Vanhukset automaatille

Kari-Pekka Lohiluoma, Kuntaliiton toimitusjohtaja, on lehtitiedon mukaaan sanonut, että hoitopaikkojen vanhuksille voitaisiin laittaa sellaisia automaatteja, joista he hakisivat tarvittaessa ruokansa ja juomansa.

Hoitotestamentinkin jokainen joutuisi tekemään.
Minä oletaan siksi, että ketään ei voitaisi syyttää, jos vanhus nälkään kuolee.

Niin ja sitten osastoille voitaisiin laittaa valvontakamerat tietenkin. Ihan niin kuin nykyaikaisesa navetassa, jossa lehmät tulevat automaateille syömään ja juomaan ja automaatin lypsettäviksi.
Paitsi, että vanhukset on jo lypsetty rahoistaan ennakkoon.

Onkohan tuolla Kari-Pekalla karjatilallisen tausta, kun on noin hienon idean saanut aikaan.

Minä oletan, että ne valvontakamerat eivät ole kuitenkaan niiden vanhuksien takia, vaan niillä saataisiin kiinni ne osastoille saapuneet luontoaktivistit, jotka jostain kummasta syystä olisivat saaneet päähänsä, että mummeja ja ukkejakin pitäisi suojella.

Minä antaisin tässä ilmaisen vinkin K-P:lle.
Lisää siihen automaattiin piikkiautomaatti, josta elämään kyllästynyt vanhus saisi nopean avun nöyryytykseen.
Mikä säästö yhteiskunnalle.

5

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h ö l k ä t e n

Se onkin sitten hyvä mittari, Jos ei itse pääse ruoka-automaatille niin joutaa pois.

• Ja siitä syystähän se kameravalvonta justiin on. Jos ei pääse automaatille, niin korjataan pois tilaa viemästä ja vähennetään yksi annos ruokinnasta.

Isoveli valvoo.

• vilosohvi

Kuntaliitto on vahvasti Keskusta/Maalaisliiton ohjauksessa. Syykin on selvä. Suomen pirstoutunut kuntarakenne on Keskusta/Maalaisliiton vaalitaktinen etu.
      Ei siis lainkaan ihme, että Kuntaliiton johtoporras on vahvasti miehitetty ja naisitettu Kepuleilla.
      Kun nyt vanhusten hoitolaitoksille ehdotetaan navetasta mallia otettua ruokintasystemiä, joka perustuu itsepalveluun, niin ei pidä unohtaa, etttä automaattien läheisyydessä tarvitaan paljon rollaattoreille parkkipaikkoja.
      Tässä olisi ilmainen vihje Kuntaliiton johdolle. Muistakaa panna myös rollaattorien parkkipaikka maksulliseksi.
      Siitä kertyisi sievoinen summa jaettavaksi vaalirahana Kepun ehdokkaille, kuten Kaikkoselle.
      Jokin koira saattaa olla haudattuna Kuntaliiton ehdotuksessa, sillä ei pidä unohtaa milloinkaan, että KEPU PETTÄÄ AINA.

• Kat..eija1

Nehän pisnismiehet ovat aina häärineet terveydenhuollon ja sosiaalitoimen eli julkisten palvelusysteemien ympärillä. Sinne ollaan kaupattu jos jonkinmoista tarviketta, laitetta ja koulutusta (laadunvarmennus, realiteettiterapia, kehityskeskustelut, omahoitaja ym) Välillä oli niin paljon koulutusta, että osastolle jäi liian vähän väkeä poilashoitoon. Koulutuksesta tuli usein pakkopullaa, harvoin siitä oli hyötyä.
        Kylvettäjät irtisanottiin ja vanhusten vesipesu korvataan kivalta tuksuvalla voidepesulla. = kk.pesulappuun turautetaan voidetta ja sillä pyyhkäistään iho. Tuleehan sekin hintoihinsa, ei sellainen pieni muovipullo pitkälle riitä.
        Hoivahoidossa vanhukset pistetään vaippoihin, helppoa, ei tarvitse WC:hen kuljettaa. Yritetäänkö enää missään pitkittää vanhusten vuodepotilaaksi jäämistä. Vaikka aktivoiva humanitäärinen hoito on enemmän työtä vaativaa, mutta se on kuitenkin monin verroin antoisampaa sekä hoitajille että vanhuksille.
        Kuinka ennen ehdittiin pukea vanhukset ja auttaa istumaan, WC:hen ja ruokasaliin. Siinä ylläpidettiin vanhuksen kävelytaitoa ja ehkäistiin vuodemakuun haittoja, joita on todella paljon.
        Konsultit ovat aivopesseet johtoportaan ja kauppa on käynyt. Nyt ollaan siirtymässä suurempiin muutoksiin, palveluiden yksityistämiseen. Todistamalla todistetaan, että siinä kunta säästää. Näkis vaan. Vanhusten hoidosta tullut tuottavaa bisnestä.
        Automaattisesta tietojen käsittelystä hoitolaitoksissa on hyötynsä, mutta kokemukset osoittavat sen varastavan huomattavan osan perushoidosta. Tietokonefirmat lisäksi kauppaavat ohjelmiaan, jolloin sijaisiksi tuleville se on iso haitta.
        Uusia innovaatioita tulee voiton maksimoimiseksi hienoilla perusteluilla höystettynä. Robotit ja valvontakamerat vaikuttavat vitseiltä, mutta siitä näkee, että monenmoista on muhimassa, kuten tuo ruokinta-automaattikin.
        Tv:ssähän näimme ulkoiluautomaatin, jossa pyörätuolissa istuvat vanhukset kierrätettiin ympäri rataa. Systeemi oli tietysti aika arvokas laitokselle, joka sellaisen pihalleen hankkii.

