Alkoholistien vitaminoinnista

Lasolarska

Suurella osalla maamme päätoimisista juopoista on ravitsemuksen suhteen puutostila. Tämä johtuu toimeentulotuen/työmarkkinatuen määrän alhaisuudesta suhteessa alkoholin hintaan (Norjan jälkeen Euroopan 2. kallein) ja ruuan hintaan (eräs Euroopan kalleimpia maita). Tämä on ihmisarvoa alentavaa ja vastoin kierojen poliitikkojen alituista hokemaa pohjoismaisesta hyvinvointiyhteiskunnasta. Siksi meidän onkin käynnistettävä alkoholistien vitaminointiohjelma, joka käsittää seuraavaa:

- maanantaisin A-klinikoilta/terveyskeskuksista B-vitamiinipiikki ja viikon monivitamiinivalmisteet mukaan (hoitajan nähden otettava ensimmäisen päivän annos)
- kun piikki ja vitamiini on otettu annetaan alkoholistille lahjakortti arvoltaan 100 €, jonka voi käyttää ruokakaupassa alkoholittomiin tuotteisiin

Alkoholistien vitaminointiohjelmalla saamme seuraavat edut:

1. Alkoholistien ravinto monipuolistuu ja puutostilat poistuvat.
2. Alkoholistien onnellisuus lisääntyy.

Kaikki syyt, jotka estävät meitä toteuttamasta alkoholistien vitaminointiohjelmaa ovat tekosyitä!

3

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =====

Hyvä systeemi tuo. Ostokortti pitäisi myös olla apteekkiin jotta juoppo voisi hakea sieltä Ramavitiä tai mieluummin kallista Malvitoonaa. Malvitoonan pullokin näyttää viinipullolta ja sisältö on viinimäistä punkkua prosentteineen kaikkineen. Malvitona on hyvää B-vitamiiniä, ja pullon voi palauttaa Alkon pullopalautukseen, saa ihan 15centtiä kute pulloista saa!
      Niin että tillintallin apteekkiin ja viinakauppaan samantien. Ensin kossut, vitamiinit päälle!

• maksajat

Ei mitään vitamiineja vaan antabus rintalastan alle, ettei voi itse kaivaapois. Kaikki syyt, jotka estävät meitä toteuttamasta alkoholistien antabusohjelmaa ovat tekosyitä!

• Ohjelman eräitä yksityiskohtia pitäisi kuitenkin vielä viilata.

Jos B-vitamiinipiikki on saatavissa vain maanantaisin, miten sen saanti taattaisiin pitkälle ehtineille professionaaleille, jotka kenties muistavat asian vasta keskiviikkona tai torstaina, tai luulevat jotakin muuta päivää maanantaiksi tai maanantaita joksikin muuksi päiväksi?

Miten vitaminointi järjestetään haja-asutusalueiden alkoholisteille, joilla on A-klinikalle tai terveyskeskukseen matkaa ehkä kymmeniä kilometrejä? Taksi olisi ainoa ratkaisu, mutta maanantaisin useallakaan ei ole rahaa kalliiseen kyytiin.

Millä tavoin lahjakortit estettäisiin joutumasta kierrätykseen? Onhan todennäköistä, että noin huomattavan (250.000 alkoholistia x 100 €/vko = 25 miljoonaa) hankkeen ympärille syntyy palvelun tarjoajia, jotka pienellä (50 €) provisiolla vaihtavat kortit alkoholiin.

Ratkaisuehdotus:
      Mainitut palvelut voisi saada vain rekisteröity alkoholisti. Kela voisi tuottaa oman A-kortin, tai vanhaan Kelakorttiin voitaisiin lisätä koodaus. Tässäkin on se ongelma, että kortit tahtovat kadota lyhyempienkin reissujen aikana. Yksi mahdollisuus tietenkin olisi tatuoida A-koodi esim. alkoholistin vasempaan kainaloon; tästä olisi sekin etu, että viranomaiset saisivat asiakkaansa tiedot helposti selville, jos asiakas itse ei ole halukas henkilötietojaan antamaan tai ei niitä muista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1829
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1368
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1151
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1058
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      909
    Aihe