Heti aluksi tunnustan etten ole mikään tekniikan ihmelapsi, ja tarvitsen neuvoja ja apua.
Asun kerrostalossa jossa on kaapeliverkko. Kanavat ovat näkyneet hienosti digisovittimen kautta. Tai siis näkyivät vielä viime perjantaina aamupäivällä. Illalla kun aukasin telkan ei näkynyt kanavan kanavaa. Kun hain niitä sovittimeen uudelleen niin tasopalkkiin tuli yli puolet täytettä mutta laatupalkki pysyi nollilla. Kokeilin muutamaan kertaan viikonlopun aikana. Naapurikämpästä kuului television ääni ( en ole varma jos oli radion ääni) joten ajattelin boxini kärähtäneen. Hain tänään uuden. Ei löydä tämäkään laatua yhtään, taso on 68%.
Missä on vika kun laatu näyttää nollaa? Onko vika omassa kämpässäni vai talon kaapelissa? Onko sovittimen asetukset jotenkin väärin? En tunne ketään naapuria niin hyvin että kehtaisin mennä kyselemään näkyykö heillä kanavat...
Kiitän jo etukäteen jos joku osaisi tässä asiassa neuvoa.
Taso 68%, laatu 00%
3
360
Vastaukset
- ongelman kanssa?
Mistä kaapeliverkosta on kysymys? Onko esim. TTV, Elisa, Sonera, Welho, tms?
Ongelmana saattaa olla kaapeliverkon viallinen vahvistin, sillä tasoa vielä on jonkin verran, mutta laatu on mennyt nollille (signaali leikkautuu?). Ongelmana on rajapinnan määrittely: Mitkä laitteet kuuluvat kaapeliverkolle ja mitkä taloyhtiölle?
Perinteinen vastaus: Käänny taloyhtiön isännöitsijän puoleen, joka joko ottaa yhteyttä kaapeliyhtiöön tai jos taloyhtiöllä sattuu olemaan huoltosopimus, niin hän kutsuu antennihuollon paikalle. Ainakin pystyt antamaan hänelle hyvän kuvauksen signaalin laadusta, koska kaksi boksia antaa samat virheet... Ei ole mikään häpeä kysyä ystävällisesti naapurilta näkyykö hellä tv ohjelmat normaalisti.
Jos heillä näkyy, saattaa olle että sinulla on esimerkiksi antennijohto vioittunut siivotessa, tai jotain vastaavaa.
Jos koko talossa ei näkyisi tv useaan päivään, luulisi jonkun jo ottaneen yhteyttä isännöitsijään.- deny-
oli vika päällä osassa Suomea klo 18.30 - 19.30 johtuisikohan kenties siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816