Syöttekö aamupalaa?

Puurolusikka

Yritin taas toteuttaa terveysremonttia vuoden aluksi. Siihen kuuluu aamiaisen syönti puuroineen ja hedelmineen. Miten teillä on: syöttekö aamiaista ja mitä syötte?

150

5488

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piiu**

Iso lautasellinen puuroa, jugurtti, actimel-maitohappobakteerijuoma (hui mikä sanahirvitys), joku hedelmä (kiivi, omena tms) ja kahvia pari kuppia lasi vettä. Maitotuotteet rasvattomia, suolaa tai sokeria ei lisätä mihinkään. Tähän oikeasti tottuu nopeasti, vaikka alkuun maistuukin vähän pahvilta.
      Olen kyllä nuorempi kuin 50 , huomasin vasta äsken. Tähän viestiketjuun oli linkki etusivulta.

• viivatiina

pari gluteenitonta tai täysrukiista leipää mitä sattuu vatsa kestään millonkin. päälle levitettä, leikkelettä,juustoa ja paljon salaattia, kurkkua, tomaattia,paprikaa. puuroa en ole syönyt kun joskus lapsena. tietenkin myös iso mukillinen kahvia, ja se onkin ainoa päivässä.

• hhrekiloö

• Hyvän elämän tae.

• The_Evil_Of_Silence

Useimmiten olen laiska syömään aamiaista. Yleensä syön pelkkiä hapankorppuja voilla, ja saatan välillä syödä muroja. Suositus on minulle näin; paahdettu paahtoleipää voin, juuston, meetwurstin sekä salaatinlehden kanssa, plus kaurapuuroa maito raaka-aineena. Pyrin juomaan vitamiini-poretablettina, mutta juomana otan muuten mitä tahansa mehua (suositus on vitamiinit). Jos on Actimel-juomaa, niin otan myös sitäkin.

• teetä ja sympatiaa

KAurapuuroa ja teetä, toisinaan kahvia. Ja sitten lenkille...

• alsjöl
        teetä ja sympatiaa kirjoitti:

KAurapuuroa ja teetä, toisinaan kahvia. Ja sitten lenkille...

eka lenkille ja sit vasta aamiainen

ennen lenkkiä pari lasia vettä

• Leila..

Minä syön puuroa, koska lapseni haluaa sitä aamiaiseksi. Se valmistetaan haudutuskattilassa. Alakattilaan vettä ja ylempään astiaan puuroainekset (vettä ja ryynejä). Levy isolla niin pitkään että alakattilan vesi kuumenee. Sen jälkeen levy ykköselle tai kakkoselle riippuen siitä milloin koulu alkaa. Siinä se valmistuu itsestään. Itse tykkään laittaa puuron sekaan Marlin marjashottia tai mustikoita pakastimesta.

Jugurtiksi ostamme puolen litran tölkin maustamatonta jugurttia. Siihen sotketaan tuota samaa marjashottia, mustikoita ja/tai vadelmia pakkasesta sekä Lidl:stä ostettua mainiota mysliä (kokemuksen perusteella paras hinta/laatusuhde.

• eräs vaan

minä syön aamiaiseksi puuroa ja mehukeittoa tai marjasoppaa. Puuro joko ns. pussipuuroa (esim. elovena hetki) tai itse kattilasta hiutaleista keittäen ja mehukeitto joko Riitan Herkun kevyt keitot tai itse marjoista tehden. Sille kyytipojaksi teetä, johon lisään tilkan hunajaa.

• tämä riittää

lasi tai pari vettä, teetä, pari palaa näkkäriä tai ruisleipää ja beceliä, hedelmä tai tuoremehu

• viivi-karoliina

Minun on pitänyt ottaa itseä todella niskasta kiinni tuon aamupalan suhteen,nyt jo puuro ja lisäksi kahvi kuuluu aamupalaan.
      Ennemmin olin usein puolillepäivin kahvin voimalla ja se syöminen oli kahvi/voileipä pääasiassa.
      Nyt olen yrittänyt toteuttaa kunnon ruokaremonttia,ennen joulua pääsin jo hyvin alkuun,no jouluna taas pääsi lipsumaan,eli taas homma oli otettava uusiksi.

• elämän tapa

ite olen uippu hyväkuntoinen (en likunta friikki) mutta vältän hiilareita ja syön aamulla kourallisen erilaisia pähkinöitä, kananmunan ja hedelmän, lisäksi pitkä huikka kalanmaksaöljyä, eli rasvoja paljon ja protskuja, vuosien mttaan rasvaprosentti laksenut minimii, kiios antti heikkilän terveellisille ruoka tavoille! ps, lihakset kehittyy mutta läski palaa eikä ole nälkä!

• Sirkka Perttunen

Myös minä kiitän A.Heikkilää terveydestäni! Heti kun lipsun syömään enenmmän kuin 40% hiilareita,paino nousee,ilmavaivat palaavat jne.. vaivat joista pääsin eroon n.6 vuotta sitten siirryttyäni VHH:lle.

• orid

niten käy sille tuolla dieetillä? syö nyt hyvä ihminen lidl´'in mueslia !!!! :)

• yks kottarainen

Mukillinen teetä ja leipäpala juustolla, sillä mennään sellaset neljä tuntia ennen ruokaa. Ku ei tarvii töihin mennä, niin pärjää vähemmällä syömiselläkin

• pepe2010

meikä tilaa pepeltä kebabbia

• puurooo

puuroa ja siihen sekaan rae-juustoa ja mustikka-soppaa. kyllä jaksaa taas seuraavaan ateriaan.

• Tavis MC Clean

Aamulla keittelen huttua.Noin puoli viisi jolloin emäntä nousee ylös ja syö kanssani putron.Emäntä katos lähtee töihin minä en,ku oon työtön.Puuron kanssa ruisleipää ilman marginaaleja ja ysk juustoviipale ja pari anjovista.Myös c-vitamiinia mitä nyt sit kaapissa on.Ja sit pienet kauneusunet ja yheksän pintaan urheilemaan ja näin talvisin se on tietysti hiihto.Serotoniinitaso nousee ja olo on kuin varsalla ensi kertaa kesälaitumelle päästyään.Ikäähän minulle ei oo ku nelisenkymmentä pykälää.Hauskaa keskitalvea kaikille.

• 3245
        Tavis MC Clean kirjoitti:

Aamulla keittelen huttua.Noin puoli viisi jolloin emäntä nousee ylös ja syö kanssani putron.Emäntä katos lähtee töihin minä en,ku oon työtön.Puuron kanssa ruisleipää ilman marginaaleja ja ysk juustoviipale ja pari anjovista.Myös c-vitamiinia mitä nyt sit kaapissa on.Ja sit pienet kauneusunet ja yheksän pintaan urheilemaan ja näin talvisin se on tietysti hiihto.Serotoniinitaso nousee ja olo on kuin varsalla ensi kertaa kesälaitumelle päästyään.Ikäähän minulle ei oo ku nelisenkymmentä pykälää.Hauskaa keskitalvea kaikille.