• +++---
        Kat..eija1 kirjoitti:

Nehän pisnismiehet ovat aina häärineet terveydenhuollon ja sosiaalitoimen eli julkisten palvelusysteemien ympärillä. Sinne ollaan kaupattu jos jonkinmoista tarviketta, laitetta ja koulutusta (laadunvarmennus, realiteettiterapia, kehityskeskustelut, omahoitaja ym) Välillä oli niin paljon koulutusta, että osastolle jäi liian vähän väkeä poilashoitoon. Koulutuksesta tuli usein pakkopullaa, harvoin siitä oli hyötyä.
        Kylvettäjät irtisanottiin ja vanhusten vesipesu korvataan kivalta tuksuvalla voidepesulla. = kk.pesulappuun turautetaan voidetta ja sillä pyyhkäistään iho. Tuleehan sekin hintoihinsa, ei sellainen pieni muovipullo pitkälle riitä.
        Hoivahoidossa vanhukset pistetään vaippoihin, helppoa, ei tarvitse WC:hen kuljettaa. Yritetäänkö enää missään pitkittää vanhusten vuodepotilaaksi jäämistä. Vaikka aktivoiva humanitäärinen hoito on enemmän työtä vaativaa, mutta se on kuitenkin monin verroin antoisampaa sekä hoitajille että vanhuksille.
        Kuinka ennen ehdittiin pukea vanhukset ja auttaa istumaan, WC:hen ja ruokasaliin. Siinä ylläpidettiin vanhuksen kävelytaitoa ja ehkäistiin vuodemakuun haittoja, joita on todella paljon.
        Konsultit ovat aivopesseet johtoportaan ja kauppa on käynyt. Nyt ollaan siirtymässä suurempiin muutoksiin, palveluiden yksityistämiseen. Todistamalla todistetaan, että siinä kunta säästää. Näkis vaan. Vanhusten hoidosta tullut tuottavaa bisnestä.
        Automaattisesta tietojen käsittelystä hoitolaitoksissa on hyötynsä, mutta kokemukset osoittavat sen varastavan huomattavan osan perushoidosta. Tietokonefirmat lisäksi kauppaavat ohjelmiaan, jolloin sijaisiksi tuleville se on iso haitta.
        Uusia innovaatioita tulee voiton maksimoimiseksi hienoilla perusteluilla höystettynä. Robotit ja valvontakamerat vaikuttavat vitseiltä, mutta siitä näkee, että monenmoista on muhimassa, kuten tuo ruokinta-automaattikin.
        Tv:ssähän näimme ulkoiluautomaatin, jossa pyörätuolissa istuvat vanhukset kierrätettiin ympäri rataa. Systeemi oli tietysti aika arvokas laitokselle, joka sellaisen pihalleen hankkii.

semmotis pyärätoolin kanssa siihen automatille, jossa on se pesureikä, ja ämpäris mä siron kiin. Saa sitte tyhjentää sen ko se on täynnänsä. Siin mä sitten istusin yötä päivä ja turisisin ja ehrottaisin mitä nappii kannatta painaa. Säästys ne kalliit vaipatkin nääs.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1568
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1559
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1363
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1018
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      911
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      836
    Aihe