Tuttavani on opiskellut kemiaa nyt lähemmäs kahdeksan vuotta eikä ole saanut edes kandiaan vielä valmiiksi. Hän jaksa kertoa miten ahkerasti on opiskelujaan hoitanut, mutta samaan hengenvetoon toteaa miten vaikea ja vaativaa se opiskelu on. Että suurin osa opiskelukavereista ei pääse edes läpi kursseista. Minä taas ihmettelen, että miten mikään aine noin vaikeaa ja aikaa vievää on, että ei saa edes kandintuntkintoa suoritetuksi tuossa ajassa. Hän oli kuitenkin ainakin lukiossa hyvä kemiassa.
Itse olen opiskellut aivan toista alaa ja saanut omat maisterin paperit vuosia sitten.
Kemian opiskelu vaikeaa?
3
1002
Vastaukset
- tarvitsee
Ei kemian suuntaus ole helppo lukea mutta kun oikein pystyy asennoitumaan ja on luennoilla mukana sekä esm. luo jonkin ystävä piirin niin uskon että pystyy läpäisemään .
Kemian opiskelussa olisi hyvä muuttaa Yliopisto-opiskelua siten että se olisi paljolti luentojen varaista opiskelua ei henkilökohtaista yksin opiskelua .
Kemian piolelle pitäisi palkata ns. oppilastuki henkilö joka seuraa menestystä / aikataulua / lab. töitä jne. opiskelua ei niin teorian opetusta vaan pitää huoli siitä että oppilas valmistuu / tuottavuudesta .
Kemian puolella on tietynlaisia asioita jotka vaatisi suunittelua jotta tuottavuus nousisi lisäksi loppu työ on helposti saatavissa kun menee vain johonkin yritykseen ja vetää lab. mitassa projektin ja onnistuu siinä vaikka jonkin tisleen uuttaminen ( jako tisle ) .- työtöm miekin
Matematiikan tai kemian opiskelu johtaa varmaan työttömyyskortistoon .Työtön vai opiskelija,kummalla on parempi status?
- työnantaja
työtöm miekin kirjoitti:
Matematiikan tai kemian opiskelu johtaa varmaan työttömyyskortistoon .Työtön vai opiskelija,kummalla on parempi status?
No, jos itse olisin työnantaja ja hakemassa olisi vastavalmistunut, joka olisi opiskellut lähemmäs kymmenen vuotta ja toinen joka olisi valmistunut normiajassa, valitsisin kyllä jälkimmäisen. Se, että on opiskellut kauan kertoo motivaation puutteesta, henkilökohtaisen elämän ongelmista tai vaan siitä että on yksikertaisesti alallaan huono. Haluaisitko palkata itse mahdollisen ongelmatapauksen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764