Jahas.

Ja taas yksi luuseri. Hommaa töitä!

Miekkonen odottelee vaimon palkkapäivää suu virneessä ja hiihtelee järven jäällä päivät pitkät=)

• Pepen naapurista

Pepe ja kebab mainittu. Huumori on kivaa.

• syönyt kaikkea
        Pepen naapurista kirjoitti:

Pepe ja kebab mainittu. Huumori on kivaa.

Jos tuollaista elämän menoa noudattaa voi sonoa,että eipä tarvii kauan katsoa.Kyllän se on kuitenkin niin ,että on pakko katsoa mitä suusta alas laittaa. Itse syön aamulla puuron johon lisätty eri laisia marjoja puolukasta mustikkaan,teke muuten älyttömän hyvää vatsalle. Eipä tarvii mennä kauppaan ostamaan mitään jugurtteja eikä muitakaan ihmetuotteita.kaikki löytyy pakastimesta.kun ,kun on ollut ahkera kesällä.Ja onhan se paljon terveellisempää hankkia oma hyvä ruoka talveksi.

• sydän.
        3245 kirjoitti:

Jahas.

Ja taas yksi luuseri. Hommaa töitä!

Miekkonen odottelee vaimon palkkapäivää suu virneessä ja hiihtelee järven jäällä päivät pitkät=)

tietysti sinulta pois, jos joku järven jäällä hiihtelee. Ilkimys olet.

• rid
        sydän. kirjoitti:

tietysti sinulta pois, jos joku järven jäällä hiihtelee. Ilkimys olet.

ei ees osaa hiihtääääääää
        lol

• pietu55

Ei ihme, että ihmiset lihovat, kun jo aamulla pitää syödä.
      Juon vain vettä aamulla ennen töihin menoa.
      Syön eka kerran n. klo 15:30 pari palaa ruisleipää (oululaisen luomu-jälkiuuni-reikäleipä, 100%-ruis) ja runsaasti juustoa päälle (=4 höyläviipaletta/leipäpala)
      Sitten n. 45-60min lenkille. Lenkin päälle litra vettä. Päivän pääruoka n. klo 20:15, joka on ruisleipä, juusto, soijatuote-painotteinen.
      Iltapalaksi n.klo 22:30 ruisleipää.
      Aamulla taas pirteänä töihin.

Nämä elintavat olleet koko aikuisiän. Näin eli isänikin ja olikin ns. 'tervaskanto', ei tarvinnut lääkäriä koskaan, eikä sairastellut.

Ikä 55, 180/74, Paineet 72/120, syke 48-52

• viivatiina

mää kyllä tosin lihon jos en tarkkaile mitä suuhuni pistän. mutta mun mies joka on 176/75 ei kyllä tarkkaile ja sen täytyy syödä tosi paljon ettei laihdu aamulla aloittaa ja myöhään iltaan lopettaa. sapuskaa siihen mahtuu kerralla yks vokkipannullinen. leipää se ei kyllä syö kun aamulla. jos se noudattas tota sun ruokavalioos niin paino putois kyllä hetkessä tonne lähemmäs kuuttakymmentä. jokaisella meillä on omat konstimme pitää huolta painostamme, virkeydestämme ja terveydestämme.

• mk

Ei syö lämmintäruokaa ollenkaan niin voi mennä vatsa aika huonoon kuntoon kun ihmisen ruuansulatus ei toimi kunnolla jos ei kerran päivässä syö lämmintä ateriaa ja sitten illalla liikkumaan. Itse suon aamupalan ja aterian päivällä ja iltasyömisen olen jättänyt jo 80 luvulla pois ja liikuntaa riittävästi niin on verenpaineet kohdillaan ja painoa ja pituutta riittävästi ja jaksaa mökilläkin tehdä polttopuita eli mitat204/120kg niin ei vie tuuli mennessään. Silloin pitää syödä kun sitä energiaa tarvitaan eli päivällä ja iltasyöminen pois kokonaa ja riittävästi olutta ja viinaa niin pysyy kunnossa.

• 23123

Kukin tyylillään. Mutta en voisi kuvitella syöväni joka aterialla pääasiassa leipää.

Ilman aamiaista olisin supernälkäinen jo kymmenen aikaan aamupäivällä. Kysehän ei ole siitä onko aamiainen tarpeellinen vai ei vaan miten ateriat on ajoitettu. Ennen söin todella pienen aamiaisen koska ei ollut nälkä, söin taasen runsaasti iltamyöhään. Nykyään on aamulla jo nälkä koska iltasyöminen on vähentynyt.

Aamulla lautasellinen puuroa jossa täysjyvää ja leseitä sekä pienin hiilarimäärä mitä kaupasta löytyy. Sen kanssa joko soijamaitoa tai mehukeittoa(sokeritonta). Lisäksi vitamiinit, kalaöljyt ja muut antioksidantit sekä proteiinijauhetta soijamaidossa. Lounaalla normaali ruoka, jotain lihaa tai kalaa kasvikset. Perunaa en syö ellei vaihtoehdot ole vähissä(esim. lounasravintolassa joskus).

Päivällinen vähän kevyempi, yleensä lämmin ruoka mutta joskus kevyemmin. Illalla tulee syötyä 2-3 kertaa jotain pientä naposteltavaa: porkkanaa, hedelmiä, yksi pala leipää, maustamatonta jugurttia marjoja tms. Ennen nukkumaanmenoa proteiinijuoma soijamaidolla.

Tuo protsujuoma on aikojen saatossa jäänyt tapa, eli sillä pysyy vasta täynnä pidempään ja muuten tulisi syötyä hiilareita enemmän.

Veroarvot, verenpaine, kolesteroli jne ovat kaikki ok. Tosin olen kyllä tietoinen että kolesterolin kokonaisarvo ei ole tärkeä nykyään vaan se miten hyvä ja huono kolesteroli jakaantuu.

• tiiiiiiiia

olet todellinen ääliö!! pidä paskat tapas omana tietonas!!

• mk

Vaan joillakin se jokailtainen alkoholin nauttiminen oluen viinin tai jonkin muu alkoholituotteen muodossa.
        Jos henkilö ottaa alkoholia niin krho ottaa energian siitä mikä on helpoin tapa eli alkoholista ja kakki mitä syöt samalla kun otat on ylimääräistä ja se suomalaisia lihottaa. Tunnen monia jotka ovat vaihtaneet iltaoluet kivennäisveteen niin painoputoaa perissa kuukaudessa 10 kg. Kyllä normaalisti liikkuuva henkilö voi syödä ammupalan, lounaan ja vähän töidenkin jälkeen muuta liikuntaa pitää olla 10h viikossa.

