Eli olen päälle vuoden juonut melkein joka viikonloppu sekä perjantaina että lauantaina ja joskus arkipäivisinkin. Ennen juotavaa meni vähemmän mutta nyt n. 7-9 kaljaa kerralla ja vielä nopeasti(n.1-2 tunnin sisällä). Nykyään muisti menee todella helposti,mutta krapulaa ei tule melkein koskaan enää, vaikka alussa tuli jo todella pienestä määrästä. Ennen pystyin myös kontroloimaan juomistani, nykyään aina päätän etten juo kuin vähän mutta aamulla huomaanki että sitä tuli otettua vähän enemmän... Eli kysymys kuuluu, että voiko minulla olla alkava alkoholismi? tai voiko se näin nuorella edes olla?
16 vuotiaana alkava alkoholismi?
6
317
Vastaukset
- pppiitu
Lisään vielä että joskus minulla sattuu myös vatsaan juomisen jälkeisenä päivänä, mitä se voisi olla?
on todella vaarallinen. Alkoholismin merkit ovat selvät. Diagnoosinani sanon, että jatkamalla juomista pilaat elämäsi. Kohtuujuojaa sinusta ei enää koskaan tule. Lopeta alkoholin käyttö kokonaan ja elä mielekäs ja pitkä elämä.
- pppiitu
mitenniin ei kohtuujuojaa tule enään ikinä?
- .
pppiitu kirjoitti:
Vahva humalahakuisuus on sinulla jo valmiina.
pppiitu kirjoitti:
alkoholiin ovat selkeän alkoholistisia. Alkoholismi on parantumaton sairaus tai miksi sitä halutaankaan sanoa. Nimimerkistäsi päätellen olet tyttö ja naiset alkoholisoituvat nopeammin kuin miehet; tämä ei ole shovinismia vaan fysikaalinen tosiasia, sillä naiset ovat keskimäärin pienempiä kuin miehet ja heillä on suurempi rasvaprosentti. Myös toisenlainen hormoonirakenne vaikuttaa asiaan. Olet jo 16-vuotiaana edennyt pitkälle juomisessa: puhut krapuloista, juomisestasi "ennen ja nyt", juomisen hallitsemattomuudesta, muistinmenetyksistä ja pitämättömistä juomattomuuspäätöksistä kuin vanha tekijä.
Alkoholismi on siis parantumaton mutta se voi olla koko loppuelämän oireeton. Siten, että ei juo ja tekee sen itselleen selväksi; ei koskaan, ei tippaakaan, ei edes lasia skumppaa. Nykyään voi sanoa kevyesti:"En käytä". Ennemmin tai myöhemmin juomattomuus muuttuu aidoksi ja herättää ympäristössä kunnioitusta. Kokemusta on.
- +
Olet aloittanut sen verran rankan juomisen jo kovin nuorena, että samaan tyyliin jatkaminen ei jää vaille ikäviä seurauksia.
Riippuvuuden voimistuessa alkoholin kestokyky/toleranssi kasvaa, on juotava enemmän, ja sen kautta riippuvuus voimistuu lisää, ja todelliset haitat tulevat esiin ennemmin tai myöhemmin.
Silloin ollaan jo vahvassa koukussa.
Ikäisesi määrittelee tulevan elämänsä mm. koulutusmenestyksellään, mutta moinen juominen alkaa heijastumaan siihenkin.
Alkoholismiin sortuneet pääsääntöisesti ajautuvat elämän sivuraiteelle - sinä olet tekemässä sitä jo kasvuiässä ja leikit tulella.
Elämä ei ole bilettämistä ja viinanjuontia.
Ryhdistäydy ajoissa, kun vielä voit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909