Vegetytölle seuraa...

Heip!!!

Olen 33-v. vegetyttönen.. Harmi vaan, että vegemiehet ovat vähän liian harvassa.. :( Oisko täällä vielä vapaana olevia sellaisia???? Suhteellisen saman ikäisiä... Toki myös naispuoliset samanhenkiset kaverit ovat tervetulleita.. :)

En viitsi tähän sen enempää satuilla.. Jos joku haluaa tietää musta enemmän, voi ottaa yhteyttä.. :) Vaikka tätä kautta.. Tai sitten tuolta treffien kautta.. Nimimerkillä hannamaija olen siellä..

Nimimerkillä: jaksan uskoa, että joskus olen vielä onnellinen..

19

498

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnimonni

Tietysti on kiva löytää samanhenkistä seuraa, mutta tuohon nimimerkkiin viitaten, eikös se onni löydy elämällä eikä etsimällä... Mahtaako olla tolkullista etsiä seuraa aggressiivisen nettideittipalvelimen kautta.

• Voit olla hyvinkin oikeassa!!! Mutta en usko tästä kauheasti haittaakaan olevan.. Siis en toki laske mitään tämän varaan.. Mutta tuntuu, että on vaikeaa törmätä omanlaisiin ihmisiin.. Ja eihän sitä koskaan tiedä, missä sitä törmää johonkin.. Ehkä täällä, ehkä jossain ihan muualla.. :)

• lihaa syövä ATM

vaan vanha akka. Ehdoton yläraja naiselle on 24 vuotta. Rumalla naisella ei tee mitään.

• kaikkiruokainen leku

muutaman kerran olen osunut sokkotreffeille vegen kanssa ja voisin sanoa että 100% heitä kaikki yhdisti pari asiaa :

-suhteellisuudentaju täysin olematonta
        -miten maailma toimii täysin tiedostamanton asia
        -mittakaava käsitys asioilla täysin pihalla
        -"aina pitää olla kivaa" jos joku ei ole "kivaa" sitä ei tarvitse tehdä / välittää
        -koska asioita ei ymmärretä niin kontrolloidaan sitä mitä ymmärretään, omaa pientä olemusta ja siitäkin vain hyvin osuutta eli sitä mitä itse laitetaan omin käsin pöydältä suuhun. Lääketieteestä tai lääkekemiasta he eivät tiedä mitään, jotkun lukion kemian kaavatkin on heille jo täysin käsittämätöntä ja ne ovat nyt sentään maailman helpoimpia asioista ymmärtää.

• iiiiiiiiiiiiii

joo hei.
      Mä olen jotain tuonnepäin: lakto-ovo-vege, Ikäkin osuu kohdalleen. Meidän pitäisi varmaan koittaa tutustua.

• Jos toi sun viesti ei ollut pelkkää vitsiä, niin tutustutaan ihmeessä tarkemmin. :)

• iiiiiiiiiiiiiii
        tylyttäjä kirjoitti:

Jos toi sun viesti ei ollut pelkkää vitsiä, niin tutustutaan ihmeessä tarkemmin. :)

Ei ollut vitsi ollenkaan. Vaikka jutut joskus varmaan huonoja onkin, niin tuo olisi ollut vitsiksi jo vähän liian olematon. Koitan jossain välissä vähän enemmällä ajalla käydä katsomassa sen sun treffiprofiilin, sitä kautta varmaan kannattaa koittaa ottaa yhteyttä?

• m29.

Voisn lähteäkin treffeille, vaikka olen kyllä vain "puolikasvissyöjä", syön ehkä neljänä tai viitenä päivänä viikossa eläinkunnan tuotteita. Pyrin kyllä syömään enemmän kalaa ja kanaa, jos yhtään lohduttaa possujen puolesta :)

Mutta miksi et halua lapsia? Oletko kuullut sellaista että never say never?

• Noh, onhan se hyvä, että edes possuista välität, mutta ei tuo kanan syönti kyllä mun mittapuulla ole yhtään sen parempi asia.. :(

Ja tosiaan, en halua lapsia. Piste. Tiedän, että koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, mutta tässä asiassa olen aivan varma.

• 14+14=?

Olin kolme vuotta kihloissa vegenaisen kanssa, vaikka itse en ole vegaani. Molemmat hyväksyimme toisemme sellaisena kuin olimme ja suhteemme ei kaatunut ruoka-asioihin. Mikset sinä voi hyväksyä miestä joka syö lihaa, jos mies hyväksyy sinun päätöksesi olla syömättä lihaa?