• painon vartija

Olet erehtynyt. Syömisen pitää painottua aamupäivään. Tiesitkö, että aamiaisen tulee kattaa 1/3 päivänenergiatarpeesta.

• ,,
        painon vartija kirjoitti:

Olet erehtynyt. Syömisen pitää painottua aamupäivään. Tiesitkö, että aamiaisen tulee kattaa 1/3 päivänenergiatarpeesta.

nyt sanotaan, että syö milloin vain.

• mk

Noilla kilolla alipainoinen koska 180cm miehen pitää painaa 85-95 kiloa ja se ei saa olla läskiä vaan lihaksia jotka on treenaamalla hankittu salilla ettei tuuli myrkyllä mukanaa. Ja olet unohtanut lämpimän ruuan kokonaan pois koska ihmisen ruuansulatus tarvitsee lämmintä ruokaa kerran päivässä.

• saatpa nähdä

sydäninfarktille oivallinen kohde, noilla olettamuksilla ei pitkälle pötkitä, mutta eihän se minulle kuulu.

• sdfsdf
        mk kirjoitti:

Noilla kilolla alipainoinen koska 180cm miehen pitää painaa 85-95 kiloa ja se ei saa olla läskiä vaan lihaksia jotka on treenaamalla hankittu salilla ettei tuuli myrkyllä mukanaa. Ja olet unohtanut lämpimän ruuan kokonaan pois koska ihmisen ruuansulatus tarvitsee lämmintä ruokaa kerran päivässä.

180-senttinen mies on normaalipainoinen jos painaa yli 70kg - olettaen että rasvaprosentti on pieni. Normaalin rasvapitoisuuden kanssa painon pitää olla jo enemmän. Eli jos on pakkia niin painon olis hyvä olla yli 80kg. Mutta jos rasvaprosentti on todella alhainen, joku 70-75-kiloinen 180-senttinen mies näyttää paljon timmimmältä kuin 95-kiloinen jolla on rasvaa jokapaikassa liikaa. On iso ero 75-kiloisen normikroppaisen ja paljon treenannen 75-kiloisen välillä koska jälkimmäisellä painon tekee lihas.

En tiedä tarviiko ihminen lämmintä ruokaa, miksi? Lämmin ruoka on tapa joka on periytynyt ajalta jolloin ruoka piti valmistaa nuotiolla tai keittämällä koska muuten sitä ei voinut kunnolla syödä. Sen ruoan lämpimyys ei meinaa mitään, mutta onhan sitä mukavampi syödä kuin kylmää. Ja yleensä ruokaa laittaessa se kypsytetään eli lämmitetään.

• ongelmia

syön ensin omenan vesilasillisen jälkeen ja sit juon kahvia ja actimellin ja syön pari hapankorppua,päälle sulatejuustoviipaleet(6%) ja vihanneksia mitä sattuu olemaan.Sillä jaksaa yllättävän pitkälle.Välipalaksi hedelmää tai porkkanaa tms.Varsinaisen ruuan syön noin klo 17-18.Monipuolisesti,leivän päälle ei levitteitä.Iltapalaksi jotain leipää ja kalkkuna leikettä ja vihannesta päälle,tämä hyvissä ajoin,ettei vatsa ala yöllä kiukutella.

• säännöt on oltava

Mikä on tämä kaupallinen valmiste, jonka mainitsit. Keskustelupalstalla ei saa mainostaa !!!

• mitämitäaa
        säännöt on oltava kirjoitti:

Mikä on tämä kaupallinen valmiste, jonka mainitsit. Keskustelupalstalla ei saa mainostaa !!!

Kuka on mainostanut? Tuotenimiä saa esittää tuolla tavalla, ei se ole mainostamista. Itse en käytä ko. tuotetta koska näen sen olevan turhaa rahanhaaskausta. Normaali jugurtti ajaa saman asian. Hyvin ovat markkinavoimat saaneet ihmiset käyttämään noita probioottituotteita.

• Aamuisin mukillinen makeuttamatonta kahvia.

Salille klo 9:n jälkeen.

Palattua hedelmä ja jotain vähärasvaista protskua. Tänään mössäsin 400g:n 0,4%:n raejuustoon valkosipulin kynttä, kaksi keitettyä kananmunaa ja hieman pippuribonjouria.

Nyt söin juuri jäävuori-tomaatti-sipulisalaatti soosina hieman neitsytöljyä, sinappia, valkoviinietikkaa ja pippiribonjouria.

Nyt on lihakeittopäivä. Kuumentelen kohta. Ohessa ruisleipää, päällä saunapalvia.

Iltapäivällä hedelmä ja saatan sortua syömään yhden kanelikorpun.

Viimeinen ateria klo 18 tienoissa. Ruisleipää, kokolihaleikkelettä.

Myöhemmin illalla hedelmä.

Rasvatonta maitoa kuluu noin 1,5l/päivä. Lisäksi kirnupiimää.

Napakammalla punttiviikolla varmistan protskun saannin hiilarivapaalla, vähärasvaisella lisäravinteella.

Tiedän että pari tuntia ennen salille menoa tulisi syödä hitaita hiilareita mutta kun minulla ei ole tulostavoitteita, ainoastaan hyvä olo ja terveys, niin pyrin aamulla tyhjämahatreenillä pitämään laardini kurissa.
      Antaa aamuisin palaa!

• 70 vuotias masi

Isolasillinen (1/2 litraa) vettä ensin.
        2 viipaletta täysjyväpaahtoleipää päälle sipaisu oivariinia. Pari siivua 15 % sulatejuustoa, pari siivua hyvää kinkkua tai graavattua kalaa. Kaksi puolilöysäksi keitettyä kananmunaa. Mukillinen kahvia maidon ja makeutusaineen kera.
        Kesällä leipien päälle myös tuoretta kurkkua ja tomaattia.

• viivatiina
        70 vuotias masi kirjoitti:

Isolasillinen (1/2 litraa) vettä ensin.
        2 viipaletta täysjyväpaahtoleipää päälle sipaisu oivariinia. Pari siivua 15 % sulatejuustoa, pari siivua hyvää kinkkua tai graavattua kalaa. Kaksi puolilöysäksi keitettyä kananmunaa. Mukillinen kahvia maidon ja makeutusaineen kera.
        Kesällä leipien päälle myös tuoretta kurkkua ja tomaattia.

niin mielelläni kananmunaa, se on niin hyvää. mutta oon sille allerginen :((

• pekekek

missä sä oikeen oot töissä kun tohon pystyt

• pekekek kirjoitti:

missä sä oikeen oot töissä kun tohon pystyt

En ole ollut töissä 14-vuoteen!

