Olen kuullut monen

kiikunkaakun+-0

suusta, ettei elämä ilman alkoholia maistu miltään.

Mitä olet mieltä, eli onko joillekin alkoholistin elämä paras vaihtoehto, koska ei muuta valoa elämässä ole?

Monellakin on rikkinäinen elämä, kaikki menetetty ja tuska takana, jota ei kestä ilman päihteitä.

Mikä on sinun neuvosi heille?

10

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punalippu

voisivat lopettaa kusetuksen ja ottaa ihan itse vastuuta sairaudestaan.
      juomiseen löytyy aina tekosyy,ihan aina.
      tämä asia pitäisi myös juopon läheisten tietää sekä ymmärtää eli pitää lopettaa paapominen ja "ymmärtäminen".
      täytyy antaa juopolle edes mahdollisuus muuttaa elämänsä.

myös juomattomuuteen on syynsä mutta sitä ei tarvitse keksiä.

• surusydän

"tämä asia pitäisi myös juopon läheisten tietää sekä ymmärtää eli pitää lopettaa paapominen ja "ymmärtäminen".
        täytyy antaa juopolle edes mahdollisuus muuttaa elämänsä"... eikös tuo nyt ole edelleen vastuun siirtoa pois alkoholistilta itseltään??? Eikös juopolla ole aina mahdollisuus lopettaa juomisensa, jos niin itse haluaa?

Klassinen tarina: Olen itse ollut 15 vuotta yhdessä juopon kanssa - koko ajan kipuillen - ja itse rinnalla sairastuen niin, että irrottautuminen on tosi vaikeaa (varmaan olin jo valmiiksikin riippuvainen, koska ähän jäin). Monet kerrat olen eroa yrittänyt, mutta siinä epäonnistunut! En tiedä, miten auttaisin itseäni - puolisoani en ole enää vuosiin kuvitellutkaan voivani auttaai!

• ---->>

Jokaisella on vastoinkäymisiä elämässä, mutta alkoholilla ne vastoinkäymiset vain väliaikaisesti, toistuvissa humalatiloissa unohdetaan, ja jätetään vaille muutosta tai ratkaisua.
      Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
      Koskaan asiat eivät ole niin huonosti, etteikö niitä voisi alkoholilla vielä pahentaa.

• myös kuullut

päihdeterapeuttien suusta, että jos noin ajattelee, on jo ongelmissa. Omalla kohdallani juoma-aikojen parhainkin päivä oli huonompi kuin nyt muutaman raittiin vuoden aikana paskin.

• -O-

Tavallinen marssijärjestys:

1. Pää pensaaseen ja viinaa murheeseen, se kun maistuu.
      2. Pää pensaassa juodaan lisää viinaa.
      3. Ei maistu enää viinakaan, mutta on pakko juoda, kun krapulat ja todellisuus pelottavat.
      4. Ei maistu enää mikään.

• Viinasta saa kyllä voimakkaita elämyksiä. Ensin on suurenmoista, hauskaa ja maailmojasyleilevää; omasta mielestä ainakin. Sittemmin positiiviset tunne-elämykset saavat vaihtua negatiivisempiin, mutta vähintään yhtä voimakkaisiin kokemuksiin: on harha-aistimusten maustamia öitä, joita sulostuttavat kylmä hiki, oksennukset, puistatukset ja toive, että aamu ei ikinä tulisi vaikka ei nukkua voikaan/uskallakaan. On voimakkaita mielitekoja juoda lisää ja lisää viinaa, jotta saavuttaisi tuon alkuvuosien euforian. Mielen taustalla on koko ajan voimakas häpeän ja syyllisyyden tunne. Sittemmin, vielä myöhemmin, tulee vahvoja elämyksiä sairaaloiden, terveyskeskusten ja poliklinikoiden tapaturma-osastoilta, joissa paikkaillaan kaatumisissa, putoamisissa ja tappeluissa tulleita kolhuja, haavoja ja murtumia. Jonkin ajan kuluttua mennään ambulanssilla sairaaloiden letku-osastoille, joissa saa vahvoja tunnelmia elämän katoavuudesta eli pelkää kuolemaa. Lopulta kuolee letkuissa, kamalissa tuskissa, auton alla, hukkumalla, paleltumalla tai omaan oksennukseensa tukehtumalla. Suosittelen niille, jotka haluavat elää vahvojen elämysten täyttämän elämän!

• kerranviikos 0,7koss

Itseni on ainakin kerranviikossa saatava lärvit vedettyä, ei tätä elämää muuten kestä. Alkoholisti en siis ole vaan työssäkäyvä nuorimies.

• .

Ole ensin esimerkiksi kuukausi ilman viinaa, ja päättele sen jälkeen, oletko alkoholiriippuvainen vai et?
        Pystytkö kuukauteen?

• *

No kerrohan, miksi kirjoitat tällä alkoholistien ja alkoholiongelmaisten palstalla, jos olet terve työssä käyvä nuorimies? Jos sittenkin olisi halu vähentää tai jos sittenkin on ongelmia??;)

• maistuu joltain

elossa kun monet mun ikätoverit ei. Lopetin 40-kymppisenä kovan dokaamisen, kaverit ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      50
      2069
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1426
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1334
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      994
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe