Tilanne on se, että olen lievästi alkoholisoitunut. Miten tätä tulisi hoitaa, mistä saisi apua?
Riittääkö se, että vaihdan terävän viinan lonkeroon/kaljaan ja lopetan töissä juomisen?
Lievän alkoholismin hoito
17
2138
Vastaukset
- Heh..
Varsin samantekevää, mihin juomaan vaihdat. Miedompia juomia juodaan sitten enemmän.
Tuttavani lailla, joka hallitakseen lievää alkoholismiaan siirtyi yhden tolpan kaljaan.
Kiskoi sitä hullun kiilto silmissä korikaupalla, että tuli sama tehovaikutus kuten ennenkin. - refgnh
"lievästi alkoholisoitunut"??? Jaa jaa, heh heh.
Kukaan ei ole vähän raskaana eikä lievästi alkoholisti. Alkoholistilla on juomisen suhteen tasan kaksi vaihtoehtoa: on ja off. Korkki auki tai kiinni. Joko antaa mennä takki auki tai ei juo ollenkaan.
Apua saa monesta paikasta, terveyskeskuksesta, Auttavasta puhelimesta, AA:sta, kirjoista, vaikka täältä.
Kirjallisuutta:
AA:n Iso kirja
Raimo O. Kojo: Eroon viinasta- voipytty
Selvästi juovuksissa on hyvää luettavaa alkoholismin lievässä alkuvaiheessa olevalle alkoholistille.
Kirja Nimettömät alkoholistit on AA:n perusteos, ja sitä kutsutaan usein isoksi kirjaksi.
Kirjassa on toimintapaojen lisäksi joukko selviytymiskokemuksia. - Kirjakauppiasuskis
Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:
http://piv.pivpiv.dk/ - OMOsniffari
voipytty kirjoitti:
Selvästi juovuksissa on hyvää luettavaa alkoholismin lievässä alkuvaiheessa olevalle alkoholistille.
Kirja Nimettömät alkoholistit on AA:n perusteos, ja sitä kutsutaan usein isoksi kirjaksi.
Kirjassa on toimintapaojen lisäksi joukko selviytymiskokemuksia.Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:
http://piv.pivpiv.dk/
- 24-pack
Voisiko lievästi alkoholisoitunut tarkoittaa alkoholin suurkuluttajaa?
- 16+6
suurkuluttajapa hyvinkin. luulen että aloittaja provoilee ja naureskelee sitten tosissaan oleville
- sdjflöafjdkla
Vaihda veseen
- mollijuoppo
mä dokasin duunissa ja kotona ja olin lievä alkkis. ny dokaan vaan kotona oon vain puoli lievä alkkis. jatka duuni dokaamista niin pääset kotidokaajaksi.
- .
provoilun taitoa.
- vanha kikka
toimii aina eli kokeilepa alkoholismisi astetta sillä, että olet kuukauden juomatta ja se, miten lievästi kaipaat juopottelua, kertoo tilanteesi. jos et ihan ilman viinaksia halua olla, niin otapa jonkun viikon ajan vain 2-3 drinksua/ottikerta ja mieti miten kovasti tekee mieli lisää. Siinä pientä tason mittailua ja hauskaa puuhastelua ;)
- päihdeterapeutti
Lievästi alkoholisoitunut voi vielä palata kohtuukäyttäjäksi. Oikea alkoholisti ei.
- oot lukenu
vai ihan itsekö keksit? Haaveissaan on kiva ja valheellisen turvallista elää. Mitään paluuta ei ole, ihan vaan tiedoksi.
- juha lievä
oot lukenu kirjoitti:
vai ihan itsekö keksit? Haaveissaan on kiva ja valheellisen turvallista elää. Mitään paluuta ei ole, ihan vaan tiedoksi.
Voihan ihminen olla lievästi flunssassa, tahi omata livän liikuntarajoitteen yms. Miksi ihminen ei sitten voisi olla vain lievästi alkoholisoitunut?
- Toipuva alkoholisti
On vain kaksi ryhmää alkoholistit ja kohtuukäyttäjät,joilta mopo ei karkaa. Alkoholistilla on vain yksi tie - täysraittius. Bensiiniastiaa ei voi sytyttää vain toisesta reunasta. Siksi hänestä ei koskaan tule kohtuukäyttäjää. Näin tuolla karsean asiavirheen,koskien Minnesota-hoitoa. Simo Seppelin ei ole sitä Suomeen tuonut, vaan se tuotiin jo yli 10 vuotta ennen häntä, kun Kalliolan kuntoutusklinikka aloitti Minnesota-hoidon käyttämisen.
Olen itse ollut raittiina vuosikymmenen ja kohta toisenkin. En pidä vuosien luettelusta. USA:ssa ei niitä lasketa,eikä vietetä vuosipäiviä,kuten ei mm. Ruotsissakaan. Sinulta kysytään vain,että: "Oletko ohjelmassa"?- Päivä kerrallaan!!
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889