Viimeiseen pätkäänkin on aikaa 9-vuotta.

Hyvin ehtii.

• Inhimillinen tekijä

Ihminen ei ole kone. Pidä ihmeessä joskus hemmottelupäiviä.

• piruriivaa?
        Inhimillinen tekijä kirjoitti:

Ihminen ei ole kone. Pidä ihmeessä joskus hemmottelupäiviä.

Kun syö hyvin ja terveesti ei tartte mitään "hemmottelupäiviä"
        Akkojen kotkotuksia!

• Hienostelija

Shampanjaa ja Beluga-kaviaaria.

• Aamun torkku

Heti herättyäni maha on niin tyhjä, että vatsahapot pureksivat mahalaukun seinämiä. Veren sokerikin taitaa olla aika alhaalla, kun on niin vetämätön olo. 12 tunnin syömättömyyden jälkeen on aika kärsivä olo. Nappaan siinä sängyssä heti alkajaisiksi Elovena-kaurakeksin tai energiajuomaa. Energiaa satuani menen niin kuumaan suihkuun, että nahka tulee punaiseksi, ja sen jälkeen otan pari kuppia kahvia ja fiiliksestä riippuen jugurttia ja/tai pari tomaattijuustovoileipää. Saatan juoda aamulla 4kin kuppia kahvia, että saan itseni käyntiin, vaikka en pidä yhtään kahvin mausta. Minulla on aamuisin sen verran alhainen verenpaine, että suola ja kahvi tulevat tarpeeseen.

• luolanainen.

En voi syödä ollenkaan heti herättyäni,menee pari tuntia,sitten vasta jotain.Yleensä puuroja,mutta vaihdellen se voi olla reissumies eri päällyksineen,juomat myös vaihtelee,milloin mitäkin,mitään tiettyä linjaa ei ole.Juomissa suosin kaura-ja soijajuomia,joskus teeta tai kahvia.
      Syön terveellisesti,vältän myös hiilareita,ja tarkkailen rasvaprosentit,päivän muissakin aterioissa.Paljon kasviksia ja hedelmiä.
      Ja voin hyvin ikääni nähden.

• karjalanpiirakka

syön aamulla, mehua, kahvia ja pienen sämpylän jossa juustoa päällä.

• Loma-asunnolla pohjalle jugurtti, sitten kahvia, tuoretta patonkia, nauravaa lehmää, ilmakuivattua tai keittokinkkua, tomaattia, hunajamelonia, joku pieni makea.

Hotskuissa tankkaamme ahneuttamme aamuisin sen verran että iltapäivällä ja illalla riittää pieni välipala tai katukojusta joku paikallinen pika-ateria.

• pekekek

Yleensä tyttöystävän pesää ja lasi vettä

• lukkopesä
        pekekek kirjoitti:

yleensä tämän ikäisillä on jo naisystävät, toivottavasti ei kuitenkaan ole ala-ikäinen
        tuo sun tyttösi.
        Lasi vettä on hyväksi.

• pekekek kirjoitti:

Voisko ihanammin aamun enää alkaa!!!
        Turha käyttää kysymysmerkkiä!

• Kasa-nova
        pekekek kirjoitti:

Lähteekö siitä nälkä vai taitaa vaan tulla nälkä?

• sieltö löydät
        pekekek kirjoitti:

Oikea osoite:

www.iskurit.fi

www.city.fi

.

• äippä2009

Jos en aamulla syö kunnolla, vatsa huutaa tunnin päästä herättyä ja kiukkuinen ja heikottava olo.
      joten 2-3 leipäpalaa(yleensä ruis) joiden päällä juustoa, kevyttä leikkelettä, tomaattia ,kurkkua,salaatinlehtiä. Nyt yritän kovasti ottaa tavaksi kaurapuuron syönnin. se pitää vatsan kunnossa ja iltapäivään kylläisenä.aamupalaan kuuluu myös jugurttia ja täystuoremehua tai hedelmä tai gefilusmehua. tietenkin pari kuppia kahvia, muuten ei kunnolla herää.kahvini olen juonut ilman sokeria teini iästä lähtien, mutta tilkka rasvat. maitoa joukkoon. luulisin että aika terveellinen tapa aloittaa päivä
      :) kun tuo kahvikin kohtuudella ihan ok....

• Jos aamulla syön "oikeaoppisesti" niin puolen päivän aikaan on jo kiljuva nälkä.

Aamu pelkällä kahvilla ja salin jälkeen hedelmä ja jotain valkuaispitoista mössöä niin pärjään hyvin lounaaseen, klo 14:a saakka.

• yks toinen
        laiska-lasse kirjoitti:

Jos aamulla syön "oikeaoppisesti" niin puolen päivän aikaan on jo kiljuva nälkä.

Aamu pelkällä kahvilla ja salin jälkeen hedelmä ja jotain valkuaispitoista mössöä niin pärjään hyvin lounaaseen, klo 14:a saakka.

Nälkä on terve ilmiö.

• vähänyli50

mukillinen kahvia, hedelmä.

• liisa_____

syön yleisestikkin erittäin vähän aamupala jää väliin kuten kaikki muutkin ateriat...

• Pirre*

voileipä lisukkeineen, joskus maustamatonta jogurttia marjojen kanssa, - puuro ei oikein maistu aamulla.

• näin mennään

...kaurapuuroa lisäkuidulla ruisleipä kahvi perään sitten 2 omega3 pilsua lasi vettä.

• näinon..

Tupakka tietenkin sitä ennen ja toinen kahvikupposen päälle...

• karppis_

voissa paistettu tai keitetty kananmuna, kinkkua, juustoa, majoneesia iso kuppi kahvia.

• huumorin ystävä
        näinon.. kirjoitti:

Tupakka tietenkin sitä ennen ja toinen kahvikupposen päälle...

aina hauskaa olla pittää

• se

niin on et puurolla pääsee pitkälle ja vatsakin pysyy kunnossa eli kunnon kaurahiutaleista (ei mitään pikahiutaleita)keitetty puuro ja riitan herkun mustikkasoppa ni se on siinä.

• impi-lempi

pari voileipää ja puolen litran mukillinen kahvia :)

• mj

Mulla on aamulla jo kova nälkä. Syön kaurapuuroa, pari pala ruisleipää, päällä leikkeleitä ja vihanneksia. Välillä lisäksi jogurttia. Lisäksi kuppi kahvia ja vettä. Näillä pärjään 2-3 h.

