Kun tuossa Ihannenainen-palstalla on tuo keskustelu kasvissyöjänaisista, niin avataan tänne vastaava. ;)
Kuinka monen naisen ihannemies on vegaani?
Entä kuinka monelle tämä olisi täysin ylitsepääsemätön ongelma?
Jos et tiedä mitä termi tarkoittaa:
http://www.vegaaniliitto.fi/ukk.html#A1
Vegaanimies
36
1741
Vastaukset
- akfäkfäa
Erittäin hieno asia. En tiedä menisikö ihannemieheksi, mutta punaisen lihan välttämäminen on ihan jees jo.
- tubu.
Vegaani mies, tai edes vegetaari olisi ihannemies nr 1. On erittäin harvinaista, että mies on vegaani/vegetaari joten ei ole kovin helppoa törmätä missään näihin tyyppeihin. Olen itse ollut jo yli 20 vuoden ajan lihattomalla/kalattomalla ruokavaliolla, syön kyllä joitakin maitotuotteita ja kananmuniakin. Parasta olisi tietenkin tällainen samankaltaisuus ruokavalioiden suhteen mutta ei se nyt aivan ehdotonta ole.
- Oon mies
Oon ollu kans lähes parikyt vuotta kasvissyöjä ja ois hienoo jos olis nainen joka olis kans.
En vaan oo missään törmännyt tämmöisiin, netissäkin kaikki vastaavat ovat aina jossain toisella puolella maata. - tubu.
Oon mies kirjoitti:
Oon ollu kans lähes parikyt vuotta kasvissyöjä ja ois hienoo jos olis nainen joka olis kans.
En vaan oo missään törmännyt tämmöisiin, netissäkin kaikki vastaavat ovat aina jossain toisella puolella maata.Taitaa olla tuolla Etelä-Suomen suunnalla enemmän sekä mies- että naisvegetaristeja, ainakin näin nettihavaintojen perusteella. Vähemmän meitä vegeihmisiä on täällä keskisen Suomen korpimailla, varsinkaan täällä Savon sydämessä. Ja vielä vaikeampaa on löytää edes lähimain oman ikäluokan edustajaa näiden harvojen vegeihmisten joukosta.
Oon mies kirjoitti:
En vaan oo missään törmännyt tämmöisiin, netissäkin kaikki vastaavat ovat aina jossain toisella puolella maata.Enkä kyllä ihan moneen vegaanimieheen oo törmänny. Yhden itteeni vanhemman tyypin tiedän.
Muutamia ilmeisesti vegaaneja tyyppejä tiedän, mutten tunne, kun en liiaks oo tekemisissä "hippien" kanssa.
Kaikki vegaaninaiset, jotka tiedän Tampereelta, on varattuja.
Tilanne lähtee kartoittumaan itselleni paremmin, jos rupeen käymään niissä vegaaniliiton kokouksissa.- blubbb
PelleCharmantti kirjoitti:
Enkä kyllä ihan moneen vegaanimieheen oo törmänny. Yhden itteeni vanhemman tyypin tiedän.
Muutamia ilmeisesti vegaaneja tyyppejä tiedän, mutten tunne, kun en liiaks oo tekemisissä "hippien" kanssa.
Tilanne lähtee kartoittumaan itselleni paremmin, jos rupeen käymään niissä vegaaniliiton kokouksissa.en mää vaan oo varattu, nääs! :(
- tl
Enkä kyllä ihan moneen vegaanimieheen oo törmänny. Yhden itteeni vanhemman tyypin tiedän.
Tilanne lähtee kartoittumaan itselleni paremmin, jos rupeen käymään niissä vegaaniliiton kokouksissa.Onhan meitä sinkkuja vegaanineitosia täällä Tampereellakin :) Ihannemies on ehdottomasti vegaani, vaikka en sen kummemmin ihannemiehen raameja ole pohdiskellut... En kaipaa minkään tietyn muotin mukaista ihmistä :)
Minun, ehdottomasti!!! Melkein jopa ylitsepääsemätön ongelma.. Ehkä vielä jonkun lakto-ovon, tms. "kelpuuttaisin", mutta muuten ei.. Silloin on niin erilainen elämänkatsomus jo.. Vapaita vegemiehiä on vaan turhan harvassa... :(
- Nature75
Ja varsinkin sellaisia, joilla ei ole helvetillistä sitoutumiskammoa...
