Pienet Baylinerit

xzxzxxzxzxzxzxzxzxzx

Millaisia kokemuksia pienistä Bayliner-veneistä (tai muista jenkkiveneistä)? Itsellä on kiikarissa 90-luvun 1700-sarjan mallit, mutta vähän askarruttaa rungon lujuus sekä ominaisuudet aallokossa? Lisäksi voitte kirjoittaa mielipiteitä muistakin ominaisuuksista.

10

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homekorva-

      mutta bow rider avoveneissä märäntyneet lattiat ( vanerilevyt lattioissa vettyneet uretaanit siellä pilssissä ).

    • Uffari

      Mulla on, hankin juuri ja on hyvä.
      Menee aaltoon kuin veitsi voihin, kaartaa tosi siististi, kulkee lujaa ja interiööri on viimeistelty ja siisti.

      Vene tyypin viaksi voi lukea sen ettei se oikein sovellu huolettomaan suomalaiseen Busteri ajatteluun vaan vaatii huolenpitoa ja on tarkoitettu niihin aurinkoisin päiviin ja se lohen on syytä olla lautasella eikä missään vieheessä, toisaalta vesiurheiluun omiaan. Se on sellainen nättien ihmisten veneluokka.

      Etsintään:
      Varmistu ettei vene ole talvehtinut saman palmun alla josta sitä startataan.
      Kone ja vetolaite kunnossa, lohkosyöpymiä ollut eteenkin meripuolen veneissä tolla iällä.
      Runkorakenne, kannen liitos. Kannattaa tähdätä vähän kauempaa.
      Verhoilu
      Normaalit vene tarkistukset.
      On syytä muistaa että se on jo 20V
      Jossain oli että joka viides olisi se etsimäsi.(Kannattaa etsiä.)

      • 523152315

        Bayliner veneiliät rämistelevät kaukana laatuveneiden peräaallossa.


      • Bayliner_1952
        523152315 kirjoitti:

        Bayliner veneiliät rämistelevät kaukana laatuveneiden peräaallossa.

        se vain katselet rannalta, kun Bayliner-veneilijät ajelee ulapalla. Pers'aukisena, luottotiedottomana ja varattomaksi julistettuna et voi minkäänlaista paattia itsellesi hankkia. Kun sinulla reppanalla ei ole niitä EUROJA !!! LOL !!!!!!!!


      • Bayliner_1952 kirjoitti:

        se vain katselet rannalta, kun Bayliner-veneilijät ajelee ulapalla. Pers'aukisena, luottotiedottomana ja varattomaksi julistettuna et voi minkäänlaista paattia itsellesi hankkia. Kun sinulla reppanalla ei ole niitä EUROJA !!! LOL !!!!!!!!

        Niin tuon ikäisessä Beikussa on suurimmat laadusta johtuvat ongelmat jo korjattu entisten omistajien toimesta (ja kyllä, niiden laatu uutena oli erittäin heikko). Ajo-ominaisuuksissa ei toisaalta ole koskaan ollut mitään vikaa, sama koskee melkein kaikkia Jenkkiveneitä.


      • 523152315 kirjoitti:

        Bayliner veneiliät rämistelevät kaukana laatuveneiden peräaallossa.

        montako olet omistanut ja monellako veneillyt ?


    • voi olla

      Laatu vaihtelee.
      jose tai ray on lähtenyt kahville tai syömään ja laminointi on jääny vtulleen...
      - ne on kuin mosset siellä neuvostoliitossa. laatu vaihtelee.

    • pvomfpvmefv

      Monet jenkkiveneet, etenkin Bayliner, edustaa anerikkalaista ajattelua jossa ostetaan aina uutta ja ajetaan muutaman kauden ja vaihdetaan. Ei pikkubeikkuja käytetä kuin muutaman vuoden jenkeissä ennen romuttamista. Tämä kaikki näkyy yksityiskohdissa. Vanerit joka puolella ovat 10v kuluessa vettyneet ja mädät ja moottori on suolan syövyttämä. Tuonkokoisella ei tee mitään merellä mutta järvällä jossa ei ole pitkä matka meloa*/uida rantaan voi toki ostaa jos todella halvalla saa. Itse en uskaltaisi ottaa ketään tollaisen kyytiin jo turvallisuussyistä, puhumattakaan kehtaamisesta.