Vegen ja normaalin ihmisen välinen suhde toimii ihan hyvin, jos vain molemmat ymmärtävät toisia ja ovat valmiita vähän joustamaan. Vege hyväksyy sen nakkipaketin jääkaapissa ja normaali ruokainen syö aina silloin tällöin yhdessä samaa ruokaa vegen kanssa. Minusta se ei ole paljoa pyydetty parisuhteen toimivuuden kannalta ajateltuna. Ei siinä ole mitään vikaa että puolisot syövät tai tekevät molemmat omat ruokansa parisuhteessa.

• Mutta kun kyse onkin paljon enemmästä, kuin pelkästä ruuasta. Siinä on kysymys koko arvomaailmasta.

• 098765421
        tylyttäjä kirjoitti:

Mutta kun kyse onkin paljon enemmästä, kuin pelkästä ruuasta. Siinä on kysymys koko arvomaailmasta.

Niinpä, kahden erilaisen arvomaailman omaavan on vaikea ymmärtää toisiaan, sen huomaa jo tuon lekun viestistä. Ruoka on iso osa elämäämme, se on mukava jakaa toisen kanssa. Vegenä tuntee itsensä joskus myös erilaiseksi, olisi ihanaa jos kumppani on samanhenkinen.

Kun on pitkään kasvissyöjä, liha alkaa haista ihan hirveälle, enkä itse ainakaan halua jääkaappiini mitään nakkipaketteja. En pysty myöskään olemaan tiloissa joissa kokataan lihaa. Enkä pystyisi fyysisesti olemaan miehen kanssa joka syö lihaa. Yök, jos henki haisee lihalle. Tuntuu myös että lihansyöjät haisevat ainakin hikoillessaan pahalle. Kasvissyöjänä hajuaisti herkistyy ja sellaisen huomaa. Ei muutenkaan huvita kävelevän hautausmaan kanssa olla läheisissä tekemisissä, se tuntuisi aika makaaberilta. Itse seurustelin lihaanin kanssa pitkään, ja ei kyllä viimeisinä vuosina tullut pussattua.

Tsemppiä vaan hakuun, kyllä täällä vegemiehiäkin on. Aika harva vaan suoraan ilmoittaa kasvisruokavaliostaan ilmoituksessa, se on harmi. En ymmärrä miksi, eihän sitä tarvitse hävetä.

p.s. oikeutta eläimille foorumilla vegedeitti

• asdfasdfsdafsdafds
        098765421 kirjoitti:

Niinpä, kahden erilaisen arvomaailman omaavan on vaikea ymmärtää toisiaan, sen huomaa jo tuon lekun viestistä. Ruoka on iso osa elämäämme, se on mukava jakaa toisen kanssa. Vegenä tuntee itsensä joskus myös erilaiseksi, olisi ihanaa jos kumppani on samanhenkinen.

Kun on pitkään kasvissyöjä, liha alkaa haista ihan hirveälle, enkä itse ainakaan halua jääkaappiini mitään nakkipaketteja. En pysty myöskään olemaan tiloissa joissa kokataan lihaa. Enkä pystyisi fyysisesti olemaan miehen kanssa joka syö lihaa. Yök, jos henki haisee lihalle. Tuntuu myös että lihansyöjät haisevat ainakin hikoillessaan pahalle. Kasvissyöjänä hajuaisti herkistyy ja sellaisen huomaa. Ei muutenkaan huvita kävelevän hautausmaan kanssa olla läheisissä tekemisissä, se tuntuisi aika makaaberilta. Itse seurustelin lihaanin kanssa pitkään, ja ei kyllä viimeisinä vuosina tullut pussattua.

Tsemppiä vaan hakuun, kyllä täällä vegemiehiäkin on. Aika harva vaan suoraan ilmoittaa kasvisruokavaliostaan ilmoituksessa, se on harmi. En ymmärrä miksi, eihän sitä tarvitse hävetä.

p.s. oikeutta eläimille foorumilla vegedeitti

Niin no, suhteessa ollessasi se SINUN jääkaappisi muuttuu MEIDÄN jääkaapiksi. Sinulla tulee varmaan melko vaikeaa jos pääset johonkin suhteeseen, sillä suhteessa on aina kaksi osapuolta, eikä se pitkälle kestä jos toinen on vain MINÄ, MINUN yms. -asenteella liikkeellä. Toimivassa parisuhteessa pitää pystyä joustamaan asioista ja suvaitsemaan sitä että toinen ihminen on erilainen kuin sinä itse.

