Joku tuossa haluaa keskustelua siitä mikä karsivia tekijöitä nettiprofiilissa on. Minä vien asian hiukan pidemmälle ja kerron millaisen naisen hylkään sen kummoisemmin miettimättä asiaa.
-Rikostausta. Rikesakot yksi asia, päiväsakot ja vankeusrangaistus täysin toinen. Rikollisuutta en aio elämääni hankkia.
-Mielenterveysongelmia, alkaen vähän pidempiaikaista lääkitystä tarvitseva psyykesairaus. Masennus kuuluu tähän kategoriaan.
-Pitkäaikainen työttömyys ilman mitään järkeenkäypää syytä. Nykyisessä taloustilanteess aaika monikin on ilman työtä, mutta joku suunta on elämässä oltava.
-Ehjä perhetausta, eli on saanut fiksun kasvatuksen ihmisen (eikä lastenkodin/sosiaalitoimen) toimesta.
-Päihteiden väärinkäyttö. Humalahakuinen juominen on minulle vierasta, ja tulee olemaan myös naiselleni. En juo tippaakaan alkoholia yhdessä minkään lääkeen kanssa (mukaanlukien "turvalliset": antibiootit ja buranat), eikä naisenikaan tule näin tekemään. Huumeen käytöstä seuraa kenkää niin että hujahtaa.
-Ylipaino. Tässä on kyse enemmän siitä että lihavilla on usein aivan älyttömän huono itsetunto.
-Liittyy edelliseen. Henkinen raakile, mikä johtuu usein siitä että on paneskellut puolta pitäjää. En ole opiskellut psykologiaa päivääkään, enkä aio olla mikään parantaja täydellisen ventovieraille.
-Ei ole myynyt itseään kertaakaan, eikä tienannut p:llään mitään epäsuorasti. Ei ole työskennellyt aikuisviihteen parissa missään muodossa.
-Huono taloudenpito. Maksuhäiriömerkintä on vielä nippanappa hyväksyttävissä rajoissa, mutta sanoohan jo järkikin ettei 25 vuoden asuntolaina ole kestävällä pohjalla.
-Liian intohimoinen uskovaisuus oikeastaan mihin tahansa asiaan, mukaanlukien ilmastomuutos (yksi paikallisbussi todellakin saastuttaa monen kymmenen nykyaikaisen henkilöauton verran) ja ruoka ("vain se mitä syön on terveellistä, kaikessa muussa on liikaa mitä milloinkin").
-Krooninen puheripuli.
-Henkinen epävakaus. Pimahtaa pienistäkin asioista. Yksikin tunnepuuskassa särkynyt lautanen niin suhde on minun kannalta ohi.
-Nalkuttaa.
Nämä tule tältä istumalta mieleen. Muita karsivia tekijöitä saa ehdottaa, ja näitä saa kommentoida.
Ehdoton EI
53
1537
Vastaukset
- Lainanmaksaja
Olen mies. Muuten voinen yhtyä asioihisi pitkältikin. Mutta millähän tavalla 25 vuoden asuntolaina ei ole kestävällä pohjalla? Itse en kokenut minkäänlaista ongelmaa tällaisen ottamisessa. En myöskään koe, että taloudenpitoni olisi jotenkin huono. Pidän aina rahaa säästössä eikä tilini lähentelekään nollaa. En kuitenkaan todellakaan tienaa mitenkään ihmeellisesti. Jos oikein huonosti kävisi ja jäisinkin jostain syystä työttömäksi niin säästössä olevilla varoillani en kyllä ihan heti joudu puille paljaille. Loppupeleissä voin aina myydä kämppäni ja maksaa lainan kokonaan pois ja käteenkin jäisi vielä mukava tukku rahaa. Laina kun ei edes ollut koko summalle ja lainaakin on jo jonkin aikaa lyhennelty. Voisinhan minä isommallakin summalla lainaani lyhentää, mutta en näe järkeväksi vetää aina vähäisillä varoilla vaan kyllä varoja täytyy jäädä niiden lyhennysten sun muiden jälkeen muuhunkin.
Toki maksuaika on pitkä, mutta ainahan sitä on mahdollista muuttaa myöhemmin tarvittaessa. Ihan tarpeeksi pitkä se kuitenkin kaikissa tapauksissa olisi. Kyllähän lainan ottoon aina liittyy omat riskinsä, mutta näissä asioissa tietysti aina tarvitseekin ajatella asiat tarkoin ja onko kykenevä ottamaan sen riskin. En kyllä itse ainakaan lähtökohtaisesti tuomitse ketään jonkun otetun lainan perusteella. Kyllä sitä täytyisi tietää toisen talousasioiden hoidosta vähän muutakin kuin pelkkä laina, jotta voisi tehdä tarkempia johtopäätöksiä. Mielestäni se kertoo enemmän jos tili ammottaa aina tyhjyyttään ja ansaitut rahat tuhlataan heti johonkin eikä osata mitää rahaa säästössä.Ken velkaa ottaa, hän velkansa maksakoot. 25 vuotta on aivan liian pitkä aika maksaa asuntoa. Omassa tapauksessa 15 vuotta on ehdoton yläraja, ja puolet siitä lähempänä totuutta. On hyvä sitten paukuttaa henkseleitä velattomana kun muut tukehtuu lainoihinsa.
