Minkä ihmeen takia ne valtta meikäläisen veneen? Viime talvena ymmärrän että niitä oli, kun jäi siivoominen kiireitten takia puolitiehen. Mutta nyt jynssättiin vene syksyllä siistiks. Niin ne vaan hiiret löysivät sen ainoan karkkiaskin joka oli muovipussin sisällä alkuperäisessä muovikäärössä(ilmatiivis)...
Houkutteleekohan se naapurivene niitä, kun sen peitetelineen jalkojen juuressa on jonkun verran hiirenjälkiä?
Inhottavia otuksia..... Myrkkyä jos käytän niin ne varmaan mätänee sinne veneeseen, loukku pitäisi vissiin käydä vähän väliä tarkistamassa(houkutteleekohan loukun syötti lisää hiiriä?), onko muita vaihtoehtoja? Kissa veneeseen viikoksi?
Onko muilla hiiri veneessään???
13
828
Vastaukset
- *mökkeilijä*
Halpa ja hyvä keino.
Tarvitaan ämpäri, mertin mittainen lauta sekä pulla.
Laita ämpäri lattialle, lauta vinosti kulkusillaksi ämpärin reunalle ja pulla ämpäriin.
Hiiri loikkaa syömään pullaa, mutta ei pääsekkään ämpäristä pois.
Meillä mökillä tämä keino tepsii keväisin kun pikku hiiret tulevat sisään.
Parin viikon välein ne voi sieltä kantaa siististi ämpärissään ulos, eikä ole mätänemisongelmia.
Jano niille tulee siinä kyllä kova- ämpäri...
Olen ollut lähietäisyydeltä todistamassa kun hiiri loikkaa ulos 20 l muovipänikästä, josta kansi on leikattu pois. Se on sentään vähintään puolitoista kertaa korkeampi kuin tavallinen muoviämpäri. Ei pidä aliarvioida metsän otusten eloonjäämiskykyjä tai -haluja.
auttanut muutama talvi sitten normaali jynssäyn ja tyhjennys. Hiiret kun eivät tienneet siitä mitään ja tulivat kuitenkin "tarkastuskäynnille". Parin paskan jälkeen ilmeisesti poistuivat. Tänä vuonna ei ole näkynyt vielä, liekö naapuriveneissä enemmän syötävää.
- remonttimake
Ei papanat mitään haittaa, mutta ne syövät tekstiilit ja muovit pilalle ja kusi haisee. Mökkeilijän ämpäriniksi on hyvä. Syksyllä hiiret olivat tehneet veneeseen invaasion, eikä ollut loukkuja käsillä. Jätin kajuuttaan ämpärin puolillaan vettä ja heitin korpunpalan sinne. Seuraavalla kerralla siellä oli kaksi hiirtä hukkuneena.
- Jopoilija92480
Meillä ei ole tuota ongelmaa, kun on laivakissa. Vaan on siinäkin oma hommansa...
- sdfsdf
oikein virolainen "kissa" ??
Kyllä ne kissat "hommia" vaatii...
- 31
Meidän veneeseen ei ole koskaan eksynyt hiirtä, ja olen kuvitellut sen johtuvan siitä ettei hiiren kynnet pidä veneen kyljissä kiivetä sinne. Nimittäin jos ajattelen reittiä veneeseen, niin eipä siinä meidän tapauksessa ole muuta vaihtoehtoa kuin teräksisen pukin jalkoja myöten ylös "tassuille", ja siitä veneen reunaa myöten ylös. Katoksen jalat on galvanoitua putkea, ei taida siinäkään hiiren kynnet pitää.
Miten hiiret pääsevät veneeseesi, voisiko sen reitin jotenkin katkaista?- rottaa
Minulla myös teräspukki eikä ikinä ole ollut hiren jälkiä venessä.
Toisaalta vaikka veneen päälle pääsisivätkin, niin en nyt mitenkään keksi mistä ne pääsisivät sisälle?
Tuuletusräppänöissä on "hyttys"-verkot ja muuten luukut on kaikki kiinni...
Pystyisikö alkuperäinen kysyjä jotenkin paikallistamaan hiirien kulkureitin veneen sisätiloihin ja eliminoimaan sen? - hiiri ite
rottaa kirjoitti:
Toisaalta vaikka veneen päälle pääsisivätkin, niin en nyt mitenkään keksi mistä ne pääsisivät sisälle?
Pystyisikö alkuperäinen kysyjä jotenkin paikallistamaan hiirien kulkureitin veneen sisätiloihin ja eliminoimaan sen?Jos jäätelötikku menee jostain reijästä, niin hiirikin menee siitä samasta.
- alkup..
rottaa kirjoitti:
Pystyisikö alkuperäinen kysyjä jotenkin paikallistamaan hiirien kulkureitin veneen sisätiloihin ja eliminoimaan sen?on syynä
- rottaa
hiiri ite kirjoitti:
Jos jäätelötikku menee jostain reijästä, niin hiirikin menee siitä samasta.
Joo niinhän se menee.
Semmoiset raot on siis syytä tiivistää. - rottaa
alkup.. kirjoitti:
on syynä
No jos rakennat peitetelineen, joka on veneen päällä eikä seiso maassa?
- 11+20=?
Eikös se vaan ole ihanaa jos pieni söpö pallokorva on pesiytynyt veneeseen talvehtimaan. Laittaa sille kuppiin jyrsijöille tarkoitettua siemenherkkua niin sitten kun veneilykausi alkaa niin on ainakin yksi kaveri reissussa mukana.
Auringon laskiessa istut sen kesyyntyneen hiirulaisen kanssa kannella ja mutustatta täysjyväleipää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899