- jeminavege23
Nature75 kirjoitti:
Ja varsinkin sellaisia, joilla ei ole helvetillistä sitoutumiskammoa...
contact me babe;)
- crazycyborg
jeminavege23 kirjoitti:
contact me babe;)
Tottahan toki.
- ........
Juu, hieno asia vaan jos mies olisi vegaani tai vegetaristi.
- Yhden naisen mielipi
Vegaani ei ole ihanne tai este.
Ylipääsemätön este se ei olisi, kunhan mies kunnioittaa sitä että minä syön lihaa ja syön myös jatkossa.
Mutta henkilökohtaisesti minua ei haittaa vaikka mies ei söisi lihaa sehän on jokaisen yksityisasia.
Mutta oletan että monelle vegaanimiehelle omat ruokatottumukset olisivat este, enkä ole valmis missään nimessä muuttamaan niitä yhdenkään miehen vuoksi. Lihaa pitää olla joka ikinen päivä mun lautasella.Monelle se varmasti olisi este.
Jos mennään linjalla "Lihaa pitää olla joka ikinen päivä mun lautasella", niin tuon sortin joustamattomuus olisi itselleni este. Itsekin joudun joustamaan ja tekemään poikkeuksia silloin tällöin, sillä en voi rajoittaa menojani ruokailun mukaan.- Yhden naisen mielipi
Monelle se varmasti olisi este.
Jos mennään linjalla "Lihaa pitää olla joka ikinen päivä mun lautasella", niin tuon sortin joustamattomuus olisi itselleni este. Itsekin joudun joustamaan ja tekemään poikkeuksia silloin tällöin, sillä en voi rajoittaa menojani ruokailun mukaan.Eli suostuisit joustamaan omasta linjasta ja syömään lihaa silloin tällöin jos toinen suostuisi sen silloin tällöin jättämään pois? Aika reilu kuitenkin et vaadi toiselta sitä mitä et itse ole valmis tekmään. Eli ole valmis luopumaan silloin tällöin omasta periaattesta kunhan toinenkin sen tekee.
Kuvittelin että vegaanille se liha on ehdoton ei joka tilanteessa, no oppia ikä kaikki. Yhden naisen mielipi kirjoitti:
Eli suostuisit joustamaan omasta linjasta ja syömään lihaa silloin tällöin jos toinen suostuisi sen silloin tällöin jättämään pois? Aika reilu kuitenkin et vaadi toiselta sitä mitä et itse ole valmis tekmään. Eli ole valmis luopumaan silloin tällöin omasta periaattesta kunhan toinenkin sen tekee.
Kuvittelin että vegaanille se liha on ehdoton ei joka tilanteessa, no oppia ikä kaikki.Varsinkin tien päällä joutuu itte tekeen poikkeuksia ja jättään palautetta. Kotioloissa en syö juuri mitään eläinperäistä. Ulkona syödessä saatan olla todella tarkka asiasta, koska loppuviimeksi kyseessä on lompakolla äänestäminen. Samaan tapaan ostan luomu- ja reilun kaupan tuotteita.
Eikä kato se oo se pelkkä liha vaan kaikki eläinperäiset tuotteet. Useimmissa paikoissa kasvisruoka tarkoittaa lihatonta ruokaa, eikä taso ole aina järin korkea kun tarkastelee ravintoarvoja. Mä en ajatellu kuolla nälkään :D- Hienoa
Varsinkin tien päällä joutuu itte tekeen poikkeuksia ja jättään palautetta. Kotioloissa en syö juuri mitään eläinperäistä. Ulkona syödessä saatan olla todella tarkka asiasta, koska loppuviimeksi kyseessä on lompakolla äänestäminen. Samaan tapaan ostan luomu- ja reilun kaupan tuotteita.
Eikä kato se oo se pelkkä liha vaan kaikki eläinperäiset tuotteet. Useimmissa paikoissa kasvisruoka tarkoittaa lihatonta ruokaa, eikä taso ole aina järin korkea kun tarkastelee ravintoarvoja. Mä en ajatellu kuolla nälkään :DMutta sinua ei siis haittaisi jos puoliso pitäisi oman linjan ja kaupasta ostaisi oman mieltymyksen mukaisesti itselleen muita kun sinun hyväksymiä tuotteita ja laittasi niistä itselleen normaali ruokaa.