- kylteri
Jean-L kirjoitti:
Ken velkaa ottaa, hän velkansa maksakoot. 25 vuotta on aivan liian pitkä aika maksaa asuntoa. Omassa tapauksessa 15 vuotta on ehdoton yläraja, ja puolet siitä lähempänä totuutta. On hyvä sitten paukuttaa henkseleitä velattomana kun muut tukehtuu lainoihinsa.
Toisaalta jos syöt kahdeksan vuotta kaurapuuroa, kun ainoastaan lyhennät lainaasi, onko sekään hauskaa elämää?
Terv. kylteri (http://asuntolaina.blogsome.com/) kylteri kirjoitti:
Toisaalta jos syöt kahdeksan vuotta kaurapuuroa, kun ainoastaan lyhennät lainaasi, onko sekään hauskaa elämää?
Terv. kylteri (http://asuntolaina.blogsome.com/)Maksaa maksaa maksaa maksaa maksaa nyt vaan kun olet kerran kuseeseen itsesi järjestänyt.
- ????
Jean-L kirjoitti:
Maksaa maksaa maksaa maksaa maksaa nyt vaan kun olet kerran kuseeseen itsesi järjestänyt.
joillekin tavallaan sijoitus. Parempi kuitenkin kuin auto. Sitä voi ajatella myös että lyhentää asuntolainaa hitaasti, koska haluaa elää leveämmin samanaikaisesti. Silti säästää samalla itselleen, sillä rahat saa takaisin kun asunnon myy. Jotkut eivät aio edes ikinä maksaa asuntoa loppuun, vaan muuttavat pienempään kun lapset muuttaa pois kotoa. Tai vaihtavat isompaan, ennen kuin edellinen on maksettu loppuun. Monille laina on vain keino saada sellainen asumisen taso kuin haluavat.
Ja silti asumiskulut voi jäädä pienemmäksi kuin, jos asuisit vuokralla vastaavan tasoisessa asunnossa.
Kovasti on kapea näkymä elämään ja muiden valintoihin.
On myös ihmsiä, joilla voi olla vaikka kaksi asuntoa, ja molemmista lainaa. Toisen voi laittaa tarvittaessa vuokralle tai pitää molemmat omassa käytössä. - jean_l_muttei_kirjau
???? kirjoitti:
joillekin tavallaan sijoitus. Parempi kuitenkin kuin auto. Sitä voi ajatella myös että lyhentää asuntolainaa hitaasti, koska haluaa elää leveämmin samanaikaisesti. Silti säästää samalla itselleen, sillä rahat saa takaisin kun asunnon myy. Jotkut eivät aio edes ikinä maksaa asuntoa loppuun, vaan muuttavat pienempään kun lapset muuttaa pois kotoa. Tai vaihtavat isompaan, ennen kuin edellinen on maksettu loppuun. Monille laina on vain keino saada sellainen asumisen taso kuin haluavat.
Ja silti asumiskulut voi jäädä pienemmäksi kuin, jos asuisit vuokralla vastaavan tasoisessa asunnossa.
Kovasti on kapea näkymä elämään ja muiden valintoihin.
On myös ihmsiä, joilla voi olla vaikka kaksi asuntoa, ja molemmista lainaa. Toisen voi laittaa tarvittaessa vuokralle tai pitää molemmat omassa käytössä.Asunto on sijoituksena aivan älyttömän huono, varsinkin kun siihen sijoitukseen joutuu käyttämään velkarahaa. Mielummin asuu vuokralla ja oikeasti sijoittaa ylimääräiset rahat.
- Lainanmaksaja
jean_l_muttei_kirjau kirjoitti:
Asunto on sijoituksena aivan älyttömän huono, varsinkin kun siihen sijoitukseen joutuu käyttämään velkarahaa. Mielummin asuu vuokralla ja oikeasti sijoittaa ylimääräiset rahat.
Kukin tyylillään. Minä ainakin mielummin maksan sitä lainaa omasta kämpästäni, jossa saan vapaasti tehdä sitä mitä omistusasunnossa saan tehdä. Ei kiinnosta enää maksaa kallista vuokraa siitä, että saa asua jonkun toisen kämpässä. Sen olen jo nähnyt. Ne rahat vasta hukkaan menevätkin. Okei, saan asua, mutta muuten niistä ei saa enää tarvittaessa sentin hyrrääkään myöhemmin takaisin.
