Osaako kukaan suositella minulle hyvää kirjaa Suomen omakotitalorakentamisen historiasta? Siinä pitäisi olla esiteltynä rakennustyylit esim. vuosisadoittain, mielellään paljon kuvia ja myös pohjapiirrustuksia ja tietoa muusta ajankohtaan liittyvästä rakennustyylistä (esimerkiksi ikkunat, ovet, koristeet jne.).
Ruotsalaisesta rakennushistoriasta on ilmestynyt kirja Så byggdes villan - Svensk villaarkitektur från 1890 till 2010. Kirjassa esitellään vuosisadoittain rakennustyylit. Mikä oli kullekin ajanjaksolle tyypillistä rakennuksissa, asemakaavoissa, pohjapiirrustuksissa jne. Kirjassa on runsaasti kuvia sekä lisäksi tietoa ajanjakson tapeteista, ovista, ikkunoista yms. Tämän kaltaista kirjaa kaipaisin Suomenkin taloista.
Kirjastossa ja kaupoissa olen katsellut kirjoja, mutta ainakaan täältä en ole onnistunut löytämään etsimääni.
Omakotitalojen rak. historia
Kirjaa_kaipaava
1
395
Vastaukset
- Kirjaa_kaipaava
Anteeksi, tarkoitin, että kirjassa esitellään vuosikymmenittäin rakennustyylit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111668Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411425- 541153
- 591087
- 721025
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55940- 106932
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31784