Minulla on kaksi TV:tä, molemmat ovat HD ready telkkareita.
Ostin vähän aikaa sitten Blu ray soittimen ja nyt kysyisin että onko kuvalla paljoa eroa kun toinen Sony Bravia 40 tuumainen ja siinä on merkintä ' 8000:1 ' Toinen telkkari onkin sitten LG:n pieni n. 20 tuumainen ja siinä merkintä on muistaakseni ' 20000:1 '. Niin eikös se kuvan pitäisi olla kaiken järjen mukaan parempi tuossa LG:n telkkarissa? Kertokaapas että onko sillä kuvalla nyt niin suurta eroa.
HD Ready
5
205
Vastaukset
Kummallakaan telkkarillasi et näe Bly-ray soittimesi kuvaa täydellä laadulla, vain full-HD televisoot näyttää Blu-day elokuvat täydellä tarkkuudella.
- ...
Siis kerrataanpa: Sinulla on kotonasi kyseiset televisiot ja kyseinen Blu-ray -soitin, mutta silti kysyt nettifoormuilta että kummassa televisiossa soittimen kuva näyttää paremmalta?? Kaiken järjen mukaan, sinähän sen voit kertoa meille että mikä ero niissä on, eikä toisinpäin. Tuskinpa löytyy toista henkilöä, jolla olisi täsmälleen samat laitteet kotona (varsinkaan kun et edes kerro niiden malleja).
Nuo lukemat 8000:1 ja 20000:1 ovat valmistajan ilmoittamia kontrastilukemia, kuten edellinen vastaaja mainitsi. Ensinnäkin, kuvanlaatuun vaikuttaa monta eri tekijää, joista kontrasti on vain yksi (joskin hyvin tärkeä sellainen). Toiseksi, valmistajan ilmoittamat kontrastiluvut saattavat olla 10-1000 kertaisia todellisiin verrattuna, joten ei niitä kannata sen kummemmin miettiä. Kuvanlaatu on edelleenkin enemmän tai vähemmän subjektiivinen asia, eikä sitä voi ilmoittaa millään yksiselitteisellä luvulla joka liimataan telkkarin kylkeen.
Kokeilemalla se siis selviää kummassa telkkarissa on parempi kuva, mutta jos itselläni olisi 40" ja 20" telkkarit niin ei mun tarvitsisi hirveän paljon miettiä, että kumpaan liitän BD-soittimen...- suorittaa?
Toivottavasti siinä Sonyssa on HDMI-liitäntä, sillä muuten ei siitä Blu Ray -soittimesta ole iloa? Jos ne sattuvat olemaan samaa merkkiä, niin ne osaavat toivottavasti ihan helposti sovittaa näyttötarkkuutensa oikein. Oma Sony 40W4220 ja BDP-S 360 -soitin toimivat vallan mainiosti jopa yhdellä kauko-ohjaimella;)
Laittaisit suosiolla laitteiden mallit esiin, niin ohjeitakin saat paremmin... - ...
suorittaa? kirjoitti:
Toivottavasti siinä Sonyssa on HDMI-liitäntä, sillä muuten ei siitä Blu Ray -soittimesta ole iloa? Jos ne sattuvat olemaan samaa merkkiä, niin ne osaavat toivottavasti ihan helposti sovittaa näyttötarkkuutensa oikein. Oma Sony 40W4220 ja BDP-S 360 -soitin toimivat vallan mainiosti jopa yhdellä kauko-ohjaimella;)
Laittaisit suosiolla laitteiden mallit esiin, niin ohjeitakin saat paremmin...Koska televisio on HD Ready, niin pakkohan siinä on olla HDMI (tai DVI, joka on yhteensopiva HDMI:n kanssa).
Näyttötarkkuuden sovittaminen ei riipu soittimien tai televisioiden merkeistä. - jepjep32
suorittaa? kirjoitti:
Laittaisit suosiolla laitteiden mallit esiin, niin ohjeitakin saat paremmin...Joo, sain jo kaiken tarvitsemani tiedon =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796