Lainanmaksaja kirjoitti:
Kukin tyylillään. Minä ainakin mielummin maksan sitä lainaa omasta kämpästäni, jossa saan vapaasti tehdä sitä mitä omistusasunnossa saan tehdä. Ei kiinnosta enää maksaa kallista vuokraa siitä, että saa asua jonkun toisen kämpässä. Sen olen jo nähnyt. Ne rahat vasta hukkaan menevätkin. Okei, saan asua, mutta muuten niistä ei saa enää tarvittaessa sentin hyrrääkään myöhemmin takaisin.
Remonttia saa tehdä ja teettää myös vuokra-asuntoon, mutta yleensä joutuu maksamaan silloinkin maksamaan materiaalit ja mahdolliset työt itse. Hukkaan menee suurempi osa omistusasujankin rahoista, korkojen ja vastikkeiden muodossa. Rahaa voi jäädä myös säästöön, kuten sanoin, jos vuokralla asumisen aikana sitä säästää ja sijoittaa.
Omistusasunnolla pystyy ansaitsemaan aika sievoisen summan rahaa, kyllä, ja arvaa mitä? MITÄ NOPEAMMIN MAKSAT LAINAA POIS, SEN ENEMMÄN RAHAA JÄÄ KÄTEEN KUN MUUTAT. "Asun omassa, maksan mahdollisimman vähän että jää siihen Elämiseen jotain, myyn pois ja otan talteen ne rahat mitä sattuu yli jäämään" on työväen- ja alemman keskiluokan tapa hankkia omaisuutta. Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole. Paitsi että se on hele-vetin typerää. Paitsi jos olet käsittänyt että ne Elämiseen menevät rahat voi nekin säästää ja jopa sijoittaa.- 10+11
Jean-L kirjoitti:
Remonttia saa tehdä ja teettää myös vuokra-asuntoon, mutta yleensä joutuu maksamaan silloinkin maksamaan materiaalit ja mahdolliset työt itse. Hukkaan menee suurempi osa omistusasujankin rahoista, korkojen ja vastikkeiden muodossa. Rahaa voi jäädä myös säästöön, kuten sanoin, jos vuokralla asumisen aikana sitä säästää ja sijoittaa.
Omistusasunnolla pystyy ansaitsemaan aika sievoisen summan rahaa, kyllä, ja arvaa mitä? MITÄ NOPEAMMIN MAKSAT LAINAA POIS, SEN ENEMMÄN RAHAA JÄÄ KÄTEEN KUN MUUTAT. "Asun omassa, maksan mahdollisimman vähän että jää siihen Elämiseen jotain, myyn pois ja otan talteen ne rahat mitä sattuu yli jäämään" on työväen- ja alemman keskiluokan tapa hankkia omaisuutta. Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole. Paitsi että se on hele-vetin typerää. Paitsi jos olet käsittänyt että ne Elämiseen menevät rahat voi nekin säästää ja jopa sijoittaa.Vuokra-asuminen on kyllä sijoutsmielessä typerin teko mitä voi tehdä. Meinaan kun sillä 800e:n vuokralla maksaa helposti sen päälle satasen yhtiövastikkeen ja lyhentää velkaa. Myöhemmin ne asuntoon sidotut varat voi tosiaan hyödyntää joko uuteen asuntoon tai sitten jättää lapsille. Vuokrarahat taas menee jokaista penniä myöten jonkun muun taskuun eikä siinä jää juurikaan mitään ylimääräistä kuukaudessa jonka voisi omaan asuntoon verrattuna laittaa osakkeisiin/tms.
10+11 kirjoitti:
Vuokra-asuminen on kyllä sijoutsmielessä typerin teko mitä voi tehdä. Meinaan kun sillä 800e:n vuokralla maksaa helposti sen päälle satasen yhtiövastikkeen ja lyhentää velkaa. Myöhemmin ne asuntoon sidotut varat voi tosiaan hyödyntää joko uuteen asuntoon tai sitten jättää lapsille. Vuokrarahat taas menee jokaista penniä myöten jonkun muun taskuun eikä siinä jää juurikaan mitään ylimääräistä kuukaudessa jonka voisi omaan asuntoon verrattuna laittaa osakkeisiin/tms.
1) Et ole hankkinut asuntoa sijoitukseksi, vaan koska se on sinun edustamallesi yhteiskuntaluokallesi status. Niinkun suurin osa ihmisistä tekee.
2) Oikeista sijoituksista saa tuottoa kohtalaisen riskittömästi kolme kertaa asuntolainan koron verran, ja suurin osa high yield-rahastoista paukkui yli 100 prosenttia vuodessa parhaimpaan aikaan. Perustele siis miksi omistusasunto on sijoituskohteena parempi. Itse en ole vielä kyennyt siihen.
3) Asunto on ensisijaisesti koti missä asutaan. Kun omani ostan niin se ei tule olemaan mikään betonikuutio, vaan jotain missä oikeasti viihdyn ja mistä en vapaaehtoisesti luovu.
Sitten vielä. Kun provosoitte niin yrittäkää edes. En reagoi huonoihin provoihin.
- ................