• kaffekopp

Juon muutaman kupin kahvia.Voileipää jos nälkä ,ei muuten. Saa kulutettua liiat kalorit pois aamu tuimaan,ei pääse paino nousemaan kun ei syö jos ei ole nälkä.Liialla syömisellä haitta puolensa,eli ÄLÄ SYÖ JOS EI OLE NÄLKÄ,silloin ei tule niin herkästi ylipainoa.

• sain ohjeet

.

• siiriville

En syö aamulla mitään, en voi edes ajatella syömistä aamulla herättyäni. Juominenkin on hankalaa. Iltapäivällä tulee nälkä ensimmäisen kerran, joskus syön vasta klo 18 ekan aterian. toisen kerran sitten noin klo 22. Olen normaalipainoinen, työssäkäyvä nainen, rakastan hyvää ruokaa, mutta olen sitä mieltä, että aamiaisen tärkeyttä liioitellaan. Uskon, että on hyvin yksilöllistä, miten ja milloin kukin tuntee hyväksi syödä.

• -Perkeles-

Rautanauloja ja kettinkiä menee.

• maria,,

ja naukakeitto kuten haluatte.

• aamunavaus

Ruispuuro, mustikkakeitto ja ISO kahvimukillinen tuoremehulasillinen.( vitskut )
        Ja aika pitkälle päivään pärjään!

• brekkari

Kuppi kahvia ja rööki (hyi hyi) , muu ei mene vielä alas kun kukkokiekuu meillä on jo
      puoli 5. Päivällä sitten jogurttia ja mysliä, illasta jotain keittoa tai laatikkoruokaa.
      Puoliskolle laitan jo illalla kyllä kaiken valmiiksi ; nytkin oottaa aamuksi paistivoileivät
      tuorejuustolla ja maustekurkulla, tuoremehut, hedelmät ja kahvi.
      Hänellä ei kone käynnisty ilman kunnon aamiaista.
      Minä vaikka kuinka oon opetellut aamupalalle niin ei vaan irtoa... maximi on juotava jogurtti ja
      sitten baanalle.

Viikonloppuisin sitten on mukava kun saa nukkua pitempään. Kunnon brunssi pekoneineen
      ja munineen, paahtoleipää, leikkeleitä, marmeladia, kasviksia ja joskus jopa lettuja tai juustosarvia.
      Sillä pärjääkin jo pitkälle iltapäivään..

• Sinimarjanen*

Joka aamu puuro, päälle pakastemarjoja tai omatekoista hilloa pieni nokare ja lasillinen maitoa, noin aamuseitsemältä. Yhdeksän maissa kahvia ja voileipä tai hedelmä.

• viivi-amaldiina

sit hetken perästä puuro, leipä, maito.
      Leivän päällä millon mitäkin.....kurkkua juustoa, jne.

• kalle matti iivari

SYÖN MIELELLÄNI 1 LIIVATELEHDEN

• ompa tavat
        kalle matti iivari kirjoitti:

SYÖN MIELELLÄNI 1 LIIVATELEHDEN

.

• jaksaa

Aamulla kaurapuuroa mustikkasopalla (sokeriton ) ja 1,5rkl pellavansiemenrouhetta sekoitettuna.
      Ei tule nälkä ihan äkkiä.
      Tietysti myös pari kuppia kahvia .

• Otto-Vaan

Kyllä aamupala kelpaa. Yleensä puuroa jollakin mausteella. Teetä tai tilkka kahvia leivänpalan kanssa.
      Sitä ei kerrota kuinka paksulti on tavaraa leivän päällä.*pudistelee päätään*

• ;)

tunnustaa, että sinä olet paras mainos kunnon aamiaiselle! :)

Tasapainoinen ja tasajalkainen ihana mies.

T. S_S

• Otto-Vaan
        ;) kirjoitti:

tunnustaa, että sinä olet paras mainos kunnon aamiaiselle! :)

Tasapainoinen ja tasajalkainen ihana mies.

T. S_S

Liikaa on etupainoa, yritystä on tasapainottaa sitä.

• s_s*
        Otto-Vaan kirjoitti:

Liikaa on etupainoa, yritystä on tasapainottaa sitä.

näkisinkin! :)

Sitä sanotaan että pitää herkutella saman verran kuin kuluttaa. Mutta vyötäröläskin sulatus taitaa vaatia muutaman punnerruksenkin. ?

• Otto-Vaan
        s_s* kirjoitti:

Sitä sanotaan että pitää herkutella saman verran kuin kuluttaa. Mutta vyötäröläskin sulatus taitaa vaatia muutaman punnerruksenkin. ?

Nenän kaivamisella ei kyllä tapahdu kummia. Pientä remonttia nyt pitää pistää pystyyn.
        Muuten ei hyvä heilahda.:)

Auton kilometrit ei oikein syö vyötärön "läskiä".

Hitto kun ei oikein ehdi suksia pohjustaa, mitä parhaimmat kuntoilu hiihdot menevät aivan hukkaan, vai sanoisinko menevän ihan "äitiinsä".

• .
        Otto-Vaan kirjoitti:

Nenän kaivamisella ei kyllä tapahdu kummia. Pientä remonttia nyt pitää pistää pystyyn.
        Muuten ei hyvä heilahda.:)

Auton kilometrit ei oikein syö vyötärön "läskiä".

Hitto kun ei oikein ehdi suksia pohjustaa, mitä parhaimmat kuntoilu hiihdot menevät aivan hukkaan, vai sanoisinko menevän ihan "äitiinsä".

on parasta uhrautua maailmanpolitiikan edestä.
        Äiti kiittää onnelisten lasten kautta pappaa.

Miten on maaliskuu? Pääsetkö hiihtelemään?

• s_a
        s_s* kirjoitti:

on punaiset varpaankynnet. Johan niiden lakkaamiseen tarvitaan muutamat koukistukset, jotka vyötäröäkin hoikentavat.

Vai, vainko väärässä vaellan?
        .

• .
        s_a kirjoitti:

on punaiset varpaankynnet. Johan niiden lakkaamiseen tarvitaan muutamat koukistukset, jotka vyötäröäkin hoikentavat.

.

joka pimeydessä ja pakanuudessa vaeltaa...punaiset varpaankynnet ovat kulttuurin tae.

;) Olet oikeassa. Joka näkee vaivaa itsensä takia, hän myös huomaa toisen punnerruksen.

PS. Anteeksi puolikielisyys.
        s_s

• s_a
        . kirjoitti:

joka pimeydessä ja pakanuudessa vaeltaa...punaiset varpaankynnet ovat kulttuurin tae.

;) Olet oikeassa. Joka näkee vaivaa itsensä takia, hän myös huomaa toisen punnerruksen.