Eli hän söisi normaalisti omaansa ja sinä omaansa. Molemmat siis laittaisivat itse itselleen ruokaa ja myös söisivät oman mieltymyksen mukaisesti.
Mitään pakko käännytystä siis ei sinun taholtasi tapahtuisi jos toinen ei yrittäisi saada sinuakaan muuttamaan omia tapoja.
Hyvin paljon erinlaista kun mihin olen törmänyt, sillä useimmat vaativat myös kanssaihmisten muuttavan omaa elämänkatsomustaan kun kerran yhdessä ollaan.... vaativat muita kunniottamaan omaansa mutta eivät kykene kunnioittamaan toisen erinlaista ajattelua, agresiivista käytöstä kaiken kaikkiaan.
Toivon että teidän veganien joukossa on enemmältikin sinun lailla ajattelevia.
Ymmärrän jos sinä et halua syödä eläinperäisiä, aivan samoin kun niitä jotka syövät ja myös niitä jotka pitävät jostakin makuja hienoina mitä itse inhoan.
Aivan samoin kun kunnioitan niitä jotka haluavat kulkea turkki päällä tai niitä jotka sitä eivät halua pukea ylle, mutta ymmärrystä niille jotka katsovat oikeudekseen puuttua toisen asioihin ja alkavat kieltämään toista kun itse eivät sitä halua ei minulla ole. Joten jokainen voi valita oman linjansa mutta toisen linjasta pitäköön näpit irti. Hienoa kirjoitti:
Mutta sinua ei siis haittaisi jos puoliso pitäisi oman linjan ja kaupasta ostaisi oman mieltymyksen mukaisesti itselleen muita kun sinun hyväksymiä tuotteita ja laittasi niistä itselleen normaali ruokaa.
Eli hän söisi normaalisti omaansa ja sinä omaansa. Molemmat siis laittaisivat itse itselleen ruokaa ja myös söisivät oman mieltymyksen mukaisesti.
Mitään pakko käännytystä siis ei sinun taholtasi tapahtuisi jos toinen ei yrittäisi saada sinuakaan muuttamaan omia tapoja.
Hyvin paljon erinlaista kun mihin olen törmänyt, sillä useimmat vaativat myös kanssaihmisten muuttavan omaa elämänkatsomustaan kun kerran yhdessä ollaan.... vaativat muita kunniottamaan omaansa mutta eivät kykene kunnioittamaan toisen erinlaista ajattelua, agresiivista käytöstä kaiken kaikkiaan.
Toivon että teidän veganien joukossa on enemmältikin sinun lailla ajattelevia.
Ymmärrän jos sinä et halua syödä eläinperäisiä, aivan samoin kun niitä jotka syövät ja myös niitä jotka pitävät jostakin makuja hienoina mitä itse inhoan.
Aivan samoin kun kunnioitan niitä jotka haluavat kulkea turkki päällä tai niitä jotka sitä eivät halua pukea ylle, mutta ymmärrystä niille jotka katsovat oikeudekseen puuttua toisen asioihin ja alkavat kieltämään toista kun itse eivät sitä halua ei minulla ole. Joten jokainen voi valita oman linjansa mutta toisen linjasta pitäköön näpit irti.Itse en näe mitään periaatteelista ongelmaa tuossa järjestelyssä.
- lakto-ovo
Vegaani mies olisi minun ihanne mieheni. Voisi opettaa minutkin vegaaniksi! Nyt olen lakto-ovo-vegetaristi. Mutta minusta jollain ruokavaliolla ei todellakaan ole merkitystä, nykyinen poikaystäväni on sekasyöjä, eikä se ole mikään ongelma. Yhdessä syömme kasvisruokaa ja lisäksi hän syö liharuokia niin halutessaan. En näe tässä mitään ongelmia.
Näin se varmaan menee suurimmassa osasta tapauksia, eli sekasyöjä syö myös kasvisruokia ja tekee itselleen liharuokaa niin halutessaan.
- Ninnnanannna
Näin se varmaan menee suurimmassa osasta tapauksia, eli sekasyöjä syö myös kasvisruokia ja tekee itselleen liharuokaa niin halutessaan.