Pari kohtaa listastasi herätti kysymyksiä.
"
-Ehjä perhetausta, eli on saanut fiksun kasvatuksen ihmisen (eikä lastenkodin/sosiaalitoimen) toimesta.
-Ei ole myynyt itseään kertaakaan, eikä tienannut p:llään mitään epäsuorasti. Ei ole työskennellyt aikuisviihteen parissa missään muodossa."
Onko tapahtunut ajatusvirhe ja tarkoitit päinvastaista eli itsensä myyminen ja rikkonainen perhetausta ovat ehdottomia ei-juttuja sinulle? Jos kyse ei ole ajatusvirheestä, niin ois mielenkiintosta kuulla miksi ajattelet noin. - ------
sitten kun sinä olet toisella kierroksella, viikonloppuisä, työttömäksi jäänyt, sua masentaa kroonisestia ja asuntolainaakaan et ole pystynyt hoitamaan vaan olet vaihtanut pienempään asuntoon.
Ei, kun ei palatakaan. Tuohan oli ehdoton ei. - kielipoliisi,
Täh? Siis hylkäät sellaisen naisen, joka ei ole myynyt itseään kertaakaan?!?! Hieman ristiriidassa noiden muiden kriteerien kanssa. Vai oiskohan kyseessä pieni lipsahdus kriteerien muotoilussa ;)
- pölhö kustaa
Heh..pitäsikö naisten nyt lisätä profiiliin, että myynyt satoja kertoja, että ko. herra kiinnostusi..
Kaikenlaisia lahopäitä liikkeellä..
- ei tuollaisille
No kyllä on toiveikkaita jotkut miehet. Jopa sinä kuvittelet jonkun naisen kiinnostuvan itseästäsi. heh.
- lihava perhonen
lihavilla huono itsetunto???
mielenkiintoista.... ei mulla vaan ole huono itsetunto vaikka olenkin ylipainoinen.... ennemminkin osaan hyväsksyä itseni juuri tällaisena ja olen erittäin tyytyväinen itseeni enkä todellakaan kaipaa "sääliä" tai muutakaan...
olen mielestäni erittäin kaunis ja mukava!! ja mikä parasta vierelläni on mies joka rakastaa minua juuri tällaisena!!! :)- on ap:llä huono
Mä luulen, että ainoa, jolla on huono itsetunto on tuo Lean-L..ei kestä itsessään, eikä toisisa mitään..naurettava pelle!
En ole törmännyt vielä yhteenkään ylipainoiseen joka haluaa keskustella lihavuuden todellisista vaikutuksista ja syistä. Puhumattakaan että itsekuri riittää tekemään sille jotain.
- kuvallinenN
on ap:llä huono kirjoitti:
Mä luulen, että ainoa, jolla on huono itsetunto on tuo Lean-L..ei kestä itsessään, eikä toisisa mitään..naurettava pelle!
Taas tuo AP.nimimerkki käyttvä NIKKIVARAS!
"on ap:llä huono" mene jo pois täältä loukkamasta muita - Hassukkamussukka
Jean-L kirjoitti:
En ole törmännyt vielä yhteenkään ylipainoiseen joka haluaa keskustella lihavuuden todellisista vaikutuksista ja syistä. Puhumattakaan että itsekuri riittää tekemään sille jotain.
Olet tainnut jutella sitten väärien tyyppien kanssa tai loukkaavalla tavalla. Itselläni on hieman ylipainoa osittain oikeasti lääketieteellisistä syistä, usko tai älä. Joka tapauksessa voisin aivan hyvin puhua lihavuuden vaikutuksista ja syistä..en minä kiellä tosiasioita. Miksi pitäisi olla itsekuria ja tehdä sille joitan jos itse ei halua - siis sinua miellyyttääsesi? Jos jokaiselta vaadittaisiin täydellisyyttä - aivan jokaiselta ihmiseltä yhteisen hyvän nimissä niin se olisi toinen juttu, mutta niin kauan kuin jokainen ihminen saa olla sellainen kuin omine heikkouksineen ja hyveineen niin kannan mielelläni omat kiloni. Kyllä minulta itsekuria löytyy asioille mitä haluan tehdä. Miksi ei voisi olla hieman pullukka jos on kaunis ja naisellinen pullukka ja viihtyy vielä sellaisena - onko se ongelma sinulle eikä itse pullukalle? Itse pidän nätimpänä pullukkaa naista kuin laihaa naista. Olen itse ollut myös alipainoinen ja olin kyllä 10 kertaa rumempi silloin kun nyt. Joku toinen voi viihtyä laihana ja antaa hänen tehdä niin. Eikö jokaisen pitäisi kuitenkin viihtyä omassa kropassaan. Liveä lihavuus ei sinänsä vielä ole terveyshaitta ja moni lieväsi lihava voi olla terveempi kuin laiha ihminen. Ja se, että olisi pullukka ei tarkoita samaa kuin liikuntaa harrastamaton sohvaperuna. Harrastan liikuntaa säännöllisesti :). Niin ja minun itsetunnossani ei ole vikaa vaan olen huomannut, että monesti sellaisella ihmisellä on ollut heikko itsetunto, joka ei siedä hieman pullukkaa ihmistä lähellään tai muutakaan epätäydellisyyttä.
