta kuukausimaksut. Ilmoitat vain pankkiisi että irtisanot suoraveloituksen tästä päivästä alkaen. Kun Skandia alkaa karhuta maksuja, ilmoitat että siirrät vakuutuksen vapaakirjalle. Itse ehdin maksaa 13 kk:ta ennen kuin sain tarpeekseni.
- Eki 45
Keskustele ensin työkkärin vai mikä se nyt on, kanssa saatko todistuksen jossa olet ollut työnhakijana vaaditut 200vrk. Jos saat, asia on OK, Jos siinä näkyy osa-aikajärjestely, soita (ei nimelläsi koska puhelut kirjataan järjestelmään) Skandiaan ja kysy.
- surullinen eläke
Ei tuosta huijarimyyjien eläkevakuutuksesta tunnu pääsevän eroon kuin kuolemalla. Osa-aikaeläke ei riitä noston syyksi. Pitää olla 200 arkipäivää täysipäiväisenä työnhakijana, että eläkkeen voi nostaa. Itseänikin harmittaa, että aikoinaan tuohon lankaan lankesin, mutta tuntui silloin hyvältä vaihtoehdolta enkä ymmärtänyt sitovuutta vaikka myyjä kertoi että voi nostaa jos tulee tiukka paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709