Hei,
olen kouluttautumassa Suomessa sairaanhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi. Kuinka helppoa on päästä Kanadaan töihin? Onko yhtä vaikeaa kuin Jenkkeihin (green cardit, työ- ja asumisluvat, kielikoe, sairaanhoidon osaamisen tasokoe, työpaikan hankkiminen, 2v. välein tasokokeet). Millainen on hoitoalan työtilanne Pohjois-Amerikassa ja Kanadassa?`Onko tarvetta vai omasta takaa? Kielitaito minulla on suomi, englanti, ruotsi ja espanja erinomainen. Me emme voi päästä koulun kautta vaihtoon Jenkkeihin tai Kanadaan, lähes kaikkialle muualle voimme valita 52:sta kohteesta.
Sairaanhoitajaksi Kanadaan
2
1274
Vastaukset
- Ex-vaihtari
En osaa sanoa työtilanteesta tarkalleen, mutta tutuilta olen kuullut, että ainakin lääkäreitä tarvitaan jonkin verran. Kielen suhteen ollaan tosi tarkkoja, joten se voi hankaloittaa työn saamista. Yksi mahdollinen ongelma on myös ranska: kaksikielisenä maana julkisen sektorin töihin vaaditaan ranskan kielen taitoa (vrt. meidän ruotsi). Joten nopeasti ranskaa opettelemaan, espanjan pohjalta se on helppo oppia!
Toivottavasti pääset töihin sinne, Kanada on ihana maa! Itse vietin viime syksyn yliopistovaihdossa siellä. - Torontonian
http://www.cic.gc.ca/english/work/apply-who-nopermit.asp
choose health-care students from the drop down menu
http://www.cic.gc.ca/english/work/apply-who-nopermit.asp#health
Health-care students
Foreign students in residency, extern or fellowship positions in Canadian clinical settings need a work permit.
***Foreign health-care students can do their clinical clerkships or work in Canada short-term without a work permit if:
*the main purpose of the work is to acquire training,
*they have a written approval from the Canadian regulatory board responsible for their occupation,
*their normal training practicum does not exceed four months.
Foreign health-care students also need to:
*undergo a Canadian immigration medical examination before coming to Canada.
Google: British expats Canada for additional info
-->Forum
-->Working Abroad by profession
-->Nursing
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748