Suhteessa arvostan muutenkin enemmän henkistä yhteyttä kuin ulkonäköä. Totta kai toisen pitää miellyttää itseä, mutta toista ei saa lähteä muokkaamaan itselle sopivaksi tai kritisoimaan toisen valintoja ja tapoja.
Minusta miehessä epäsuvaitsevaisuus ja kapeakatseisuus on aika iso miinus. - muuantyyppi
Jean-L kirjoitti:
Koska Ylipainoiset ovat ihmisiä, toisin kuin sinä. Tee ihmiskunnalle palvelus ja opettele kävelemään jaloillasi käsiesi sijään niin haisis tuo kusikin vähemmän.
- trallallallallaaaa
Erittäin hyvä lista. Laitathan tämän treffiprofiiliisi. :D
Eikä tarvitse pelätä että kukaan vastaisi
- trallallallallaaaa
******** kirjoitti:
Eikä tarvitse pelätä että kukaan vastaisi
Aivan :D
Tuollainen lista toimii vastakkaisen sukupuolen treffailijalle hyvänä varoitusmerkkinä.
- degerby
Minun ehdoton EI ja kriteerini deittailuun miesten kanssa on se ETTEI MIES OLE ALOITTEELLINEN. Te flegmaattiset paskan arvostelijat olette ansainneet aivan oikeutetusti täällä notkumisen loppuelämäksenne. Ette te ketään saa. Mustasukkaisia, online-tilan kyttääjiä ja arvostelijoita, perseellänne istujia olette. Hohhoijaa. Me NAISET menemme eteenpäin...jää sinä rauhassa odottelemaan enkeliäsi. ÄLÄ PITKÄSTY PAUKAPÄÄ!!!
- Provoottori
Totta puhut: miehet ovat tavattoman passiivisia, ainoa mikä heidät aktivoi on kuvitelma mahdollisesta seksiaktista.
Onko se oikeastaan mikään ihme, että miesten aivojen sanotaan sijaitsevan haaroissa.
Miehet röhnöttävät täällä ja valittavat kun nainen ei ilmoittaudu vapaaehtoisena tyhjäämään heidän pussejaan. Hienoa että tuollaiset miehet saavat edelleenkin olla puutteessa. :)
Ja jos oikein pahaksi menee, niin hankkikooot kottikärryt. heh heee.
Näifden miesten pitäisi oikeastaan perustaa vertaistukiryhmä, jossa he voivat sitten jatkaa voivotteluaan toinen toistaan tukien kohti entistä varmempaa yksinelämistä. :D Provoottori kirjoitti:
Totta puhut: miehet ovat tavattoman passiivisia, ainoa mikä heidät aktivoi on kuvitelma mahdollisesta seksiaktista.
Onko se oikeastaan mikään ihme, että miesten aivojen sanotaan sijaitsevan haaroissa.
Miehet röhnöttävät täällä ja valittavat kun nainen ei ilmoittaudu vapaaehtoisena tyhjäämään heidän pussejaan. Hienoa että tuollaiset miehet saavat edelleenkin olla puutteessa. :)
Ja jos oikein pahaksi menee, niin hankkikooot kottikärryt. heh heee.
Näifden miesten pitäisi oikeastaan perustaa vertaistukiryhmä, jossa he voivat sitten jatkaa voivotteluaan toinen toistaan tukien kohti entistä varmempaa yksinelämistä. :DEn etsi nettitreffeillä seksiä. Vaatimukseni eivät ole kyseenalaistettavissa missään tukiryhmissä. Naisen ainoa keino päästä elämääni on täyttää ja mielummin ylittää ne.
- Provoottori
Jean-L kirjoitti:
En etsi nettitreffeillä seksiä. Vaatimukseni eivät ole kyseenalaistettavissa missään tukiryhmissä. Naisen ainoa keino päästä elämääni on täyttää ja mielummin ylittää ne.
No sittenhän olet oikea henkilö mainitsemaani tukiryhmään: voitte muiden samoin ajattelevien kanssa tukea toisianne kohti entistä varmempaa yksinolemista. JOS siis ymmärsit mitä tarkoitin.
Ja kaikin mokomin: pidä ihmeessä rima ylhäällä :D
Oletko varma, että sinulla on nyt varmasti kaikki tarvittavat kohdat määriteltynä? Jos kovasti koitat, voisit löytää vielä muutamia tarpeellisia kriteerejä, eikö.
- ceccy
25 vuoden asuntolaina on paljon terveemmällä pohjalla kuin yksi maksuhäiriömerkintä.
