Cal ongelma / avoin asiakirja

taulu(k)kossa

Hei

MInulla on seuraavanlainen pulma.

Olen tehnyt asiakirjataulukon taulukko.ods. Asiakirjassa on yksinkertaisia vähennyslaskutoimituksia, joiden taulukot ovat nimeltään "lukemat" ja "laskenta".

"lukemat" taulukkoon laitan lukuja ja "laskenta" taulukossa niiden erotus lasketaan solussa näin
=$LUKEMAT.$B6-$LUKEMAT.$B5

Tämän erotuksen taulukosta "laskenta" olen linkittänyt toiseen uuteen asiakirjaan nimeltä tulos.ods
linkillä =DDE("soffice";"/...polku.../taulukko.ods";"laskenta.D14")

Tämä toimiikin ihan hyvin, kunnes...
Suljin asiakirjan "taulokko.ods ja seuraavan kerran kun sitä aukaisin sain ilmoituksen:

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Asiakirja "taulukko.ods" on jo avoinna käyttäjällä
Nimi (12.1.2010 klo 21:55)
Avaa asiakirja kirjoitussuojattuna tai avaa siitä kopio muokattavaksi
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Saan toki asiakirjan auki.
Mutten voi tallentaa sitä nimellä "taulukko.ods" koska se OpenOffice:n mukaan on jo avoinna?
Vaikka olen tallentanut muutokset ja sulkenut ko. asiakirjan.

En voi tallentaa asiakirjaa "taulukko.ods" toisella nimellä esim. "taulukko1.ods" sillä tulostan joka kuukausi sivun asiakirjasta tulos.ods.

Minulla on siis näitä asiakirjoja "tulos.ods" n. 10kpl siis tulos1.ods, tulos2.ods jne. jokainen omansa ja niissä n. viisi erilaista taulukkoa, enkä haluaisi kaikista kymmenestä "tulos.ods" asiakirjan taulukosta vaihtaa tuota linkkiä.

Miksi asiakirja "taulukko.ods" menee lukkoon ts. ohjelma ei jostain syystä sulje sitä?
Ja se jää kummittelemaan avoimeksi...?

Koneen sammutuksen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen saan edelleen ilmoituksen että asiakirja "taulukko.ods" on avoinna.

Mikä neuvoksi?
Oletteko törmänneen samanlaiseen ongelmaan?

Kiitos avusta
T.

OpenOffice 3.0.0
Mac OS X 10.5.8

2

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölöttäjä2010

uuteen asiakirjaan...?

Tee samaan asiakirjaan, mutta uudelle välilehdelle ja nimeä se vaikka sillä tulos nimellä...

Saatat päästä helpommalla...?

• taulu(k)kossa

mutta niitä "tulos.ods" asiakirjoja on tuo 10kpl ja niissä jokaisessa viisi omaa taulukkoa.
        Joten yhteen asiakirjaan tulisi liian monta taulukkoa.

Ongelma on nyt tuossa asiakirjassa joka ei suostu sulkeutumaan ja avautumaan kunnolla.

Kokeilin myös toisella koneella avata tuota asiakirjaa "taulukko.ods" ja sain saman huomautuksen:
        asiakirja on käytössä...jne.

Eli onko tiedostoon jäänyt joku? pitämään sitä avoinna?
        T.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1429
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1218
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      958
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      910
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      813
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      81
      775
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      722
    Aihe