Voiko opettaja olla introvertti?
Voiko opettaja olla introvertti?
5
2095
Vastaukset
- opeople
Minä ainakin olen. Joskus on aika rasittavaakin lukea hokemia kansankynttilöiden ulospäinsuuntautuneisuudesta, kommunikaatiokyvyistä, esiintymistaidosta yms. Minä ainakin olen oma ujo itseni eikä se menoa ole haitannut. Jostain syystä teinit, joita kollegat parjaavat keskittymiskyvyttömiksi tekevät tunneillani ihan kiltisti hommia.
- Intro-ope
voi, koska eihän luonne estä asiallista työntekoa.Useat näyttelijät ovat hyvin ujoja introvertteja, joten miksei opettajakin voisi.
- INTRO V
Intro-ope kirjoitti:
voi, koska eihän luonne estä asiallista työntekoa.Useat näyttelijät ovat hyvin ujoja introvertteja, joten miksei opettajakin voisi.
Itse asiassa kun näitä lukion opettajiamme ajattelen, niin enemmän on introvertteja kuin extroja. Ja hyvä niin, eihän semmoista jatkuvaa pälää ja esittämistä kestäis. Parhaat lukion opettajat on introvertteja. Ja on niitä ollut yläkoulussakin, alakoulussa ei tainnu kyllä olla yhtään. Ois ehkä tarvinnu.
- ............
Tietysti. Ulkopuoliset saattavat luulla, että kaikki opettajat ovat sosiaalisia, ulospäinsuuntautuneita, puheliaita, rempseitä yms. ehkä siksi, että opettajan ammatti koetaan esiintymistyönä. Itse ainakaan en koe kuitenkaan opettamista esiintymisenä. Itse asiassa esiintyminen on minulle ollut kauhea paikka ala-asteelta lähtien ja olen jopa lintsannut esiintymisistä kouluaikoina. Mutta kyllä opettajakin voi olla ujo ja vaikkapa kahvihuoneessa haluta mieluummin keskittyä rauhassa itsekseen oleiluun kuin pälpättää tauotta muiden kanssa. Sitä paitsi moni introvertti opettaja ei kuitenkaan oppilaiden kanssa ole yhtään ujo. Ja ujolle oppilaalle voi olla helpottavaa olla ujon opettajan kanssa. Päiväkodin puolelta minulla on kokemuksia erityisen ujoista ja aroista lapsista, jotka eivät puhuneet koskaan kenellekään kodin ulkopuoliselle henkilölle. Mutta minun seurassani he alkoivat puhua ja jopa kiljua ja nauraa äänekkäästi.
Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan opetusalallakin. Ei ole totta, että vain ulospäinsuuntautunut olisi hyvä opettaja.- intro-ope
Kysymys sinänsä on vähän outo. voiko poliitikko olla introvertti? Paasikivi, Ryti, Ståhlberg, Mannerheim. Kansansa johtajia, mutteivät varmaankaan eksrtoverttejä! Vertaus tietysti ontuu, mutta mutta...
Lähestymme ikuista (?) kysymystä onko opetus tiedettä vai taidetta? Toisaalta, kun taiteesta on tehty tiedettä (vrt taiteen maisteri), onko kysymys edes oleellinen!
Väitän, että jokaisessa opettajassa, joka vapaaehtoisesti alalle antautuu, on pieni siemen näyttelijää. Senpä takia on open niin vaikeaa luovuttaa estradia opiskelijoille itselleen, oma ääni ja esiintyminen on parasta. SIITÄ pitää todella tietoisesti koulia itseään pois.
On tietysti olemassa niitä todella introvertteja pikku maistereita. ja nyt tulee Unioninaisille kauheaa, jotka ovat aina olleet niitä kilttejä pikku priimustyttöjä (sukupuolesta riippumatta) ja herranterttuja jotka kohtaavat karun maailman siellä luokkahuoneessa. He menettävät pelin jo ovella, koska ovat elävä pystyynnostettu anteeksipyyntö koko olemukseltaan.
Tuossa yläpuolella joku vertasi erittäin introihin ja ujoihin näyttelijöihin, joilla on tarve voittaa oma "se". Luulenpa, etten ole ainoa, jota opettajanhommassa on viehättänyt tuo sama itsensä voittaminen ja omien kykyjensä löytäminen vuosien myötä.
Olennaisin ero on näyttelijässä ja opettajassa: jos näyttelijä epäonnistuu, hän saa huonon kritiikin. Jos opettaja epäonnistuu, hän saattaa tuhota tai katkeroittaa kokonaisen ihmiselämän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745