Jos saa maksuhäiriömerkinnän niin silloin ei kykene hoitamaan raha-asioitaan. Sun listallasi se on mahdoton yhtälö.
Sub lannattaa jatkaa sinkkuna.Melkein sukupolven mittainen asuntolaina EI TODELLAKAAN ole terveemmällä pohjalla kun yksi maksuhäiriömerkintä.
Kysehän ei ole mistään muusta kun siitä että haluaa asua mahdollisimman halvalla ensi tilipäivään asti. Lasketaan miten paljon enemmän jää käteen kuussa jos maksuaikaa venyttää vielä vielä vähän. Hyi saatana, sanon minä.- cabitalisti
Jean-L kirjoitti:
Melkein sukupolven mittainen asuntolaina EI TODELLAKAAN ole terveemmällä pohjalla kun yksi maksuhäiriömerkintä.
Kysehän ei ole mistään muusta kun siitä että haluaa asua mahdollisimman halvalla ensi tilipäivään asti. Lasketaan miten paljon enemmän jää käteen kuussa jos maksuaikaa venyttää vielä vielä vähän. Hyi saatana, sanon minä.Minullakin on ollut parhaimmillaan kaksi asuntolainaa. Useita asuntoja. Kaikissa lainoissa 25 vuoden laina-aika. Osan olen silti maksanut pois alle 5-10 vuodessa, koska olen tehnyt tilanteen mukaan ylimääräisiä lyhennyksiä. Vuokratuloilla voisi sitten lyhennellä taas uuden asunnon lainaa, mutta taidan jättää tähän lukumäärään. Tosi vaikea saada asiallisisia vuokralaisia. Niistä ei yleensä ole kuin riesaa.
- cabitalisti
cabitalisti kirjoitti:
Minullakin on ollut parhaimmillaan kaksi asuntolainaa. Useita asuntoja. Kaikissa lainoissa 25 vuoden laina-aika. Osan olen silti maksanut pois alle 5-10 vuodessa, koska olen tehnyt tilanteen mukaan ylimääräisiä lyhennyksiä. Vuokratuloilla voisi sitten lyhennellä taas uuden asunnon lainaa, mutta taidan jättää tähän lukumäärään. Tosi vaikea saada asiallisisia vuokralaisia. Niistä ei yleensä ole kuin riesaa.
Siis kaksi asuntolainaa yhtä aikaa.
- jean_l_muttei_kirjau
cabitalisti kirjoitti:
Minullakin on ollut parhaimmillaan kaksi asuntolainaa. Useita asuntoja. Kaikissa lainoissa 25 vuoden laina-aika. Osan olen silti maksanut pois alle 5-10 vuodessa, koska olen tehnyt tilanteen mukaan ylimääräisiä lyhennyksiä. Vuokratuloilla voisi sitten lyhennellä taas uuden asunnon lainaa, mutta taidan jättää tähän lukumäärään. Tosi vaikea saada asiallisisia vuokralaisia. Niistä ei yleensä ole kuin riesaa.
Kahdessa asiassa ollaan samaa mieltä. Asuntovelka on fiksua maksaa pois 5-10 vuodessa ja asiallisia vuokralaisia on vaikea löytää. Minun havaintojen perusteella on syytä "tietää" että muualla kun isojen kaupunkien keskustoissa on enemmän sääntö kun poikkeus että vuokralaiset häädetään pois.
- hmmmmmmmmmmmmmmmmm
Jean-L kirjoitti:
Melkein sukupolven mittainen asuntolaina EI TODELLAKAAN ole terveemmällä pohjalla kun yksi maksuhäiriömerkintä.
Kysehän ei ole mistään muusta kun siitä että haluaa asua mahdollisimman halvalla ensi tilipäivään asti. Lasketaan miten paljon enemmän jää käteen kuussa jos maksuaikaa venyttää vielä vielä vähän. Hyi saatana, sanon minä.Olet vissiin asunut koko ikäsi vuokralla/tietämätön asioista, kun rahat/järki eivät ole riittäneet oman asunnon ostoon. 20v kun ostat OMAN asunnon 25v laina ajalla, olet maksanut sen jo 45v ja tänä aikana on myös rahaa käytettävissä muihin asioihin ja paljonkin sekä lopulta vastike lainan lyhennys on saman verran mitä vuokra on näissä vuokra asunnoissa.
Mutta kukin tavallaan..
"karsivia tekijöitä nettiprofiilissa"
Siis kuka kertoo noista kaikista asioista jossain nettiprofiilissa? Häh?- Akademiska kvinnan
Jos alkuperäinen kirjoittaja on tosissaan, eikä trolli, niin täytyy ihmetellä..
