Nettimaailma romahti

Nim I. Merkki

...kun siirryin 10 megan lankakaistasta oikkuilevaan megan langattomaan. Megavideo katkoo videon lataamiset, youtuben 3min pätkän latautumisen aikana ehtii syödä ja sulattaa aterian, torrenteista on turha haaveilla ja ping tuhansia pelistä riippumatta.

Selvenipä miten joku voi tyytyä blogien, uutisten ja sähköpostin lukemiseen. Kannettava ja mokkula, menee internet tuskaiseksi.

5

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Mä olen joskus käyttänyt mokkulaa ja ainakin youtube-videot pyöri ihan hyvin sillä. Käyttiksenä on linux-pohjainen käyttis. Olen muuten huomannut että muutkin ovat sanoneet mokkulayhteyden toimivan paremmin ja nopeammin linuxeilla. No, itellä ainakin toimi.

Nyt on toinen linux-jakelu. Mulla on oikeastaan adsl joten mokkula ei ole mun pääasiallinen yhteys, se on lähinnä varalla, kakkosyhteys.

• JotainTiedän

Älkää hyvät ihmiset menkö operaattorien myyntipuheissa halpaan!

10 megan langallinen on 1.000.000 kertaa varmempi ja nopeampi kuin joku Pötkylä tai
        mokkula. Niillä ei saa mitenkään 10 megaa edes linkkimaston vieressä. Hyvä kun mega todellista
        irtoaa.

Mikä ihme sai sinut vaihtamaan kuparin ilmaan?

• .............
        JotainTiedän kirjoitti:

10 megan langallinen on 1.000.000 kertaa varmempi ja nopeampi kuin joku Pötkylä tai
        mokkula. Niillä ei saa mitenkään 10 megaa edes linkkimaston vieressä. Hyvä kun mega todellista
        irtoaa.

tarkoittanut viestiäsi mulle vai mitä? Vai tarkoititko? Mähän ainakaan en ole vaihtanut kuparia ilmaan, ilma on varayhteys, kupari pääasiallinen yhteys.

Haluan kuitenkin korostaa että syystä tai toisesta mokkulat pelaa nopeammin linuxeilla kuin windowseilla, ilmeisesti windowseissa on jotain asetuksia pielessä. Luultavasti ainakin MTU-asetus joka osin vaikuttaa nettiyhteyden hidastumiseen tai nopeutumiseen ja windows ei osaa säätää asetusta itse oikein joten sitä voi joutua itse rukkaamaan, linuxit osaa säätää kullekin yhteysmuodolle nuo automaattisesti oikein joten netti nopeutuu. Tiedän suututtavani tällä joitakin windows-faneja (lähinnä ne on kyllä Pentti Nelosia) mutta totuus on totuus, ei sitä käy kiistäminen.

• g3H79zxRR9
        JotainTiedän kirjoitti:

irtoaa.

Suomalaiset ovat aina himoinneet ilmaa. Ostihan Surinakin ilmaa Saksasta hinnalla, jolla olisi vetänyt valokuidun jokaiseen Suomen talouteen kahteen kertaan.

• Nim I. Merkki
        JotainTiedän kirjoitti:

irtoaa.

"Mikä ihme sai sinut vaihtamaan kuparin ilmaan? "

Nyt on tulossa paikasta toiseen hyppimistä joksikin aikaa, ei kannata yhteyden siirtomaksuja ja yhdistelyjä järjestellä kuukautta tai puoltatoista varten, sopimuksetkin on puolta vuotta ja siitä ylöspäin aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      199
      1590
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      138
      1354
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1123
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      995
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      51
      950
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      902
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31