Minä en näköjään voi seurustella muun kuin vegaanimiehen kanssa. En vain pysty. Kyse ei ole periaatteesta, vaan tunteesta. Olen seurustellut sekasyöjän kanssa, mutta viimeisinä vuosina en miestä voinut päästää lähelleni ilman kuvotuksen tunnetta. Tätä ei moni ymmärrä, vaan pitää sairaana.
- Nature75
Ninnnanannna kirjoitti:
Minä en näköjään voi seurustella muun kuin vegaanimiehen kanssa. En vain pysty. Kyse ei ole periaatteesta, vaan tunteesta. Olen seurustellut sekasyöjän kanssa, mutta viimeisinä vuosina en miestä voinut päästää lähelleni ilman kuvotuksen tunnetta. Tätä ei moni ymmärrä, vaan pitää sairaana.
Totta puhut, mutta eiköhän ajatkin muutu aikanaan tässä asiassa, ja vegaanit hyväksytään laajemmin.
- Oikeus onneen
Ninnnanannna kirjoitti:
Olipas hienoa löytää samankaltainen tunnemielipide vegaanimiesasiassa! Toivottavasti emme joudu tappelemaan joskus vegaanimiehestä, sillä minusta tuntuu ettei niitä Suomessa ole! Siis vegaanimies:Täällä olis vegaaninainen, joka todella hartaasti on toivonut jo pitkään tapaavansa kaltaisensa ja saavansa vegaaniparisuhteen.
- masentunut £
Oikeus onneen kirjoitti:
Olipas hienoa löytää samankaltainen tunnemielipide vegaanimiesasiassa! Toivottavasti emme joudu tappelemaan joskus vegaanimiehestä, sillä minusta tuntuu ettei niitä Suomessa ole! Siis vegaanimies:Täällä olis vegaaninainen, joka todella hartaasti on toivonut jo pitkään tapaavansa kaltaisensa ja saavansa vegaaniparisuhteen.
Täällä olis vegaanimies, joka todella hartaasti on toivonut jo pitkään tapaavansa kaltaisensa ja saavansa vegaaniparisuhteen. :)
- Oikeus onneen
masentunut £ kirjoitti:
Täällä olis vegaanimies, joka todella hartaasti on toivonut jo pitkään tapaavansa kaltaisensa ja saavansa vegaaniparisuhteen. :)
Hyvänen aika! Missä päin Suomea asut ja minkä ikäinen olet? Tulevana viikonloppuna on Vegfest-tapahtuma Tampereella. Olen kyl itse Helsingistä.Olen ollu vegaani 13,5 v. enkä ole yhteenkään vegaanimieheen törmännyt!
Oikeus onneen kirjoitti:
Hyvänen aika! Missä päin Suomea asut ja minkä ikäinen olet? Tulevana viikonloppuna on Vegfest-tapahtuma Tampereella. Olen kyl itse Helsingistä.Olen ollu vegaani 13,5 v. enkä ole yhteenkään vegaanimieheen törmännyt!
Itsekin varmasti käväsen festeillä, kun kotipaikkakunnalla järjestetään. :D
- mösjöötulouz
Itse en niin kovasti määrittele ihmisiä näiden ruokavalioiden mukaan, mutta tahdoin nyt tähänkin mainita, että oma miesystäväni siirtyi kasvisvoittoisempaan ruokavalioon minun astuessani hänen elämäänsä. Ostelee vielä silloin tällöin nautaa tai kanaa ja tietty myös syö ne, mutta pitäisikö sen sitten olla niin suuri ongelma?
- 1116
itselle vegaani olisi ihanne. Esimerkiksi ruuan laitto helpottuisi, vaikka minä en mollaa niitä jotka syövät lihaa eikä se minulle ole ongelma, en sitä itse suostuisi laittamaan. Kypsentäessä liha mielestäni haisee ihan törkeän pahalle, joten liharuokia en suostuisi miehelle laittamaan. Ja tämähän on ollut iso ongelma edellisille kumppaneille, kun olen pyytänyt laittamaan omat ruokansa.
Tai ehkä he olivat vain uusavuttomia jotka olettavat että nainen tekee aina ruuat.