Ensinnäkin olen ihan sama mieltä tuon edellisen kommentoijan kanssa: Miten voit suoralta kädeltä torjua ihmisen josta tiedät tuon kaiken. Olet päässyt tutustumaan häneen jo aika hyvin kun tiedät asuntolainat ja perhetaustat ja koko henkilöhistorian.. :-)
No sitten vakavasti puhuen, jos palataan alkuperäiseen aiheeseen, niin ehdoton ei herää sellaisten profiilien kohdalla, jotka kovasti luettelevat asioita joista eivät pidä tai joita eivät voi sietää tai suvaita. Siis tottakai meillä kaikilla on sellaisia asioita, mutta onko kovin fiksu aloitus ja esittely tehdä jotain inholistoja.. Jos tulee vaikutelma, että ykkösharrastus on vastustaminen ja inhoaminen niin tuota noin niin..
Toisekseen yksi deletontipiirre on se, jos ajattelu on sekavaa. Ja juuri sekavaa ajattelua on tuollainen, että alkaa tehdä luetteloa asioista joita ei kumppanilla suvaitse, ja hupsis, luettelossa onkin mukana asioita, joita kumppanilla pitää olla.. Aika sekavaa, kun aloittaja ei yht'äkkiä muista mitä oli tekemässä tai mistä oli puhumassa, ja mikä luettelo nyt olikaan tekeillä.- mies kommentoi
Tietenkin meillä kaikilla on omat toivelistamme sekä myös asiat jotka saavat aikaan äkillisen pakoreaktion.
Minäkin toivon että naisella olisi akateeminen koulutus, hyvä ammatti, ahkera, osaa huolehtia taloudestaan, hyvä ulkonäkö (hoikka tai normaali) jne.
Ja on ominaisuuksia jotka karkottavat, esimerkiksi olen fennomaani ja vastustan pakkoruotsia sekä pakkosomaleita.
Mutta katson asioita kokonaisuutena, kun kävin treffeillä nätin, ahkeran ja fiksun suomenruotsalaisen tytön kanssa joka ei vielä ollut akateeminen niin mielipiteet vaihtuivat äkkiä. - jean_l_muttei_kirjau
Itseasiassa ihmiset puhuu kyllä asioistaan varsin avoimesti ellei sitten tarkoituksella salaa jotain.
- Rakkaus on sokeaa..
Naisen ainoa keino päästä elämääs on täyttää nuo kriteeris?? Voi poikaparka, eihän kukaan nainen halua tuollasta miestä kun sinä kriteereines. Huomaat kyllä..
- pihtarihutsukka
Teidän kannattaa ottaa oikeesti kumppaniksi se nainen joka on myynyt itseään ja tehnyt aikuisviihdettä!
Miksi hylkäisitte naisen jolla on temput hallussa ja pystyy tyydytyshommiin ilman omaa kiihottumistakin?
Varmistatte että ette joudu siveydensipuli-pihtarin uhriksi joka on opetettu suhtautumaan seksiiin vain lisääntymiseen kuuluvana pakollisena toimenpiteenä. - Profiilikyylä
pihtarihutsukka kirjoitti:
Teidän kannattaa ottaa oikeesti kumppaniksi se nainen joka on myynyt itseään ja tehnyt aikuisviihdettä!
Miksi hylkäisitte naisen jolla on temput hallussa ja pystyy tyydytyshommiin ilman omaa kiihottumistakin?
Varmistatte että ette joudu siveydensipuli-pihtarin uhriksi joka on opetettu suhtautumaan seksiiin vain lisääntymiseen kuuluvana pakollisena toimenpiteenä.Nimimerkki: Jean-L
Liittynyt jäseneksi: 31-03-2003 klo 21:45
Sukupuoli: Mies
Eli on siis jo seitsemisen vuotta täällä odotettut että jotakuta naista sattuisi kiinnostaan niin että tulisi kotiovelta sutaseen.
- yybhuiköl
Googlaappa eev-päästötaso...
- HahHahHaa.....
Minulle ehdottomat turn offit miehessä, johon tahtoisin tutustua enemmän, ovat seuraavanlaiset:
- Ruma, lihava/kukkakeppi, epäurheilullinen sohvaperuna joka ei pidä itsestään huolta ukoisesti, että sisäisesti
- Joka ei osaa hoitaa raha-asioitaan niin, ettei jääkaapin ovessa roiku ulosottovirastosta karhukirjeitä
- Köyhä, työtön, laiska joka ei viitsi tehdä mitään, ei innostu mistään
- Keittiössä täysin "käsi", ei jaksa edes opetella tehdä ruokaa
- Yllätyksetön, tylsä
- Epärehellinen, pettäjä, liikaa ex-kumppaneita, yhden yön panoja
- Ei omista autoa
- Puuttuu toisten/toisen tekemisiin/hankkimiin asioihin
- Ei osaa rakastaa, kiintyä minuun
- Epäsosiaalinen
- Kuvittelee olevansa nuorempi mitä on (ja näitä miehiä on siis aivan liikaa iältään 35-45), ja tuo sitä ärsyttävällä tavalla esille esim. pukeutuen/käyttäytyen miten 20v pukeutuu/käyttäytyy ja mistä näkee läpi että kaikki on vain showta..
