Aloitin viime kesänä suunnistusharrastuksen käymällä iltarasteilla ja tänä keväänä olen jatkanut sitä. Olen ihan hurahtanut lajiin vaikka en vielä mikään hyvä suunnistaja olekkaan. Olen mennyt vasta 3 ja 4km ratoja. Haaveilen osallistumisesta Venlojen viesteihin sitten joskus ehkä jo ensi vuonna, mutta nuo kilpailut on silti mulle vähän pimento. Kuinka taitava suunnistaja pitää olla että sinne voi osallistua/kehtaa mennnä? Miten tuollaisen joukkueen saa kasaan? Sinne ei siis ilmeisesti voi yksikseen osallistua vaan pitää olla se joukkue? Onko jotain muita "suunnistuskilpailuja" joihin voisi osallistua aloittelevat suunnistajat yksikseen?
Olisi myös kiva liittyä suunnistusseuraan (Helsingin suunnistajiin). Kannattaako aloittelevien suunnistajien liittyä seuraan ja mitä siitä käytännössä hyötyy?
Ehkä nämä ovat tyhmiä kysymyksiä, mutta kiitoksia kuitenkin vastauksista jos joku viitsii vähän valaista mua.
Jukolan viestistä ja seuraan liittymisestä?
2
723
Vastaukset
- yksiVENLA
Seuraan liittymisestä kannattaa kattoa HS:n sivuilta. Usein seuroilla on paljon infoa kun vaan sen löytää.
Venloihin voi osallistua tosi aloittelijatkin. Joukkueen tarvit mutta sen voi kerätä esim omista ystävistä tai jos kuuluu seuraan niin yleensä seuralta löytyy niitä kuntoilija kokoonpanojakin:) Venloissa "kilpailemisen" kynnys on tosi matala kun yhtäaikaa metsässä on monta sataa muuta ja aina löytyy joka joka ehtii neuvoa.
En ehkä osaa selittää selkokielellä kaikkea mitä kysyit mutta toivottavasti oli edes vähän apua:)- suuuunnitsaja
Nykyään monissa suuremmissa suunnistuskilpailuissa on myös kuntosarjoja, jotka toimivat iltarastien tavoin. Ilmoittautua voit paikan päällä ja valita radan oman tason mukaan. Osallistumismaksu voi olla vähän korkeampi kuin iltarasteilla, mutta vastaavasti kartat ovat varmasti uusia ja samalla pääsee tutustumaan suunnistuskisojen ilmapiiriin. Jos haluaa osallistua kansallisiin kisoihin, pitää kilpailulisenssi olla maksettuna. Kuntosarjoissa tätä ei edellytetä. Kilpasarjoista aloittelijoille on tarkoitettu sarjat H21C (miehet) ja D21C (naiset). Suunnistusliiton kisawebistä löytyy mm. tapahtumakalenteri: http://kisaweb.ssl.fi/index2.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1871399Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49931
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102764
- 33712
- 60709