Mutta hatunnosto niille miehille jotka eivät syö lihaa! olette todellinen harvinaisuus. - naiSeksi
mulle ei kävis sellanen mies, ku mie syön melkein mitä tahaan ;D
- leidi32v
vegaani/vegetaristimies on harvinaisuus, mutta ehdottomasti, korostan ehdottomasti, plussa. en tunne montaakaan, valitettavasti.
- crazycyborg
Itsekään en tunne kuin yhden vegetaristimiehen - ja sekin duunipaikasta. Joten tuskin meitä vege-miehiä liikaa ainakaan on...
- Meat free Monday
crazycyborg kirjoitti:
Itsekään en tunne kuin yhden vegetaristimiehen - ja sekin duunipaikasta. Joten tuskin meitä vege-miehiä liikaa ainakaan on...
Olen itse aikuinen nainen, ja lihaa en ole syönyt n. 15 vuoteen. Tunnen valtavasti vegetaristimiehiä, vegaaneja tosin en. Naisiakaan. Osa kasvissyöjä-ystävistäni on kyllä joskus olleet puhtaasti vuoden, pari vegaani linjalla, mutta nyt perheenäiteinä ja -isinä vakiinnuttaneet jonkinlaisen kasvis-maito-kalaruokavalion. Lasten kanssa helpompaa, ja lapset saavat näin automaattisesti kaikki tarvittavat proteiinit ja b-vitamiinit, vaikkei lihaa syötäisikään. Vegaanina saa kasvavien lasten kanssa jo hieman taiteilla.
Asun avoliitossa, ja kumppanii on ns. sekasyöjä. Emme todellakaan syö aina eri ruokaa ja osta itse ostoksiamme. Mikäs liitto se olisi? (ok, sairaudet jne tietenkin oma juttunsa)
Ei kumppanini kaipaa joka päivä lihaa (tuskin kukaan tiedostava ihminen tänä päivänä ihan päivittäin syö lihaa?) ja usein teemme myös ruokia, joiden kylkeen hän saattaa valmistaa lisäksi itselleen lihaa tai kanaa. Aaamupalapöydässä valitaan kukin, mitä mielitään. Kuten kaikissa muissakin perheissä. Kyläillessä uusissa paikoissa ja uusien ihmisten parissa en koskaan tee syömisistäni numeroa, vaan ruokapöydässä otan esim. perunaa, salaattia ja leipää. Iltapalalla karjalanpiirakan päälle valitsen voita ja jätän kinkkusiivun väliin. Usein uusilla ihmisillä vierailtaessa kyselläänkin etukäteen allergioita jne. Meillä näitä ei ole, pidämme kaikista ruoista, kasviksista, silleistä, simpukoista, sienistä, juustoista, oliiveista...(Mitä näitä nyt on, joista monet eivät pidä.) Sanon vain, että lihaa en mielelläni syö, muuten olemme täysin kaikkiruokaisia.
Kyllä, ihminen on sekasyöjä. Vegaanit ne vasta monipuolisesti syövätkin! Itse voisin hyvinkin kuvitella luopuvani myös juustoista, mikäli tapaisin vegaanikumppanin, jolta oppisin tekemään herkullisia tahnoja yms.
- possuonystvä
PelleCharmantti, Mun ehdottomasti!!!se olisi aivan täydellistä jos löytäisi sellaisen miehen.:)
Sekaravinto on ihmiselle lajityypillistä käytöstä ja olemme parhaiten siihen myös sopeutuneet.
Aivojen kasvu johtuu lajillamme pääasiallisesti siitä, että ravinnon laadun parantuminen kykeni takaamaan suurille aivoille riittävästi energiaa.
Vegaanius ja vegeterismi onistuu hyvin vain silloin kun eletään teollistuneessa yhteiskunnassa jossa yksilö tulee toimeen pienellä energiankulutuksella.
Pitää myös huomata se ettemme ole varsinaisesti geneettisesti sopeutuneet syömäämme kasviravintoon, vaan olemme muokaneet kasvit sopiviksi rajoittuneelle kasviravinnon hyväksikäyttökyvyllemme.
Mutta jos vegaanius jollekin sopii, niin pysyköön siinä.
(mutta muille saman tuputtaminen ei ole yleensä järkevää)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806