- Esittää muuta mitä on
- Ei osaa tehdä remontteja, korjata autoa ym normaalia miesten osaamia hommia
- Puhuu jatkuvasti existään, vanhoista panoista, muista naisista
- Ei keskity minuun ja vain minuun
- Ei osta lahjoja, kukkia, vie matkoille
- Ei pidä eläimistä
- Juo enemmän kun yhden oluen/päivä
- Käy käsiksi
- Ei pidä seksistä, tai osaa sitä oikealla tavalla molempia tyydyttäen
- Nalkutus
- Ei välitä ilmastonmuutksesta
- Itsekäs
- Ei omista asuntoa, mökkiä, vaan asuu vuokralla
- Ei uskalla suojella minua, jos joku esim tönäsee kadulla
- Vanhemmat eronneet
- Ainut lapsi (=liian itsekäs)
Muuta ei nyt tule mieleen tällä hätää, mutta listani varmasti jakuisi vaikka miten pitkäksi, aika näpytellä nyt vain ei riitä siihen... - odottele.
jäädä odottelamaan, josko kenties jossain vanhuuden päivillä ilmaantuisi täydellinen onnistunut vanhus elämääsi. Mutta sitä ennen toivotan kärsivällisyyttä odottamiseen. Ja tosiaan odottele rauhassa, nimittäin vaikea heinäsuovasta neulaa löytää.
- Runotyttö "
Jean-L
Käykääpä kurkkaamassa tämän nimimerkin kirjoittelua (esim. nainen ja selluliitti ), voi päätellä aika paljon ko henkilöstä.
Viettänee yksinäistä elämää. - norsutar
Runotyttö " kirjoitti:
Jean-L
Käykääpä kurkkaamassa tämän nimimerkin kirjoittelua (esim. nainen ja selluliitti ), voi päätellä aika paljon ko henkilöstä.
Viettänee yksinäistä elämää.Jep :D , epäilemättä. Eihän tollasta siis oikeasti voi olla, vai voiko?
- 2+16
Itse olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Mielestäni asiat ovat (jotkin tosin kirjoitettu väärinpäin) täysin järkeviä. Lisäisin vielä että nainen ei odota että mies (tai laina raha) hoitaa kaiken. Kun jotkut vaikuttavat olettavan että pystyvät pitämään omilleen muuttaessa samaa elintasoa mikä on vanhemmillaan (suuri tai keskikoinen omakotitalo, uusi auto, vuodessa vähintään yksi ulkomaan matka ym)
Täytyy olla vajaa jos jotain listan asiaa pitää hyväksyttävänä/terveenä.Näillä nakertaa itsetuntoa se ettei täytä noita vaatimuksia ja tulee sellainen tunne että joutuu jätetyksi. Olen huomioinut ilmiön muutaman kerran baarissa kun nainen tulee ympärijuovuksissa juttelemaan. En kiinnitä mitään huomiota ja aika hyvin ne siitä tuohtuukin.
Vilkaisin s24:n keskustelupalstaa viimeksi nelisen vuotta sitten. Jo silloin tämä Jean-poju häiriköi palstaa samankaltaisilla listauksillaan. Ilmeisesti flaksi ei ole käynyt? Sitäkin enemmän on kai oltava huolissaan siitä, että huolimatta kaikista mittavista yhteiskunnallisista panostuksista, Jean-poju edelleenkin tamppaa suuresti ihailemansa yliopistomaailman mattoja. Ikään kuin akateemisuus olisi tarttuvaa, ja herra nipottaja toivoisi jotakin tarttuvan siivoojista häneen itseensä.
Muuten, herra Ylijumala-Jean, otin noin 550 000 euron asuntolainan samoihin aikoihin kun luin tältä palstalta ensimmäiset evästyksesi kotitalousrobotin/seksiorjan valintaan. Nyt laina on maksettu pennilleen, ja elän onnellisesti avioliitossa. Koulutukseltaan vaimoni on perushoitaja, mutta mitä inhimillisyyteen tulee, sinusta ei ikipäivänä ole kapuamaan sille tasolle.
Sovitaanko niin, että listaa sinä unelmavaimojesi (joita ei löydy mistään, kai sinäkin olet huomannut?) ominaisuuksia, minä ulkoilen lasteni kanssa. Heitä on kaksi. Toisella meistä on elämä. Kummalakohan?- /töttöröö\
Hmm.... koonzin ja Jean-L:n viestit samoja? ...
- Normaali nainen
Ehdoton ei miehelle, jolla on neurologisia ongelmia.
PS. Kukapa meistä olisi täydellinen?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2620745- selailija123456
Joo tää jean on ihan pelle. Sillä oli aikoinaan yksinhuoltajuuspalstallakin mehukkaita mielipiteitä, vaikke edes itselllään lapsia ole. Varmaan on pelle jo pitkälti yli 30v.. ei taida olla olemassa tässä maailmassa ottajaa tuollaiselle miehenkuvatukselle.. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911