PS. Anteeksi puolikielisyys.
        s_s

pitää koiralle panta kaulaan laittaa, ehkä muistat, kuka.

Juoksuaika on pahimmillaan, ei minulla, vaan hänellä.

Painelen pimeään maisemaan, otsalamppu ja valopamppu mukanani. :))))))))))))

• .
        s_a kirjoitti:

pitää koiralle panta kaulaan laittaa, ehkä muistat, kuka.

Juoksuaika on pahimmillaan, ei minulla, vaan hänellä.

Painelen pimeään maisemaan, otsalamppu ja valopamppu mukanani. :))))))))))))

en unohda ikinä.
        Vanha tuttu joka on samalla aaltopituudella tai liikkeellä yönhämärissä. :)

Hyvää ja turvallista koiralenkkiä sulle. Kuulemiin!

• Kunto on plussaa
        . kirjoitti:

on parasta uhrautua maailmanpolitiikan edestä.
        Äiti kiittää onnelisten lasten kautta pappaa.

Miten on maaliskuu? Pääsetkö hiihtelemään?

Sopii, jos lykitään perinteistä järven jäällä.

• lusikka soppaan
        s_a kirjoitti:

.

Turhamaisyys on yksi synnin laji, kuten myös ahneus.

• jossa

marjoja tai hedelmiä, 1 voileipä kinkku juustoviipale, jos vielä on nälkä, niin salaattia.

tolla pärjää pitkälle..

Vähän Zonen mukaan..

näin miehinen mies

• joopa joo

annoskoko. "Oikeaa ruokaa oikeaan aikaan" luku 8.
        Siihen kannattaisi jokaisen perehtyä. Se on oiva ohje pysyvälle painonhallinnalle.

• s_a

suuren kupillisen ryystän kahvia, korpun tai jonkin muun kovan nisun kera, vaikkapa näkkärisiivun.

.

• -karppi-

Mun aamiainen: paistettu kananmuna 4 siivua pekonia, maitokahvi

• spartalainen

Opiskelija-aamupalaan kuuluu kupillinen kaurahiutaleita, johon sekaan rusinoita, pähkinöitä ja pakastemarjoja. Nämä huuhdotaan alas kevytmaidon kanssa. Viikonloppuisin kahvi ja paahtoleipä.
        Ikinä en ole kaloreita, hiilareita, protskuja ynnämuita laskenut, vaan pääasia on MAKU!
        T: Bmi 18,8

• jjjepjep

Ehdottomasti syön aamiaista, päivä ei lähtisi käyntiin ilman sitä. Nyt mulla on meneillään kaurapuurovillitys, vähän aikaa sitten olin koukussa rasvattomaan jugurttiin muroihin, ja jossain vaiheessa taas söin aamuisin ruisleipää. Eli vaihtelee, mut yleensä jotain noista kolmesta :)

• JuhaniSka

Alotan yleensä kipollisella muroja, jos on oikein rankka päivä tiedossa niin voi olla että keitän kaurapuurot. Sitten sipaisen 2-3 paistettua kananmunaa, yleensä sama määrä pekonia, hash browneja, muutama paistettu makkara, tuoremehua, pari lasia maitoa. Vaaleata leipää, päälle joko juustoa tai kinkkua.. Lopuksi ehkä kupillinen tai pari teetä, toisinaan kahvia... Näillä pääsee ihan mukavasti sinne lounaalle asti.

• .

syödä aamiaisesi melko usein hotellissa? Olet viiskymppinen ja työsi ei ole fyysisesti kovinkaan rasittava. Aamiaisestasi huolimatta. :)

• Terv.hoit.
        . kirjoitti:

syödä aamiaisesi melko usein hotellissa? Olet viiskymppinen ja työsi ei ole fyysisesti kovinkaan rasittava. Aamiaisestasi huolimatta. :)

kuppi kahvia ja Marlboro.
        Sillä pärjää puoleenpäivään.

• JuhaniSka
        . kirjoitti:

Näin täällä meilläpäin on tapana syödä..

• Maukasta

juon ensimmäiseksi huoneenlämpöistä vettä lasillisen, jonka olen laittanut jo illalla valmiiksi lasiin. Sitten hedelmän,jonka jälkeen kauravelliä, jota olen keittänyt tunnin verran. Teen pari kertaa viikossa isomman annoksen, jota sitten lämmittelen aamuisin. Sitten pari kupillista kahvia, jonka kanssa syön itseleivotun sämpylän (teen kerran viikossa isomman annoksen pakasteeseen) ja päälle MAHDOLLISIMMAN RASVAISTA ja hyvää ja maukasta juustoa. Sitten vielä pari desiä maustamatona KERMAjugurttia, johon lisään marjoja pakasteesta ja hivenen täysruokosokeria sekä sekoitan sokeroimatonta müsliä, johon ei ole lisätty myöskään mitään hirveitä makeutusaineita kuten esim ASPARTAAMIA.
      Ei siis mitään kevyttuotteita.

• samii84

Parikuppia kahvia ja muutama rööki. Niillä pärjää hienosti! Ei tule mieleenkään syödä mitään ensimmäiseen kolmeen tuntiin heräämisestä. :)

• riiuumamma

syön aamuisin yleensä enne töihin lähtöä jugurttia, jossa joko mysliä tai jotain lesettä, joskus talkkunaa.
      Töissä ollessa syön sitten ne pari juustovoileipää teen kanssa.
      Viikonloppuisin syön kaurapuuroa, iso kuooi teetä, jossa hunajaa, ja voileipä, ja keitetty kananmuna.

Näillä eväillä jaksaa aika pitkään, ja vatsa toimii hyvin

• wetwe

Ruispuuroa teelusikallisella sokeria margariininokare.

• tubu.

Oleellisinta on saada iso mukillinen ärjynvahvaa kahvia. Siihen lisänä lasillinen omenamehua, pari desiä soijajogurttia tai maitorahkaa, 1 iso siivu ruisleipää kasvimargariinilla siveltynä.

• PUUROA

ANTAKAA MULLE

• mami46
        PUUROA kirjoitti:

ANTAKAA MULLE

Kahvia pitää olla,noin kolme kupillista,joskus pullaa,paahtoleipäpalan,ei maistu aamulla mikään,sitten oatn vitamiinit,´ja aloeverajuomaa:)Hyvin pärjään,ruokailuun,eli millo syön?

• laiha

En ole syönyt pitään aikaan mitään koska kaikki maistuu aamulla aina niin paskalta, edes hampaiden pesu ei auta

• joopa joo

Puuroannos sopii monelle, mutta sen koko ei saisi olla ylisuuri, koska se sisältää paljon hiilihydraatteja, jotka sulaessaan muuttuvat sokeriksi ja aiheuttavat lihomista. Runsas puuron syönti saattaa joissain tapauksissa olla alku metaboliselle oireyhtymälle ja sitä kautta diabetekselle ja sydänoireille.