      • muutamankunnostanut

        Näinhän se joo menee, siellä rapakon takana on joka merkille rakennettu oma romutuslinjasto jotta on mahdollista romuttaa vuosittain kaikki ne sadat tuhannet jo muutaman vuoden palvelleet yksilöt! Myönnän kyllä, että laatu on ollut vaihtelevaa etenkin tuolloin 80 ja 90-luvun taitteessa, kun beikkujakin valmistettiin useassa eri tehtaassa, mutta niin se laatu on vaihdellut niihin aikoihin missä tahansa muualla valmistetuissa laitteissakin.. Suurin syy todella heikossa kunnossa oleviin yksilöihin ei suinkaan ole materiaalien tai työn laatu vaan puutteellinen huolto ja kunnossapito. Tuntuu välillä, että sinunkaltaisille ihmiselle ei ole selvää, että venettä täytyy huoltaa säännöllisin väliajoin jotta se pysyy kunnossa. Sitten kun sen oman ylihintaisen busterin kone leikkaa kiinni kun sille ei oo tehty 10 vuoteen mitään niin vika on veneessä eikä käyttäjässä ja vene myydään rikkinäisenä pois ja jätetään veneilyharrastus siihen. Mikä tahansa sisämoottori syöpyy suolasta aikojen saatossa jos järjestelmässä ei ole lämmönvaihdinta.. Ja noissa vähän isommissa laitoksissa joista löytyy jo kabiini niin sanottakoon, että kaikki kosteusvauriot ovat itseaiheutettuja. Ei se vesi sinne lattialle sada gelcoatin ja lasikuituhartsin läpi..


      • 1950xx
        muutamankunnostanut kirjoitti:

        Näinhän se joo menee, siellä rapakon takana on joka merkille rakennettu oma romutuslinjasto jotta on mahdollista romuttaa vuosittain kaikki ne sadat tuhannet jo muutaman vuoden palvelleet yksilöt! Myönnän kyllä, että laatu on ollut vaihtelevaa etenkin tuolloin 80 ja 90-luvun taitteessa, kun beikkujakin valmistettiin useassa eri tehtaassa, mutta niin se laatu on vaihdellut niihin aikoihin missä tahansa muualla valmistetuissa laitteissakin.. Suurin syy todella heikossa kunnossa oleviin yksilöihin ei suinkaan ole materiaalien tai työn laatu vaan puutteellinen huolto ja kunnossapito. Tuntuu välillä, että sinunkaltaisille ihmiselle ei ole selvää, että venettä täytyy huoltaa säännöllisin väliajoin jotta se pysyy kunnossa. Sitten kun sen oman ylihintaisen busterin kone leikkaa kiinni kun sille ei oo tehty 10 vuoteen mitään niin vika on veneessä eikä käyttäjässä ja vene myydään rikkinäisenä pois ja jätetään veneilyharrastus siihen. Mikä tahansa sisämoottori syöpyy suolasta aikojen saatossa jos järjestelmässä ei ole lämmönvaihdinta.. Ja noissa vähän isommissa laitoksissa joista löytyy jo kabiini niin sanottakoon, että kaikki kosteusvauriot ovat itseaiheutettuja. Ei se vesi sinne lattialle sada gelcoatin ja lasikuituhartsin läpi..

        Juurikin näin.
        Toisaalta mihin verrataan, suomiveneet taitaa aika pitkästi löytyä samasta paalista.
        Taitaa tässä olla sama suomi vene kupla kun on autoilun puolellakin:
        "Eine ulkomaan tekniset ihmeet lopultakaan mitään kestäneet, tuhon se nyykähti. Mikä se sellainen huolto on?
        Samoin sitä on hoidettu kun naapurin Busteriakin.
        Olisittepa nähneet missä kunnossa se lattiakin oli kun meidän Hannu sai sen hauen sinne?
        Kokolattia matto mitä niillä kutaleilla on oikein ollut mielessä!"

        Kyllä Buster on suomalaiselle paras, suorastaan hyvä! Siitä se on hyvä viedä pahnoille oksentamaan loput itsestään ja onhan sillä siellä aina se Buster kaveri.

        A.P Laine


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe