Kysyisin teiltä, arvon taloushallintoihmiset, miten olette saaneet työpaikan esim. tilitoimistoista tai palkanlaskennasta? Olen juuri valmistumassa ja perusteoria on hallussa sekä alan työpaikkoja runsaasti, mutta kaikki edellyttää muutaman vuoden työkokemusta. Ilman ensimmäistäkään työpaikkaa taas sitä kokemusta ei saa...
Miten olette päässeet alalle töihin, onko käytännön työ kovin erilaista kuin opiskelun teoriat ja perehdytetäänkö paikassa esim. ohjelmien käyttöön?
Valmistumiseeni on aikaa muutama kuukausi, joten työharjoittelukaan ei olisi poissuljettu asia, mutta ottaako tilitoimistot työharjoittelijoitakaan, joilla ei ole käytännön kokemusta?
miten toimistotöihin?
1
598
Vastaukset
- ex-tilitoimistolaine
Itse valmistuin muutama vuosi sitten, ja tilitoimistoon pääsin ensin harjoitteluun ja sitten sen jälkeen myös varsinaisesti töihin.
Oman kokemuksen perusteella sanoisin että työharjottelu on hyvä vaihtoeto, silloin ei oleteta osaavan kaikkea maan ja taivaan väliltä :)
Kyllä ne tilitoimistot joihin olin paikkaa hakiessa yhteydessä olivat hyvin kiinnostuneita ottamaan harjoittelijoita, varisinkin jos ilmaseksi/pienemmällä palkalla menee. Ja ainakin minun kohdalla opettivat hyvin eikä tosiaan olettaneet minun osaavan kummoisia, jopa yllättyivät miten paljon perusjuttuja osasin. VAIKKA ainakin oma mielipiteeni oli se että opiskelu ja itse työntekeminen on aika kaukana toisistaan, toki perusasiat opetetaan mutta on niiin paljon kaikkea käytännön juttuja mitä meille ei ainakaan kerrottu.
Kannattaa vaan rohkeasti laitella hakemuksia (tai itse esim. sain paikan kun jätin mol.fi:n cn nettiin ilmoituksen)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111658Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411415- 541143
- 581063
- 721015
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva54930Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774