En syö puuroa. Syön pienen palan ruisleipää, jonka päällä on siivu suolalihaa ja puoli kananmunaa siivutettuna. Joskus yhden, joskus kakasi tällaista ja iso kuppi maitokahvia.

Jokaisesta ruokailusta pitäisi saada energiaa, vitamiinenja, kivennäis- ja hivenaineita sen verran kuin seuraavaan ruokailukertaan mennessä kuluttaa. Silloin ruokailu olisi tasapainoinen ja olo hyvä.

• heeeeeh

Aamupalani puoli pannua kahvia ja 1-2 tupakkaa =D

• g

kahvia ja joskus leipää

• Jos on nälkä..?

siitä ilmoittaa. Pituus 182. Paino noin 80. Ikä 50 . Sisusarvot - ei kiinnosta, kunhan jalka nousee pyörtymättä. Henkilö; mies.

• annyskali

Toteuta ihan rauhassa ja syö vaikka aamupalana paskaa palanen
      Mihin ja kuka tätäkin tietoa tarvii, gallup-kysely ja mtv3 uutisissa ilmoittaa kaikki suomalaiset......

• undercover

...amupalaksi yleensä Reissumies-leivän, Risifrutin ja banaanin tai jonkum muun hedelmän. Toi on aika terveellinen setti sillä jaksaa ihan hyvin! ;)

• Aamiainen tärkein

Joka aamu melkeinpä samat eväät eli jotain kuitupitoista leipää 2kpl (kuitua pitää olla yli 10g 100grammassa) ja sitten siihen kaveriksi activia jugurtti. Leivän väliin ei mitään täytteitä, paitsi aniharvoin. Sitten loppupäivän aikana syödäänkin melko tasaisesti kolmen tunnin välein. Illalla herkutellaan jos siltä tuntuu.

• Iidafromhere

Juu tuota en ite oikeen ehdi syömään viikkosin aamupalaa, sen verran on taipumusta pommiinnukkumiseen, mutta jos sitä syön niin jonkuun banaanin ja/tai jogurtin naamariin vetäsen nopiasti.

• Iidafromhere
        Iidafromhere kirjoitti:

Juu tuota en ite oikeen ehdi syömään viikkosin aamupalaa, sen verran on taipumusta pommiinnukkumiseen, mutta jos sitä syön niin jonkuun banaanin ja/tai jogurtin naamariin vetäsen nopiasti.

Juu tota tiedän, että aamupala pitäis syödä, mutta en vaan ehdi/jaksa.

• Sirkka Perttunen
        Iidafromhere kirjoitti:

Juu tota tiedän, että aamupala pitäis syödä, mutta en vaan ehdi/jaksa.

Koko aamuateriasuositus tulee muro-ja puurohiutalevalmistajilta. Ihmishistoriaa ajatellen se on todella luonnoton suositus! Keräilyaikakaudella pääateria oli illalla jonka jälkeen köllähdettiin maate. Itse en ole pystynyt syömään aamupäivisin mitään juuri koskaan. Olen terve ja voin hyvin. Syön n.2 kertaa päivässä. Puolilta päivin kanamunia(2kpl.luomumunia) ja marjoja. Illalla lihaa tai kalaa,juustoa ja manteleita. Kannattaa muutenkin kuunnella kehoaan,milloin se tarvitsee ravintoa.Mitä ravinteikkaampaa ruoka on,sen vähemmän tarvitsee syödä!

• I

2 kpl Tramal 100mg, 1 kpl Xanor 2mg ja vähän mehua, sekä savut jos sattuu olemaan.

..aamu on paskaa aikaa.

• ei nälkä aamulla

en ehdi, töihin päästyäni juon kupin mustaa kahvia. Sillä pärjään lounaaseen saakka.

• täältä näin

Söin tänään aamiaiseksi desilitran turkkilaista jougurttia ja vähän mansikoita, ja sekaan laitoin auringonkukansiemeniä, seesaminsiemeniä ja mantelirouhetta. Ja päälle vielä vihreä omena. Hyvää on!

• Lähden navetalle klo 6,25. Sitä ennen pistän lautaselle vettä puolelleen ja sitten Pirkka pikakaurahiuleita ja sitten 3min mikroon ja sitten omista puskista poimittuja mustaherukoita päälle ja vähän sokeriapäälle. Juomana rasvaton Ilmajoen lähimaito.
      Tällä pärjää 2tuntia sitten välipalana appelsiinijuomaa. Klo 11 lounas,
      Olen 72v

• nauttikaa elämästä

tänään söin jätskiä 2dl, suklaata pari palaa ja kupin vihreetä teetä.
      Nam nam nammmm!
      Eilen vedin marjapuuroa ja teetä, joskus lähden töihin pelkän vesilasin voimalla.

No en tiedä onko väliä jos joskus aamupala jää väliin tai se on vaikka suklaata. Kokonaisuus ratkaisee, mitä pvän ja viikon tai vuoden aikana syö sisuksiinsa.

Liian ankeat "pelkkää puuroa ja proteiinipirtelöä" eikä ikinä esim pizzaa tai jästsiä on ikävää elämää.

Ruoka on myös nautinto ja seurustelua toisten kanssa. Miten syödä herkkuillallinen sellaisen tyypin kanssa,joks syö vain rasvattomia kalkkunaleikkeitä ja proteiini-raejuustoseosta?

• Pirre*

halusi pyhäaamuna aamupalaksi jäätelöä ja pannukakkua, oli kuulemma hyvä aamupala :)

Hyvin pärjäsi lounaaseen saakka..

P.s. Mummin luona ei olla niin tarkkoja terveellisyysasioista, se on se mummilan juju ja juoni..:)

• Pirre* kirjoitti:

halusi pyhäaamuna aamupalaksi jäätelöä ja pannukakkua, oli kuulemma hyvä aamupala :)

Hyvin pärjäsi lounaaseen saakka..

P.s. Mummin luona ei olla niin tarkkoja terveellisyysasioista, se on se mummilan juju ja juoni..:)

mie keitin illalla peruna- purjososekeitton, sitä jäi jokusen verran. Aamulla pikkuneiti halusi aamupalaksi; mummu, mie haluun sitä sosekeittoo aamupalaksi.
        Nykyään neiti syö sämpylän ja tuoremehua.