Ja foliohattu päähän tuon lihanhajun kanssa! Kyllä se henki haisee lihalle, sillä esim. kieli on lihaa. Oli varmaan lämmin parisuhde kun et yli vuoteen edes suudellut miestäsi. :D

• Nature75
        tylyttäjä kirjoitti:

Mutta kun kyse onkin paljon enemmästä, kuin pelkästä ruuasta. Siinä on kysymys koko arvomaailmasta.

Nimenomaan siitä arvomaailmasta. Toisinaan sitä on muiden vaikea ymmärtää, mutta väliäkös sillä :)

• TäpläTassu

Itse ainakin kierrän kaukaa erilaisten "-ismien" nimeen vannovat naiset. Naisilla noita vaatimuksia kumppanille ja suhteelle tuntuu olevan muutenkin joka lähtöön. En kaipaisi vielä nipotusta siitä, miten pitäisi syödä "oikein".

"Kun on pitkään kasvissyöjä, liha alkaa haista ihan hirveälle, enkä itse ainakaan halua jääkaappiini mitään nakkipaketteja. En pysty myöskään olemaan tiloissa joissa kokataan lihaa. Enkä pystyisi fyysisesti olemaan miehen kanssa joka syö lihaa. Yök, jos henki haisee lihalle."

Seurausta sille, kun elämäntavasta on tullut jo suorastaan uskonasia ???

Minäkin voisin ajatella seuraavasti: "Itse en ainakaan haluisi olla missän tekemisissä naisen kanssa, jonka turhamaisen elämäntavan seurauksena maailma hukkuu paskaan, kun elämää hallitsevat vain uusimmat trendit, ja esimerkiksi vaatteita voi käyttää kerran-pari, tai korkeintaan ajan, kunnes uudet trendivatteet tulevat markkinoille..."

PS: Olen kaikkiruokainen, syön myös lihaa. Suosin luonnon antimia suoraan ja sellaisenaan. Teollisesti prosessoidusta ruuasta en niinkään piittaa.

• Mies1985

Olin vuosia sitten vegaani ja en pidä sitä hirveän terveellisenä elämäntapana, enkä ainakaan helppona. Eläinperäistä ainesta kun on melkein missä vain, esim.karkeissa tai suklaassa. Tarvittavan proteiinin, rasvan yms. saanti on siinä osassa vaikeaa ja tavallisesti tarpeellisia ravintoaineita (proteiini, rasva) varten joutuu syömään kohtuuttoman paljon hiilihydraattia mikä taas johtaa lihomiseen. Olin tuolloin niin sanotusti laihaläskissä kunnossa ja noita aikoja kai kasvoivat myös rinnat, jolloin käytin runsaasti estrogeenipitoisia soijatuotteita.
      -
      Toisaalta 17-vuotiaasta tai nuoremmasta asti olen syönyt vain kalanlihaa että semmoista vegetaristista taipumusta kuitenkin on.

Mielestäni eläinteollisuudessa on kyllä parantamista mutta toisaalta ihmisten hyvinvointi on vielä tärkeämpi asia ja sen lisäksi kaikenlainen ei-eläinperäisen ruuan tuottaminen ja rahtaus tappaa paljon eläimiä joko välillisesti tai suoraan, että luonnon kanssa ei voi olla harmoniassa mitenkään suoraan.

• Ei se satu

Laiha on laiha ja läski on laihan vastakohta. Jos olit läski niin et ollut laiha. Koeta jo päättää kumpi olit. Laihalöysä? Laihaveltto?

• 8

Profiilisi mukaan olet mielenkiintoinen nainen. Miksi? Koska et halua lapsia, olet ateisti, et tupakoi, pidät ekologiaa tärkeänä, olet ilmeisesti sivistynyt, ...

Minä olen 35v sinkkumies kanssa pk-seudulta. Olen kuitenkin sen verran mukavuudenhaluinen etten syö pelkästään kasvisravintoa. Syön myös maitotuotteita, kananmunia ja kalaakin jopa. Ehkäpä arvomaailmani on sitten tämän takia liian erilainen.

• 8

Ääh tämähän olikin vanha viesti. No profiilihan on kuitenkin edelleen tuolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe