Sangen usein kuulee uskovien sanottavan, että todellisia uskovia on luokkaa 1-5% väestöstä Suomessa. Tälläisillä alhaisilla arvoilla usein halutaan tehdä itsestä tärkeämpi ja erityisempi Jeesuksen omana vedoten siihen että uskovia on vähän. Omasta mielestäni uskovia lienee Suomessa kuitenkin enemmän, ehkä luokkaa 20-25%. Tässä yhteydessä siis tarkoitan nimenomaan kristinuskovia. Kun ajattelemme vielä, että maailmassa on lukuisia muita uskontoja sekä ateisteja niin väittäisin että Jeesukseen uskovia on maailmassa korkeintaan noin 20%.
Jeesukseen uskovat hyvin usein odottavat Jeesuksen pikaista tulemista, koska haluavat taivaaseen. Mietitäämpä hetki mitä se tosiasiassa tarkoittaisi noin käytännössä. Raamatun mukaan lopunaikoina ihmiskuntaa kohtaa erilaiset vitsaukset kuten lunnonmullistukset,eksytykset jne. Onko se Jumalan rakkauden osoitusta? Mielestäni ei. Tämä olisi siis ensimmäinen seuraus ikävässä mielessä.
Tällä hetkellä kaikilla ihmisillä,niin uskovilla kuin epäuskoisillakin on elämä luultavasti maanpäällä parempaa ja siedettävämpää kuin helvetissä olisi. Tästä varmasti uskovista lähes kaikki on yksimielisiä. Taivaassa tietenkin on asiat uskomuksen mukaan aivan toisin, siellä kuvataan olevan ihanaa. Myös edesmenneet epäuskoiset eivät ole vielä helvetissä eli heilläkin on asiat kärsimyksen kannalta kohtuu hyvin.
Jos oletetaan että Jeesus tulisi tänään ja vain tuo 20% ihmisistä jotka uskovat Jeesukseen pelastuisivat, ja loput 80% menisivät helvettiin niin eikö ole perusteltua silloin toivoa, että Jeesus ei tulisi koskaan tai ainakin tulisi mahdollisimman pitkän ajan kuluttua, koska Jeesuksen tulo olisi suurimmalle osalle ihmisiä negatiivinen asia kärsimyksen kannalta.
Mielestäni on siis itsekästä toivoa Jeesuksen palaamista ja odottaa omaa taivaspaikkaansa kun kerran Jeesuksen tulo lisäisi kokonaisuutenaan kärsimystä maailman ihmisille.
Jeesuksen tulon seuraukset
3
84
Vastaukset
- lakkiluke( ei kirj.)
...uskonnot erilaisissa kulttuureissa ja eri aikakausina ovat ennustaneet ja uskoneet maailmanloppuun. Uskomuksia ja tarinoita on monenlaisia. Kristinuskon mukainen uskomus Jeesuksen tuloineen ja viimeisine tuomioineen on eräs niistä. Erään uskonnon mukainen uskomus. ei yhtään sen erinomaisempaa tai vähäpätöisempää.
On olemassa myös tieteellinen näkemys, joka perustuu nykyiseen tietämykseen universumista ja siinä tapahtuvista muutoksista. Kokonaisia galakseja syntyy ja tuhoutuu. Niiden mukana aurinkokuntia ja planeettoja. Tuo tapahtuu ihmiselle käsittämättömän pitkien aikojen kuluessa.
Tiede käsittää, että kaikki on kerran alkanut alkuräjähdyksestä. Minä jättäisin sanan räjähdys pois ja käyttäisin vain ilmaisua alku.
Se, että uskovaiset, riippumatta uskontokunnasta, ovat aina juuri itse omasta mielestään oikeassa ja "sen ainoan oikean" uskonnon edustajia, on tavanomainen piirre uskonnoille ja uskomuksille. Tämä on johtanut siihen, että muut ovat harhaoppisia ja tuomittuja tuhoon. Paitsi että se on hyvin itsekeskeinen ajattelumalli, on se myös esteenä ihmiskunnan hengelliselle ( en tarkoita uskontoa) kehitykselle ja sen myötä tasa-arvoiselle elämälle kaikkien rotujen ja maailmankatsomusten välillä. Kuitenkin meillä on vain tämä yksi ja ainoa asunto, planeetta Maa. Jaammeko sen antimet oikeudenmukaisesti, vai haluammeko kahmia niitä ainoastaan juuri itsellemme erilaisten uskontojen, uskomusten ja poliittisten keinojen avulla, onkin sitten oma juttunsa.
Eri uskontojen pyhät kirjoitukset antavat selkeän ja hyvin yksinkertaisen elämänohjeen. Tulisi kohdella toisia niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan.
Teot ovat mielestäni parempi väline osoittaa ja toteuttaa noita ohjeita, kuin suuret ja itsekeskeisyyteen perustuvat sanat esimerkiksi vaikapa tällä Raamattupalstalla.
Hyvää alkaneen kevään jatkoa!- vanhapappa
jo olemassa silloin kun oma kotiplaneettamme syntyi.
- vanhapappa
ja panee maan tyttäriä paksuksi.
Saadaan taas uusia rotuja tellusta tallaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796