• Pirre*
        mixmaxi kirjoitti:

mie keitin illalla peruna- purjososekeitton, sitä jäi jokusen verran. Aamulla pikkuneiti halusi aamupalaksi; mummu, mie haluun sitä sosekeittoo aamupalaksi.
        Nykyään neiti syö sämpylän ja tuoremehua.

syödään kunnon aamupala, ja mummilassa tehään poikkeuksia, ihan vaan vaihtelun vuoksi. Lapsi pääsee aika harvoin yökylään..

• Pirre* kirjoitti:

syödään kunnon aamupala, ja mummilassa tehään poikkeuksia, ihan vaan vaihtelun vuoksi. Lapsi pääsee aika harvoin yökylään..

tarkoitin, mummilassa pittääki saaha jottain extraa, jää pienille kivat muistot lapsuusajoilta, ku oltiin mummolassa.
        Tottaha mummi on aina pienen mieliksi, sillon harvoin, ku lastenlapset on yökylässä. Meijän neiti on jo iso tyttö, kesällä pääsee ripille, ja mummin luo ei ennää kerkiä yökyliin, ko omat kaverit on jo eka sijalla. Nii se elämä männöö.

• Leinonen1985

Yleensä se on kuppi kahvia ja menoksi. Aina ei sitäkään. Yleensä aamulla ei todellakaan pysty syömään. Sairastan ilmeisesti jotain kroonista aamupahoinvointia, sillä usein aamuisin on todella etova olo.

• -Freespirit-

Herään yleensä ennen kuutta ja paistelen Lidlin makkaroita ja kananmunia, keitän kahvit ja katselen myhäillen oravanpyörässä töihin lähteviä auton skrapaajia. Aamiaisen jälkeen menen takaisin nukkumaan. Heräilen sitten puolilta päivin.

• Alppimurmeli

Aloin vuodenalusta myös terveysravinnon. Aamu alkaa jo illalla kylmään veteen liotukseen laitetuilla erilaisilla (speltti, ohra, kaura, ruisryyneistä vastajauhetuilla) karkeilla jauhoilla. Puuro kypsyy yön yli ja aamulla lisään joukkoon juoksevaa hunajaa ja kermaa sekä pilkottuja hedelmiä (esim banaaneja,omenaa appelsiinia etc). Puuro pitää nälkää tosi hyvin pitkälle päivään. Jätin myös aamukahvin pois, juon vihreätä teetä. Päivällä raasteita ja salaattia, illalla jotain vähän vahvempaa. Mutta perunaa, pastaa, riisiä ja valkoista leipää kartan. Paino putoaa vielä hieman lisätyn liikunnan ansiosta helposti. Nyt 4 kg 2 viikossa.
      Ja olo on paljon parempi.

• syön Alprosoija-jogurtin, kefilus-juomaa otan ja kahvia sekä leipäpalan. Silleen alkaa mun päiväni:))

• mitä löytyy syödään.

Ja maitoo päälle jos on, leipää ja päälle mitä on jos ei ole margariinia niin kuivana vaan, kahvia mustana tai maidolla jos on. Eilen söin päärynäpiltin kaurahiutaleiden kanssa ilman maitoo kun oli loppu. Mikä taika on keittää noi kaurat ? eikö ravinteet saa paremmin keittämättä niitä pois.

• Sylvias

kahvia ja leipää.
      Miten muuten tässä ketjussa voi olla noin monta lukijaa

• Ei voita

Kyllä syön. Kolme halkaistua ruispalaa, kolme keitettyä munaa, teetä, tuoremehua,
      viis kuppia kahvia.

• lettumaakari

Puuro on sikojen ruokaa.
      Tänä aamuna: Veteen paistettuja ruislettuja täytteenä juustoa, sientä...
      Tuoremehua.

• puuro ei oo pelkästää sikojen tykkäämä sapuska, mutta ei sillä pelkästään sika paratkaan pulskistu, tarvii kunnon aineita, energiaa. Sinä se oot keksiny hyvät pöperöt aamupalaksi, vaan kyllä mie syön aamulla mitä sattuu jääkaapissa olemaan ja koira saa sit kans voikkuleipäsen, vähä juustolla tai makkaralla päällystettynä.
        Hyvää on, kun nälkäänsä syöpi, ite kukin.

• ?
        mixmaxi kirjoitti:

puuro ei oo pelkästää sikojen tykkäämä sapuska, mutta ei sillä pelkästään sika paratkaan pulskistu, tarvii kunnon aineita, energiaa. Sinä se oot keksiny hyvät pöperöt aamupalaksi, vaan kyllä mie syön aamulla mitä sattuu jääkaapissa olemaan ja koira saa sit kans voikkuleipäsen, vähä juustolla tai makkaralla päällystettynä.
        Hyvää on, kun nälkäänsä syöpi, ite kukin.

syötät suolaa?? ://

• ? kirjoitti:

syötät suolaa?? ://

suolaa...en mie sitä lusikalla koiralle anna..

• 16+17

Syön.

• laksfaldkfalksdlj

samoin.

• 1+7

Söin juuri rieskaa, juustoa, saksalaista halpaa ja hyvää leikkelettä, tuoremehua.
      Granarom on loppumaisillaan ikävä kyllä, joten kahvi jää tältä aamulta noin 4:ään d:iin.

• viivatiina

kaksi palaa täysrukiista leipää levitteeksi extra light levitettä en mainosta merkkiä kotimaista kalkkunaleikettä kotimaista juustoa 10 prosenttista kotimaista kurkkua ja jääsalaattia ja ison kupin kahvia kaksi d vitamiini tablettia ja kaksi monivitamiini tablettia näillä mennään muutama tunti eteenpäin vapaapäivää pukkaa monta tuntia miettiä millä päätän päiväni ;))

• 20+20

Söin ruisleipää, mikronakkeja, teetä.

• Kaupunkilainen

Minun on pakko saada jotain syötävää aamuisin melkein heti herättyäni. Nykyisin tosin teen 15 minuutin jumpan ennen aamupalaa, mutta heti sen jälkeen syön kulhollisen mansikoita, jugurttia ja mysliä arkisin. Viikonloppuisin jugurtin ja myslin tilalla on kahvi ja pari voileipää ja ehkä keitettyä tai paistettua kananmunaa. Arkisin juon kahvin vasta töissä, mutta jos se jää jostain syystä väliin, iskee muutaman tunnin päästä armoton päänsärky.

Joskus vapaapäivänä nautimme miehen kanssa irlantilaisen aamiaisen kevennetyn version, johon kuuluu nakkeja, paistettua pekonia tai mustaa makkaraa (jotakin näistä kolmesta, kun alkuperäisessä on näitä kaikkia), keitettyjä tai paistettuja munia, papuja tomaattikastikkeessa, paistettuja herkkusieniä ja paistettu tomaatinpuolikas, paahtoleipää ja kahvia.

• 2+11

söinhän minä.
      3 keitettyä munaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe