Moido!
Miten ihmeessä saisin veneestäni löpön hajun pois? Jossain vaiheessa kai tankki hajonnut veneestä ja pilssissä, ja muuallakin veneessä, löpö lojunut jonkin aikaa. Aina, kun luukun aukaisee, tulee sellainen tunkkainen löpön haju silmille. Jos se on vain haju, onkohan tuo terveydelle vaarallista? Akkiähän tuo nokka tottuu hajuun vai meneekö hajuaisti, kun kerran nuuskaisee? Tuntuu, ettei mitenkään saa hajua veneestä pois. Onko kellään tähän hyviä vinkkejä? Kiitos jo etukäteen.
Löpön haju veneessä
6
658
Vastaukset
- Uffe66
kuse sinne pilssiin niin äkkiä peittyy ja unohtuu löpön haju. Moido.
- Hyvin toimi
on vastaavassa tapauksessa tepsinyt ainakin Odorclean-niminen aine. Sitä tai vastaavaa ainetta voi olla myynnissä siivousalan liikkeissä.
Että se haju ei ole millään tavalla haitallinen terveydelle, joten sen suhteen voit olla huoleti.
Hajun poissaaminen onkin sitten hankalampaa, aiemman vastaajan suosittelemaa ainetta en ole koskaan kokeillut, toivottavasti toimii. Muuten vaihtoehtona on pestä pilssi n. kymmenen kertaa liuotinaineella (Lencitil, Covar jne..), ja viimeistellä projekti 2-5 kertaa tapahtuvalla asetonipyyhinnällä. Näin toimien pääset todennäköisesti eroon hajusta lasikuitu- ja teräs-/alumiiniveneessä, puuveneestä se ei lähde millään, koska polttoaine on imetynyt puuhun.- &&&&&&&&&&&&&&
Etikkaakin on joskus suositeltu muovi-ja teräsveneisiin.
tuo etikka, kuten yksi jo ehdottikin. Itsellä oli suodatin päivän pois telakalla ja pilssissä 10l löpöä. En olisi muuten arvannutta lappo ilmiöllä käy noin. Tämän jälkeen olen aina talvisin laittanut etikkaa pilssiin, ei haittaa muuten muuallakaan, pitää veneen raikkaana syöden hajuja.
Isot pojat ovat kertoneet että hajunsyöjän saa kun imeyttää etikkaa grillihiileihin (vadilla). En ole kokeillut tuota, "lorautukset" riittäneet.- raikastatuoksua
Vaimo pyyhki sitruunan tuoksuisella kloritella löpön turhrimia paikkoja. Se tepsi aika hyvin.
Vaimo on uskomaton apu monessa muutenkin. heh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019