Leon 1,9 TDI

fhgfghfggh

ajatus olisi ostaa 2001-2003 200-250tkm ajettuna. 90 tai 110 hv. mitä hyvää/huonoa. Vikoja. Korjaus/huoltokulut. Kerokaa kokemuksia

9

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuoden kokemus uudesta 130hv tdi, 2004 - 07 = yksi ajovalopoltin, tosin poikkeaa siitä mistä kysyit mutta muita kommentteja ei näkynyt joten rohkenin vastata. Mainio auto.

• Siitti

Mainio peli. Joitain pikkuvikoja löytyy. Jos viet auton sisätiloihin niin moottori saattaa rikkoutua, mutta siihen on hyvä varata 5-10 tuhatta euroa jo etukäteen. Kannattaa myös vuorata koko nokka pahvilla, se saattaa estää moottorin rikkoutumisen...Eli pahvia nokkaan, autoa ei talvella sisään, niin pitäisi toimia.

• neverbmw

Mainio peli hintaansa nähden siis käytettynäkin ainakin minun kokemuksilla n.100000km ja ainut rikkinäinen ylimääräinen kulu oli spoilerissa oleva jarruvalon rikkuminen johon ostin n.5€ ledejä ja vastuksia sekä hansikaslokeron lukko,(50€) jonka rikoin vahingossa.
      Ainakin monen mondeon veroinen jaa hintansakin pitää paremmin käytettynä ja kulutus tosi kohtuullinen kuten muutkin kulut.
      ja kun rahat asiat paranee hankin uudemman mallin.

• staffan

Itsellä oli 4 vuotta 110-heppanen Leon tdi. Muuta vikaa ei vuosien saatossa ollut kuin se, että oli kalliihko huollettava. Keskikulutus n 4,9 l eli ei turhan tiheään tarvinnu tankilla käydä. Kävi vähän pieneksi tarpeisiin nähden joten piti vaihtaa pois. Suosittelen.

• toyotan renki

Kalliit huollot nyt on kaikissa merkeissä vai miten?
        Suosittelen!

• Jannu:)

Ainaskin saman ikänen Toledo toiminu ihan kiitettävästi ja melkolailla samoja autojahan noi teknisesti on.Ajoa tulee n.30000 vuodessa ja vikoja ollu etukaiuttimien pätkiminen ja jotain muuta pientä sähköhäikkää (sisävalo ei syty ovea avatessa yms.pientä).
      Korjauksiakaan ei ole kuin norm.kuluvia osia esim. iskarit,jarrulevyt yms. Ainoana varsinaisena vikana ollu sivutörmäysanturin vaihto ja vw konsernin vakiovika eli rele 109. Kummankaan vian korjaus ei siis kallis. Anturi töineen n.200€ ja rele vaihtuu helposti itse ja makso n.20€.
      Vielä omasta kokemuksesta suosittelisin ennemmin kuitenkin tota 110 heppasta. Ei kuluta enemmän ja on sujuvampi ajaa paremman väännön ja ohituskiihtyvyyden ansiosta.

• Sami K.

Pakkasella... Kuningaskuluttaja

• gggggggggggggggg

Vaivaa 2007-2008 malleja, kysyjä puhuu 2001-2003 malleista

• ota 110hv

Itsellä 2003 1.9tdi (110hv) toledo, joka nyt ei ilmeisesti koneeltaan ja tekniikaltaan juuri mitenkään leonista eroa. Omalla ajettu 200tkm vailla ongelmia, perushuolloissa tehty mitä on tarvinnut ja hyvin toimii.
      Sitä 90hv en itsekään kyllä suosittele, tuo hieman tehokkaampi kiihtyy ja kulkee kuitenkin sen verran paremmin.
      Ainoa miinus mikä äkkiseltään tulee näin talvella mieleen, niin ovat laiskoja lämpeämään.
      Tämä ilmeisesti pätee tosin lähes poikkeuksitta dieseleihin.
      Ei tahdo kone pysyä lämpimänä yli -10 asteen pakkasella ja alle 2000kierroksilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2300
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1554
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1539
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1498
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1111
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe